Naudan 10% jauheliha jo 8-10€ 400g
Kommentit (31)
lidlissä pitkään ollu toi 17% naudan jauheliha 11.90/kg
Vierailija kirjoitti:
lidlissä pitkään ollu toi 17% naudan jauheliha 11.90/kg
Onko suomalaista?
Niin on, on pitänyt siirtyä kokonaan sikanautaan
Jostain kumman syystä einekset ja lihavalmisteet joissa on naudanlihaa eivät ole kallistuneet yhtä radikaalisti. Mikähän mahtaa tämän ihmeen selittää?
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei saa lihapullia. Hajoavat. Vain naudalla saa kunnon lihapullia jotka pysyy koossa. Lihapullat on jo luksusruokaa
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä einekset ja lihavalmisteet joissa on naudanlihaa eivät ole kallistuneet yhtä radikaalisti. Mikähän mahtaa tämän ihmeen selittää?
Raaka-aine on eri laatuluokkaa. Jauhelihaan käytetään usein tuoretta lihaa, kun taas teollisuus voi käyttää eri ruhonosia, pakastettua raaka-ainetta tai hankkia lihaa kansainvälisiltä markkinoilta.
Sehän on vain noin 25 euroa kilo. Paljon vähemmän kuin kuhafilee, yleensä yli 30 euroa, mutta kalleimmillaan olen nähnyt tiskissä yli 40 euroa kilo. Me on vedetty itse pyydettyä kuhaa koko kevätkausi pakkasesta ja vieläkin on jäljellä.
Sehän on vain noin 25 euroa kilo. Paljon vähemmän kuin kuhafilee, yleensä yli 30 euroa, mutta kalleimmillaan olen nähnyt tiskissä yli 40 euroa kilo. Me on vedetty itse pyydettyä kuhaa koko kevätkausi pakkasesta ja vieläkin on jäljell
Kuha on kuhaa, et voi mitenkään verrata sitä lähes teurasjätteen tasoiseen jauhelihaan!
Ja juu, meillä ei syödä kuhaakaan hinnan takia. Hyvälaatuisen naudan jauhelihan kohdalla oma kipuraja on15e kilo, sikanaudassa (50/50 huom, ei 80/20) 10e kilo.
No, onneksi reissataan paljon ja tuomme joskus ihan herkkulihaa kotiin. Viimeksi kunnon Fiorentinaa 20e/kilo!
Vieläkin on halpaa verrattuna jenkkilään. Suomesta on alettu myymään kokonaisia lehmiä ulkomaille, koska siellä maksetaan paremmin kuin meidän välistä vetävä kartelli.
Jaa. No köyhälle kai kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Puolet sulaa vetenä ja rasvana pannulle
Vierailija kirjoitti:
Sama ja yllättäen siitä tulee paremmat lihapullat kuin nautajauhelihasta.
Puolet sulaa vetenä ja rasvana pannulle
50/50 toimii (atria), 80/20 ihan kuraa
kyllä jauhelihan pitää olla sataprosenttisesti jauhelihaa.
Kannattaa ostaa suoraan tilalta jos mahdollista. Ei ole enää juurikaan hinnassa eroa, vaikka laatu on parempaa ja tietoa eläinten oloista on avoimesti saatavilla. Mieluimmin rahat tuottajalle kuin välistävetäjille.
Olen siirtynytkin enemmän syömään kanaa ja kalaa, mikä on hyväkin asia. Välillä myös kokonaan kasvisruokia. Sitten jos jauhelihaa ostaa 3-4 kertaa kuukaudessa niin on aika sama mitä se maksaa.
Naudanlihasta on kokoajan pulaa.