Riideltiin äsken tyttöystävän kanssa..
Mun tyttöystävä on paremman sanan puutteessa lievä draamakuningatar, vääntää esimerkiksi kavereidensa kanssa usein riitaa vähän pienemmistäkin jutuista. Selkeästi nauttii draamasta tiettyyn pisteeseen asti, mutta aivan uskomattoman ihana nainen muuten. Ei kuitenkaan riidellä hirveän usein, mutta äsken meille tuli riitaa. Lyhyesti selitettynä meillä on vanhojen inttikavereiden kanssa tapana viettää mökkiviikonloppu kerran vuodessa, ja elokuun alussa sovittiin ajankohdaksi tämä viikonloppu. Tyttöystäväni on ollut asiasta tietoinen, mutta nyt lähtöä tehdessäni meni oudon hankalaksi ja kun tuli aika lähteä ulos ovesta, alkoi itkeä ettei haluakaan mun lähtevän. En halunnut enkä voinut enää perua, koska tätä on suunniteltu pitkään ja kyseessä on mun mökki, joten mun pois jääminen olisi tarkoittanut koko äijäporukan viikonloppusuunnitelmien pilaamista.
No luonnollisesti yritin selittää tätä tyttöystävälle, mutta selitykset meni kuuroille korville ja takaspäin tuli vaan itkua siitä, miten hän olisi nyt kerrankin halunnut viettää kotiviikonlopun ja kuinka me ei vietetä tarpeeksi aikaa kahdestaan. Ollaan kyllä kahdestaan ihan helposti valtaosa ajastamme, mutta lupasin kuitenkin, että voidaan ensi viikonloppuna vaan linnottautua kotiin nauttimaan yhdessäolosta. Ei käynyt, kun kuulemma sen pitää olla nyt juuri tämä viikonloppu. Tyttöystävä ryhtyi valittamaan siitä, miten laitan kaverini hänen edelleen ja volume vaan nousi jatkuvasti.
Otin itse raivoamiset rauhallisena vastaan, mutta lopulta mullakin meinasi mennä kuppi nurin tyttöystävän naurettaviin syytöksiin ja totesin, että ehkä parempi jos nyt vietetään vaan viikonloppu erillään ja keskustellaan asioista rauhallisesti sunnuntaina kun tulen kotiin. Tässä vaiheessa keräsin reppuni ja kassini ja suuntasin ulko-ovea kohti. Tyttöystäväni repi kädestäni muovipussin, jossa oli mun ja yhden toisen inttikaverin bisset, eikä suostunut enää antamaan pussia takaisin. Otin kyseisestä PUSSISTA (muovipussista, en siis tyttöystävästäni) kiinni, jolloin tyttöystäväni ryhtyi huutamaan kuin palosireeni ("Päästä irti v* hullu", "Lopeta muhun sattuu", jne) ja riuhtoi pussin mun otteesta niin, että muovi repesi ja pullot levisi pitkin eteisen lattiaa ja seinää. Jäin itse seisomaan lamaantuneena kädet pystyssä paikoilleni, tyttöystävä lukittautui makuuhuoneeseen, soitti jollekin kaverilleen ja selitti vauhkona kuinka olin käynyt häneen käsiksi ja hänen on pakko päästä täältä pois koska hän pelkää henkensä edestä.
Puhelun lopetettuaan lähti takaovesta ilman takkia. Istun nyt tässä yksin, farkut ja kengät oluessa, eteinen myrskyn jäljiltä, sekavin tuntein vähän kaikesta. Kuten sanoin, tyttöystävä on aina ollut vähän draamailija ja oon sen osana häntä hyväksynyt, mutta nyt oon ihan rehellisesti peloissani. Tyttöystävä ihan tosissaan väitti jo jollekin mun käyneen häneen käsiksi, entä jos valhe leviää tosta eteenpäin tai tyttöystävä saa päähänsä tehdä esim. rikosilmoituksen? Mitä mä teen?? Tyttöystävä ei vastaa puhelimeen.
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:57"]Hyi vittu mikä "nainen"! En tuollaista yksilöä haluaisi omaan lajiini luettavan edes. Ja mitä mammat täällä laittelee "laita lepyttelyviesti tyttöystävälle", "älä sulje puhelinta!", "koita ymmärtää". Öö, yäk. Raivotautinen narsisti. Miten ees viitsit olla tollasen olion kanssa :D [/quote] Niin, ja piti sanomani vielä että entäs jos roolit olisivat toisinpäin? Silloin mies lynkattaisiin täällä läheisyysriippuvaiseksi psykotakertujaksi, manipuloivaksi siaksi ja käskettäisiin naista kipittämään nopeasti turvakotiin..
[/quote]
Niinpä! Siis tuleeko jollekin ihan tosissaan noin voimakkaita PMS-oireiluita? Ja vaikka tuliskin, niin onko menkat jotenkin hyväksyttävä syy sekoilla ja kohdella kumppaniaan (tai yhtään ketään) huonosti..?
[/quote]
No, minulle voi tulla selittämättömiä itkukohtauksia ja saatan saada aikaan kärpäsestä härkäsen noina aikoina, MUTTA en nyt sentään noin riehumaan ala ilman syytä! Ja ap:n tyttöystävällä ei kyllä ollut mitään aihetta tuollaiseen sekoiluun.
Etköhän sä paremmankin pillun löydä, raivotautista lehmää kukaan jaksa nurkissa katsella.
Tässä tekstissä on yksi iso ongelma. Tämä:
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:22"]...mutta aivan uskomattoman ihana nainen muuten.
[/quote]
Ei tuolla tavalla manipuloiva ja syyllistävä nainen ole ihana. Narsistisia piirteitä. Luultavasti sä olet sellainen tyyppi joka ottaa toisten paskan kannettavakseen. Juokse ja hanki apua liikaan kiltteyteesi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:40"]
Älä ainakaan jätä tyttöystävääsi, jos häntä todella rakastat.
Hänen käytös kuulostaa hyvin tutulta, nimittäin olen itse aikamoinen sekopää kokiessani ääritunnetiloja. Meillä syntyy paljon ihan järjettömiä riitoja/raivareita tilanteissa, joissa ei kuvittelisi olevan ongelmaa. Minä saatan hakata, itkeä, huutaa/haukkua, uhata jättämisellä tai vannoa jättäväni ym. Mieheni on oppinut vähitellen käsittelemään kohtauksiani, joiden aikana en tippaakaan välitä onko keskiyö, miten naapurit reagoi/mitä muut ajattelevat, satutanko toista/itseäni. Tunne, eli yleensä aina viha, on vain niiiin suuri. Näissä tilanteissa saatan siis raivostua miehelleni siitä, että lähdet perjantaina omille menoillesi. TOSIASIASSA syy ei ole tämä, vaan taustalla muut jutut. Oma hankala temperamenttini, (äkkipikainen, ailahteleva, tunteella elävä) tunnelukkoni (pelko hylätyksi tulemisesta/suhteen kestävyydestä/pelko loukatuksi tulemisesta ym) ja arjessa kasautunut stressi. En hallitse itseäni tilanteissa ja sanon toiselle asioita joita kadun ja häpeän jälkeenpäin. En sano, että sinun tulisi hyväksyä tyttöystäväsi käytös tai että kyse olisi jostain samantapaisesta kuin minulla. Toivon sinun kuitenkin miettivän mahdollisuutta, ettei tyttöystäväsi pystynyt hallitsemaan käytöstään ja tunteitaan, jolloin hän rauhoituttuaan luultavimmin katuu käytöstään.
Inhottavaa lukea näitä "jätä tollanen hullu muija" -kommentteja, koska eivät kaikki pysty hallitsemaan syystä tai toisesta tunteiden aiheuttamaa käytöstä. Ja jos joku keksii sanoa,että "Mee v***u hoitoon", niin jepjep on käyty ja apua vähäsen saatu. Mutta elämä ja etenkin tunteet ei oo niin simppeleitä juttuja. :D
PS. mikä siis auttaa vaikeissa tilanteissa?-->Sylihoito ja rakkaus. Eli riehuva ja nyrkeillä huitova nainen tiukkaan syliotteeseen, jossa hänen jalat ei ota maahan. (Muuten pääsee rimpuilemaan irti) Sitten sängyllä silittelet syliotteessa ja rauhoittelet.
[/quote]
Juuri tällaisten ihmisten geenipoolista syntyvät Hitlerit, Stalinit ja Breivikit.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:52"]Höpö höpö ap.
Kuinka tylsää joidenkin elämä on kun pitää aina keksiä näitä juttuja.
[/quote][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:52"]Höpö höpö ap.
Kuinka tylsää joidenkin elämä on kun pitää aina keksiä näitä juttuja.
[/quote]
Juuri niin
Tuttu provoilija
Tunnen itsekin yhden tällaisen naisen, varsinkin humalassa rupeaa kunnon ämmäksi ja syyttää avopuolisoaan vaikka mistä. Saattaa paiskoa tavaroita ja saada itkuraivareita mitä pienimmistä asioista ja lopuksi suurielkeisesti poistua paikalta. Mutta joka ikinen kerta kun näin on käynyt, on tullut viimeistään seuraavana aamuna suorastaan "häntä koipien välissä" pyytelemään anteeksi ja hävennyt käytöstään. Onneksi hänen avopuolisonsa on varsinainen viilipytty ja viis veisaa naisen sekoiluista, vaikka ne totta kai hänestä pahalta tuntuvatkin.
Asian pointti oli se, että todennäköisesti tyttöystäväsi itsekin tajuaa myöhemmin kuinka naurettavasti käyttäytyy, ei välttämättä kehtaa sitä myöntää, mutta itse en usko että hän tekee rikosilmoitusta.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:38"]
Sinulla on oikeus lähteä viettämään mökkiviikonloppua. Tyttöystäväsi kiristysyritykset olivat kohtuuttomia ja vielä pahemmaksi menee, jos hän todella syyttää sinua valheellisesti päällekarkauksesta.
Lähde siis mökille, jätä tyttöystävällesi lappu tai viesti, että et hyväksy hänen käytöstään ja että juttelette asiasta kun palaat. Kerro myös, että et halua pilata omaa viikonloppuasi, joten et voi vastata hänen soittoihinsa tai viesteihinsä ennen paluutasi. Juttele omille kavereillesi ja ota etäisyyttä tilanteeseen ennen välienselvittelyä.
[/quote]
Iso kiitos vastauksista. Oon itse 23, tyttöystävä 20. Jotenkin tilanne oli niin lamaannuttava, että en ollut varma uskaltaako tässä edes lähteä mihinkään vai onko parempi vaan jäädä kotiin odottamaan jos esim. poliisit tulee ovelle. Suoraan sanottuna tää koko keissi on saanut harkitsemaan uudelleen vähän koko suhdetta. Tyttöystävän puolelta on aiemminkin ollut vähän kaikennäköistä draamaa, mutta ei mitään tän tasoista, ja yleensä oon saanut asiat sivuutettua ihan vaan jättämällä nää jutut tiettyyn pisteeseen asti omaan arvoonsa.
Siivosin bisset lattialta ja vaihdoin vaatteet, ja teen nyt kuten on ehdotettu. Eli lappu tyttöystävälle, kännykkä äänettömälle ja mökille. Kuten sanoin, mitään näin hullua ei ole koskaan tapahtunut (enkä ole koskaan nähnyt tällaista puolta tyttöystävästäni), joten tuntuu vähän hankalalta yrittää edes arvioida, mitä seuraavaksi tapahtuu..
ap
[/quote]
Nii eli sen kerran kun sitten uskalsit tehdä Hänen tahtoaan vastaan, niin alkoi vitunmoinen manipulointi. En ihmettele vaikka olisi narsisti tuo akkasi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:39"]
Onhan se nyt aivan perseestä ettei toisia ihmisiä, edes omaa puolisoaan, voi kontrolloida ja pakottaa toimimaan ja ajattelemaan oman mielen mukaan, mutta sen asian kanssa pitää vaan elää ja keskittyä korjaamaan omia virheitään.
[/quote]
"If I can't force or threaten, how can I get people to do what I want?"
-Tony Soprano
Kannattaa miettiä onko se ihan tervettä jos muiden pitäisi aina tehdä sun pillin mukaan?
[/quote]
Ironia on vissiin vieras tyylilaji?
t. ei tuo edellinen kommentoija
[/quote]
Kävi sekin mielessä että oli ironiaa, mutta oli niin erikoisesti kirjoitettu, että ajattelin että taitaa olla tosissaan. Taitolaji se ironiakin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:47"]
Kuulostaa ihan perus perjantailta. Kyllä se muija sulle pahoitteluviestin laittaa myöhemmin. Voisit kuitenkin huutaa muijalles joskus, ei pelotellakses sitä, vaan ansaitaksesi edes vähän kunnioitusta. Hyvää viikonloppua
[/quote]
Tää lienee kommentti joltain lammasmieheltä, joka katsoo mitä tahansa kontrolloivaa skitsoakkaa, kun luulee että se on vaan miehen osa.
T: toinen mies
Ihan oman tulevaisuutesi vuoksi: jätä tuollainen tyttöystävä.
Voit oikeasti joutua liemeen sen kanssa.
Ties mitä keksii seuraavalla kerralla.
Juokse poika!
Lähdet sinne mökille. Lähdet vain, tyttöystäväsikin saa miettiä rauhassa asioita ja vaikka homma menisi siitä vielä dramaattisemmaksi niin ei se parane jos selvitätte sen nytkään. Jopa tyttö itse voi tietää menneensä liian pitkälle mutta ei vaan "ylpeys" anna periksi ja toimii noin. Mene mökille ja mäkään en usko että kellekkään soitti tai jos soitti niin fiksu kaveri sanoo kyllä muijallesi että tuo ei ole käsiksi käymistä. Olen itsekkin hiukan dramaattinen, en kyllä ikinä kavereilleni mutta valitettavasti omalle miehelle tulee suututtua tyhmistä asioista ja väännän niistä isomman vielä. Ylpeys ja lapsellisuus ei vaan anna periksi ennenkuin pari päivää on mennyt. Muista ilmaista että itsekkin hiukan säikähdit tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:28"]
Hän varmaan haluaa suurennella tilannetta, ja siksi sun kuullen soittaa jollekin. En huolehtisi nyt liikoja, varmaan rauhoittuu. Siivoa eteinen ja lähde sinne mökille. Laita joku lepyttelevä viesti tyttöystävälle ja selvitätte tilanteen ensviikolla. Veikkaan että tyttöystäväkään ei oo niin pahana viikonlopun jälkeen, ainakaan jos oot käyttäytynyt siellä kunnolla ;)
[/quote]
Jaa että MIEHEN pitää lepytellä tässä tilanteessa? Vittu on kyllä harhaisia naisia täällä. Ehdottomasti tuossa tilanteessa AKKA siivoaa eteisen ja lepyttelee miestä, ettei nyt vallan lähde omille teilleen. Ei miehen kuulu mikään vitun koira olla siinä parisuhteessa, vaan nainen ottaa vastuun omista teoistaan ja sanoistaan, pyytää aidosti katuen ja nöyrästi anteeksi sitä että käyttäytyi noin häijysti ja toivoo että mies antaa hänelle vielä mahdollisuuden.
kumma juttu, kun olin noin reilu parikymppinen, mä koin ton saman. tietoinen viikonlopusta mutta kun se tuli niin alko sama itku. :D teinitytöt on hirveitä, jätä se ja nauti elämästä. plus toi on ihan sekopää.
Ei kukaan oikeasti usko että mies heittelisi kaljoja ympäriinsä. Tyttöystäväsi on pikkusieluinen pimu..sori vaan. Lähtösi mökille on ollut tiedossa aikaisemmin. Missä ongelma?
N50
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:30"]Otat ne loput kaljasi ja lähdet mökille. Suljet puhelimen ja annat drama queenin muhia liemissään. Pidät hauskaa inttikavereittesi kanssa etkä edes muistele tyttöystävää pariin päivään. Älä vastaa edes puheluihin. Sinun ei tarvitse alistua mokoman diivan mielenmuutoksiin kun viikonlopun vietosta on jo ajat sitten sovittu. Mukavaa viikonloppua! [/quote] Älä laita puhelinta kiinni vaan äänettömälle. Tarkista kerran onko soittanut ja laita tekstari ystävälliseen mutta EI syylliseen sävyyn. Sinulla on täysi oikeus mennä mutta älä silti ole tunteeton. Jos tällaista on usein , ota puheeksi hyvällä hetkellä ja ellei yhteisymmärrystä löydy niin eroa. Kerro sitten syy.
[/quote]Ihme kun näissä asioissa pitäisi aina ottaa muka nainen huomioon, ihan sama miten sairaalla tavalla tämä käyttäytyy. Jos nainen itse on paskiainen, niin ei silloin ole miehen tehtävä huolehtia siitä että hänellä on mukavaa. Päinvastoin, on hyvä sanoa ihan suoraan miten alhaista naisen käytös oli ja olla vastaamatta kännykkään jos siltä tuntuu. Ei naiset tarvitse mitään vitun etuajo-oikeutta ikävien tunteiden kohdalla. Siis nimenomaanhan sen kuuluukin tuntua pahalta, jos on tahallaan loukannut läheistään. Ei se nainen kuole siihen henkiseen kipuun. Voi jopa oppia jotain, jos ei aina silitellä päätä.
Tän tyyppisillä valtaa käyttävillä prinsessoilla riittää usein miehiä, kun ovat olleet isiensä hemmottelemia lapsena, ja luulevat itseään pikkuprinsessoiksi aikuisenakin.. Itsepähän olet prinsessasi valinnut. Mun kaveripiirissä pari tälläistä, ja ovat vielä näin 3-kymppisinäkin mielellään kaiken keskipisteitä, vaikka lapsiakin on jo.. Osaavat suunnattomalla itseluottamuksellaan esittää täydellisesti sekä suloista että uhria, ja saavat varsinkin miehiltä anteeksi kaiken, mutta tykkäävät tylyttää ja jopa kiusata kiltimpiä naisia..
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:23"]
Tän tyyppisillä valtaa käyttävillä prinsessoilla riittää usein miehiä, kun ovat olleet isiensä hemmottelemia lapsena, ja luulevat itseään pikkuprinsessoiksi aikuisenakin.. Itsepähän olet prinsessasi valinnut. Mun kaveripiirissä pari tälläistä, ja ovat vielä näin 3-kymppisinäkin mielellään kaiken keskipisteitä, vaikka lapsiakin on jo.. Osaavat suunnattomalla itseluottamuksellaan esittää täydellisesti sekä suloista että uhria, ja saavat varsinkin miehiltä anteeksi kaiken, mutta tykkäävät tylyttää ja jopa kiusata kiltimpiä naisia..
[/quote]
Kuulostaa narsismin oppikirjakuvaukselta.
Tyttöystäväsi yrittää manipuloida sinua tuolla tavalla ja järkyttyi pahasti kun tajusi, ettei onnistukaan manipuloimaan. Sitten meni pahasti överiksi. Saattaa olla epävarmakin itsestään ja siksi takertuu sinuun. Älä alistu valehtelun ja kiristyksen takia ja tee selväksi, että sai olla viimeinen kerta, jos haluat ylipäätään jatkaa. Ja sitten oikeasti jos ei lopeta tuota, niin ero. Meinasit jo mennä halpaan, kun mietit ettet lähde minnekään. Nainen olisi saattanut kohta tulla takaisin ja sovinnon jälkeen tyytyväinen, kun olet lopulta kotona hänen takiaan. Eli oikein, että lähdit. Ikävä kyllä pidän epätodennäköisenä, että hän tuosta muuttuisi. Tuollainen läheisriippuvuus korjaantuu korkeintaan omien ongelmien käsittelyllä ja yksinololla, että oppii olemaan myös itsekseen. Mistäkö tiedän? Olen ollut samanlainen uikuttaja joskus. Häpeän asiaa edelleen, koska nykyään tuntuu oudolta ajatellakaan, että on käyttäytynyt niin. En siis koskaan ole syyttänyt väkivallasta, mutta itkut ja riitelyt on kokeiltu kun kumppani ollut lähtemässä, kun olo on sietämätön yksin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:30"]Tyttöystäväsi yrittää manipuloida sinua tuolla tavalla ja järkyttyi pahasti kun tajusi, ettei onnistukaan manipuloimaan. Sitten meni pahasti överiksi. Saattaa olla epävarmakin itsestään ja siksi takertuu sinuun. Älä alistu valehtelun ja kiristyksen takia ja tee selväksi, että sai olla viimeinen kerta, jos haluat ylipäätään jatkaa. Ja sitten oikeasti jos ei lopeta tuota, niin ero. Meinasit jo mennä halpaan, kun mietit ettet lähde minnekään. Nainen olisi saattanut kohta tulla takaisin ja sovinnon jälkeen tyytyväinen, kun olet lopulta kotona hänen takiaan. Eli oikein, että lähdit. Ikävä kyllä pidän epätodennäköisenä, että hän tuosta muuttuisi. Tuollainen läheisriippuvuus korjaantuu korkeintaan omien ongelmien käsittelyllä ja yksinololla, että oppii olemaan myös itsekseen. Mistäkö tiedän? Olen ollut samanlainen uikuttaja joskus. Häpeän asiaa edelleen, koska nykyään tuntuu oudolta ajatellakaan, että on käyttäytynyt niin. En siis koskaan ole syyttänyt väkivallasta, mutta itkut ja riitelyt on kokeiltu kun kumppani ollut lähtemässä, kun olo on sietämätön yksin.
[/quote]
Ja vaikka kyse olisi naisen pään sisäisestä ongelmasta, hän ei ansaitse sinulta pään silitystä. Sitä hän voi hakea ammattiauttajalta. Sinun tai kenenkään muun ei pidä alkaa säälimään, koska se vain ylläpitää hänen asemaansa marttyyrinä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:57"]Hyi vittu mikä "nainen"! En tuollaista yksilöä haluaisi omaan lajiini luettavan edes. Ja mitä mammat täällä laittelee "laita lepyttelyviesti tyttöystävälle", "älä sulje puhelinta!", "koita ymmärtää". Öö, yäk. Raivotautinen narsisti. Miten ees viitsit olla tollasen olion kanssa :D [/quote] Niin, ja piti sanomani vielä että entäs jos roolit olisivat toisinpäin? Silloin mies lynkattaisiin täällä läheisyysriippuvaiseksi psykotakertujaksi, manipuloivaksi siaksi ja käskettäisiin naista kipittämään nopeasti turvakotiin..
[/quote]
Niinpä! Siis tuleeko jollekin ihan tosissaan noin voimakkaita PMS-oireiluita? Ja vaikka tuliskin, niin onko menkat jotenkin hyväksyttävä syy sekoilla ja kohdella kumppaniaan (tai yhtään ketään) huonosti..?