Lihaskuntotreeni kotona
Olen keski-ikäinen mies ja nyt jonkin aikaa treenannut lihaskuntoa kotona. Omistan mm. käsipainot, leuanvetotangon, jumppapallon ym. treenivälineitä. Kuntosalille on matkaa ja laskin että sen ajan minkä käytän matkoihin voin hyvin käyttää kotitreeniin. Tarkoituksenani ei ole hankkia hirveitä lihaksia vaan semmoinen sopivan lihaksikas ja sopusuhtainen vartalo. Ja ainakin nyt olen tosi tyytyväinen tuloksiin sillä lihasmassaa on jo alkanut mukavasti kertyä. Millaisia kokemuksia muilla on kotitreenistä? Vai onko joillekin kuntosali ainoa oikea paikka treenata?
Kommentit (15)
Vielä jos pystyt lähtemään ulos, niin vaikkapa loikkatreeni on jaloille hyvä lihaskuntotreeni.
Mulla on sali rakennettu kotiin alakertaan (penkki, leuanvetotanko, irtopainoja jne) ja kehonpainotreeniä olen tehnyt iät ja ajat. Lihaserottuvuus hyvä minullakin, rasvat 18 paikkeilla normaalitilanteessa (juu, olen nainen) ja treeniä takana vain kotisalilla tehtynä viitisen vuotta.
Itselleni toimii paremmin kun yleisellä salilla harjoittelu, koska omissa tiloissa pystyy harjoittelemaan muista välittämättä ja esimerkiksi sarjoja ja palautuksia pystyy joissain harjoituksissa tekemään ajastimen kanssa. Motivaatio ei ole koskaan ollut ongelma, treenaamisesta pidän ihan omaksi huvikseni. Ja ihan riittävän raskasta treeniä saan tehtyä näillä.
Hirveisiin lihaksiin saa tehdä sen verran paljon töitä, ettei siihen suurta riskiä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä jos pystyt lähtemään ulos, niin vaikkapa loikkatreeni on jaloille hyvä lihaskuntotreeni.
Harrasta myös muuta liikuntaa mm. juoksua, hiihtoa ja salibandyä.
Ap
En ole käynyt salilla 15 vuoteen. Kotitreeni on perheelliselle ihan ehdoton! Aikaa ei kulu siirtymiseen salille ja treenin voi tehdä silloinkin, kun puoliso on esim. työmatkalla.
Teen yleensä noin 30 min treenin olohuoneessa lasten mentyä nukkumaan. Käytän pelkästään kehonpainoa vastuksena, varusteita mulla on vain jumppamatto ja foamroller. Lisäksi juoksua ja uintia silloin, kun aikataulu sallii.
Kotona saa tehtyä hyvin, jos vaan on sellaista tyyppiä että tulee tehtyä. Vaikutat olevan :) Minä taas en kotona tee vaan parempi kun menen salille. Perheenäitinä kotona tuntuu olevan aina jotain tärkeämpää tai jollain on minulle asiaa. Salille kun menen, niin puhelin on kaapissa ja keskityn treenaamiseen.
Kotitreeni on hyvä, kunhan katsot, että saat tehtyä myös vetäviä liikkeitä.
Et sä noilla välineillä kyllä saa "hirveitä lihaksia" :D :D :D
Kotitreeni on oikein riittävää. Minä ja mieheni olemme saaneet ihan nähtäviä lihastuloksia ihan kotona kahvakuula- yms. painotreenillä. Treenataan useamman kerran viikossa. Youtubesta löytyy videot.
Vierailija kirjoitti:
Et sä noilla välineillä kyllä saa "hirveitä lihaksia" :D :D :D
Kuule mun pappa oli aikamoinen lihaskimppu ja eleli vaan maatilalla 40-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kotona saa tehtyä hyvin, jos vaan on sellaista tyyppiä että tulee tehtyä. Vaikutat olevan :) Minä taas en kotona tee vaan parempi kun menen salille. Perheenäitinä kotona tuntuu olevan aina jotain tärkeämpää tai jollain on minulle asiaa. Salille kun menen, niin puhelin on kaapissa ja keskityn treenaamiseen.
Mikä on tärkeämpää kuin omasta toimintakyvystä huolehtiminen?
Minua ei haittaa sekään, jos lapset haluavat osallistua. Voivat tulla selän päälle istumaan lisäpainoksi, kun punnerran, tai hartioille istumaan kun kyykkään. Monesti on myös kisattu siitä, kuka pysyy lankussa pisimpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tärkeämpää kuin omasta toimintakyvystä huolehtiminen?
Minua ei haittaa sekään, jos lapset haluavat osallistua. Voivat tulla selän päälle istumaan lisäpainoksi, kun punnerran, tai hartioille istumaan kun kyykkään. Monesti on myös kisattu siitä, kuka pysyy lankussa pisimpään.
Sanavalintani oli väärä. Kotona on usein keskeneräisiä asioita. Niihin tulee tartuttua, jos kotona olen. Jokainen saa treenata, kuten haluaa. Minulle sopii parhaiten se, että poistun kotoa. Siinä nimenomaan priorisoin omaa hyvinvointiani, kun en ole muiden saatavilla.
sopivasti sähköä niin puolimaraton menee 55 minsaa, kun vuosia sitten yli pari tuntia. analoogit ei pärjää?
Kotitreeni on parempi jos olet kekseliäs.