Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksianne hammaskiven poistosta

Vierailija
18.11.2024 |

Huomenna olisi mulla edessä. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ennen ollut ap? Se voi vähän tuntua/sattua tai ei. Hammaskiven poiston jälkeen näyttää kuin hampaat olisi vaihdettu uusiin. 

Vierailija
2/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käyttää nykyisin jotain ihme säteilyä sen poistamiseen. Ei se tunnu miltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ikävää mutta suositeltavaa. Kyllä sen kestää, saa vuoden olla taas rauhassa.

Vierailija
4/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvää poistaa niitä kiveksiä 🤓

Vierailija
5/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kunnallisessa, olin siellä suuhygienistin huoneessa alle 15 min. Hoki vaan miten mulla ei ole juurikaan hammaskiveä. Operaation jälkeen tuntui et mitään ei oltu poistettu. (aiemmin ollut paljon puhtaampi tunne hampaissa poiston jälkeen). Lasku joku 50e. On aika hyvät hinnat julkisella :) itse työskentelen yksityisellä enkä edes laskuta tollasella hinnalla. 

Vierailija
6/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se inhottavaa, jos hammashoitaja käyttää hammaskiven poistoon sitä vihlovaa vesipiikkiä. Se on kuitenkin nopea toimenpide. Pure hammasta!  😁

Vierailija
7/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ikävää mutta suositeltavaa. Kyllä sen kestää, saa vuoden olla taas rauhassa.

Mikäli haluaa,  saa puudutuksen ikeniin.

Vierailija
8/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kunnallisessa, olin siellä suuhygienistin huoneessa alle 15 min. Hoki vaan miten mulla ei ole juurikaan hammaskiveä. Operaation jälkeen tuntui et mitään ei oltu poistettu. (aiemmin ollut paljon puhtaampi tunne hampaissa poiston jälkeen). Lasku joku 50e. On aika hyvät hinnat julkisella :) itse työskentelen yksityisellä enkä edes laskuta tollasella hinnalla. 

Ok... hyvä tietää toi hinta. Kyllä maksaisin hammaskivenpoistosta yksityiselle, jos rahaa on. Ehdottomasti operaatio, jolla saa nätimmät hampaat niin ettei tarvitse valkaista. Jos joskus on varaa käydä yksityisillä, varmaan tulee käytyä hammaskiven poistossa ajallaan. Syy ei oikeasti ole kosmeettinen, miksi sitä tehdään vaan joku hammasterveyssyy. Mut omat hampaat näyttää yleensä sen poiston jälkeen niinku olisi uudet hampaat laitettu. 

Vierailija
9/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihanaa, rentouttavaa. Kävisin useamminkin jos kukkaro kestäisi.

Vierailija
10/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ienvetäytymiä, niin ultraus tuntuu aika kurjalta. En silti ota puudutusta. 😑

Vierailija
11/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se UV:lla poisto nimenomaan vihloo aivan hemmetisti, pyydän aina raaputtelemaan mieluummin sillä instrumentilla.

Vierailija
12/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tartte pelätä. Eikä varsinkaan puudutusta tarvita. Voi vähän ikävältä tuntua välillä, mutta ei se varsinaisesti satu. Tietysti jos sulla on hampaat huonossa kunnossa ja reikiä täynnä, silloin ne on arat, sen tuntee jo syödessäkin, että pureskelu sattuu. Joten silloin saattaa se niiden putsailukin sattua. Mä käyn aina ens hammaslääkärillä ja sen jälkeen suuhygienisti, sit saa taas olla vuoden verran rauhassa.

Vierailija
13/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok... hyvä tietää toi hinta. Kyllä maksaisin hammaskivenpoistosta yksityiselle, jos rahaa on. Ehdottomasti operaatio, jolla saa nätimmät hampaat niin ettei tarvitse valkaista. Jos joskus on varaa käydä yksityisillä, varmaan tulee käytyä hammaskiven poistossa ajallaan. Syy ei oikeasti ole kosmeettinen, miksi sitä tehdään vaan joku hammasterveyssyy. Mut omat hampaat näyttää yleensä sen poiston jälkeen niinku olisi uudet hampaat laitettu. 

Jösses sulla kertyy hammaskiveä jos näyttää kuin olisi valkaistu. Mahtaa sun ympärillä myös olla hyvä lemu. Ällöttää ihmiset, jotka eivät viitsi pitää hygieniastaan ja terveydestään huolta ja tekosyynä käytetään rahaa. Jokainen pystyy laittamaan vaikka sen kymmenen euroa kuussa sivuun et voi käydä suunsa huollattamassa tarpeeksi usein. Hammaskivi muutenkin on terveydelle todella haitallista.

Varsinkin miehet tuntuu kitisevän kun ei naisia löydy ja yksi suurimpia syitä ainakin itsellä on kun ei viitsitä käydä hoitamassa purukalustoaan. En todellakaan halua aamulla tai yöllä herätä jonkun tuimahenkisen ihmisen vierestä. Monta miestä on jäänyt rannalle sen takia kun tulee aivan järkyttävä haju suusta ja hammaskivi oikein loistaa. Oksennus sentään. 

Vierailija
14/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä, poisti rapsuttelemalla sellaisella piikillä ja välillä käytti poraa. Tulos oli hyvä. Kävin toisen kerran kunnallisella. Käytti jotain valoa (ultraääni?) ja näytti siltä ettei mitään poistettu.

Kolmannella kerralla kävin taas yksityiselle. Nyt oli käytössä joku jyrsinpiikki. Tärisi kuin katupora hammasta vasten ja sattui todella paljon. Paraneminen kesti kuukausia ja sain pahan ientulehduksen.

Jos mahdollista ottaisin tuon rapsuttamalla poiston. Se oli hyvä.

Vierailija
15/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhden hampaan kohdalta ien vetäytynyt ja pyysin etukäteen että on siinä erityisen varovainen. Ei yhtään kamala toimenpide ja ihana tunne jälkikäteen, kun hampaat on oikeasti puhtaat. 

Vierailija
16/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentouttavaa ja tekee mieli nukahtaa. 

Vierailija
17/17 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaksi kertaa vuodessa yksityisellä hammaslääkärillä joka on erikoistunut pelkopotilaisiin.

Hammaskiveä minulle tulee runsaasti päivittäisestä "kotihoidosta" huolimatta ja hammashygienisti puhdistaa hampaitani kerrallaan n. tunnin ja se maksaa n. 120 euroa.

Pyydän aina ikeniin laitettavaa pintapuudutetta mutta silti ultrauskin vähän saattaa vihlaista. Ei kuitenkaan niin paljon, että sitä ei kestäisi vaikka olen todella kipuherkkä, jopa ientaskumittarin käyttö vihleksii.

Jostain syystä se "koukku"  vai mikä se onkaan nimeltään, ei vihlaise niin paljon.

Hammashygienistini   käytti viimeksi molempia.

Olen käynyt toistakymmentä vuotta samalla hammaslääkäriasemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme