Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joensuu? Onko parempi kuin Kuopio?

Vierailija
20.09.2015 |

Kannattaako Joensuuhun muuttaa? Kertokaas mammat mielipiteitä!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:06"]

Kiva kuulla mielipiteitänne ! Lisää? Mitä asuinalueita suosittelette? Ei ole lapsia vaan olen yksineläjä. -ap

[/quote]

Keskustaa tai ihan lähialuetta. Ei mitään järkeä muutta kauemmas ellei sitten muuta maalle.

Vierailija
22/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjala on kiva ja viihtyisä. Itse asuin vuosia Merimiehenkadulla keskustassa kerrostalossa. Mummila oli Kauppakadulla, keskustassa sekin ja erittäin hiljainen talo. Keskustassakin on yllättävän rauhallista, jos ei ihan torin reunaan halua muuttaa. Niinivaarasta pitävät monet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuulaiset ovat mukavia, tosin ei ole mikään saavutus tulla kehutuksi mukavaksi jos verrokkina on Kuopio.

Vierailija
24/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:19"]

Karjalaista lukeneena voisin asua missä tahansa muualla, mutta en Noljakassa, josta valitettaasti saa lukea ikäviä juttuja aivan liian usein, todennäköisesti haluaisin kuitenkin asua ruutukaava-alueella.

[/quote]

Onko se oikeasti hurjan maineen veroinen paikka?

Vierailija
25/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut ruutukaavalla niin pohjois- kuin eteläpäädyssäkin. Pohjoispäädyssä oli tosiaan meluhaittoja viikonloppuöisin, mutta kaikki oli todella lähellä, ihan parin minuutin kävelymatkan päässä. Lenkillekin oli hyvä lähteä mihin suuntaan tahansa (Rantakylään, Mehtimäelle, Penttilään...), mutta siellä asuessa aina kuitenkin ihannoin eteläpäädyn vehreyttä. Noh, nyt asun eteläpäädyssä ja onhan tästä tosi iisi mennä Linnunlahdelle ja ev.lut kirkon takana on hyvät urheilumahdollisuudet, mutta nyt sitten nostalgia on iskenyt ja pohjoispäätyä muistelen suurella lämmöllä :D Hiljaisempaa täällä kyllä on, tuntuu enemmän asuvan täällä vähän vanhempaa porukkaa.

Vierailija
26/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa hmmm... ihmiset saattavat olla hiukan tympeitä. Siis opiskelin Kuopiossa sair.hoit. Savolaiset ovat päälle päin leppoisaa kansaa, mutta vittuilevat armottomasti. Jos kysyy, paljonko kello on, niin saa ihan kummallisia vastauksia (saattaahan tuo puolpäevä jo lähestyy yms.) Minulta kysyttiin baarissa: "Anteeks, mutta outtako työ tuttu sirkuksesta?" Minä siihen, että enpä ole vuosiin käynyt ja kysyjä siihen, että nuamasta piätellen outta kyllä mualipurkkiin jossaen kohin uitettu. Että se kertokoon kaiken porukan ystävällisyydestä.

Vierailija
27/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:19"]

Karjalaista lukeneena voisin asua missä tahansa muualla, mutta en Noljakassa, josta valitettaasti saa lukea ikäviä juttuja aivan liian usein, todennäköisesti haluaisin kuitenkin asua ruutukaava-alueella.

[/quote]

[/quote]

On, vasta varastettiin auto tällä viikolla tuttuni pihasta. Noljakka on uusi rantakylä ja kaikki siellä asuvat tuttuni haluaisivat muuttaa muualle :s paljon kaupungin kämppiä, joten narkkareita ja juoppoja löytyy joka pihasta.

Vierailija
28/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu <3
Asuin Porissa puol vuotta, enkä koskaan menis sinne(Poriin)takaisin. Helvetin töykeetä porukkaa.

Vierailija
29/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

No ei tietenkään! Asuin Noljakassa vuokralla kaupan ja huoltoaseman lähellä. Koskaan ei ollut mitään sählinkiä meitin talossa. Yöllä oli hiljaista ja lenkilläkin juoksin harva se ilta. Kaduilla oli rauhallista. Ehkä se meno keskittyy muutamaan vuokrataloyhtiöön!

Vierailija
30/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:19"] Karjalaista lukeneena voisin asua missä tahansa muualla, mutta en Noljakassa, josta valitettaasti saa lukea ikäviä juttuja aivan liian usein, todennäköisesti haluaisin kuitenkin asua ruutukaava-alueella. [/quote]   Onko se oikeasti hurjan maineen veroinen paikka? [/quote] No ei tietenkään! Asuin Noljakassa vuokralla kaupan ja huoltoaseman lähellä. Koskaan ei ollut mitään sählinkiä meitin talossa. Yöllä oli hiljaista ja lenkilläkin juoksin harva se ilta. Kaduilla oli rauhallista. Ehkä se meno keskittyy muutamaan vuokrataloyhtiöön!

[/quote]

Varmasti siellä on rauhallisiakin taloja, mutta Noljakka nyt vaan on se kaupunginosa, josta eniten saa lukea juuri ikävistä asioista, joita ei mielellään ympäristöönsä halua.

Vierailija
31/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noljakka ole mitään pahaa seutua! :D itse olen siellä koko lapsuuteni viettänyt ja vanhempani asuvat edelleen. Tosi rauhallista oli. Tosin asuimme omakotitaloalueella ala-noljakassa. Ylä-noljakassa ilmeisesti on välillä vähän villimpää menoa. Mutta liioittelua silti tuo levottomuus ja "jatkuvat rikokset" :)

Vierailija
32/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:31"]

Kuopiossa hmmm... ihmiset saattavat olla hiukan tympeitä. Siis opiskelin Kuopiossa sair.hoit. Savolaiset ovat päälle päin leppoisaa kansaa, mutta vittuilevat armottomasti. Jos kysyy, paljonko kello on, niin saa ihan kummallisia vastauksia (saattaahan tuo puolpäevä jo lähestyy yms.) Minulta kysyttiin baarissa: "Anteeks, mutta outtako työ tuttu sirkuksesta?" Minä siihen, että enpä ole vuosiin käynyt ja kysyjä siihen, että nuamasta piätellen outta kyllä mualipurkkiin jossaen kohin uitettu. Että se kertokoon kaiken porukan ystävällisyydestä.

[/quote]

Kuopio oli muuten mukava, mutta savolaiset oli siis nii-inrasittavia!

Tuo yllä oleva on niin totta. Ja jos kysyi tietä jonnekin, niin vastaukset oli aina tyyliin "riippuu mistä työ olette tulossa" tai "voi ollakiin pitkä matka, riippuu mitä kautta aiotŧe männä..." Oikein kylmät väreet menee kun muistelee.

Vierailija
33/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on isompi ja paljon eläväisempi kaupunki kuin Joensuu. Kuopiossa löytyy vielä vanhoja tyylikkäitä taloja. Keskustassa paljon enemmän elämää

Vierailija
34/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok paikka jos jaksaa väistellä ilmassa viuhuvia luoteja.

Vierailija
35/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ero on se, että Kuopiossa myydään huumeet kaupungintalon takana ja Joensuussa kaupungintalon edessä.

Vierailija
36/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun naiset on ihania, ystävällisiä ja todella kauniita. Kuopiossa on enempi idän-ihmeitä.

Vierailija
37/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut molemmissa. Joensuuhun en muuttaisi takaisin, käyn kerran kesässä sukuloimassa. Liian pieni paikka minulle, syrjässäkin. Ihmisistä ei pahaa sanottavaa.

Vierailija
38/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiolaisena sanoisin, että vaikka täällä on maailman kauneimmat maisemat, niin Joensuussa on keskimäärin mukavampia ihmisiä.

Vierailija
39/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, kiinnostaisi kuulla mistä tuo savolaisten mukaleppoisuus on peräisin sillä ainakaan vuosikymmeniin sillä ei ole ollut mitään pohjaa. Ihmiset on aivan yhtä (tai enemmän) leppoisia esim. Keski-Suomessa ja Etelä-Pohjanmaalla. Ehkä se maine on jostain Pekka Puupää-leffoista tms mutta ei eroa mitenkään monesta muusta paikkakunnasta, savolaiset on lähinnä sitä kieroutta suurin osa eli haluavat vain hyötyä tutuistaan ja tuntemattomista. Osa on ns. välittömiä ja sydämmellisiä, mutta niitä taas löytää mistä tahansa päin Suomea muualtakin. 

Vierailija
40/46 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa kaupungeissa asuneena, voin sanoa että mukavia paikkoja molemmat.

Kuopioon ja Kuopiosta on paremmat kulkuyhteydet.

Puijo säväyttää minua, vaikka olen paljon isompien mäkien lähtöisin.

Ihmisten kanssa pärjää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi