Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku mies selittää, miksi (jotkut) miehet haluaa lapsia mutta eivät sitten hoidakaan niitä?

Vierailija
03.04.2022 |

Lähtötilanne siis tämä (ja ei koske kaikkia miehiä, vaan joitakin, joista haluan ymmärtää mistä on kyse): mies haluaa perheen ja lapsia, lupaa osallistua vauvan/lapsen hoitoon, lupaa tasavertaista vanhemmuutta jne.

No lopputulos: ei suostu vaihtamaan vaippoja, ei suostu hoitamaan yöheräämisiä (antamaan pullosta maitoa), ei suostu heräämään aikaisin lasten kanssa antaakseen heille aamupalaa, ei vie leikkipuistoon, ei suostu hoitamaan osaa päiväkotikuskauksista jne. Ei osallistu, ei hoida, vaikka lapsen halusi.

Ja kyseessä siis tilanteet, joissa nainen haluaa miehen osallistuvan eikä välitä pätkääkään siitä pukeeko mies lapselle vihreän vai keltaisen paidan tai onko se paita vaikka nurinpäin päällä, kunhan se on päällä.

Selittäkää.

Kommentit (970)

Vierailija
641/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä muistus siitä, että vaimo kannattaa valita tooodella huolella. Ei mikään ihme, että ketjun naisten miehet ovat lähteneet pois, ei kukaan mies tollaista nalkutusta jatksaisi.

Saat sellaisen kuin ansaitset pätee erittäin hyvin tähän ketjuun.

Joo, ihan turhasta taas napistaan. Mies ei tee koskaan mitään väärin. Jos muuta väität, oot mies vihhaaja.

Vierailija
642/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä muistus siitä, että vaimo kannattaa valita tooodella huolella. Ei mikään ihme, että ketjun naisten miehet ovat lähteneet pois, ei kukaan mies tollaista nalkutusta jatksaisi.

Joo, ihan turhasta taas napistaan. Mies ei tee koskaan mitään väärin. Jos muuta väität, oot mies vihhaaja.

Valitkaa miehemme paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies en ole, mutta asiaa pohtinut. Mies voi näyttää raskaanaolevan naisen kautta olevansa Mies, joka on saanut naidakseen, ja kyennyt saattamaan naisen raskaaksi. Viesti muille miehille omasta miehuudesta, jota ei voi kyseenalaistaan. Ensimmäisen vauvan kanssa voi vielä käydä rinta rottingilla vaunukävelyllä esittelemässä omaa saavutustaan, mutta sitten se jo tiedetään, eli voi siirtyä seuraavaan imagon korotuspuuhaan, joka voi olla vaikka järeä auto poppivehkeineen.

Just näin. Joillekin miehille vauva/lapsi on statussymboli.

Luin pari vuotta sitten Yösyöttö-kirjan ja siinä aika hyvin avattiin joidenkin miesten ajattelutapaa asiasta: lapsi on kiva hankkia, mutta vaimohan se siinä lopulta hoitaa yöheräämiset, vaipanvaihdon, ruokaostokset, syöttämiset, kylvettämisen, ulkoilut, sairaalareissut ja kotityötkin siinä sivussa. Ei isien tarvitse sellaisilla päätään vaivata, kunhan käyvät töissä ja sieltä tullessaan vähän leikittävät lasta.

Vierailija
644/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelijoita voi olla vaikea tunnistaa.

Vierailija
645/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä palstan yksi mielenkiintoisimmista ketjuista. Meillä on parhaillaan tilanne, jossa nimenomaa miehen vauvakuume puskee päälle ja hän puhuu jatkuvasti lapsista. Itse taas olen hyvinkin skeptinen, miten arki sujuisi.

Olen korkeakoulutettu ja aktiivinen ihminen, joka opiskelee ja harrastaa töiden ohella kuten miehenikin. Lapsesta puhuttaessa mies taas tuntuu odottavan minulta hyvinkin perinteisen kotirouvan asemaa. Tiedän että se olen minä, jonka elämä muuttuu jos puoliso ei ymmärräkään että kaipaan tasa-arvoisen suhteen jossa molemmat hoitavat lapsen.

Tällä hetkellä suurin osa meidän riidoista tulee siitä, että mies ei pahemmin kykene esim. kertomaan tulevista menoistaan, suunnittelemaan tulevaisuutta lapsen kanssa tai ymmärtämään omilla teoillaan olevan merkitystä meidän molempien elämään.

Paitsi ettei sinulla ole miestä, eikä miehillä ole vauvakuumetta.

Vierailija
646/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi lapsia ja myös osallistui hoitamiseen. Mentiin vihille 1.5 vuoden päästä tapaamisesta ja 1. lapsi syntyi siitä 9 kuukauden päästä. Aika hassua, lapsiyritys oli ollut päällä kuitenkin jo vuoden, koska molemmilla oli halu lapsen saamiseen ja itse olin jo siinä iässä, että juoksut oli juostu. En pelännyt yksinhuoltajaksikaan jäämistä...... 4 kappaletta on matkan varrella tehty. Ehkä syy avioliiton kestämiseen onkin siinä, että mies on sanansa mittainen mies, eikä mitään vätys. Ja naimisiin on menty rehellisesti aidosta rakkaudesta. Lisäksi olemme aina kunnioittaneet toisiamme, ja ymmärtäneet että se toinenkin voi väsähtää, eli sitä keskinäistä jeesausta ja avunantoa on annettu. Eihän kukaan yksin jaksa! 

Kaverilleni taas kävi niin, että mies monkui ja mankui lapsia. No yhden teki. Kertaakaan mies ei oma-aloitteisesti hoitanut lasta, että kaverini olisi edes suihkuun yksin päässyt. Äijä pystyi istumaan niin että lapsi huusi sylissä suoraa huutoa eikä edes yrittänyt lohduttaa pientä tai selvittää mistä lapsen itku johtui. Ystäväni itki monesti väsymystään ja yksinäisyyttään tässä liitossa. 

Ero tuli. Mies oli tosi hämmästynyt ja epäuskoinen, että tuleeko tästä muka ero. Terapiaakin yritettiin. Kun ystäväni kysyi, miksi tämä meni näin: halusit naimisiin ja lapsen, mutta mihinkään et osallistunut?  Miehen vastaus: - Eikö ihmisen kuulu mennä naimisiin ja tehdä lapsia?

Tämä mies oli koko elämänsä tottunut miellyttämään vanhempiaan ja näiden toiveita, että olisi lapsenlapsi ja miniä. Naimisiin mentiin, koska niin "kuuluu" tehdä. Eron jälkeen mies mm. tunki lapsen hoidettavaksi omalle äidilleen, kun oli hänen tapaamisviikonloppunsa. Haki siis lapsen ystävältäni ja kuskasi omalle äidilleen viikonlopuksi. Erittäin "kivaa" lapsen kannalta, varsinkin kun lapsen mummilla oli vielä alkuvaiheessa oleva mutta todettu dementia, jonka vuoksi hän oli ihan kelvoton lapsenvahti. Lapsi ei lopulta halunnut enää isälleen. 

Ongelma vaan on siinä, ettei nainen ikinä voi luottaa siihen että mies pitää sanansa. Rehellisyys ja vastuunkanto on tässä maailmassa vähenevä luonnonvara. En ihmettele, jos ihmiset ei tee lapsia. 

Vierailija
647/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oscarit kaikille miehille, varsinkin kun te tunnistatte katkerat sinkut jo siitä että kirjoittaa tänne.

Vierailija
648/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Täällä ei ole kovin monta miehen vastausta ap:n kysymykseen, että miksi olet miehenä halunnut lapsen, jos et kuitenkaan ole halunnut hoitaa sitä.

Ei niin, 33 sivua naisia haukkumassa miehiä.

Mitäs sä täällä auot päätäs? Nimimerkkisi perusteella (ja viestiesi) olet nainen jolla on yksi agenda

Vierailija
649/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä palstan yksi mielenkiintoisimmista ketjuista. Meillä on parhaillaan tilanne, jossa nimenomaa miehen vauvakuume puskee päälle ja hän puhuu jatkuvasti lapsista. Itse taas olen hyvinkin skeptinen, miten arki sujuisi.

Olen korkeakoulutettu ja aktiivinen ihminen, joka opiskelee ja harrastaa töiden ohella kuten miehenikin. Lapsesta puhuttaessa mies taas tuntuu odottavan minulta hyvinkin perinteisen kotirouvan asemaa. Tiedän että se olen minä, jonka elämä muuttuu jos puoliso ei ymmärräkään että kaipaan tasa-arvoisen suhteen jossa molemmat hoitavat lapsen.

Tällä hetkellä suurin osa meidän riidoista tulee siitä, että mies ei pahemmin kykene esim. kertomaan tulevista menoistaan, suunnittelemaan tulevaisuutta lapsen kanssa tai ymmärtämään omilla teoillaan olevan merkitystä meidän molempien elämään.

Miksi miehet jatkuvasti valittavat palstalla miten naisia suositaan huoltajuusasioissa? Se on vakiona jokaisessa valitusketjussa, jossa aiheena on miehet ja tasa-arvo. Miksi teille pitäisi antaa lasten huoltajuutta, kun te ette lapsia edes halua? Maksakaa vain suosiolla elatusmaksut ja olkaa hiljaa.

Vierailija
650/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä toosaa irtoa helpommin kun vähän lupailee kaikkea. Te naiset olette niin kivan yksinkertaisia ja hormonien vietävissä.

Teitä miehiä vie m*lkku ja siinä järki aina unohtuu.

Ketju on kuitenkin täynnä naisia jotka on munankipeinä kuunnelleet vulvaansa.

Mihinkäs se järki teillä on jäänyt?

Vierailija
651/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet jatkuvasti valittavat palstalla miten naisia suositaan huoltajuusasioissa? Se on vakiona jokaisessa valitusketjussa, jossa aiheena on miehet ja tasa-arvo. Miksi teille pitäisi antaa lasten huoltajuutta, kun te ette lapsia edes halua? Maksakaa vain suosiolla elatusmaksut ja olkaa hiljaa.

Ei täällä kukaan valita, naiset vain kertovat kaikkialla kuinka miehet valittavat siitä joten se on jäänyt sinunkin päähäsi soimaan.

Miksi naiset jatkuvasti tappavat lapsiaan?

Vierailija
652/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 35v pojat ei halua lapsia eikä asettua, osa ei heruta jos kerrot totuuden, tämä on paradoksi.

Vierailija
653/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas, esim. omalla isälläni oli. Hän halusi lapsen heti naimisiinmenon jälkeen ja alkoi taivutella äitiäni siihen, kun äiti itse olisi mielellään ollut vielä pari vuotta ilman lasta.

Älä kirjoita asiaa faktana aivan kuin tietäisit siitä kaiken, vaikka oikeasti et tiedä yhtään mitään.

Vierailija
654/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että monikaan mies ei tiedä yhtään mitään lapsista. Mielessä voi olla joku elokuvassa nähty tilanne, missä lapset ovat fiksuja ja hyvinkäyttäytyviä jne. Osa voi haluta lapsia, koska kokevat lastenteon osaksi ihmisen elämää. Tietyssä vaiheessa ihmisen tavallaan kuuluu lisääntyä. Ei tiedosteta miten iso ja pitkäkestoinen vastuu lapset oikeasti ovat. Lapset ei eroa muistakaan elämän sitoumuksista, joihin ihmiset eivät kuitenkaan jaksa sitoutua kunnolla. 

Ei kaikki naisetkaan mitään perhe-elämän asiantuntijoita ole lapsen saadessaan, mutta ei silti voi lopettaa leikkiä kesken.

Kyllä naiset sen leikin lopettaa varsin usein, just meni taas yks latokartanossa

Vierailija
655/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, tunnistaisin viidessä minuutissa ne miehet, joita ei kiinnosta lasten hoito tai tasa-arvoinen kodintöiden jakaminen. Väite on sama jos sanoisi, että gold diggereitä ei tunnista. Kyllä ne tunnistaa, jos ei tee päätöksiä munalla.

Vierailija
656/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas, esim. omalla isälläni oli. Hän halusi lapsen heti naimisiinmenon jälkeen ja alkoi taivutella äitiäni siihen, kun äiti itse olisi mielellään ollut vielä pari vuotta ilman lasta.

Älä kirjoita asiaa faktana aivan kuin tietäisit siitä kaiken, vaikka oikeasti et tiedä yhtään mitään.

Älä jauha paskaa

Vierailija
657/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet miesv ihaaja silloin kun yleistät tuolla tavalla "miehet tekee näin"

Jos puhut puolisostasi joka teki noin vuonna 2012 niin se on tosi jees, muista kertoa millainen narttu sä olit silloin.

Vierailija
658/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaveripiirissä naiset ovat lähes yksin sen lapsen hankinnan päättäneet ja osa miehistä onkin aika pian lapsen syntymän jälkeen lähtenyt

Ja se liittyy tähän aloitukseen miten?

Samalla tavalla kuin naiset kommentoimassa ketjussa jossa kysyttiin miesten näkemystä

Vierailija
659/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Status juttu että on onnistunut jatkamaan sukuaan, muuten ne lapset ei kiinnosta.

Vierailija
660/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin taas harmittaa, kun heitä "mollataan" täällä. Kysymys: jos itse et ole aloituksessa kuvatun miehen kaltainen etkä ole edes samassa elämäntilanteessa, miksi otat asiasta nokkiisi? En minäkään naisena loukkaannu jokaisesta naisiin kohdistuvasta keskustelusta, jos en itse samastu asiaan.