Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin myynti raskaana olevalle.

Vierailija
24.09.2015 |

Olen juuri lounasvuorossa ravintolassa, jossa myös ala carte. Nyt olen ruokatauolla, ja äsken tuli tilanne vastaan, jota en ollut aiemmin pohtinut; alkoholin tarjoilu raskaana olevalle. Pariskunta juhlistamassa äitiysloman alkua. Alkuun tilasivat kuohuviinit. Pääruoan kanssa 16 cl punaviiniä. Kysyin vielä erikseen, että laittaisinko alkoholitonta, niin ei tarvitse, koska alkoholia on määrältään niin vähän.
Itse äitinä olen kumminkin hieman oudoissa tunnelmissa... Itse pidin ehdottomasti nollatoleranssin koko raskausajan. Viinilistakoulutuksista otin vain lukumateriaalin.
Olenko tiukkapipo? Minusta 4cl väkevää ja 16 cl punaviiniä on paljon, varsinkin raskaana olevalle. Ja minusta tuntuu VASTUUTTOMALTA myydä edes.... Minä en voi aikuiselta kieltää, ja asiakas on aina oikeassa...?

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:25"]

Hirveä määrä alkoholiriippuvaisia mammoja mäkättämässä, kun toinen huolehtii. Alkoholiriippuvainen on sellainenkin, joka ei voi juhlistaa hääpäivää tai uutta asuntoa alkoholittomalla juomalla. Minä en tarjoilijana olisi edes suostunut tuomaan naiselle alkoholia. Menköön sitten vaikka toiseen ravintolaan, mutta todella moraalitonta käytöstä äidiltä juoda raskaana. Hyi. Hävetkää, aikuiset ihmiset, kun omat mieliteot menevät jälkikasvun terveyden edelle.

[/quote]

Minun alaisena olisit saanut potkut.
[/quote]

Entäs sitten? Joku toinen pomo olisi taas kehunut.

Vierailija
82/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin perisuomalaista kyttäys ja vahtausmentaliteettia täällä, että. Mitä jos pitäisitte huolen omista asioistanne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:41"]Kyllä on niin perisuomalaista kyttäys ja vahtausmentaliteettia täällä, että. Mitä jos pitäisitte huolen omista asioistanne. 
[/quote]

Hah hah. Perus kommentti, kun huono omatunto painaa eikä ole mitään järkevää sanottavaa. Kyllä vieraistakin lapsista pitää huolehtia, jos ei vanhemmat itse osaa.

Vierailija
84/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:25"] Hirveä määrä alkoholiriippuvaisia mammoja mäkättämässä, kun toinen huolehtii. Alkoholiriippuvainen on sellainenkin, joka ei voi juhlistaa hääpäivää tai uutta asuntoa alkoholittomalla juomalla. Minä en tarjoilijana olisi edes suostunut tuomaan naiselle alkoholia. Menköön sitten vaikka toiseen ravintolaan, mutta todella moraalitonta käytöstä äidiltä juoda raskaana. Hyi. Hävetkää, aikuiset ihmiset, kun omat mieliteot menevät jälkikasvun terveyden edelle. [/quote] Minun alaisena olisit saanut potkut. [/quote] Entäs sitten? Joku toinen pomo olisi taas kehunut.

[/quote]

Tuskin olisi kehunut työstä kieltäytyjää.

Vierailija
85/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:25"] Hirveä määrä alkoholiriippuvaisia mammoja mäkättämässä, kun toinen huolehtii. Alkoholiriippuvainen on sellainenkin, joka ei voi juhlistaa hääpäivää tai uutta asuntoa alkoholittomalla juomalla. Minä en tarjoilijana olisi edes suostunut tuomaan naiselle alkoholia. Menköön sitten vaikka toiseen ravintolaan, mutta todella moraalitonta käytöstä äidiltä juoda raskaana. Hyi. Hävetkää, aikuiset ihmiset, kun omat mieliteot menevät jälkikasvun terveyden edelle. [/quote] Minun alaisena olisit saanut potkut. [/quote] Entäs sitten? Joku toinen pomo olisi taas kehunut.

[/quote]

Tuskin jos lopputuloksena on tappio myynnissä. Ei sitä pomoa kiinnosta kuka sitä  alkoholia juo (kunhan lain puitteissa mennään) vaan pelkkä myyntivoitto.

Ja ei, en ole mikään alkoholisti (elämäni aikana juonut kolme kertaa alkoholia) mutta en jaksa jeesustella jostain lasillisesta tai parista.

Vierailija
86/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Tuskin olisi kehunut työstä kieltäytyjää.
[/quote]

Tarkoitin vähän muuta, taisi mennä olisi... Kaikki pomot kun eivät ole moraalittomia ja rahanahneita, kuten oletat.

Vierailija
87/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko se rouva edes itse raskaana? Jos alkoi adoptioäitiysloma? Tai loma äitiydestä, lapset jätetty kotiin mummolle?

Vierailija
88/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join alkuraskaudessa melkein päivittäin pari siideriä, ennen kuin pääsin paheestani irti. Neuvolassahan kysytään alkoholin ja huumeiden käyttö ensi käynnillä. Alkoholin kohdalla terkkari (työkaveri) totesi "Ja alkoholiahan sinä et käytä" ja laittoi ruksin ei-ruutuun. 

Vierailija
89/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua kun nolotti käydä ostamassa miehelle six-pack remonttikaljaa kun olen raskaana viikolla 33.. En kehdannut ostaa niitä pelkästään vaan piti lappaa kori täyteen ruokaakin vaikka kotona ei ollut tarvetta kun oltiin ed päivänä käyty viikon ruokaostokset jo tekemässä

Vierailija
90/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:25"]

Hirveä määrä alkoholiriippuvaisia mammoja mäkättämässä, kun toinen huolehtii. Alkoholiriippuvainen on sellainenkin, joka ei voi juhlistaa hääpäivää tai uutta asuntoa alkoholittomalla juomalla. Minä en tarjoilijana olisi edes suostunut tuomaan naiselle alkoholia. Menköön sitten vaikka toiseen ravintolaan, mutta todella moraalitonta käytöstä äidiltä juoda raskaana. Hyi. Hävetkää, aikuiset ihmiset, kun omat mieliteot menevät jälkikasvun terveyden edelle.

[/quote]

[/quote]

Varaudu tulevaisuudessa kalliisiin oikeudenkäyntikuluhin jos noin hepposin perustein irtisanot työntekijöitä. Toisaalta ethän sinä mikään oikea pomo tai yrittäjä olekaan. Tais näitä AV:n "yrittäjiä".

Vierailija
91/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

Varaudu tulevaisuudessa kalliisiin oikeudenkäyntikuluhin jos noin hepposin perustein irtisanot työntekijöitä. Toisaalta ethän sinä mikään oikea pomo tai yrittäjä olekaan. Tais näitä AV:n "yrittäjiä".
[/quote]

Joku tavan juoppo, kunhan vain fantasio pomona olemisesta joka tykkää "näpäytellä" alkoholiin eri lailla suhtautuvia.

Vierailija
92/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, tulipas kirjoitusvirheitä, ymmärtänet pointin kuitenkin.

Vierailija
93/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen anoppi ihmetteli, kun suomalainen miniä kieltäytyi juomasta lasia punkkua päivässä. Hänen mukaansa punaviini pitää raskaanaolevan veriarvot kunnossa.

Suomalainen malli ei ole ainoa oikea.

Vierailija
94/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:51"]

Ja minua kun nolotti käydä ostamassa miehelle six-pack remonttikaljaa kun olen raskaana viikolla 33.. En kehdannut ostaa niitä pelkästään vaan piti lappaa kori täyteen ruokaakin vaikka kotona ei ollut tarvetta kun oltiin ed päivänä käyty viikon ruokaostokset jo tekemässä

[/quote]

sama.en myöskään kehtaa lähteä seuraks kaverille baariin vaikka kokista joisinkin.

Vierailija
95/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:25"] Hirveä määrä alkoholiriippuvaisia mammoja mäkättämässä, kun toinen huolehtii. Alkoholiriippuvainen on sellainenkin, joka ei voi juhlistaa hääpäivää tai uutta asuntoa alkoholittomalla juomalla. Minä en tarjoilijana olisi edes suostunut tuomaan naiselle alkoholia. Menköön sitten vaikka toiseen ravintolaan, mutta todella moraalitonta käytöstä äidiltä juoda raskaana. Hyi. Hävetkää, aikuiset ihmiset, kun omat mieliteot menevät jälkikasvun terveyden edelle. [/quote] Minun alaisena olisit saanut potkut. [/quote] Varaudu tulevaisuudessa kalliisiin oikeudenkäyntikuluhin jos noin hepposin perustein irtisanot työntekijöitä. Toisaalta ethän sinä mikään oikea pomo tai yrittäjä olekaan. Tais näitä AV:n "yrittäjiä".

[/quote]

Tietääkseni tarjoilijan työhön kuuluu tarjoilu/myynti. Työtehtävien laiminlyönti lienee syy ainakin varoitukseen. Ja nopeastikos keksii jonkun laillisen syyn irtisanoa epäpätevä työntekijä.

Vierailija
96/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mammaloma ala aika loppupuolella raskautta? En jaksa uskoa, että pari lasia viiniä enää tossa vaiheessa aiheuttaa kauheasti tuhoa.

Vierailija
97/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee nyt vellit ja puurot sekaisin. Osa äideistä käyttää päihteitä raskausaikanakin. Itsekin olen nähnyt raskaana olevan naisen umpikännissä kapakassa. Naispuolinen baarimikko mäkätti, mutta myi kuitenkin vaikka toinen oli sammumispisteessä. Tämänkin alkoholistiäidin lapsi kuitenkin yllättävää kyllä syntyi ihan terveenä ja elää äitinsä kanssa yhdessä edelleen. Äiti juo edelleenkin. Toinen äiti ottaa lasin kuoharia hääpäivänään ainoana alkoholiannoksenaan koko raskausaikana. On aika pipa tiukilla jos jälkimmäistä paheksutaan. Kannattaisi höllentää, ei se tiukan pipon aiheuttama stressikään vauvalle hyväksi ole. 

Vierailija
98/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:54"]Italialainen anoppi ihmetteli, kun suomalainen miniä kieltäytyi juomasta lasia punkkua päivässä. Hänen mukaansa punaviini pitää raskaanaolevan veriarvot kunnossa.

Suomalainen malli ei ole ainoa oikea.
[/quote]

Kyllä se on. Italiassa nyt vaan on myös paljon juoppoja, jotka tarvitsevat päivittäisen annoksensa vaikka lapsen terveyden kustannuksella. Kaikki tieteelliset tutkimukset kertovat alkoholin olevan vaarallinen myrkky sikiölle. Alkoholi on suurin lasten vammauttaja länsimaissa. Turvallista rajaa käytölle ei ole olemassa raskausaikana.

Tottakai raskausaikana saa silti juoda, ei siitä vankilaan joudu. Sairasta se kyllä on, kertoo siitä ettei henkilö ole paras mahdollinen vanhemmaksi. Ja jos jää kiinni tissuttelusta/kännäilystä, lapsi otetaan huostaan.

Vierailija
99/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:58"]Eikös mammaloma ala aika loppupuolella raskautta? En jaksa uskoa, että pari lasia viiniä enää tossa vaiheessa aiheuttaa kauheasti tuhoa.
[/quote] Sitten vaan samantien tuttipullosta viiniä vastasyntyneelle!

Vierailija
100/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"]Täällä menee nyt vellit ja puurot sekaisin. Osa äideistä käyttää päihteitä raskausaikanakin. Itsekin olen nähnyt raskaana olevan naisen umpikännissä kapakassa. Naispuolinen baarimikko mäkätti, mutta myi kuitenkin vaikka toinen oli sammumispisteessä. Tämänkin alkoholistiäidin lapsi kuitenkin yllättävää kyllä syntyi ihan terveenä ja elää äitinsä kanssa yhdessä edelleen. Äiti juo edelleenkin. Toinen äiti ottaa lasin kuoharia hääpäivänään ainoana alkoholiannoksenaan koko raskausaikana. On aika pipa tiukilla jos jälkimmäistä paheksutaan. Kannattaisi höllentää, ei se tiukan pipon aiheuttama stressikään vauvalle hyväksi ole. 
[/quote]

Ehkä näennäisesti terveenä joo... Alkoholi ei höllennä pipoa. Alkoholia juovat vain ne, kellä on valmiiksi pipo kireällä, eli ongelmatyypit. Sellaisten ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan.