Mikä laulu avaa sinun itkuhanasi?
Kommentit (273)
Almaz, onnen lapsi.
Lapseni pääsi ripille ja automatkalla kirkkoon tämä alkoi tulla radiosta. Itkin niin, että jouduin meikkaamaan uudelleen kirkon pihalla.
Sitäpaitsi itken nytkin tätä kirjoittaessani. Joo, olen herkkis :D
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:22"]
Peppi Pitkätossun Jäähyväislaulu, itkettänyt jo ala-asteella. En muista miksi (oliko joku kuollut tai muuta).
[/quote]
Laulettiin siskoni hautajaisissa. En pysty kyynelittä kuuntelemaan.
Minä Sinua Vaan - mun hääbiisi, ihanat muistot.
prinsessalle, yksinäisen keijun tarina, terveiset sinne taivaaseen ja sua kohti herrani
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:42"]
Susan Boylen 1. esitys Idolssissa
[/quote]
Olen kuullut tämän monta kertaa. Totta, kyyneleet nousee silmiin mulla siinä vaiheessa, kun yleisö nousee seisomaan. Tapahtuu joka kerta, kun tuon näen. Vaikuttava tosielämän tuhkimotarina.
Alan Parsonsin Oh Life. Olen kuunnellut tuota elämäni synkimpien ahdistusten aikaan, ja silloin on elämänhalu kadonnut ihan kokonaan, aivan kuten laulussakin.
Christina Aguilera - Beautiful. 13 vuoden aikana en ole kertaakaan pystynyt kuivin silmin kuuntelemaan
Mikähä logiikka alapeukuissa? :D
Nukkumatti-laulu. En pysty laulamaan sitä lapselle ku hanat aukee joka kerta. :D
Samoin se "maan korvessa kulkevi lapsonen pien.." Tuo mieleen jotenkin lasten hautajaiset, vaikka en ole ikinä sellaisissa joutunut onneksi olemaankaan. Pienestä asti oon alkanu siitä itkemään, heti ku kappale alkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:54"]
Mikähä logiikka alapeukuissa? :D
[/quote]
Alapeukku laitetaan jos ei pidetä kyseisestö biisistö itse. Ei siinä ole tarkoitus toisen musiikkimakua dissata tai väheksyä hänen tunnekokemustaan, siinä vaan sanotaa oma mielipide kappaleesta.
Johanna Kurkela: Sun anna mä särkyä en (tuttuni lapsen hautajaisissa).
Pieni ystäväin. Tai jotain sinne päin. Eli alkaa: pieni mä olin vielä itsekin, kun koiranpennun syliini sain.. Ja loppuu:yhteinen aika pian lopussa on, sitä hyväksyä on vaikeaa, päivät no leikin ja riemun auringon taivaanrannan taa katoaa. Kohta sammuu säde viimeinen, siitä kiinni pitää voi mä en.. Snift :'(
Toki on sitten sellaisia ns. muistobiisejä jotka olen omistanut rakkaille edesmenneille. Esimerkiksi Kaija Koon Kuka Keksi Rakkauden on sellainen, etten pysty kuuntelemaan sitä enää koskaan. Kuten myös Savage Gardenin You Can Still Be Free ja Delta Goodremin Lost Without You. Itkettää jo tätä kirjoittaessa.
T.40
Lapin kesä, Loirin esitys.
Oi oppi ottakaatte joutsenista Ne lähtee syksyin, palaa keväisin On meidän rannoillamme rauhallista Ja turvaisa on rinne tunturin
Tässä kohtaa aina ratkean.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:58"]
Lapin kesä, Loirin esitys.
Oi oppi ottakaatte joutsenista Ne lähtee syksyin, palaa keväisin On meidän rannoillamme rauhallista Ja turvaisa on rinne tunturin
Tässä kohtaa aina ratkean.
[/quote]
Kunnia Eino Leinolle, kenelle se kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:23"]
Vuokko Hovatan Päivänsäde ja menninkäinen
Vesa-Matti Loirin Vanhojapoikia viiksekkäitä.
[/quote]
Eikös tuo Vanhoja poikia viiksekkäitä ole Junnun? Oli miten oli, liikuttaa minuakin, samoin Junnun Albatrossi.
Jenni Vartiaisen Suru on kunniavieras. Mutta ei radiosta kuunneltuna vaan keikalla KOETTUNA, siellä en voinut itkua välttää.