Pas viikolla 42?
Eikö löytyis ketään toista, jolla olisi PAS tuolla viikolla? Koitin kahlailla noita ketjuja läpi, mutten löytänyt omaani, joten semmoinen piti sitten perustaa itse. Toivottavasti ei jää yksinpuheluksi. Enkä kyllä halua enää sellaiseen pinoon, jossa olen ensimmäisten testailijoiden joukossa, kun nega se on kuitenkin taas luvassa. Juuri nääs koitan toipua viime viikkoisesta PAS-negasta, eikä uskoa PASsin onnistumiseen ole enää entisenkään vertaa. Ei ole meikäläisen juttu, mutta kun muutakaan ei ole tarjolla.
Kiva olisi kuitenkin saada piinailukavereita, vaikka epätoivo meinaa viedä mennessään, ainakin tänään...
Kommentit (86)
siniliinu: tervetuloa mukaan vaan! Jaa säkin oysissa hoidoissa, no kiva että samassa paikassa ollaan hoidoissa! (vaikka ikävähän se on että joudutaan olemaan hoidoissa... sekavaa...) Tsemppiä sulle ja hienoa että sait kaksi kyytiin!!
Muillekin edelleen tsemppiä ja liimaa!
omasta napaisesta: Tänään kp 17 ja ovistesti edelleen negaa. Testailen siis clearbluen digitestillä. Pitäisi olla varma. Onko teillä kokemusta?? Ilmeisesti ei anna mitään ennakoivaa vaan näyttää vain ja ainoastaan positiivisen?
Eilisessä ultrassa munis oli jo 21-millinen ja lääkäri arveli, että hetket ovat pian käsillä että irtoaa... (mut miksi testi negaa?)
Huomenna taas ultra....
palataan sitten taas asiaan....
Siirto menee siis ensviikolle.....
Siniliinu:Tervetuloa piinailemaan joukkoomme!
Onkos sulle tehty noi neljä hoitoa oys:ssa? Kun olit siirrossa tällä viikolla,pitikö olla virtsarakko täynnä, ja katsoivatko ultralla samalla kun siirsivät? Viimeksi kun olin siirrossa elokuussa, hoitaja ja lääkäri sanoivat että ois pitänyt olla virtsarakko täynnä, katsoivat ultralla kun siirsivät alkiot. No nyt en tiiä pitääkö olla, pitänee soittaa aamulla vielä hoitajalle, ärsyttää vaan ku linjat on aina varattuja
Meillä huomenna siirto, iik jännittää!!! Olivat tänään sulattaneet kolme erää eli yht.kuus alkiota ja yks vaan oli hengissä, top-luokan alkio....huomenna sulattavat lisää jos näyttää tuo ainokainen surkeelta. Vähän tuli huono fiilis puhelun jälkeen, koska just aamulla sanoin miehelle että perjantaina on 13.pvä perjantai niin varmaan kaikki meidän alkiot kupsahtavat. Kuusi alkiota on vielä pakkasessa, toivottavasti niihin ei tarvii koskea. Niin ja olisin kyllä halunnut että ois ollu kaks siirrettävänä.
Ronjakasperi, kyllä tekivät mullekin ultran samaan aikaan kun siirsivät.
Mullekin ilmoitettiin vasta 15 min. ennen siirtoa että ei saa käydä vessassa kun pitäs olla virtsa rakko täynnä. Elokuussa tekivät myös ultran samaan aikaan ja kyselinkin että mistä tämä uusi tapa, niin sanoivat että voidaan saada parempia tuloksia ultrauksella kun näkevät että alkio menee oikeaan paikkaan. Meille on tehty kaksi hoitoa Vl:ssä ja kaksi Oys:ssä eli tämä oli neljännen ivf/icsin toinen pas-siirto, lisäksi on tehty joskus aikoinaan kolme inssiä, joten ollaan kyllä jouduttu tarpomaan melkoinen polku näissä hoidoissa. Henkisesti alkaa olemaan jo mitta täysi, mutta mitäpä sitä ei tekisi näiden hoitojen eteen, kaikkensa on annettava kunhan vaan pää kestäisi.
Feledith, sulla näyttää menevän aika pitkälle se oviksen pongaus, toivotaan että testi näyttää pian plussaa ja pääset sinäkin siirtoon.
Kaikille muillekin oikein leppoisia päiviä, yritetään olla stressaamatta turhaan, kun siitä ei mitään apua kuitenkaan ole (helpommin sanottu kuin tehty ;)
Kävin tänään ultrassa, sunnuntaina pitäisi alkaa tikutella ja siirto on sitten jossain vaiheessa ensi viikolla.
Minulle ei ole sanottu, että rakko pitäisi olla täynnä siirtoon mennessä eikä ole myöskään ultralla katsottu mitään (tai siis on, ennen siirtoa, että kaikki kunnossa). Missä vaiheessa teillä siis on katsottu ultralla?
Meillä siirretään kaksi alkiota, jos nyt kumpikin säilyy hengissä.
Tsemppiä kaikille hoitoihin, yritetään kestää. Hyvää viikonloppua!
Tuota listaa varten, mulla on siirto luonnolliseen kiertoon, ei mitään lääkkeitä. Näin aina ollut.
vaikka siirto onkin vasta just ja just vko 43 puolella (maanantaina).
Ja samalla ihmettelen oysin käytäntöä: eikö siellä oikeesti ole käytetty ultraa siirrettäessä alkiota, siis niinkun onko ne vaan summanmutikassa tökkinyt ja ajatellut että nyt se kait on siellä? Onko sama käytäntö ollut myös ivf:ssäkin? Yksityisellä kyllä on aina siirretty ultralla.
Meille tämä on toinen pas, ekasta tuli viimeviikolla nega, eikun heti uuteen, ettei kerkee suremaan. Ekasta ja ainoasta tuoresiirrosta tuli heti plussaa ja pikkukakkonen pitäisi nyt saada aikaseksi.
-niisku
Kyllä se vaan niin on että oyssissa on tehty siirrot aina ennen ilman ultraa. Itsellä takana 9 siirtoa ja elokuussa oli eka kerran ultra mukana siirrossa. Kahden tunnin päästä siirto. jännittää tosi paljon!
Tänään sain vihdoin positiivisen tuloksen LH-testiin! Ultrassakin munis oli jo 22-millinen ja lääkäri meinas, et kyl se pian posahtaa. :)
Siirto sovittiin tiistaille, ja nyt rukouksen aihe on että maananaina sulatettavat alkiot/alkio selviäis......
ronjakasperi: onnea siirtoon!!!
Oululaiset: oletteko mukana tutkimuksessa jos ootte oysissa hoidossa? Mä oon keltarauhastutkimuksessa...;-) Tosi mielenkiintoista ja vieläpä niin huippu lääkäri!
Ja pakko kommentoida siihen, et jännä et ei oo ultraa mukana siirrossa. Mäki oon aina sitä ihmetelly mut ajatellu et eiköhän ammattilaiset osaa hommansa. Sit PAS:seissa ei oo ees katottu oysin puolella, et onko munis varmasti irronnu. On voitu tehdä turhia siirtoja. Tässä tutkimuksessa missä nyt oon ni katotaa ainaki tarkasti kaikki - onneks.
Tsemppiä tytöt!
Feledith:Onneksi olkoon! Olipa aika odottelu oviksen kanssa.
ronjakasperi:Tarraa ja liima, toivottavasti siirto on mennyt hyvin!
siniliinu: Lisäsin sinut listaan mutta tarkastaisitko tietosi.
Omaa: Eilen sitten vihdoin muutama minuutti ennen siirtoa sain tietää että yksi oli nuupahtanut alkuunsa, toinen oli nuupahtanut yksisoluiseksi, mutta kolmas oli terhakka nelisoluinen, eli II luokan alkio. Eli yksi siis siirrettiin ja pakkanen nyt tyhjä. Rakon on aina pitäny olla siirroissa täynnä, ja ultrasta aina kattoo mun lääkäri koko siirron ajan että menee oikeaan paikkaan, ja tällä kertaa anto ultrasta myös kuvan mukaan, jossa alkio näkyy selvästi...Toivotaan nyt että jaksais sinnitellä!! Testaus pp16.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Nimi lääkkeet siirtopv siirretään/alkioita yht.
feledith - /3
MrsB ? /3
odottelua + 12.10. 1 /(3)tyhjä
ronjakasperi + /12
Saararebekka - 11.10. 2/jäi 4
Tarlatan + 2/6
Siniliinu ? 12?.10. 2/
Tämä olikin onnenpäivä eikä epäonnenpäivä niin ku pelkäsin. Elikkä yksi alkio siirrettiin, oli tosi hyvä 8-soluinen....kohdun limis 10.2.
Pakkaseen jäi ne kuusi alkiota.
Feledith: Hyvä että sulla se munis kohta poksahtaa! Oot vissiin IJ:n tutkimuksessa? Minä en voi osallistua koska passit tehdään lääkkeellisenä. Ompa kumma tuo että ei oo tarkistettu että onko munis irronnut. Harmittaa tosi paljon että joudutaan siirrot tekemään lääkkeelliseen kiertoon koska mielellään olisin IJ:n potilas. Osallistuin eka ivf/icsi-hoidon aikana tutkimukseen jota hän teki. Jos tästä raskaudun ajattelin kysyä että pääsiskö 3d-ultraan. On joskus luvannut ku en ollut enään tutkimuksessa mutta teki siirron, mutta silloin en tullut raskaaksi.
Mukava oli lukea, että joukkomme jälleen kasvanut.
Mulla ei ole tarvinnu olla rakko täynnä siirtoa tehdessä, olen aina kysynyt kyllä, että voinko käydä vessassa ja olen luvan saanut. Ollaan yksityisellä hoidossa. ICSIn siirrossa ultrasivat siirtoa tehdessä ja saimme katsoa siirron siis ultran kautta, nyt PASsissa ei ollut ultraa, mutta luotin ihan täysillä lääkäriimme, joka on pitkän linjan lääkäreitä. Siirron jälkeen katsottiin ultralla ja siinä näkyi nestepatsas, missä alkiot ovat, kuvan sai kotiin mukaan, kuten melkein joka ultrasta on saanut.
Olo ollut ihan normaali, siirtopäivänä oli hiukan nippailua, mutta ei kummempaa. Oikeastaan minusta tämä alku-piinailu on helpompaa, ei ole ihan vielä vaaraa vuodosta ja vielä ei tarvitse olla mitään oireitakaan, lähempänä testipäivää on paljon kärsimättömämpi ja vaikea olo, kun pelkää vuotoa.
Saararebekka, pp 2
ronjakasperi: Onnea siirrosta!! Toivotaan että tämä 8-soluinen liimautuisi 9kuukauden ajaksi lämpimään yksiöön! :)
Juu, mä oon " hänen" tutkimuksessa ja itseasiassa tänään kysyin häneltä tekeekö tutkimusta vain luonnolliseen kiertoon tehdyistä passeista, mutta sanoi että myös lääkkeelliseen kiertoon tehdyistä, mutta ensisijassa häntä kiinnostaa nyt luonnolliseen kiertoon tehtävät. Mitä mieltä oot hänestä? Mun mielestä aivan ihana lääkäri! (ja voisi kehua että ihana mieskin;-)mutta eipäs nyt kehtaa tässä sen enempää... ;-) (miten olis e-mailin vaihdot?)
odottelua: Onnea sullekin siirron johdosta ja lähettelen pikkuiselle oikein vahvaa liimaa sinne!!
Tulisipa maanantai pian niin kuulisi miten on alkioiden käynyt. Kolme siellä enää on, joten pahoin pelkään että jääkö yhtään siirrettäväksi. No, ei se asiaa ainakaan auta, että täällä netissä pyörin sitä miettimässä. Taidanpa lähteä kaivamaan uuniomenajätskiä pakkasesta. :) Hyvää viikonloppua ja jaksuja!!!
Mua alkoi tosiaan huolestuttamaan tuo, että koskaan lääkäri ei ole ultrannut alkion siirtoa. Aluksi on vain tarkistanut tilanteen, että munasolu on tosiaan irronnut. Olen hoidossa yksityisellä klinikalla Hgissä.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Mrs B:On varmaan eri lääkäreillä eri käytäntöjä. Mutta jos huolettaa, niin kysy asiaa, voisiko ultrata, että näkisit siirron. Mulla ICSIn tuoresiirrossa ultrattiin siirron aikana vatsan päältä. Jotenkin kuitenkin olisin luottavaisella mielellä, kun kuitenkin ovat erikoistuneet lapsettomuushoitoihin. Vaikka onhan se totta, että itsestä tuntuu mukavalta nähdä, että jotain menee/mennyt perille.
Hyvää ja levollista viikonloppua!
Kiitos että merkitsit minut listaan, odottelua. Eli mulla menis näin - 11.12.06 ja 2 alkiota.
MrsB, älä huolehdi jos sinulle ei ole tehty ultrausta siirron yhteydessä. Minullekin on tehty vasta kahdessa viimeisesä hoidossa ja lääkäri sanoi että jotkut lääkärit ovat sitä mieltä että siitä on apua, toiset taas sitä mieltä että sillä ei ole merkistystä. Oma lääkärini vaan totesti että ultrataan nyt kun eihän siitä mitään haittaakaan ole.
Ronjakasperilla kuulostaa hyvältä tuo alkio, toivotaan että se on sellainen sinnikko joka päättää kiinnittyä.
Feldith, itse olen kanssa ollut IJ:n tutkimuksessa ja olen totisesti samaa mieltä kuin sinä, että ihana lääkäri ja ihana mies (aiheuttaa sydämmen väpätyksiä... ;)
Mukavaa lauantaita kaikille!
siniliinu: ;) Aivan, aiheuttaa kyllä sydämen väpätyksiä, osuvasti sanoit!!!:)
omaa napaa: Huominen soitto jännittää, saa nähdä selviääkö yksikään sulatuksesta, toivottavasti edes yksi..... Sitäkin pelkään, että kun aikaisemmissa alkioissa on ollut vähän jakaantumisongelmia, eli eivät ole sulatuspäivän jälkeen enää jakaantuneet... ovat jääneet 4-soluvaiheeseen. Jos nytkin käy niin, niin en kyllä jaksa uskoa onnistumiseen yhtään... :/
No, huomenna ja tiistaina ollaan taas viisaampia.
Piinapinnaa kaikille!
-Feletys-
Täällähän on hiljaista....
Oma napa pikaisesti : Eilen siirrettiin yksi alkio kyytiin. Oli kuulemma 8-soluinen ja top-alkio. Mulle noilla ei oo mitää merkitystä kunhan vaan olis yksiöönsä tiukasti kiintyvä ja kiinnittyvä yksilö. ;-)
Limis oli 10mm.
Kaksi siis sulatettiin ja olivat vielä sulatuksen jälkeen hengissä, mutta toinen oli kuukahtanut yön aikana. Nyt siis yhdellä mennään.
Tulkaahan kertomaan tuloksia.
Ronjakasperi: mitä kuuluu? mites sun 8-soluinen jaksaa? ;-)
t.Fele & Veikko pp1
Feledith: Onnea ja peukut pystyssä!!
Kääk, yhtään mitään ei tunnu, eli vaikka kuinka yrittää olla kuulostelematta, niin silti sitä mielellään vaikka voisi pahoin... Mitä Saararebekka ja Siniliinu teille kuuluu? Entä muille?
feledith - 17.10 1 /jäi 1
MrsB ? /3
ronjakasperi + /12
Tarlatan + 2/6
Siniliinu - 11.10. 2/
Sori Ronjakasperi, meinasin unohtaa päivittää sinut listaan. Mitä kuuluu?
Feledith: Onnea ja peukut pystyssä!!
Kääk, yhtään mitään ei tunnu, eli vaikka kuinka yrittää olla kuulostelematta, niin silti sitä mielellään vaikka voisi pahoin... Mitä Saararebekka ja Siniliinu teille kuuluu? Entä muille?
feledith - 17.10 1 /jäi 1
MrsB ? /3
ronjakasperi + 13.10. 1 /jäi 6
Tarlatan + 2/6
Siniliinu - 11.10. 2/
Tervetuloa mukaan siniliinu! Samansuuntaiset fiilikset on täälläkin: ei tästä mitään tule, mutta annetaan pienille mahdollisuus. Meillä on enää ICSI-alkioita, joihin en usko ollenkaan. Kovin olen tyytyväinen jo pelkään siirtoon, kun siitäkään en uskalla olla vielä varma.
Pari työpaikkailmoitusta jo aamulla bongailin, ja nyt olen ihan innoissani hakemassa niihin. Ehkä sitten se tulee plussakin tulee, kun sitä kaikista vähiten odottaa ;) Käänteistä psykologiaa!
Liimaa kaikille!