Miksi perheessä yleensä mies on se joka
ajaa? Meillä ajaa se joka jaksaa. Oon huomannut että on aika harvinaista että nainen ajaa jos mies on mukana.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:36"]Koska miehet ovat parempia ajamaan.
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Myöntäkää vain niin se asia on.
Koska mies ei anna ajaa autollansa.Ja en jaksa jankata ja seurata sitä vieressä vahtaamista ja paheksuntaa.
En kyllä ymmärrä miksi kun olen parempi ja kokeneempi kuski, ajanut todella paljon enemmän ja useassa eri maassa. Mies taas on aivan uskomaton tunari liikenteessä, vaikka teknisesti ihan ok onkin ja on tuhonnut jo KOLME autoa täysin (kolaroinut, ajanut ojaan yms, lunariin menneet kaikki ja mies joutunut sairaalaan kahdesti...). Minä olen yhden kerran 18-vuotiaana puhkaissut renkaan kun väistin keskellä tietä ajavaa papparaista ja tienpenkalla oli terävä kivi. Uskokoot ylemmyyteensä, miten vain. Kyllähän se kai nakertaa kun vaimolla on ollut moottoripyöräkortit sun muut niin paljon kauemmin ja käyttökokemusta ties mistä hilavitkuttimista ja rata-ajosta...
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:51"]Koska mies ei anna ajaa autollansa.Ja en jaksa jankata ja seurata sitä vieressä vahtaamista ja paheksuntaa.
En kyllä ymmärrä miksi kun olen parempi ja kokeneempi kuski, ajanut todella paljon enemmän ja useassa eri maassa. Mies taas on aivan uskomaton tunari liikenteessä, vaikka teknisesti ihan ok onkin ja on tuhonnut jo KOLME autoa täysin (kolaroinut, ajanut ojaan yms, lunariin menneet kaikki ja mies joutunut sairaalaan kahdesti...). Minä olen yhden kerran 18-vuotiaana puhkaissut renkaan kun väistin keskellä tietä ajavaa papparaista ja tienpenkalla oli terävä kivi. Uskokoot ylemmyyteensä, miten vain. Kyllähän se kai nakertaa kun vaimolla on ollut moottoripyöräkortit sun muut niin paljon kauemmin ja käyttökokemusta ties mistä hilavitkuttimista ja rata-ajosta...
[/quote]
Kokemusta vaan ei taitoa ;) t. rakas miehesi
Mun mielestä nainen on hyväksyttävää laittaa rattiin vain jos mies on kännissä.
Naisen kyydissä ollessa sanonta: "kävelten olisit jo perillä" pitää hyvin paikkansa..
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:58"]
Naisen kyydissä ollessa sanonta: "kävelten olisit jo perillä" pitää hyvin paikkansa..
[/quote]
Aivan. Sillä jos kaltaisesi vatipää pyrkisi kyytiini, joutuisit muitta mutkitta kävelemään.
Mä en jaksa sitä ukon arvostelua mun ajotyylistä. Ajan kuulemma liian lujaa, vilkuilen muualle, viihdytän lapsia jne... Olen sitten kyydissä, kun ukko mukana ja työmatkat ja muut reissut lasten kanssa ajelen itse ja nautiskelen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:58"]
[/quote]
Aivan. Sillä jos kaltaisesi vatipää pyrkisi kyytiini, joutuisit muitta mutkitta kävelemään.
[/quote]
Tai ehdottaisit, että riisuttaisiin vaatteet ja mentäis takapenkille? ;)
Meillä vaimo ajaa yleensä, ja minä istun kyydissä. Jos häntä väsyttää, niin sitten toisin päin. En uskalla ääneen myöntää, mutta täällä voin tunnustaa, että hän on oikeastaan kokonaisuutena arvioiden parempi kuski.
M30
Meillä minä (nainen) ajan kun tykkään ajamisesta enemmän. Kotikaupunki on mulle tutumpi, päästään helpommin suorempaa ja yksinkertasempaa reittiä.
Pitkällä matkalla vaihdetaan niin että mä ajan yleensä 2/3 matkasta.
Sitten kun ollaan miehen kotikaupungissa niin hän ajaa koska reitit hänelle tuttuja ja mä en yleensä edes pysy muuttuneiden suunnitelmien perässä että tietäisin edes minne ollaan menossa tai missä kukakin milloinkin asuu.
Miehen auto on uudempi ja isompi, joten sillä ajetaan perheen yhteiset matkat. Jolloin mies ajaa.
Jos jostain syystä ajetaan mun autolla, niin minä ajan. :)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
Tai ehdottaisit, että riisuttais vaatteet ja siirryttäis takapenkille? ;)
Mä ajaisin kyllä ihan mieluusti, mutta mies aina valittaa, että apukuskin paikalla on paha istua. No nyt varmaan onkin, kun siellä takana on uusi turvaistuin, joka vie aika paljon tilaa. Se on 20 cm pitempi kuin minä, joten mahtuuhan se siihen huonommin. Mutta ajan mä silti joskus, kun ollaan yhdessä reissussa. Musta on kiva ajaa.
Meillä mies tekee työmatkat autolla, joten hän ajaa myös lyhyet matkat usein, kun penkki ja peilit on jo valmiiksi kohdillaan. Pitkillä matkoilla yleensä halutaan molemmat ajaa, joten ajetaan aika puoliksi. Meillä minä olen kyllä parempi kuski, mies kääntyy vasemmalle ihan oikeasta laidasta ja tekee muutenkin kaikkea pöljää aina välillä.
Mies ajaa työkseen joten häntä ei hirveästi huvita ajaa vapaa-aikana. Useimmiten minä ajan siksi,mentiin sitten kummanko autolla tahansa. Eikä se minua haittaa ja ymmärrän kyllä miestä.
meillä mies ajaa jos on yksin liikenteessä, jos minä olen mukana niin yleensä minä ajan, ja mies istuu vieressä selailemassa puhelinta
Nainen ratissa on, kuin sika säkissä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:42"]Moottoripyörällä mentäessä mä ajan aina, vaimo ei suostu edes kokeilemaan (eikä koskaan ole metriäkään ajanut) vaikka omistaa täyden mootskarikortin. Ei oo tainnu edes mopolla koskaan ajaa. [/quote]Miten se on kortin saanu jos ei oo koskaan ajanu?
[/quote]
Me hieman vanhemmat saatiin kortti samalla kun ajettiin autokortti. En mäkään ollut koskaan ajanut ennenkuin ostin oman motskarin noin 15 sitten.