Miten rohkaista 74v äitiä kuolinsiivouksen tekemiseen?
Elää tällä hetkellä ison tavaramäärän kanssa, josta suurin osa arvotonta roskaa. Mm. Valittujen Palojen kirjoja, matkamuistoja ym. krääsää on paikat väärällään, ja tietää varsin hyvin, ettei näillä tavaroilla ole mitään arvoa. On myös myöntänyt, että asuntoa on hankala siivota, kun on paljon tavaraa, josta täytyy pyyhkiä pölyt. Pelkään, että tämän sekasotkun siivoaminen jää aikanaan meidän lasten harteille ja äidin asuminen muuttuu yhä vaikeammaksi. Miten voisi rohkaista äitiä tekemään / teettämään asunnossa kunnon perus ns. "kuolinsiivous", jossa kaikki ylimääräinen tavara raivattaisiin pois?
Kommentit (104)
Huh, kyseessä on vasta 74v ja ap odottaa jo äitinsä kuolemaa. Ja on huolissaan kun joutuu itse siivoamaan. Perintö taatusti kyllä kelpaa. Aika härski tyyppi…
Vierailija kirjoitti:
Huh, kyseessä on vasta 74v ja ap odottaa jo äitinsä kuolemaa. Ja on huolissaan kun joutuu itse siivoamaan. Perintö taatusti kyllä kelpaa. Aika härski tyyppi…
Minkä ikäisestä ihmisestä voi varmaksi sanoa, että hän tulee kuolemaan?
Olen 45 v ja tiedän kuolevani. Siksi teen kuolinsiivouksen säännöllisesti. Minusta se on selkeämpi konsepti kuin joku iloa säkenöivä konmaritus.
En ymmärrä miksi sitä arvotonta roinaa pitää ylipäätänsä kerätä nurkat täyteen. Itse en ole ainakaan niin sentimentaalinen, että pitäisi kaikki säästää, vaan pari kertaa vuodessa kannetaan tavaraa kierrätykseen.
Olen kryptannut kaikki tiedostoni.