Miksi perheessä yleensä mies on se joka
ajaa? Meillä ajaa se joka jaksaa. Oon huomannut että on aika harvinaista että nainen ajaa jos mies on mukana.
Kommentit (58)
Meillä minä, eli nainen ajaa aina. Mies ei omista korttia. Ja onneksi niin, en tykkää istua kyydissä.
No meillä se on yleensä mies joka jaksaa paremmin. Kolmivuorotyö ja kolme lasta pitävät mun unisaldon kestona niin miinuksella, että alan pilkkimään ratissa helpommin.
Minä ajan. Aina. Miehellä ei ole korttia, eikä haluakaan. Minä sen sijaan nautin ajamisesta :).
Minä ajan omaa autoani ja mies omaansa. Pitkät 1000 km/suunta matkat ollaan ajettu miehen autolla ja niissä ajan osani kyllä. Miehellä on välillä tylsän aggressiivinen ajotapa ja inhoan sitä yli kaiken, siksi esimerkiksi tänään lähdemme mökille mun autolla minun ajaessa. Mies tykkää istua vieressä ja on näiden vuosien aikana oppinut pitämään naamansakin kiinni kun en lähde tekemään turhia ohituksia niin kuin hän tekee.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:36"]Koska miehet ovat parempia ajamaan.
[/quote]
No miksi miehille sitten käy paljon enemmän onnettomuuksia auton kanssa? Vähän kuule epäloogista.
Mä olen ajanut aina. Ellei ole joku mieletön vesisade tai lumipyry pimeässä tai mä kipeä, niin olen ratin takana.
Mä ajan jopa sellaisissa paikoissa, jotka on tuntemattomia mulle, kuten Helsingin keskusta.
Huonolla ilmalla pimeässä en aja mielellään, koska hämäränäkö tekee sen etten näe kunnolla ja tulen epävarmaksi.
Meillä muuten mä ajan sillä paremmalla autolla. Mun kyydissä kuulemma kulkee aina kalliimpi lasti, joten auton pitää olla parempi.
Meillä mies ajaa, jos minä olen niin väsynyt, etten pysy hereillä. (Eli aika usein.) Jos en ole väsynyt, niin sitten ajan mielelläni. Moottoripyörälläkin vuorotellaan kuskin paikalla. Joskus kun on vuokrattu paketti- tai kuorma-auto (esim. muuttoa varten), silloin minä ajan, koska hahmotan ison auton vaatiman tilan ja osaan katsoa peileistä paremmin. Peräkärryn kanssa taas annan miehen ajaa, koska hänellä siitä enemmän kokemusta.
Minä nainen ja yleensä ajan vaikka mies kyydissä.
Jos pyydän niin kyllä hänkin sitten ajaa.
Yleensä mökill esim. Mennessä minä ajan ja takastullessa laitan miehen ajamaan.
En vaan tykkää ajaa. Kiva, että mies tykkää. Ajan tosin joka päivä duunin ja takas.
Pidemmät matkat ajetaan usein puoliksi, lyhyemmillä matkoilla ajan itse. Olen parempi ja rutinoituneempi kuski kuin mies niin menee ihan luonnostaan näin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:02"]
Mä en jaksa sitä ukon arvostelua mun ajotyylistä. Ajan kuulemma liian lujaa....[/quote]
Sama vika, tai ajan liian hiljaa, väärällä vaihteella ja milloin mitenkin huonosti, myös omalla autollani. Kerrankin tulin kotiin noin 1000 km:n reissulta, ja mies oli mukana viimeisellä pätkällä. Koko ajan sain kuulla nalkutusta ja viimein jo ärähdin, että kuinkas minä selvisin niistä edellisestä tuhannesta kilometristä, kun tämä kymmenen kilometriä näin mahdotonta on.
Mies ajaa aina, jos yhdessä lähdemme jonnekin. En ehdi edes mitään sanoa, kun miehellä on jo avaimet kädessä. Ja yleensä mennään miehen autolla. Ajakoot, sillä minä ajan jo viikolla tarpeeksi työmatkaa 60 km yhteensä.
Meillä mies selvästi parempi kuski. Hänellä myös enemmän koulutusta siihe, lisäksi harrastuksiin on kuulunut autourheilu. Ajan toki toisinaan jos siihen tarvetta esim. väsymyksen vuoksi tms syyn takia, pitkillä ajomatkoilla myös yleensä vaihdetaan kuljettajaa ainakin joksikin aikaa.
ksoka mies useimmiten haluaa ajaa, mikäs minä kieltämään sitten.
Mies yleensä ajaa, kun mennään sen autolla, koska kuulemma hirveä homma säätää penkki oikeaan asentoon takaisin. Pitkät matkat ajetaan puoliksi ja mun autolla minä ajan melkein aina
1.Jotkut naiset eivät uskalla ajaa autoa.
2.Jotkut naiset eivät myöskään itse tarvitse autoa.
Toki poikkeuksiakin varmasti on olemassa. Mutta en ainakaan tunne yhtään miestä jota pelottaisi auton ajaminen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:41"]
Minä ajan aina omaa autoani, muut ajakoot omaansa. Inhoan kyydissä istumista ja rakastan ajamista.
On sietämättömän typerää antaa ajotaitonsa unohtua hiljalleen vain sen vuoksi, että on niin helppoa ja kivaa olla kyydissä ja mieskin saa olla mies, kun pitää autoa hallinnassaan. Yleensä mies on se, jolta fyysinen ajokyky häviää ensin, ja sitten ollaankin pulassa, kun rouva ei osaa enää ajaa eikä millään uskalla. Ryhtiä nyt, kyydissä lusmuilijat ja laiskurit!
[/quote]
Kyllä, ajotaidostaan kannattaa huolehtia.
Minä istun aina kyydissä, jos ollaan koko porukalla liikkeellä. Koska en erityisesti nauti ajamisesta, mies nauttii. Ajan silti liki päivittäin, joten eiköhän mulla ajotaito pysy yllä.
Meillä minä olen ykköskuski, mies ajaa vain, jos on jokin erityinen syy siihen. Sain aikoinaan ajokortin enne häntä, ja nuoruudessamme silloin tällöin käytössämme ollut auto kuului minun vanhemmilleni. Siksi oli luontevaa, että minä ajoin. Meillä on nykyäänkin vain yksi auto, joten viime aikoina olemme ihan alkaneet kiinnittää huomiota siihen, että miehellekik tulisi ajamista, jotta molempien ajotaito pysyisi yllä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:21"]ajaa? Meillä ajaa se joka jaksaa. Oon huomannut että on aika harvinaista että nainen ajaa jos mies on mukana.
[/quote]Jos mies istuu matkustajana, niin se on kännissä.
Puoliks yleensä ajetaan!