Mikä laulu avaa sinun itkuhanasi?
Kommentit (273)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:58"]
Lapin kesä, Loirin esitys.
Oi oppi ottakaatte joutsenista Ne lähtee syksyin, palaa keväisin On meidän rannoillamme rauhallista Ja turvaisa on rinne tunturin
Tässä kohtaa aina ratkean.
[/quote]
Kunnia Eino Leinolle, kenelle se kuuluu.
[/quote]
Kyllä sen kaikki tietää, että Leinon teksti.
Äideistä parhain. (Jari Huhtasalo)
Jotain jää. (Mikko Leppilampi & Nina Tapio)
Entä sitten. (Joel Hallikaisen versio)
One day in my life. (Michael Jackson)
Warmth of the sun. (Beach boys)
Sininen uni. (Tapio Rautavaara)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:54"]
Mikähä logiikka alapeukuissa? :D
[/quote]
Alapeukku laitetaan jos ei pidetä kyseisestö biisistö itse. Ei siinä ole tarkoitus toisen musiikkimakua dissata tai väheksyä hänen tunnekokemustaan, siinä vaan sanotaa oma mielipide kappaleesta.
[/quote]
Aika tyhmää arvostella toisten herkkiä valintoja. Laita itse niitä, jotka sinua liikuttavat. Sitähän tässä pyydettiin. Kukaan ei tässä kohtaa kaipaa mielipiteitäsi.
Koska kumpaakaan ei ole vielä mainittu. En siis kertaakaan itkemättä ole vielä päässyt lauluja läpi:
Veteraanin iltahuuto (YouTubesta se kuoron esittämä)
Se jonkun surumarssi. Apua nyt unohtui nimi!
Eppu Normaali: Poltan loppuun tupakin
Todella tyly nainen, kun ei antanut miehelleen ruokaa vaan halusi väritelkkarin. Ymmärrän miestä. :)
Nightwish: Sleeping Sun, The Poet and the Pendulum, Sahara, The Greatest Show on Earth
Ihana laulu, joka alkaa: Tuli kirkkoon mies ja lapsi ja he eteeni istuivat...Aina, kun kuulen kyseisen laulun, itkettää.
Kauneimmissa joululauluissa lähtee aina lapasesta. En edes tiedä miksi niitä laulamassa käyn kun en muutenkaan kirkossa käy. Varpunen jouluaamuna, Tulkoon joulu, Heinillä härkien kaukalon, Sylvian joululaulu... En ole mitenkään uskonnollinen, eikä mitkään uskonnolliset sanoitukset kosketa, joten kai se sitten on vaan sitä mitä joulu itselle merkitsee ja miten asiat nykyään koen.
Mariskan kukkurukuu. Yhdistän sen aina Eerikaan ja sitä kautta kaltoinkohdeltuihin lapsiin
Nyt kerronpa sulle lapseni..
Veljeni hautajaisissa hänen kaksi lastaan lauloi tämän. Oli koskettavaa ja muistuu aina mieleen kun kuulen tämän laulun.
Evanescence - My immortal
Juha Metsäperä - Äiti
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:50"]
Nimenomaan Prinsessalle. Itse olen kuunnellut Diandran laulamana. Ei pysty kuuntelemaan ilman kyyneleitä...ja omat lapset ovat terveitä ja hengissä, mutta voin eläytyä tuohon kappaleeseen niin voimakkaasti, että se aiheuttaa ahdistusta.
On kuitenkin samalla todella kaunis kappale.
[/quote]
Itse kuulin tuon laulun ekaa kertaa just Diandran laulamana ja itkuksihan se minulta meni. Yksi iankaiken itkettäjä on Maaritin Lainaa vain ja lastenlaulu Lähtevien laivojen satama. Onko toi se aiemmin mainittu Peppi Pitkätossun laulu?
[/quote]
Peppi Pitkätossun laulu on eri, alkaa sanoilla "on laiva valmiina lähtöön..."
Kaija Koo - Ei yksi pääsky kesää tee
Kaija Koo - Jos sua ei ois ollut
Heartland - I loved her first
Elton John - Circle of life
Nyyh <3