Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset eivät tiedä isonveljen/siskon opiskelupaikkaa!

Vierailija
26.09.2015 |

Olen yläkoulun opettaja ja opettanut jopa neljää saman perheen lasta. Tuttuja sukunimiä on paljon uusissa seiskoissa. Olen kysynyt vaikka kolme-neljä vuotta aiemmin koulussa olleen Nicon/Yessican kuulumisia. Hyvin usein pikkusisko/veli ei tiedä, missä kolme vuotta vanhempi veli/sisko opiskelee? Mitä siellä kotona oikein puhutaan, jos tällaiset jutut eivät ole selvillä?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap ajattelee opena, noin niinkuin oppilaan kannalta?

Vierailija
102/114 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkari tätä kellonaikaa ja tän palstan kiekurat, harmi. Huomenna jatketaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että lapsia on kielletty puhumasta kellekään. Kyllä minulle sanottiin ihan nimeltä, kelle ei kannata puhua. Ja kyllä sen nopeasti oppi huomaamaan, miksi ihmiset kyselee. Jotkut uteli myös kaverieni vanhemmista, mutta ainakin niistä saattoi esittää tietämätöntä. Minä olen aina puhunut asioistani mielelläni, olen avoin, mutta pidättäydyn puhumasta toisten asioista.

Vierailija
104/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tiedä mitä mun veljet opiskelee. Tiedän vain, että toinen on amk:ssa ja toinen yliopistossa. Tai tiedän mä, että toinen niistä opiskelee samaan ammattiin kuin meidän isä, mut mul ei oo mitään käryä, mikä se on virallisesti. :D
N24

Vierailija
105/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama oikea vastaus ap:n kysymykseen on jo tullut. Sille teinille ei ole millään lailla tärkeää tai olennaista, mitä isosisko opiskelee. Voi olla kuullut, mutta ei ole hahmottanut tai kiinnostanut.

Vierailija
106/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, kun lukee näitä vastauksia. Tahallista vääntelyä ja kääntelyä, väärinymmärtämistä ja epäluuloa. Tällaisilla huoltajilla sitten on lapsia, jiden kanssa opettajan pitäisi pystyä toimimaann. Voi opeparkoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:59"]

Juu on huomattu. Jos perheeseen on puserrettu monta penskaa, yhden opiskelupaikat eivät siinä härdellissä paljon kiinnosta. Luulisi, että sisarukset sen verran juttelisivat, että tällainen asia olisi selvä. Ehkä vanhemmatkaan eivät tätä asiaa hirveästi selvitä. Kuuluu wt-tunnusmerkkeihin.

[/quote]

Siellä wt-mamma tunnistaa porukkansa!

Vierailija
108/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun pikkuveli ei tiennyt lukion opon kysyessä mun ikää, opiskelupaikkaa tai asuinpaikkaa. Vaikka oli ollut mua muuttamassa. :D Että näin. Ei ollut hänen elämänsä tärkeimpiä faktoja, vaikka yhdessä tehtiinkin paljon muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei puhuttu kaikkea kaikkien asioista. Ihan hyvä minusta tuli.

Nykyään luulen että neuvolat ym korostavat puhumista ja tietynlaiset perheet ottavat ohjeet orjallisimmin eikä näitä äitilapsi/isälapsipareja näe koskaan suu kiinni.

Tietynlaiset lapset tietävät mummin siskon kummin kaiman asiat paremmin kuin nämä itse ja kkysyvät ne toisten asiat myös lapsilta.

Toisaalla on lapsia, joilla hyvin pitkälle säilyy lapsen maailma, ja mielikuvitusmaailma.

 

Vierailija
110/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tuosta opiskeluasiasta osaa sanoa, mutta en usko meidän lasten osaavan sanoa mitä teen työkseni vaikka ovat käyneet työpaikallani. Olen isossa yrityksessä työssä ja mun titteli on monisanainen englanninkielinen, tuon tyyppistä roolia ei ole kuin isoissa organisaatioissa. Lyhyesti mä sanon olevani mä sanon olevani IT-hommissa tai olevani IT-pomo. Lapset nyt ei tiedä mitä nuokaan tarkoittaa, joskus yksinkertaistan sanovani olevani tietokonehonmissa. Se ei tietty pidä paikkaansa, en mä niitä yksittäisiä tietokoneita näplää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse olin tokaluokalla ja siskoni oli vasta päässyt ylioppilaaksi. Opettajani, joka oli opettanyt myös siskoani ja oli muutenkin perhetuttu alkoi tentata minua, että missä se siskosi opiskelee. Hän ei ollut päässyt opiskelemaan sinne mihin oli hakenut, vaan kävi jotakin lyhyttä kurssia jonka nimestä en ollut ihan varma, niin ujona tyttönä en uskaltanut yrittääkään sanoa muuta kuin "en tiedä". Seuraavana vuonna ja myöhemmin olen kyllä tiennyt mitä ja missä siskoni opiskeli ja oli töissä, koska ammatti on helpommin ymmärrettävä. Myös vanhempien työnkuvat tulivat tutuiksi, koska olin monesti töissä mukanakin.

Vierailija
112/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala miten Suomessa taas eletään. Kyllä me ollaan metsäläiskansaa, ei siitä mihinkään pääse. Sisaruksia ei kiinnosta veljen/siskon asiat. Samaa perhettä. Onkohan Suomi maailman juntein maa? Ei ihme, että ulkomaalaiset pitää meitä moukkina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:18"]Minua kiinnostaa opena todella paljon, mihin entiset oppilaat päätyvät. Harmi vaan, että näitä tietoja ei kouluun välity. Sehän meillä on tarkoituksena, että jokainen löytäisi paikkansa yhteiskunnassa.
[/quote]

Taidat olla sitä vanhempaa opettajakuntaa joka ei pahemmin internetin ihmemaahan ole jaksanut tutustua?

Vierailija
114/114 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun 18v. pikkusisko varmaan osaisi kertoa mitä opiskelen. Osaisi varmaan sanoa, että opettajaksi, mutta ei sen tarkemmin olenko luokanopettaja vai aineenopettaja. 22v. velipuoli ei varmasti edes tiedä olenko koulussa vai töissä, on kyllä kuullut mitä teen, mutta ei sitä kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä