Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin myynti raskaana olevalle.

Vierailija
24.09.2015 |

Olen juuri lounasvuorossa ravintolassa, jossa myös ala carte. Nyt olen ruokatauolla, ja äsken tuli tilanne vastaan, jota en ollut aiemmin pohtinut; alkoholin tarjoilu raskaana olevalle. Pariskunta juhlistamassa äitiysloman alkua. Alkuun tilasivat kuohuviinit. Pääruoan kanssa 16 cl punaviiniä. Kysyin vielä erikseen, että laittaisinko alkoholitonta, niin ei tarvitse, koska alkoholia on määrältään niin vähän.
Itse äitinä olen kumminkin hieman oudoissa tunnelmissa... Itse pidin ehdottomasti nollatoleranssin koko raskausajan. Viinilistakoulutuksista otin vain lukumateriaalin.
Olenko tiukkapipo? Minusta 4cl väkevää ja 16 cl punaviiniä on paljon, varsinkin raskaana olevalle. Ja minusta tuntuu VASTUUTTOMALTA myydä edes.... Minä en voi aikuiselta kieltää, ja asiakas on aina oikeassa...?

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:39"]Täällä taas osa yrittää viedä keskustelua ihan muualle. Se että alkaa argumenttina viedä keskustelua kofeiinin käyttöön on vähän sama kuin röökäävä odottaja toteaisi että: "No enpä sentään juo alkoholia raskaana!"
[/quote]

Ja kuten alkoholistit puolustelevat juomistaan aina sillä, etteivät sentään ole "säälittäviä narkkareita". No, minkäs sille voi jos on tyhmäksi syntynyt...

Vierailija
162/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"]

Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D

[/quote]

En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin. 
[/quote]

Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"]

Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D

[/quote]

En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin. 
[/quote]

Jos sinä olet aikuinen ihminen ja vielä lapsien vanhempi niin olet harvinaisen yksinkertainen. Tai sitten olet vain todellisuudessa 15-kesäinen teini. Ei kenelläkään aikuisella ihmisellä voi olla ymmärryksen taso noin heikko.

Lähdetään nyt vaikka siitä että mietit mitä eroa on juoda se lasi viiniä lapsen kanssa samassa pöydässä kuin että se on lapsi kohdussa. Alkoholi läpäisee istukan ja se sikiö saa osansa tästä juodusta alkoholista. Määrät ovat pieniä, mutta juottaisitko vauvalle viiniä? Vaikka se olisikin vain se yksi lasillinen mikä pitäisi juottaa?

Vierailija
164/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"] Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D [/quote]   En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin.  [/quote] Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista!

[/quote]

En kayttaisi huumeita lasten tai kenenkaan nahden, koska en sellaisiin kajoaisi. Ei oikeastaan ole tarvetta selitella. Eli huumeet on sama kun alkoholi! Kyllakylla :D

Vierailija
165/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"] Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D [/quote]   En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin.  [/quote] Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista!

[/quote]

En kayttaisi huumeita lasten tai kenenkaan nahden, koska en sellaisiin kajoaisi. Ei oikeastaan ole tarvetta selitella. Eli huumeet on sama kun alkoholi! Kyllakylla :D
[/quote]

Ikävä kyllä, alkoholi on vielä pahempi kuin monet huumeet! Jos et tätä tiennyt, niin aika tynnyrissä olet kasvanut. Kuulostat kyllä joltain mega-idiootilta. Säälin lapsiasi.

Vierailija
166/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"] Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D [/quote]   En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin.  [/quote] Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista! [/quote]   En kayttaisi huumeita lasten tai kenenkaan nahden, koska en sellaisiin kajoaisi. Ei oikeastaan ole tarvetta selitella. Eli huumeet on sama kun alkoholi! Kyllakylla :D [/quote] Ikävä kyllä, alkoholi on vielä pahempi kuin monet huumeet! Jos et tätä tiennyt, niin aika tynnyrissä olet kasvanut. Kuulostat kyllä joltain mega-idiootilta. Säälin lapsiasi.

[/quote]

No sittenhan varmaan olet absolutisti kun varaa nain sanoa. Ja kieltaydyt aina alkoholista jos sita jossain tarjotaan. ymsyms. Ja jos joku laheisesti kayttaa alkoa, rinnastat hanet huumeidenkayttajiin? :D Itse kuulostat todella idiootilta.. 

Vierailija
167/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"] Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D [/quote]   En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin.  [/quote] Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista! [/quote]   En kayttaisi huumeita lasten tai kenenkaan nahden, koska en sellaisiin kajoaisi. Ei oikeastaan ole tarvetta selitella. Eli huumeet on sama kun alkoholi! Kyllakylla :D [/quote] Ikävä kyllä, alkoholi on vielä pahempi kuin monet huumeet! Jos et tätä tiennyt, niin aika tynnyrissä olet kasvanut. Kuulostat kyllä joltain mega-idiootilta. Säälin lapsiasi.

[/quote]

No sittenhan varmaan olet absolutisti kun varaa nain sanoa. Ja kieltaydyt aina alkoholista jos sita jossain tarjotaan. ymsyms. Ja jos joku laheisesti kayttaa alkoa, rinnastat hanet huumeidenkayttajiin? :D Itse kuulostat todella idiootilta.. 
[/quote]

Kyllä. Teoriassa ja myös käytännössä (jos lain rikkominen poissuljetaan) alkoholin- ja huumeidenkäyttäjät ovat sama asia. Alkoholi on vain laillinen huume. Alkoholia on ihan ok käyttää kohtuudella, MIKÄLI EI OLE RASKAANA.

Vierailija
168/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:58"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"] Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D [/quote]   En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin.  [/quote] Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista! [/quote]   En kayttaisi huumeita lasten tai kenenkaan nahden, koska en sellaisiin kajoaisi. Ei oikeastaan ole tarvetta selitella. Eli huumeet on sama kun alkoholi! Kyllakylla :D [/quote] Ikävä kyllä, alkoholi on vielä pahempi kuin monet huumeet! Jos et tätä tiennyt, niin aika tynnyrissä olet kasvanut. Kuulostat kyllä joltain mega-idiootilta. Säälin lapsiasi. [/quote] No sittenhan varmaan olet absolutisti kun varaa nain sanoa. Ja kieltaydyt aina alkoholista jos sita jossain tarjotaan. ymsyms. Ja jos joku laheisesti kayttaa alkoa, rinnastat hanet huumeidenkayttajiin? :D Itse kuulostat todella idiootilta..  [/quote] Kyllä. Teoriassa ja myös käytännössä (jos lain rikkominen poissuljetaan) alkoholin- ja huumeidenkäyttäjät ovat sama asia. Alkoholi on vain laillinen huume. Alkoholia on ihan ok käyttää kohtuudella, MIKÄLI EI OLE RASKAANA.

[/quote]

Jep. Kuka tassa on puhunutkaan mistaan muusta kun kohtuudella juomisesta? Huh, aikamoinen kukkahattu taitaa olla paassasi. Kielletaan alkoholi! :'D

Vierailija
169/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siitä lasillisesta viiniä ei olisikaan haittaa ( mitä oikeasti ei voi kukaan tietää) olisi sittenkin arveluttavaa antaa alkoholia sikiölle. Se nyt vaan ei sinne sikiön elimistöön kuulu.

Vierailija
170/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:58"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"] Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D [/quote]   En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin.  [/quote] Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista! [/quote]   En kayttaisi huumeita lasten tai kenenkaan nahden, koska en sellaisiin kajoaisi. Ei oikeastaan ole tarvetta selitella. Eli huumeet on sama kun alkoholi! Kyllakylla :D [/quote] Ikävä kyllä, alkoholi on vielä pahempi kuin monet huumeet! Jos et tätä tiennyt, niin aika tynnyrissä olet kasvanut. Kuulostat kyllä joltain mega-idiootilta. Säälin lapsiasi. [/quote] No sittenhan varmaan olet absolutisti kun varaa nain sanoa. Ja kieltaydyt aina alkoholista jos sita jossain tarjotaan. ymsyms. Ja jos joku laheisesti kayttaa alkoa, rinnastat hanet huumeidenkayttajiin? :D Itse kuulostat todella idiootilta..  [/quote] Kyllä. Teoriassa ja myös käytännössä (jos lain rikkominen poissuljetaan) alkoholin- ja huumeidenkäyttäjät ovat sama asia. Alkoholi on vain laillinen huume. Alkoholia on ihan ok käyttää kohtuudella, MIKÄLI EI OLE RASKAANA.

[/quote]

Jep. Kuka tassa on puhunutkaan mistaan muusta kun kohtuudella juomisesta? Huh, aikamoinen kukkahattu taitaa olla paassasi. Kielletaan alkoholi! :'D
[/quote]

Raskausaikana ei ole ok juoda, edes kohtuudella. Antaisitko alkoholia vauvalle?

Vierailija
171/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:25"]Esim. ne jotka juovat raskaana energiajuomia, ei ole varaa nipottaa viinilasillisesta. Raskaana oleva työkaveri joi aina yhden energiajuoman töissä päivässä
[/quote]
Anteeksi, mutta miten ihmeessä tuo nyt liittyy asiaan? Kivat työkamullesi, muttei liity keskusteltavaan aiheeseen mitenkään.

Vierailija
172/172 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:58"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:37"] Muutitko Italiaan (tai siis porvooseen) siksi, että saisit juoda paremmalla omallatunnolla? :D [/quote]   En todellakaan. Vaan rikkaan miehen perassa ;) Teista varmaan olen kamala juoppo kun taalla juodaan viinia ihan ruuan kanssa! :O JA LASTEN NAHDEN!! Joko tulee lasu? Kulttuurierot on suuria vaikka Euroopassa kaikki ollaankin.  [/quote] Käyttäisitkö huumeitakin ihan vain vähän raskausaikana ja lasten nähden? Niinpä. Olet alkoholisti, siksi kauhea selittely. Alkoholi on haitallisempaa, kuin suurin osa muista huumeista! [/quote]   En kayttaisi huumeita lasten tai kenenkaan nahden, koska en sellaisiin kajoaisi. Ei oikeastaan ole tarvetta selitella. Eli huumeet on sama kun alkoholi! Kyllakylla :D [/quote] Ikävä kyllä, alkoholi on vielä pahempi kuin monet huumeet! Jos et tätä tiennyt, niin aika tynnyrissä olet kasvanut. Kuulostat kyllä joltain mega-idiootilta. Säälin lapsiasi. [/quote] No sittenhan varmaan olet absolutisti kun varaa nain sanoa. Ja kieltaydyt aina alkoholista jos sita jossain tarjotaan. ymsyms. Ja jos joku laheisesti kayttaa alkoa, rinnastat hanet huumeidenkayttajiin? :D Itse kuulostat todella idiootilta..  [/quote] Kyllä. Teoriassa ja myös käytännössä (jos lain rikkominen poissuljetaan) alkoholin- ja huumeidenkäyttäjät ovat sama asia. Alkoholi on vain laillinen huume. Alkoholia on ihan ok käyttää kohtuudella, MIKÄLI EI OLE RASKAANA. [/quote]   Jep. Kuka tassa on puhunutkaan mistaan muusta kun kohtuudella juomisesta? Huh, aikamoinen kukkahattu taitaa olla paassasi. Kielletaan alkoholi! :'D [/quote] Raskausaikana ei ole ok juoda, edes kohtuudella. Antaisitko alkoholia vauvalle?

[/quote]

En antaisi. Ja tekisin vaan kuinka laakari maaraa! Tutulleni maarattiin punaviinilasillinen viikossa nostamaan hemppareita :) :):):)