Kaveri paheksuu sitä, että vanhemmat maksaa edelleen
meidän vuokran. Olemme yli 40-vuotiaita ja palkkatyössä, mutta vanhempani haluavat silti avustaa rahallisesti antamalla rahaa vuokraan.
Kommentit (67)
Voit sanoa, että tuo on ajatuksella tehtyä verosuunnittelua. Ei jää niin paljon perintöveroja maksettavaksi. Mun äitini halusi aikoinaan maksaa meidän lasten päivähoitomaksut tämän vuoksi.
Jotkut tosiaan pääsee elämässä helpommalla. Yhdellekin yli 40 vuotiaalle hyvässä asemassa olevalle isälle äitinsä tekee vielä ruuat. Näin säästyy rahaa uuden auton ostoon.
Mistä kaverit tietävät noin tarkoin teidän raha-asianne? Omituista minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaverit tietävät noin tarkoin teidän raha-asianne? Omituista minun mielestäni.
AP on leveillyt asiasta. "Meillä jää paljon säästöön kun vanhempani maksavat vuokramme"
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla provo.
Mitä jos vaan aikuistuisitte? Maksaisitte oman elämisen?
Mä en voi jättää isoa perintöä, ei vaan ole. Siksi ostan välillä "kaikkea kivaa" kotiin, harrastukseen, elokuviin, wessapaperia, aurinkolaseja, retkeilytarvikkeita, tanssikursseja sun muuta. Kerran ostin pesukoneen. Maksan yhtiövastikkeen silloin tällöin tai siivoojan tai annan rahaa lainanlyhennyksiin. Mitä nyt mieleen juolahtaa.
Miksi en auttaisi, en mä tarvii rahaa mihinkään.
Tietääkö joku, miten verottaja suhtautuu asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten kateellinen joku voikaan olla.
Raha-asioista ei kannata keskustella kavereiden kanssa. Harva iloitsee toisen hyvää tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa, että tuo on ajatuksella tehtyä verosuunnittelua. Ei jää niin paljon perintöveroja maksettavaksi. Mun äitini halusi aikoinaan maksaa meidän lasten päivähoitomaksut tämän vuoksi.
Olen tehnyt samoin. Mitä järkeä on lasten saada 60 vuotiaina perintöä, kun voin jakaa sitä nyt jo, kun he ovat tiukimmilla asuntolainan ja pienten lasten vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Lahjaveroa pitää maksaa jos saa samalta henkilöltä kolmen vuoden aikana 3000€ tai enemmän.
Se on sitten eri asia saako verottaja selville että äiti on hankkinut lapselle pesukoneen ja maksellut laskuja.
Järkevää. Eipä jää verottahalle niin paljoa.
Ajatelkaas, että tuloista maksetaan kovat verot ja jos jotain jää jälkeläisille, taas verotetaan. Ei siis kyse ole siitä, etteikö aikuiset pärjää omillaan vaan moninkertaisten verojen välttelystä. Fiksua.
Jonkun kaverin mielipiteillä ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa nillitystä. Kukaan ei ole kateellinen. Kysyn, koska oma lapseni on AMK-opiskelija jolla on tulorajat. Saanut myös aikaisemmin minulta rahalahjoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa nillitystä. Kukaan ei ole kateellinen. Kysyn, koska oma lapseni on AMK-opiskelija jolla on tulorajat. Saanut myös aikaisemmin minulta rahalahjoituksen.
Jos annat rahaa, se on verotettavaa, 5000 euroa/3 vuotta jälkeen, mutta voit ostaa ja maksaa muuta ilman veroseuraamuksia, jos lapsesi ei voi päättää, mitä rahalla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Järkevää. Eipä jää verottahalle niin paljoa.
Ajatelkaas, että tuloista maksetaan kovat verot ja jos jotain jää jälkeläisille, taas verotetaan. Ei siis kyse ole siitä, etteikö aikuiset pärjää omillaan vaan moninkertaisten verojen välttelystä. Fiksua.
Vero än välttelyä vai lahjaveron kiertoa. Kai kuitenkin haette itsellenne asumistukea, että saatte venkoiltua itsellene maksimaalisesti yhteisiä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos annat rahaa, se on verotettavaa, 5000 euroa/3 vuotta jälkeen, mutta voit ostaa ja maksaa muuta ilman veroseuraamuksia, jos lapsesi ei voi päättää, mitä rahalla tekee.
Höpsis, ei ole mitään tuollaisia sääntöjä. Kaikista lahjoista on maksettava vero jos arvo menee yli tuon 5000€ per kolme vuotta. Sama vaikka antaisit kymppitonnin kellon.
Toisen laskuja saa maksaa ja harrastuksia ymv hankintoja. Mitä se kellekään kuuluu mitä toiset saa OMILTA vanhemmiltaan? Kyllä minun vanhemmat tukee meidän lapsia avokätisesti sekä ostaa myös meille asioita ja hankkii isompia juttuja vaikka ollaan todella hyvätuloisia miehen kanssa sekä asutaan omassa talossa ja olisi varaa hankkia itseki ne asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, ei ole mitään tuollaisia sääntöjä. Kaikista lahjoista on maksettava vero jos arvo menee yli tuon 5000€ per kolme vuotta. Sama vaikka antaisit kymppitonnin kellon.
Ilmiannoin tämän ketjun verottajalle. Saa nähdä selvittävätkl ap:n ip-osoitteen.
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla provo.
Miksi tämän pitäisi olla provo? Maksan siskon tyttärille aika paljonkin, kun mulla on nyt vaan ylimääräistä rahaa. Maksan nimenomaan kuluja, jotka eivät vaikuta lahjaveroon. Lisäksi lahjoitan rahaa, joka jää just alle lahjaveron ja loput annan käteisenä pöydän alla.
Tän täytyy olla provo.