Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku mies selittää, miksi (jotkut) miehet haluaa lapsia mutta eivät sitten hoidakaan niitä?

Vierailija
03.04.2022 |

Lähtötilanne siis tämä (ja ei koske kaikkia miehiä, vaan joitakin, joista haluan ymmärtää mistä on kyse): mies haluaa perheen ja lapsia, lupaa osallistua vauvan/lapsen hoitoon, lupaa tasavertaista vanhemmuutta jne.

No lopputulos: ei suostu vaihtamaan vaippoja, ei suostu hoitamaan yöheräämisiä (antamaan pullosta maitoa), ei suostu heräämään aikaisin lasten kanssa antaakseen heille aamupalaa, ei vie leikkipuistoon, ei suostu hoitamaan osaa päiväkotikuskauksista jne. Ei osallistu, ei hoida, vaikka lapsen halusi.

Ja kyseessä siis tilanteet, joissa nainen haluaa miehen osallistuvan eikä välitä pätkääkään siitä pukeeko mies lapselle vihreän vai keltaisen paidan tai onko se paita vaikka nurinpäin päällä, kunhan se on päällä.

Selittäkää.

Kommentit (970)

Vierailija
621/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että monikaan mies ei tiedä yhtään mitään lapsista. Mielessä voi olla joku elokuvassa nähty tilanne, missä lapset ovat fiksuja ja hyvinkäyttäytyviä jne. Osa voi haluta lapsia, koska kokevat lastenteon osaksi ihmisen elämää. Tietyssä vaiheessa ihmisen tavallaan kuuluu lisääntyä. Ei tiedosteta miten iso ja pitkäkestoinen vastuu lapset oikeasti ovat. Lapset ei eroa muistakaan elämän sitoumuksista, joihin ihmiset eivät kuitenkaan jaksa sitoutua kunnolla. 

Sinusta nuo miehet eivät itse ole olleet lapsia?

Eiköhän se ole se perinteinen: nainen mankuu kakaroita ja lupaa hoitaa ne, aivan kuten se lupasi 6-vuotiaana hoitaa ihan itse sen kissanpennun ruokinnan ja pissalaatikon siivoamisen. Mielenkiinto projektiin kesti naisella taas kuukauden, jonka jälkeen alkoi hommien siirto miehelle.

Nyt uhriudutaan kun mies pitää sopimuksesta kiinni, se sika, isikin alkoi siivoamaan Missen laatikkoa kun hän niin tahtoi, miksi mies ei nyt mukaudu!

Vierailija
622/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Kerran Tinderissä viestittelen erään 32-vuotiaan lapsettoman miehen kanssa. Kysyin häneltä, että haluaisiko hän joskus omia lapsia. Tähän hän vastasi, että "mä oon päättänyt joskus hankkia oman lapsen, sillä olen sukuni ainut poikalapsi eikä isosiskonikaan aio hankkia lapsia".

Eli hänen motiivinsa lasten hankintaan on se, että hän on sukunsa ainut!

Uskotteko, että tämä mies tulisi hoitamaan omaa lastaan vai jäisikö se naisen tehtäväksi?

Uskon että sinä tappaisit lapsesi jos sellaisen saisit.

Lasten t a p p a m i s e s t a fantasioiva urvelokin palasi heti aamutuimaan rölläilynsä pariin. Surkea on elämäsi.

Ja täältä miesv ihaketjusta löysin sinut. Onko oma elämäsi jotenkin hienoa? Vain toiselle on häpeä olla täällä?

Elämäni on oikein hyvää, kiitos kysymästä. Aamuni ei ainakaan alkanut vihan täyttämillä fantasioilla, kuten sinulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Kerran Tinderissä viestittelen erään 32-vuotiaan lapsettoman miehen kanssa. Kysyin häneltä, että haluaisiko hän joskus omia lapsia. Tähän hän vastasi, että "mä oon päättänyt joskus hankkia oman lapsen, sillä olen sukuni ainut poikalapsi eikä isosiskonikaan aio hankkia lapsia".

Uskotteko, että tämä mies tulisi hoitamaan omaa lastaan vai jäisikö se naisen tehtäväksi?

Uskomme jo että vihaat miehiä. Näkeehän sen noista viesteistä joita olet rekattuna kirjoitellut.

Miten oletkin aina noissa haukkumisketjuissa, etkä koskaan missään hyvän fiiliksen ketjuissa? Sattumaa?

Haha, Tinder-lorttoko vihaisi miehiä? Sehän saa niiltä 5€ laaki

Onks Kristiina tuollainen laatunaaras? No ei kyllä yllätä.

Vierailija
624/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Lasten t a p p a m i s e s t a fantasioiva urvelokin palasi heti aamutuimaan rölläilynsä pariin. Surkea on elämäsi.

Ja täältä miesv ihaketjusta löysin sinut. Onko oma elämäsi jotenkin hienoa? Vain toiselle on häpeä olla täällä?

Elämäni on oikein hyvää, kiitos kysymästä. Aamuni ei ainakaan alkanut vihan täyttämillä fantasioilla, kuten sinulla.

Niin, et miellä miesv ihaa edes vihaksi.

Vierailija
625/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveripiirissä naiset ovat lähes yksin sen lapsen hankinnan päättäneet ja osa miehistä onkin aika pian lapsen syntymän jälkeen lähtenyt

Vierailija
626/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mutta heti olet haukkumassa kanssakeskustelijoitasi

Vierailija
627/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40v pikkupojat katsoo mielummin lätkää, juo kaljaa ja kiinnostuu naapurin Liisasta.

Vierailija
628/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että monikaan mies ei tiedä yhtään mitään lapsista. Mielessä voi olla joku elokuvassa nähty tilanne, missä lapset ovat fiksuja ja hyvinkäyttäytyviä jne. Osa voi haluta lapsia, koska kokevat lastenteon osaksi ihmisen elämää. Tietyssä vaiheessa ihmisen tavallaan kuuluu lisääntyä. Ei tiedosteta miten iso ja pitkäkestoinen vastuu lapset oikeasti ovat. Lapset ei eroa muistakaan elämän sitoumuksista, joihin ihmiset eivät kuitenkaan jaksa sitoutua kunnolla. 

Noinko teillä toimii pää? Lueskelette vähän harlekiinia ja teillä on se sitten mielessä kun etsitte miestä?

Vierailija
629/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys saadaan äidin armosta.

T. Vauvakuplaan hukkuneen äidin mies.

Vierailija
630/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet vain haluavat jatkaa sukua. Halutaan jatkaa sukunimeä ja saada omia lapsia. Lopulta kuitenkaan ei haluta niitä itse lapsia. Olen huomannut tämän useamman kohdalla (melkein kaikki näistä eronneita.) On haluttu ehdottomasti oma lapsi ja kerrotaan ylpeänä miten suku nyt jatkuu, mutta kuitenkaan ei oikeastaan kiinnosta se oma lapsi, eikä elareitakaan tahdottais maksaa. Kuitenkin suunnitellaan pahimmassa tilanteessa lisää lapsia uuden kumppanin kanssa.

Tää on just se mitä en ymmärrä miehissä. Jatkuvasti tälläkin palstalla toistuu miesten valitus siitä, että joutuu oikein elareita maksamaan, yhyy. Siis mitä hittoa, OMAT lapset ei kiinnosta edes sen vertaa, että toisi kortensa kekoon niiden elättämiseen pikkusummalla, joka ei edes riitä kaikkeen mitä lapsi tarvitsee. Ja jos mies ei käy töissä, senkin vähän maksaa yhteiskunta.

Kaiken muun lisäksi vielä lasten elättäminenkin pitäisi kaatua pelkästään äidin niskaan. Ennen miehille riitti kun vaan käy töissä, mutta enää ei edes sitäkään vähää saa miehiltä vaatia, koska olet heti kauhea hypergaminen naishirviö.

Suomessa on häpeällinen luterilaiseen tekopyhyteen nojaava kulttuuri, jossa lapsistaan yksin huolehtivaa äitiä halveksitaan, mutta lapsensa hylännyttä miestä ei.

Asetelma on muun maailman mittakaavassa absurdi!

Jos esim. Ruotsissa et miehenä huolehdi lapsistasi, olet yhteiskunnan hylkiö.

Monissa maissa lapsensa hylkäävät isät saavat sakkoja.

Elatusmaksuista kitiseviä naisia vihaavia vellimiehiä on vain Suomessa, koska kulttuurimme mahdollistaa sen.

Kaikista ällöttävintä on, että näille vellihousuille löytyy Suomessa vielä uusia naisia poikimaan lisää hylättäviä lapsia, ja nämä naiset jopa ylläpitävät tätä kulttuuria estämällä miehen aiemman liiton lapsia tulemasta isän uuteen kotiin.🤮

Suomessa ei ymmärretä äidin arvoa, esim. Italiassa yksinhuoltaja äiti nähdään arvokkaana henkilönä, koska hän tekee isänkin työt.

Vierailija
631/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä palstan yksi mielenkiintoisimmista ketjuista. Meillä on parhaillaan tilanne, jossa nimenomaa miehen vauvakuume puskee päälle ja hän puhuu jatkuvasti lapsista. Itse taas olen hyvinkin skeptinen, miten arki sujuisi.

Olen korkeakoulutettu ja aktiivinen ihminen, joka opiskelee ja harrastaa töiden ohella kuten miehenikin. Lapsesta puhuttaessa mies taas tuntuu odottavan minulta hyvinkin perinteisen kotirouvan asemaa. Tiedän että se olen minä, jonka elämä muuttuu jos puoliso ei ymmärräkään että kaipaan tasa-arvoisen suhteen jossa molemmat hoitavat lapsen.

Tällä hetkellä suurin osa meidän riidoista tulee siitä, että mies ei pahemmin kykene esim. kertomaan tulevista menoistaan, suunnittelemaan tulevaisuutta lapsen kanssa tai ymmärtämään omilla teoillaan olevan merkitystä meidän molempien elämään.

Vierailija
632/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni halusi lapsen. Hän halusi vauvan. Mielenkiinto lakastui heti kun vauva alkoi kävellä. Nyt moni voisi olettaa, että kyse on niistä naisista, joilla on ns.krooninen vauvakuume mutta ex on mies ja minä olen nainen.

Olimme parikymppisiä ja erosimme kun lapsemme oli muutaman vuoden ikäinen.

Nyt ollaan nelikymppisiä ja exällä on useampi lapsi eri naisen kanssa. Lapset eivät ilmeisesti isäänsä kiinnosta .

Mietin, että exälle pitäisi ostaa reborn nukke...

Vierailija
633/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä toosaa irtoa helpommin kun vähän lupailee kaikkea. Te naiset olette niin kivan yksinkertaisia ja hormonien vietävissä.

634/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole kovin monta miehen vastausta ap:n kysymykseen, että miksi olet miehenä halunnut lapsen, jos et kuitenkaan ole halunnut hoitaa sitä.

Vierailija
635/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä tekee aina kaiken äidin mielestä väärin, äidit ovat enemmän vanhempainvapaalla joten kiintymyssuhde isään heikompi, isät joutuvat olemaan töissä enemmän, isät jäävät ulkopuoliseksi. Kun jää ulkopuoliseksi ei koe asiaa enää omakseen.

"joutuvat olemaan töissä enemmän" :D Tarjosin miehelle mahdollisuutta jäädä lapsen kanssa kotiin, koska minä tienaan enemmän. Ei suostunut. Enkä ole myöskään koskaan arvostellut tai ohjannut hänen tekemisiään lapsen kanssa. Lopetin avun pyytämisen kun eräs yö olin valvonut neljään asti vauvan kanssa ja sitten herätin miehen, että saisin nukkua 1,5 tuntia ennen kuin hän lähtee töihin. Mutta mknut herätettiin 20 minuutin kuluttua "ota sinä tämä, kun minun on kyllä pakko saada nukkua". Joo kiitti v... enpä ole sen jälkeen isää häirinnyt, kahden lapsen äitihän pärjää ilman uniakin.

Vierailija
636/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä toosaa irtoa helpommin kun vähän lupailee kaikkea. Te naiset olette niin kivan yksinkertaisia ja hormonien vietävissä.

Teitä miehiä vie m*lkku ja siinä järki aina unohtuu.

Vierailija
637/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki naisetkaan mitään perhe-elämän asiantuntijoita ole lapsen saadessaan, mutta ei silti voi lopettaa leikkiä kesken.

Vierailija
638/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä muistus siitä, että vaimo kannattaa valita tooodella huolella. Ei mikään ihme, että ketjun naisten miehet ovat lähteneet pois, ei kukaan mies tollaista nalkutusta jatksaisi.

Saat sellaisen kuin ansaitset pätee erittäin hyvin tähän ketjuun.

Vierailija
639/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä muistus siitä, että vaimo kannattaa valita tooodella huolella. Ei mikään ihme, että ketjun naisten miehet ovat lähteneet pois, ei kukaan mies tollaista nalkutusta jatksaisi.

Saat sellaisen kuin ansaitset pätee erittäin hyvin tähän ketjuun.

Sinä et tainnut saada ketään.

Vierailija
640/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaveripiirissä naiset ovat lähes yksin sen lapsen hankinnan päättäneet ja osa miehistä onkin aika pian lapsen syntymän jälkeen lähtenyt

Ja se liittyy tähän aloitukseen miten?