Pas viikolla 42?
Eikö löytyis ketään toista, jolla olisi PAS tuolla viikolla? Koitin kahlailla noita ketjuja läpi, mutten löytänyt omaani, joten semmoinen piti sitten perustaa itse. Toivottavasti ei jää yksinpuheluksi. Enkä kyllä halua enää sellaiseen pinoon, jossa olen ensimmäisten testailijoiden joukossa, kun nega se on kuitenkin taas luvassa. Juuri nääs koitan toipua viime viikkoisesta PAS-negasta, eikä uskoa PASsin onnistumiseen ole enää entisenkään vertaa. Ei ole meikäläisen juttu, mutta kun muutakaan ei ole tarjolla.
Kiva olisi kuitenkin saada piinailukavereita, vaikka epätoivo meinaa viedä mennessään, ainakin tänään...
Kommentit (86)
Nimi lääkkeet siirtopv siirretään/alkioita yht.
feledith - 17.10 1 /jäi 1
MrsB ? /3
odottelua + 12.10. 1 /(3)tyhjä
ronjakasperi + 13.10. 1 /jäi 6
Saararebekka - 11.10. 2/jäi 4
Tarlatan + 17.10 2/jäi 4
Siniliinu - 11.10. 2/
Pitää vissiin kirjoitella monen päivän edestä :)
Lueskelin noita teidän kuulumisia. Siis onko niin, että alkiot on sulatettu edellisenä päivänä ja siirretty sit seuraavana? Kun musta on ollut hiukan omituista, että mulle nää kaks viimeisintä siirtoa on tehty niin, että alkiot on sulatettu samana päivänä ja siirrettykin melkein heti sulatuksen jälkeen. Eiks siinä sit oo se vaara, että hyvältä näyttänyt alkio ei hetken päästä enää jaksakaan elää? Eipä tuo tietysti siinä mielessä haittaa, kun molemmat sulatetut siirrettiin, ihmetyttää vaan.
Oispa se kiva, jos viikonloppuna alkais tuntua joltain. Tähän mennessä ei ole tuntunut yhtikäs miltään :( Aina tätä odottamista!
Minulle siirrettiin tänään kaksi alkiota (yksi jäi vielä pakkaseen). Olivat selvinneet hyvin sulatuksesta. Meillä on aina käsittääkseni sulatettu vasta siirtoaamuna. Minulla on siis PAS luonnolliseen kiertoon, ei lääkkeitä.
Tsemppiä kaikille " odotukseen" !
P.S. Kysyin lääkäriltä miksi ei ultrata siirtoa ja hän totesi, ettei sille ole mitään tarvetta?! Kuulemma ne ultraavat, joilla ei ehkä ole niin hyvää tuntumaa siirtoon. Kaipa sitä on sitten vain yritettävä luottaa omaan lääkäriinsä...
Onnittelut meille kaikille, päästiin kaikki siirtoon ja toivottavasti myös plussataan kaikki! Mulla menossa pp6....vasta! Olisin saanut osallistua yhteen tutkimukseen jossa otetaan verikoe ja samalla oltas otettu hcg, mutta en sitte halunnut ku verikokeessa ois pitänyt käydä viim. tiistaina ja vastauksen oisin saanut iltapäivällä, mutta en uskalla soittaa vastausta kun olen töissä, jos negaa niin ei kykene olemaan loppupäivää töissä. Pitää sitte testailla kotona loppuviikosta....pelottaa aivan sikana että vuoto alkaa taas pp11-pp14, mulla aina alkanut lääkityksestä huolimatta. Jotenkin toivo nousi enemmän siirtopäivänä kun alkio oli niin hyvä ja limis myöskin, ei oo vissiin koskaan ollut passeissa niin hyvä, 10.2mm....
Hyvää viikonloppua kaikille ja piinispinnaa!!!
T. Ronjakasperi kera Topin
kiva oli lukea kuulumisia, hienoa, että kaikilla siirto onnistunut. Mulla piinailu ollut suht rauhallista, on jopa ollut päiviä, että olen osannut ajatuksin hyvin keskittyä ihan muuhun kuin piinailuun ;) Oireita ei ole ollut, paitsi sitä nippailua oli tuossa muistaakseni toissapäivänä enemmän. Toivottavasti vuoto ei ala ennen testipäivää, sillä se olisi jo kp 39 ja vaikka kiertoni onkin pitkä niin silti. Kun tulisi vain paaaaljon plussia tähän ketjuun! Milloin teillä on testipäivä? Mulla olis pp 16 eli ens viikon perjantai.
Tuosta ultraamisesta siirtoa tehdessä, varmaan se onkin tärkein meille, joille siirto tehdään, tuntuu konkreettisemmalta nähdä, että jotain tapahtuu, mutta eipä nuo kokeneet lääkärit sitä tosiaan varmasti tarvitse.
Mukavaa loppuviikkoa ja sinniä piinailuun :) !
Saararebekka pp8
Pikaiset omat navat tähän kun kohta tulee vieraita.... :)
Täällä pp5 ja olo on ihan tavallinen. No on kai vielä aikaistakin tuntea jotain. Iho on kuuma, viluttaa ja väsyttää ja nuo kaikki tyypillisiä lugeista johtuvia juttuja. Muuten ei mitään, rinnoissakaan ei mitään tuntoja. Päivä kerrallaan mennään. Tähän asti ollut toiveikas olo, mutta tänään ollut alakuloinen ja epäuskoinen fiilis... Tunteet vaihtelee.
Mitä oireita teillä on lugeista, vai mitkä lääkkeet on käytössä?
Jaksuja piinaan!!!
Fele & Veikko pp5
Minulla myös luget käytössä eivätkä aiheuta mitään erityisiä oireita. Inhottavaa sössäämistä vaan niiden kanssa. Mulla vasta pp 3, mutta nyt jo kovasti epätoivoinen olo ja tuntuu, että ei mitään toivoa :( Pitäisi vaan yrittää olla ajattelematta koko asiaa...
Oikein hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille!
Tervehdys kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!
MrsB lle todella paljon onnea matkalaisille!!
Meillä taitaakin pikkuhiljaa olla koko pino piinailemassa? Ja sulatuksetkin onnistu nuupahtamisista huolimatta niin että kaikki taisi kyytiläisensä saada?
Täällä on vkonloppuna ollut menkkaoireita, joten vuotoa odotellessa. Ei kyllä ole yleensä alkanut ennenkuin lääkkeet on lopettanut, mutta saa nähdä kuinka nyt käy...eli ei toiveet enää kovinkaan korkealla. Ja ihan uusi probleemi on ollut Lugejen metsästys, jotka ollu maahantuojalta lopussa, eli yksi paketti toisessa ja toinen toisessa apteekissa odottaa varattuna, mutta niillä onneksi selviää testiin asti...Meitä ekoja testaajia sitten onkin jo jokunen tällä viikolla, joten pidetään peukkuja!!
ja eilisestä asti ollut enemmän nipistelyä ja eilen jo säikyin tosi paljon menkkojen alkua, mutta ei onneksi vielä ole ollut vuotoa,toivottavasti ei tulekaan. mulla ei luget viimeksi vuotoa estäneet. toivotaan vain, että olisi jotain positiivista nämä nippailut. testipäivä lähestyy meillä monella tällä viikolla. milloin testailette? minä perjantaina.
Täällä pp 10 menossa ja veristä vuotoa näkyvissä. Lauantaina tuli jo lugejen mukana rusehtavaa...eilen vähän verta ja tänään on sitte tullu vähän enemmän. Aavistin että menkat alkaa. Aion kumminki testata vielä ke tai to, testaan aina koska takana pari kemiallista, niin haluan tietää että onko ollu mitään kiinnittymisen yritystäkään.
Laskin just tänään että meillä on kolmesta hoidosta ollut 35 alkiota ja niistä 17 on siirretty, ja saldona kaks kemiallista. Pakkasessa on ne kuus, ja pelottaa että ne ei selviä sulatuksesta. Tätä passia vartenhan jouduttiin sulattamaan 6 ja yks selvis.
Feledith: Miten pääsit siihen tutkimukseen mukaan? Otitko itse yhteyttä lääkäriin? Pitääkö tutkimuksen aikana käydä monesti ultrassa? Itse kun osallistuin eka ivf/icsi:n aikana, ultrassa käytiin eka ne kolme kertaa jotka kuuluu hoitoon ja sitte ois joka viikko muistaakseni ollut ultra raskausviikolle 10. Oon nyt miettinyt että jos seuraava pas tehtäisiin ilman lääkkeitä, kaikki 7 on tehty lääkkeellisenä, jos niinku ilman lääkkeitä sitten onnistus. Kummastuttaa toi että mulla menkat alkaa lääkkeistä huolimatta, yleensä on pitkiä kiertoja mutta kun on pas niin varmasti alkaa menkat ennen aikojaan.Nytkin kierron pituudeksi tulee 25 ja yleensä se on 30-40. Tiiätkö kuin kauan tuota tutkimusta tehdään?
Niinhän siinä sitten kävi, että eilen aloin vuotaa. Ei nyt paljoa, mutta kirkasta verta kuitenkin, ja mulla on vasta pp 7 menossa. Ihan niinkuin viime kuussakin, samoilla päivillä alkoi vuoto ja nega tuli. Vuoto siis loppui kyllä parin päivän päästä, mutta lopputulos oli silti nega. Enkä usko tän olevan kiinnittymisvuotoa tai sitä et toinen kahdesta alkiosta tulis pois. Noinkin on käynyt, mutta silloin vuoto alkoi vasta testin aikoihin, ja oli vain semmoista suttua, ei kunnon verta.
No, jatketaan lääkkeitä vielä ensi viikolle, mutta eipä tässä enää mahiksia ole. Seuraavassa kuussa sitten taas uudestaan. Lääkkeet haluan kyllä ehdottomasti vaihtaa Lugeihin, nyt on ollut Progesteronia, se jos mikä on ärsyttävää tavaraa.
Peukkuja teille muille!
Tarlatan: pahoittelut ((((hali)))), onko lääkärit sanoneet mitään miks vuoto alkaa niin aikaisin?
SaaraRebekka: kuulostaa hyvältä, toivottavasti nippailut on positiivisia sellaisia!
Ronjakasperi: Voi harmi et menkat jo alko :( (((hali)))
Siitä tutkimuksesta: Mulle hoitaja mainosti sitä puhelimessa kun soitin aikaa seuraavaan PAS:siin. Lupasin heti osallistua kun siitä voi olla niin monelle sitten hyötyä. Ja tietenkään ei pahitteeksi että ultrat on ilmaisia ja lääkärikin paras mahdollinen.;-) Mä kävin esim tätä PAS:sia varten varmaan 4 kertaa kontrolliultassa ja jatkossa olis tarkoitus käydä ultrassa kerran viikossa ja ultra on 4D. En muista kuinka pitkälle raskautta ultrassa käydään, mut muistaakseni melko pitkälle, tyyliin 10 viikolle tai pidempäänkin. Tälläviikolla vaan ei ole ultraa kun lääkäri on lomalla ja reissussa, mutta ensi maanantaina on, joka onkin sitten mulle pp13....
Tästä päästiinkin omaan napaan... Nyt on pp7 ja olo aika oireeton. Väsymys ja vilutus on valtaisaa ja ne nyt täysin lugeista johtuvia. Väsymys on välillä kyllä ihan järkyttävää, että välillä mietin voiko johtua pelkästään lugeista. Esim viime yönä nukuin 12 tuntia ja vielä olisin voinut jäädä sänkyyn...
Rinnat on olleet oireettomat, mutta ehkä jos painelee niitä niin voi havaita, että hieman ovat tulossa sivuilta aroiksi. Mahassa välillä joitain nippailun omaisia tuntemuksia, jotka lievästi menkkamaisia, mutta ihmeen hiljainen ja vaisu maha on mitä vertaa edellisiin hoitoihin.
Ei kyllä voi yhtään tietää mikä on tilanne. Täysi arvoitus.
Tsemppiä kaikille vielä jotka piinailee ja halauksia muille!
Tosi paljon halauksia Ronjakasperi ja Tarlatan, toivottavasti vuodot on vääriä hälyytyksiä!! Ja täällä on peukut pystyssä, että Saararebekka sinun nippailut lupaisivat parasta!
Oma olo ei enää ole ollut kovin toiveikas, koska mitään oireita ei ole ja kuukautiset on aina alkaneet vasta kun olen lopettanut lääkkeet.
Sain juuri kuvan ystävästäni, joka vuosien hoitojen jälkeen n.kk päästä synnyttää PAS kaksoset! Valtava massu!! Ja sitä ennen ei ollut ikinä plussannut... Eli ehkä se oma vuorokin sitten joskus kuitenkin voi koittaa...
Voimia kaikille ja toivotaan että kuitenkin plussiakin pinoon saataisiin! Oma testipäivä on perjantaina ja luulen että jopa maltan sinne asti, kun lääkkeitä en kuitenkaan uskalla lopettaa ennenkun varsinaisen testauspäivän jälkeen.
Tosi paljon halauksia Ronjakasperille ja Tarlatanille täältäkin suunnasta. Toivottavasti tosiaan vuodot olisi vääriä hälyytyksiä!! Kyllä tää on tosi raskasta!
Luin tuolta yhdestä pinosta alkioiden luokituksesta ja onnistumismahdollisuudesta. Meillä on aina ollut noita hitaita alkioita, 2-soluisia, joten onnistumismahdollisuudet ovat kai sitten aika pienet.
Minulla ei edelleenkään mitään oireita, ei edes lugeista. Ainoastaan ajoittaista normaalia menkkoja edeltävää alavatsasärkyä :(
Tsemppiä kaikille piinailijoille!
Tarlatan ja Ronjakasperi! Lohdutuslämpimiä halauksia paljon!
Täällä ei muutosta, yhä alavatsalla tuntemuksia, mutta koska mulle tehty tätä ennen vain IUI ja ICSIn tuoresiirto niin ei ole vertailupohjaa. ICSIn tuoresiirron jälkeen sain hyperin ja sen myötä niin monenmoista tuntemusta oli, että tämä lääkkeetön PAS on ollut aivan eri maailmasta, kun olen voinut niin hyvin. Nämä viimeiset päivät ennen testiä ovat kirjaimellisesti piinaavia. Kaikki lugesteronin aiheuttama valkoinen vuoto -tuntemus saa melkein ravaamaan vessaan ja tarkistamaan, ettei vain ole verta, samoin aamut ovat piinaavia, sillä aiemmin vuoto tuli pahaa aavistamatta juuri aamulla. Ja nuo alavatsatuntemukset myös, kun en tiedä ennakoivatko menkkoja vai ei, varsinaista menkkajomotusta ei vielö ole ollut. Huoh..no hetki kerrallaan vain otettava mitä tuleman pitää.
Saararebekka pp 13
Suht seesteinen olo mulla kuitenkin on, vaikkei tää hyvältä näytäkään. En vielä viime kuussa älynnyt kysyä, että mistä tää aikainen vuoto vois johtua, mutta pitänee ensi viikolla kysyä. Itse epäilen noita lääkkeitä, ettei ne tehoa, mutta tuo nyt on maallikon arpomista. Ei kai lääkärikään toimimattomia lääkkeitä määräisi. Joka tapauksessa seuraavalle kerralla pyydän Luget, maksoi mitä tahansa.
Se mua tässä eniten hermostuttaa, kun alkiot on molemmilla kerroilla olleet hyviä, selvinneet hienosti sulatuksistakin ja sitten ei kuitenkaan tulosta tule. Että jos niillä alkioilla ei onnistu, niin ei sitten millään. Mikä siinä voi mättää?
Tänään on pp8 ja alaselkää juilinut menkkamaiseen tapaan. Muinakin päivinä ollut pientä juilimista jonka havainnut kun ollut aivan tekemättä mitään. Nyt kuitenkin imuroidessa täytyi oikein pysähtyä hieromaan selkää ja harkitsen jo kohta panadolin ottamista... :( Jotenkin epätoivo iski ensimmäistä kertaa... ei tää voi onnistua. Miks onnistuis nyt kun ei oo aiemminkaan onnistunu???
Hermokin alkaa olla piukalla - pms-oireita. Luget vuotaa, väsyttää ja finniä pukkaa. Ei tää voi olla mitään muuta kuin menkkoja enteilevää.
Toivottavasti monella muulla onnistais, luulen, että mulla ei. :/
Olen myös aika epätoivoisissa tunnelmissa. En jaksa uskoa miksi nyt onnistuisi, kun ei ole kolmeen vuoteen täälläkään onnistanut. Lisäksi kaikki kuukautisia edeltävät oireet päällä, olen niitä jo niin kauan tarkkailut, että luulisin ne tuntevani...
Vuodon pitäisi alkaa loppuviikosta normaalin kiertoni mukaan, testaus olisi vasta ensi viikolla.
Tsemppiä odotteluun!
Hei taas kaikille. Tein sitten kuitenkin testin jo tänä aamuna ja aivan puhdas nega oli. Eli soitin jo klinikalle jatkoista ja lopetin lääkkeet. Seuraava IVF ehditään vielä tänä vuonna. Sitten vaan taas jatkojännäilyä että tuleeko taas munasoluja, hedelmöittyykö, jakautuuko ja KIINNITTYYKÖ!!! Voi kun tietäisi mitä voisi tehdä että voisi edesauttaa tuota kiinnittymistä jotenkin?
Ekasta inseminaatiosta tuli tuulimunaraskaus ja sen jälkeen, inseminaatioista, kahdesta IVF :stä PASeineen, ei mitään...
Toivottavasti teillä muilla nyt onnistaisi!!!
Plääh, tätä eloa! Kaikenlaista hässäkkää ollut ihan riittämiin, joten tännekään en ole ehtinyt, tai siinä vaiheessa, kun olisi ehtinyt, niin ei ole enää jaksanut. Ja tunne-elämäkin on ollut yhtä vuoristorataa, liekö sitten johtuu hormoneista vai mistä.
Lopputulos on nyt kuitenkin semmoinen, että siirto tehtiin tiistaina. Kaksi hyväkuntoista kaveria siirrettiin, molemmat olivat selvinneet hyvin sulatuksesta. Vaikkei tulisikaan plussaa, niin siitä olen kuitenkin iloinen, ettei kukaan kuukahtanut sulatukseen, ja neljä alkiota odottelee edelleen pakkasessa. Tiistaista asti olo on ollut tosi seesteinen, mutta tänään oli semmoinen lääkehärdelli (jota en nyt jaksa alkaa sen enempää selventämään), että peli tuntuu pelatulta. Eihän sitä tietenkään vielä tiedä, mutta itsellä rauha ja varmuus vaihtui tähän järettömään epätoivoon (joka on kyllä jo tullut tutuksi tässä vuosien varrella).
No, jos ne pikkuiset tästä lääke-epäselvyydestä selviävät hengissä, niin sitten ne todella haluavat tulla meidän perheeseen. Tuokin kun on välillä vähän arveluttanut. Mutta on tää rankkaa, ihan yliluonnollisia voimia tarvitaan, jotta tän kaiken kestää.
Mutta mitäs teille muille? Joko jollain on jotain oireita? Mä olen ollut niin monta päivää pimennossa, että pääsenköhän enää kärreille...