Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei kiitos, mulla on pt:n tekemä ruokavalio"

Vierailija
26.09.2015 |

No niin. Olen alunperin pudottanut painoa omin avuin ja välillä superdieettiä noudattaen. Kesällä saavutin viimein ns tavoitepainoni.
Noin reilu vuosi sitten aloitin crossfitissa ja talvella siirryin treenaamaan salille.
Minulle kävi kuten monille muillekin , eli nälkä kasvoi syödessä. Loppukesästä päädyin palkkaamaan personal trainerin itselleni ja tehtiin 6kk diili.
Nyt olen elokuun alusta noudattanut ruokavaliota, joka tähtää lihasten kasvuun, sillä tavoitteenani on lisätä lihasmassaa ja muokata kroppaa mahdollisimman tehokkaasti.
Miten hitossa se on muille niin vaikea asia!?! Näytetään hapanta naamaa ja huokaillaan kun ei munkki ja paahtoleipä maistu. Miten se voi olla aikuiselle ihmiselle niin helkkarin vaikea kunnioittaa toisten valintoja?
Vaikka nytten ottaa aivoon (mm anopin hapan naama) niin silti olen aina ystävällisesti kieltäytynyt ja kertonut ruokavaliosta ainoastaan kysyttäessä.
Argh!!

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toiminut ihan oikein. Kerro avoimesti elämäntapamuutoksestasi mutta älä saarnaa. Muiden reaktioihin et voi vaikuttaa.

Vierailija
2/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset liittävät aivan liikaa emotionaalista latausta ruokaan. Etenkin täällä Suomessa on naurettavaa, jos suututtaa muut kieltäytymällä jostain kaupasta ostetuista munkeista kahvilla. Ymmärtäisin paremmin tätä reaktiota, jos täällä olisi samanlainen ruokakulttuuri mitä kollektiivisimmissa kulttuureissa. Ruokavalio on nyt yksityisasia, sillä selvä. Kaikki tätä eivät käsitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi pahalta varmaan, jos munkit on vaikka omatekemiä. Onko ruokavalio niin grammalleen tarkka? Treenaatko siis kisoihin? En nyt halua saarnata, mut eikö yksi munkki anopin luona menis silloin tällöin? Et varmaan joka päivä siellä tai muilla kutsuilla ravaa?

Vierailija
4/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama tilanne paitsi että ei PT:ä tukena.

Mies on jo oppinut että mulla on oma ruokavalio. Hän valmistaa omat ja lasten ruuat minun punnitessa jauhelihojani :).

Töissä ruokailut ja juurikin nuo anopilla käynnit on yhtä tuskaa. "Siis punnitsetsä ruokas??" -työkaveri

"Mitä teille nyt sit voi tarjota kun et mitään syö?" -anoppi

"Ei yksi keksi/kakkupala/pulla ketään tapa" -kuka vaan randomtyyppi

 

Joo, ei varmaan mutta mulla nyt sattuu olemaan tämä saatanan ruokavalio ja koitan saada niitä hemmetin tiukasti istuvia kiloja pois ja se ei vaan yksinkertaisesti ONNISTU jos napsin töissä kakkupalan, anopilla keksiä, kaverilla jäätelöä ja kahvikekkereillä ties mitä marjapiirakkaa.

Kyse ei ole siitä etteikö leipomukset kelpaisi tai minun niitä tekisi mieli.

Vierailija
5/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pahastu, mutta nauran itsessäni kun tavallinen amatöörikuntoilija vetää jollakin olympialaisiin treenaavaan ruokavaliolla. Joo ei oo multa pois, mutta niinkuin kaikissa muissakin asioissa niin homma menee helposti yli. Ja kyllä se minun mielestä on loukkaavaa jos ollaan vaikka jossakin juhlissa ja nostetaan malja, niin joku oman elämän ms.fitness avautuu "ehämmä voi ku mulla on tää OIKEA ruokavalio" tyylillä :P 

 

Vierailija
6/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:18"]

Tuntuu tosi pahalta varmaan, jos munkit on vaikka omatekemiä. Onko ruokavalio niin grammalleen tarkka? Treenaatko siis kisoihin? En nyt halua saarnata, mut eikö yksi munkki anopin luona menis silloin tällöin? Et varmaan joka päivä siellä tai muilla kutsuilla ravaa?

[/quote]

Jos ei tykkää munkeista? Miksi kaikkien on pakko edes syödä jotain sokeroituja taikinapalloja? Siksi, että joku ottaa ja loukkaantuu moisesta makumieltymyksen ilmaisusta? :D

Kun jokainen tyrkyttää joka näkemisellä ja töissä kahvitauolla "vaan sitä yhtä munkkia" niin niitä voi halutessaan lopulta syödä 7 viikossa. Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vain vaikeaa uskoa että ihminen nauttii elämästä jos pitää jokaista jaloria miettiä.

Vierailija
8/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on myös se, että kun sokeri/hiilarikoukusta on päässyt, on helpompaa olla ottamatta mitään, kuin vähän maistaa. Nimim. Sokeriholisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:21"]

Minä en pahastu, mutta nauran itsessäni kun tavallinen amatöörikuntoilija vetää jollakin olympialaisiin treenaavaan ruokavaliolla. Joo ei oo multa pois, mutta niinkuin kaikissa muissakin asioissa niin homma menee helposti yli. Ja kyllä se minun mielestä on loukkaavaa jos ollaan vaikka jossakin juhlissa ja nostetaan malja, niin joku oman elämän ms.fitness avautuu "ehämmä voi ku mulla on tää OIKEA ruokavalio" tyylillä :P 

[/quote]

Tuo ymmärtämättömyys on erona meidän treenaavien amatöörien ja kehostaan välittävien vs sinun kaltaistesi ihmisten välillä: yksi munkki voi tuoda sen 500 kcal lisää ruokavalioon, mikä esim. omalla pienen naisen kulutuksella on jo 25 % päivän kaloreista. Enkä edes laske kaloreita juuri koskaan, vaan syön puhtaasti ja terveesti, mutta tiedostan sen että ravitakseni vartaloani en yksinkertaisesti voi vetää kahvitauoilla sitä samaa määrää pullaa mitä esim. työkaverit.

Vierailija
10/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on pt.n tekemä ruokavalio. Se ei ole tiukka, mutten silti voi syödä yhtään munkkia tai viineriä.

 

Ruokavalioni tähtää vahvaan ja energiseen oloon, ja siihen ettei mielihaluja sokeri/rasva/jauho pöperöön tule. Kaikki ovat kunnioittaneet tätä juttua ja tietävät että syön hyvin.

 

Ehkä sulla on vääriä ihmisiä ympärilläsi, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:21"]

Minä en pahastu, mutta nauran itsessäni kun tavallinen amatöörikuntoilija vetää jollakin olympialaisiin treenaavaan ruokavaliolla. Joo ei oo multa pois, mutta niinkuin kaikissa muissakin asioissa niin homma menee helposti yli. Ja kyllä se minun mielestä on loukkaavaa jos ollaan vaikka jossakin juhlissa ja nostetaan malja, niin joku oman elämän ms.fitness avautuu "ehämmä voi ku mulla on tää OIKEA ruokavalio" tyylillä :P 

 

[/quote]

Miksi ylipäätään pitää niin hemmetisti kiinnittää huomiota toisten syömisiin? Jos mä menen kaverille käymään ja sanon että minua varten ei tarvitse ostaa mitään, pelkkä kahvi riittää niin tarkoitan sitä. Se on kaverin oma tyhmyys jos varautuu kakuin ja suklaadonitsein. Minä en niitä syö.

Mieluummin sitten töksäytän kun ei hyvällä mene perille. Olen tyytyväinen kun farkkujen vyötärön päällä ei roiku enää röllykkä...vaikka se sitten saa anopin kiukuttelemaan ja työkaverin katsomaan nokan vartta pitkin, mun on sitten vaan kestettävä se :).

Vierailija
12/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:21"]Minä en pahastu, mutta nauran itsessäni kun tavallinen amatöörikuntoilija vetää jollakin olympialaisiin treenaavaan ruokavaliolla. Joo ei oo multa pois, mutta niinkuin kaikissa muissakin asioissa niin homma menee helposti yli. Ja kyllä se minun mielestä on loukkaavaa jos ollaan vaikka jossakin juhlissa ja nostetaan malja, niin joku oman elämän ms.fitness avautuu "ehämmä voi ku mulla on tää OIKEA ruokavalio" tyylillä :P 

 
[/quote]

Kelpaisko kieltäytyminen jos sanoisin nauttivan Antabusta alkoholiongelmaan? Skoolata voi vaikka Vishyllä.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:21"]

Minä en pahastu, mutta nauran itsessäni kun tavallinen amatöörikuntoilija vetää jollakin olympialaisiin treenaavaan ruokavaliolla. Joo ei oo multa pois, mutta niinkuin kaikissa muissakin asioissa niin homma menee helposti yli. Ja kyllä se minun mielestä on loukkaavaa jos ollaan vaikka jossakin juhlissa ja nostetaan malja, niin joku oman elämän ms.fitness avautuu "ehämmä voi ku mulla on tää OIKEA ruokavalio" tyylillä :P 

[/quote]

Tuo ymmärtämättömyys on erona meidän treenaavien amatöörien ja kehostaan välittävien vs sinun kaltaistesi ihmisten välillä: yksi munkki voi tuoda sen 500 kcal lisää ruokavalioon, mikä esim. omalla pienen naisen kulutuksella on jo 25 % päivän kaloreista. Enkä edes laske kaloreita juuri koskaan, vaan syön puhtaasti ja terveesti, mutta tiedostan sen että ravitakseni vartaloani en yksinkertaisesti voi vetää kahvitauoilla sitä samaa määrää pullaa mitä esim. työkaverit.

[/quote]

Tässähän se ruokafasistien ajattelutapa taas tuli. Ei ole mitään muuta kuin pullaaperkele tason ruokavalio tai sitten se "ptn tekemä ruokavalio"(kuka helvetti edes maksaa jollekin muutaman päivän kurssin käyneelle ptlle kun parempaa materiaalia löytää pätevämmiltä ihmisiltä netistä). 

Joku munkki sillon tällön on yksi vitun hailee. 

Vierailija
14/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo mitään sitä vastaan että ihmiset syö tiukemmin jos haluaa, mutta pikkasen huvittais tuo "pt" :) se kun ei oo mikään asiantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam alkoi tehdä mieli kunnon sokerihillomunkkia. Mutta siis, kyllä, tiedän tunteen. Pidät vaan pintasi, ei kukaan saa sua pakottaa syömään mitään mitä et halua

Vierailija
16/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:21"]

Minä en pahastu, mutta nauran itsessäni kun tavallinen amatöörikuntoilija vetää jollakin olympialaisiin treenaavaan ruokavaliolla. Joo ei oo multa pois, mutta niinkuin kaikissa muissakin asioissa niin homma menee helposti yli. Ja kyllä se minun mielestä on loukkaavaa jos ollaan vaikka jossakin juhlissa ja nostetaan malja, niin joku oman elämän ms.fitness avautuu "ehämmä voi ku mulla on tää OIKEA ruokavalio" tyylillä :P 

[/quote]

Tuo ymmärtämättömyys on erona meidän treenaavien amatöörien ja kehostaan välittävien vs sinun kaltaistesi ihmisten välillä: yksi munkki voi tuoda sen 500 kcal lisää ruokavalioon, mikä esim. omalla pienen naisen kulutuksella on jo 25 % päivän kaloreista. Enkä edes laske kaloreita juuri koskaan, vaan syön puhtaasti ja terveesti, mutta tiedostan sen että ravitakseni vartaloani en yksinkertaisesti voi vetää kahvitauoilla sitä samaa määrää pullaa mitä esim. työkaverit.

[/quote]

Tässähän se ruokafasistien ajattelutapa taas tuli. Ei ole mitään muuta kuin pullaaperkele tason ruokavalio tai sitten se "ptn tekemä ruokavalio"(kuka helvetti edes maksaa jollekin muutaman päivän kurssin käyneelle ptlle kun parempaa materiaalia löytää pätevämmiltä ihmisiltä netistä). 

Joku munkki sillon tällön on yksi vitun hailee. 

[/quote]

 

Pätevämmiltä ihmisiltä netistä? Mieluummin maksoin sille erittäin pätevälle pt.lle joka teki juuri MINULLE sopivan ruokavalion, jota voin noudattaa koko loppuelämäni. Tietäen minun heikkouteni, tapani, elämäntyylini, laihdutushistoriani jne jne... se netin joukkovalmennus ei sovi kaikille. Kokeiltu on. t. 11

Vierailija
17/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nälkä kasvoi syödessä", sanot eli sulla on tainnut nyt mopo karata aika pahasti lapasesta, vai tavoitteletko pääsyä fitness-kisoihin? Aika huolestuttavaa tuollainen ulkonäköön, siis kroppaan fikaoitunut elämäntapa. On ihan hyvä syödä terveellisesti, mutta täytyy olla myös malttia ja harkintaa, miten kompensoida "harha-askeleet", siis vaikka se yksi munkki. Ei kai sullakin ole niin heikko luonne, että jos kerran maistat jotain kiellettyä, niin sulla romuttuu koko dieetti?

Vierailija
18/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Personal trainereissa on eroja. Osa on käynyt "pelkän" kurssin ja osa taas käynyt sekä kurssin ja tehnyt vuosia ( jopa kymmeniä) töitä kehonmuokkauksen parissa ja taitoa ja tietämystä löytyy.
Itse olen ollut tosi tyytyväinen. Tein kyllä ison työn löytääksesi itselleni juuri oikean ihmisen avukseni tähän projektiin. Lihasmassa on kasvanut ja keho alkanut muokkaantua juuri oikeaan suuntaan. Töitä se on vaatinut älyttömästi itseltäni, mutta silti koen, etten tähän olisi kyennyt ilman asiantuntevaa valmentajaa.
Ap

Vierailija
19/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lauseesta pois se kehuskelu, että sulla on jonkun wannabe-asiantuntijan laatima se sapuskanmättämisohjelma. Noin sanomalla myös annat kuvan, että et itse päätä omista asioistasi, mikä on vähän omituista. Sano vaan että sori, ei sovi dieettiin.

Vierailija
20/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä kiinnitä mitään huomiota kanssaihmisten syömisiin.Poikkeuksena se, kun he tekevät siitä numeron, juuri vaikka argumentilla "mut pt sanoi etten voi syödä sitä ja tätä." Ap, sun anoppi ei luultavasti edes tiedä, mikä pt on.

En itsekään yleensä syö sitä munkkia, koska en pidä mistään makeasta. Mulla on sitten omat syntini, suolaiset tarjottavat.

Kukaan ei ole koskaan ihemetellyt mun pullansyömättömyyttä, ei edes anoppi. Sanon että ei kiitos, nyt ei maistu. Tosin voisi hiukan ihmetellä, jos alkaisin kylässä punnita jauhelihaa ja parsakaalia.

Se, miksi näitä fitnessmirmeleitä ihmetelläänja taivastellaan, on se, että he tekevät valtavan numeron siitä ruokavaliostaan ja käännytävät. Meillä on töissä yksi tällainen, joka jokaisella kahvitunnilla jaksaa jankata huonoista hiilareista ja treeneistään ja kuinka "ihmiset ei tiedä, miten niiden kroppaan just joku hillomunkki vaikuttaa yhtä tuhoisasti kuin tupakanpolttaminen" tai jotain sinne päin. Porukka kuuntelee vaivaantuneena ja yrittää vaihtaa puheenaihetta. Synttärisankarin poskilla palaa punaiset läikät häpeästä, kun hän nyt toi tällaista myrkkyä kavereille. Kukaan ei olisi kiinnittänyt mitään huomiota, jos neiti x olisi vaan jätänyt sen työkaverin tuoman synttäripullan ottamatta.

Ja just tuo ruokien punnitseminen jossain työpaikan keittiössä :) Eikö ne eväät vois kasata kotona grammalleen. Kukaan ei varmasti kiinnittäisi mitään huomiota, mutta ihan taatusti jos yksi alkaa punnitsemaan jotain kanasuikaleita siellä, kun muut lämmittää eväitä, aiheuttaa ihmettelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä