Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku mies selittää, miksi (jotkut) miehet haluaa lapsia mutta eivät sitten hoidakaan niitä?

Vierailija
03.04.2022 |

Lähtötilanne siis tämä (ja ei koske kaikkia miehiä, vaan joitakin, joista haluan ymmärtää mistä on kyse): mies haluaa perheen ja lapsia, lupaa osallistua vauvan/lapsen hoitoon, lupaa tasavertaista vanhemmuutta jne.

No lopputulos: ei suostu vaihtamaan vaippoja, ei suostu hoitamaan yöheräämisiä (antamaan pullosta maitoa), ei suostu heräämään aikaisin lasten kanssa antaakseen heille aamupalaa, ei vie leikkipuistoon, ei suostu hoitamaan osaa päiväkotikuskauksista jne. Ei osallistu, ei hoida, vaikka lapsen halusi.

Ja kyseessä siis tilanteet, joissa nainen haluaa miehen osallistuvan eikä välitä pätkääkään siitä pukeeko mies lapselle vihreän vai keltaisen paidan tai onko se paita vaikka nurinpäin päällä, kunhan se on päällä.

Selittäkää.

Kommentit (970)

Vierailija
661/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä muistus siitä, että vaimo kannattaa valita tooodella huolella. Ei mikään ihme, että ketjun naisten miehet ovat lähteneet pois, ei kukaan mies tollaista nalkutusta jatksaisi.

Saat sellaisen kuin ansaitset pätee erittäin hyvin tähän ketjuun.

Joo, ihan turhasta taas napistaan. Mies ei tee koskaan mitään väärin. Jos muuta väität, oot mies vihhaaja.

Valitkaa miehemme paremmin.

Valehtelijoita voi olla vaikea tunnistaa.

Ei pidä paikkaansa, tunnistaisin viidessä minuutissa ne miehet, joita ei kiinnosta lasten hoito tai tasa-arvoinen kodintöiden jakaminen. Väite on sama jos sanoisi, että gold diggereitä ei tunnista. Kyllä ne tunnistaa, jos ei tee päätöksiä munalla.

Perusta yritys ja myy naisille noita tunnistuspalveluja. Hommaa kuitenkin hyvä vakuutus, jos arviosi menee pieleen.

Toki voit tänne kirjoittaa, mistä sinä nuo miehet tunnistat ja miten seuraat, miten he parisuhteessa käyttäytyvät 20 vuotta myöhemmin.

Vierailija
662/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä muistus siitä, että vaimo kannattaa valita tooodella huolella. Ei mikään ihme, että ketjun naisten miehet ovat lähteneet pois, ei kukaan mies tollaista nalkutusta jatksaisi.

Joo, ihan turhasta taas napistaan. Mies ei tee koskaan mitään väärin. Jos muuta väität, oot mies vihhaaja.

Ei pidä paikkaansa, tunnistaisin viidessä minuutissa ne miehet, joita ei kiinnosta lasten hoito tai tasa-arvoinen kodintöiden jakaminen. Väite on sama jos sanoisi, että gold diggereitä ei tunnista. Kyllä ne tunnistaa, jos ei tee päätöksiä munalla.

Perusta yritys ja myy naisille noita tunnistuspalveluja. Hommaa kuitenkin hyvä vakuutus, jos arviosi menee pieleen.

Toki voit tänne kirjoittaa, mistä sinä nuo miehet tunnistat ja miten seuraat, miten he parisuhteessa käyttäytyvät 20 vuotta myöhemmin.

Teen tätä ihan ilmaiseksi, eli jos joku lähipiirin nainen on kiinnostunut miehestä, niin kerron naiselle minkälainen mies oikeasti on. Jos nainen on hullaantunut miehestä, niin harvoin kuuntelevat, kunnes sitten jossain vaiheessa tulee kertomaan millainen kuspää mies oli. Ja toisaalta, jos mies on hyvä, niin kerron myös sen.

Jokainen kerta oma arvioni miehistä on ollut oikeassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju, kun vaan skippaa nuo aiheen vierestä huutelut. Näitä lukiessa alkaa hahmottua, että monelle miehelle ja naisellekin perheen perustaminen ja lasten hankinta on jotain, mikä vaan kuuluu tehdä ja vastahakoinen puoliso voidaan sitten ylipuhua lupailemalla perättömiä omasta työpanoksesta. Nämä samat sitten painostavat lapsiaan hankkimaan heille lapsenlapsia, kun niitäkin vain kuuluu olla :/

Vierailija
664/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tätä ihan ilmaiseksi, eli jos joku lähipiirin nainen on kiinnostunut miehestä, niin kerron naiselle minkälainen mies oikeasti on. Jos nainen on hullaantunut miehestä, niin harvoin kuuntelevat, kunnes sitten jossain vaiheessa tulee kertomaan millainen kuspää mies oli. Ja toisaalta, jos mies on hyvä, niin kerron myös sen.

Jokainen kerta oma arvioni miehistä on ollut oikeassa. 

Ihanko oikeasti sinä näet 20 vuoden päähän ja kerrot, millainen miehestä tulee? Toimiiko sama naisten suhteen?

Vierailija
665/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pitäisi varmaan kysyä siltä sun mieheltä.

Veikkauksia: nainen omii hoitovapaat ja isän suhde lapseen kuihtuu. Koska miehen on käytävä töissä, mahdollista tehtävä vielä pidempää päivää, nämä yhdessä johtavat ulkopuolisuuden tunteeseen. Asiaa ei auta äidin syytökset laiminlyönnistä.

Hehheh. Meillä mies välttämättä halusi pitää hoitovapaita, joten minä tein sitten töitä (etänä, koska korona). Mies valitti jatkuvasti kun ei voi syödä normaaliin tapaan rauhassa tai tehdä mitään omia juttuja ja pitää herätä aikaisin hoitamaan vauvaa. Aina välillä piti lähteä kesken päivän minne mihinkin asioille, jolloin tietysti tyrkkäsi vauvan minulle, jonka piti tehdä töitä. Joka päivä minun olisi pitänyt ottaa vauva hoitaakseeni lounastauolla ja työaikanakin piti yrittää tehdä töitä riehuva vauva sylissä, jotta isäntä saa rauhassa hörppiä puoli tuntia kahvia. Mies piti vapaitaan jonain työnä, josta kela maksaa hänelle "palkkaa" ja heti työpäivän jälkeen löi hanskat tiskiin, eli ihan kaiken muun ajan paitsi työaikani olin täysin yksin vastuussa vauvasta. No en mä tietenkään kauan jaksanut tuollaista perseilyä.

Vierailija
666/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Status juttu että on onnistunut jatkamaan sukuaan, muuten ne lapset ei kiinnosta.

Puhuisitko "minä" muodossa, esimerkiksi:

Minulle se oli statusjuttu, että olen onnistunut jatkamaan sukuani. Muuten minua ei lapset kiinnosta.

Vierailija
667/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin vähän ongelmallista, että näiden tarinoiden ”oikea” loppu on aina just toi ”jätin sen miehen”.

Olisi kyllä parempi jos jotenkin, vaikka sitten reippaasti kunnon raivareitten kautta, se mies saataisiin kantamaan oma osuutensa hommista.

Vierailija
668/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin taas harmittaa, kun heitä "mollataan" täällä. Kysymys: jos itse et ole aloituksessa kuvatun miehen kaltainen etkä ole edes samassa elämäntilanteessa, miksi otat asiasta nokkiisi? En minäkään naisena loukkaannu jokaisesta naisiin kohdistuvasta keskustelusta, jos en itse samastu asiaan.

Oletko aloituksessa mainittu mies jolta kysyttiin mielipidettä?

Vierailija
669/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämäkin vähän ongelmallista, että näiden tarinoiden ”oikea” loppu on aina just toi ”jätin sen miehen”.

Olisi kyllä parempi jos jotenkin, vaikka sitten reippaasti kunnon raivareitten kautta, se mies saataisiin kantamaan oma osuutensa hommista.

Naisten voimaantumisfantasiaa, pitää ymmärtää kun ei niillä ole muuta.

Vierailija
670/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä sitten kun raivarit ei auta

Vierailija
671/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä sitten kun raivarit ei auta

Sit sä tajuat kuinka mies toteuttaa omaa rooliaan, ja pelkkänä vulvallisena sä toteutat omaasi

Vierailija
672/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pitäisi varmaan kysyä siltä sun mieheltä.

Veikkauksia: nainen omii hoitovapaat ja isän suhde lapseen kuihtuu. Koska miehen on käytävä töissä, mahdollista tehtävä vielä pidempää päivää, nämä yhdessä johtavat ulkopuolisuuden tunteeseen. Asiaa ei auta äidin syytökset laiminlyönnistä.

Hehheh. Meillä mies välttämättä halusi pitää hoitovapaita, joten minä tein sitten töitä (etänä, koska korona). Mies valitti jatkuvasti kun ei voi syödä normaaliin tapaan rauhassa tai tehdä mitään omia juttuja ja pitää herätä aikaisin hoitamaan vauvaa. Aina välillä piti lähteä kesken päivän minne mihinkin asioille, jolloin tietysti tyrkkäsi vauvan minulle, jonka piti tehdä töitä. Joka päivä minun olisi pitänyt ottaa vauva hoitaakseeni lounastauolla ja työaikanakin piti yrittää tehdä töitä riehuva vauva sylissä, jotta isäntä saa rauhassa hörppiä puoli tuntia kahvia. Mies piti vapaitaan jonain työnä, josta kela maksaa hänelle "palkkaa" ja heti työpäivän jälkeen löi hanskat tiskiin, eli ihan kaiken muun ajan paitsi työaikani olin täysin yksin vastuussa vauvasta. No en mä tietenkään kauan jaksanut tuollaista perseilyä.

Just noin meillä menisi jos mies olis vapailla ja mä töissä.

Meilläkin mies piti täydet isyysvapaat, koska vihaa työtään. Ja haluais omia myös vanhempainvapaat, koska mulla etätyö.

Harmi vaan, kun ei kannustuksesta ja neuvoistani huolimatta ole vieläkään kärryillä vauvan tarpeista.

Odotuttaa vauvaa koko ajan millon mistäkin syystä, millon on kahvinkeitto/nettisarja/jonkun korjaus. Mies ei älyä vuorovaikutuksen tärkeyttä ja saattaa tunkea tutin tulpaksi vauvalle, kun tämä hymyilee ja jokeltelee.

Vauva mm. itkee nälissään niin kauan kunnes ärähdän.

Neuvolakäynnitkin ovat kuulemma turhaa kyttäystä.

Olisi myös vienyt 3 viikkoisen äidilleen kylään ilman minua.

Mies ei ymmärrä mitään vauvan rytmistä, ei sitä, että 2kk ikäistä et voi väkisin valvottaa kymppiin, että se nukkuu aamulla pidempään.

Vauva ei ole pitkiä aikoja kovin seurallinen, sitä pitää kannella ja röyhtäyttää, se vaatii huomiota, eikä viihdy pinniksessä niin kuin Kauniissa ja Rohkeissa.

Mies hoitaa hyvin, kun olen koko ajan neuvomassa ja huolehtimassa aikatauluista. Mutta se on raskasta itsellenikin.

Mutta että jättäisin puolivuotiasta hänelle yksin…? En ikinä! Ei vanhempainvapaa ole vapaata muusta kuin päivätyöstä. Todellakin saisi mies jäädä vauvan kanssa, jos ymmärtäisi edes perusasiat.

Mies kiikuttaisi vauvan äidilleen, joka passaisi miestä ja hoitaisi vauvaa raikkaaseen 50-luvun malliin.

Meillä ainakin perinteinen roolijako on siitä syystä, että mies itse on perinteinen.

Vierailija
673/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta:

Voisiko joku mies selittää

Ja mitä tapahtuu? 34 sivua naisia ulìsemassa miesv ihakiimassa

Vierailija
674/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yllätys ettei mies halua tehdä niin kuin nainen haluaa? Nalkuttaisitte vähemmän, niin antaisitte miestenkin päättää miten asiat hoidetaan. Mutta ei, aina pitää tehdä niin kuin nainen haluaa.

Vierailija
675/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin taas harmittaa, kun heitä "mollataan" täällä. Kysymys: jos itse et ole aloituksessa kuvatun miehen kaltainen etkä ole edes samassa elämäntilanteessa, miksi otat asiasta nokkiisi? En minäkään naisena loukkaannu jokaisesta naisiin kohdistuvasta keskustelusta, jos en itse samastu asiaan.

Oletko aloituksessa mainittu mies jolta kysyttiin mielipidettä?

No ovatko nämä täällä kommentoivat miehet sitten? Jos ovat, niin vastaisivat tuohon aloituksessa esitettyyn kysymykseen eivätkä vain valittaisi avaamatta asiaa ollenkaan.

Vierailija
676/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku väittää että ei miehet lapsia halua. Mutta kyllä se monille miehille näyttää olevan tärkeä status, että on nimenomaan OMIA lapsia. Tunnen niin monta naista, joilla on ollut jo lapset tehtynä ja tulee ero ja sitten se uusi mies, jos hänellä ei ole omia lapsia, alkaa vaatimaan siltä naiselta vauvaa. Ja siinä sitten nelikymppinen nainen viimeisillä höyryillään koittaa vielä tulla raskaaksi koska vaikka tenavia pyörii jo jaloissa, pitää miehelle se oma biologinen lapsi saada.

Vierailija
677/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä palstan yksi mielenkiintoisimmista ketjuista. Meillä on parhaillaan tilanne, jossa nimenomaa miehen vauvakuume puskee päälle ja hän puhuu jatkuvasti lapsista. Itse taas olen hyvinkin skeptinen, miten arki sujuisi.

Olen korkeakoulutettu ja aktiivinen ihminen, joka opiskelee ja harrastaa töiden ohella kuten miehenikin. Lapsesta puhuttaessa mies taas tuntuu odottavan minulta hyvinkin perinteisen kotirouvan asemaa. Tiedän että se olen minä, jonka elämä muuttuu jos puoliso ei ymmärräkään että kaipaan tasa-arvoisen suhteen jossa molemmat hoitavat lapsen.

Tällä hetkellä suurin osa meidän riidoista tulee siitä, että mies ei pahemmin kykene esim. kertomaan tulevista menoistaan, suunnittelemaan tulevaisuutta lapsen kanssa tai ymmärtämään omilla teoillaan olevan merkitystä meidän molempien elämään.

Miehen vauvakuume on yleensä lähinnä tarve jatkaa omaa sukua ja se lapsi elävänä olentona liittyy yllättävän vähän asiaan miehen mielessä.

Vierailija
678/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yllätys ettei mies halua tehdä niin kuin nainen haluaa? Nalkuttaisitte vähemmän, niin antaisitte miestenkin päättää miten asiat hoidetaan. Mutta ei, aina pitää tehdä niin kuin nainen haluaa.

Sä olet täällä ainoa joka nalkuttaa.

Vierailija
679/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on jopa itse halunnut lapsen niin silloin hän myös kantaa vastuutaan lapsesta ja tekee oman osansa lapsen hoidosta. Se ei ole liikaa pyydetty. Jos ei siihen kykene ja sysää kaiken vastuun naiselle, kun ei lapsenhoito ollutkaan hauskaa niin sellainen mies joutaa elää loppuelämänsä yksin.

Vierailija
680/970 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän miehet tee sen lapsen koska naiset lähinnä sitä lasta toivovat eli miehet tekee lapsen sen takia että naisen toiveet täyttyisi ja näin nainen pysyy tyytyväisenä.