Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hoitaja ja oikeasti elin siinä uskossa, että minua arvostetaan (? :D) ja että täällä palstalla vaan

Vierailija
02.04.2022 |

trollaillaan siitä, että pyyhit vain perseitä eikä sinusta mitään tule. Nyt tajusin, että suurin osa suomalaisista sekä halveksii että vihaa hoitajia ihan rehellisen oikeasti. Työnkuva ei ehkä ole se mitä ajattelin tekeväni, mutta saan paljon siitä, että pystyn auttamaan ja pidän hoitotyöstä ja hoitotoimenpiteiden tekemisestä. Minua kiinnostaa elimistön toiminta ja erilaiset sairaudet ja kaikennäköinen ihmiskehon "manipulointi", kun arvoja saadaan suuntaan tai toiseen eri tavoilla. Alunperin hain hoitajaksi sen takia, että osaan auttaa läheisiäni, jos heille tapahtuu jotain. Lapsena pelkäsin hirveästi, että joudumme jonnekin jumalan selän taakse ja siskoni tai veljeni loukkaantuu vakavasti.

Kommentit (283)

Vierailija
181/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset arvostivat hoitajia ja hoitotytyötä, kunnes:

- jo valmiiksi eniten huomiota saava ala alkoi vaatimaan lisää arvostusta ja kiitoksen laulamista. Monia aloja ei kiitellä koskaan, itse asiassa enemmistöä aloista

- alettiin vaatimaan 4 300 euron palkkoja sairaanhoitajille ja 3 800 euron palkkoja lähihoitajille (realistinen arvio kokonaisansioista vaadittujen korotusten jälkeen). Palkankorotuksia vaaditaan nyt kun on koronakriisi ja Ukrainan sota päällä, tietoisena siitä että valtio on umpivelkaantumassa, eli nyt kaikki omaan taskuun kun kakussa on vielä jaettavaa

- hoitoalalla alettin käyttämään propagandaa. Verrattiin insinööreihin, "unohtaen" että osa heistä on diplomi-insiböörejä eikä AMK. Verrattiin Norjan 4 300 euron palkkoihin, "unohtaen" että rikkaassa Norjassa insinöörit tienaavat 6 000 eur ja siivoojatkin 3 200 eur

Lisäksi Tehyn laskelmat olleet usein aika pielessä, syö luotettavuutta. Hoitajilla ei oikeasti ymmärrystä siitä millaista palkkaa monille muille maksetaan esimerkiksi varhaiskasvatuksessa paljon pienemmät palkat ja korkeammin koulutettuja työntekijöitä.

Tämähän se. Sairaanhoitajat ovat naisvaltaisista aloista parhaiten palkattuja, enemmän olisin huolissani juurikin varhaiskasvatuksen tilasta. Kyseessä on ammatti joka vastaa lapsen tasapainoisesta kehityksestä ja varhaiskasvatuksen tärkeyttä ei voi liikaa korostaa, mutta palkkaa annetaan kuin kesätyöntekijälle verrattuna sairaanhoitajien ansioihin. Sairaanhoitaja tienaa bruttona keskimäärin tonnin paremmin kuin LTO, joten tuon valituksen mittasuhteet kuulostavat täysin kohtuuttomilta.

Ja niin, kyllähän kunnallinen, erikoistunut sairaalalääkäri tienaa kuutta tonnia mutta tavallinen, kokenut terveyskeskuslekuri ei kyllä yllä edes viiteen tonniin ellei ole saanut läpi jotain posketonta palkkapyyntöä suostuakseen jonkun pikkuriikkisen kirkonkylän leipiin. Vastavalmistuneesta puhumattakaan, silloin palkka alkaa kyllä poikkeuksetta kolmosella. Sairaanhoitajien palkoista marisevilla ei todellakaan tunnu olevan mitään käsitystä siitä minkälaisille ansioille muilla aloilla voi yltää. 

Vierailija
182/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- jo valmiiksi eniten huomiota saava ala alkoi vaatimaan lisää arvostusta ja kiitoksen laulamista. Monia aloja ei kiitellä koskaan, itse asiassa enemmistöä aloista

- alettiin vaatimaan 4 300 euron palkkoja sairaanhoitajille ja 3 800 euron palkkoja lähihoitajille (realistinen arvio kokonaisansioista vaadittujen korotusten jälkeen). Palkankorotuksia vaaditaan nyt kun on koronakriisi ja Ukrainan sota päällä, tietoisena siitä että valtio on umpivelkaantumassa, eli nyt kaikki omaan taskuun kun kakussa on vielä jaettavaa

- hoitoalalla alettin käyttämään propagandaa. Verrattiin insinööreihin, "unohtaen" että osa heistä on diplomi-insiböörejä eikä AMK. Verrattiin Norjan 4 300 euron palkkoihin, "unohtaen" että rikkaassa Norjassa insinöörit tienaavat 6 000 eur ja siivoojatkin 3 200 eur

Lisäksi Tehyn laskelmat olleet usein aika pielessä, syö luotettavuutta. Hoitajilla ei oikeasti ymmärrystä siitä millaista palkkaa monille muille maksetaan esimerkiksi varhaiskasvatuksessa paljon pienemmät palkat ja korkeammin koulutettuja työntekijöitä.

Tämähän se. Sairaanhoitajat ovat naisvaltaisista aloista parhaiten palkattuja, enemmän olisin huolissani juurikin varhaiskasvatuksen tilasta. Kyseessä on ammatti joka vastaa lapsen tasapainoisesta kehityksestä ja varhaiskasvatuksen tärkeyttä ei voi liikaa korostaa, mutta palkkaa annetaan kuin kesätyöntekijälle verrattuna sairaanhoitajien ansioihin. Sairaanhoitaja tienaa bruttona keskimäärin tonnin paremmin kuin LTO, joten tuon valituksen mittasuhteet kuulostavat täysin kohtuuttomilta.

Ja niin, kyllähän kunnallinen, erikoistunut sairaalalääkäri tienaa kuutta tonnia mutta tavallinen, kokenut terveyskeskuslekuri ei kyllä yllä edes viiteen tonniin ellei ole saanut läpi jotain posketonta palkkapyyntöä suostuakseen jonkun pikkuriikkisen kirkonkylän leipiin. Vastavalmistuneesta puhumattakaan, silloin palkka alkaa kyllä poikkeuksetta kolmosella. Sairaanhoitajien palkoista marisevilla ei todellakaan tunnu olevan mitään käsitystä siitä minkälaisille ansioille muilla aloilla voi yltää. 

Suosittelisin tosiaan hoitajia perehtymään muiden alojen arkeen, koulutuksiin ja palkkoihin. Saattaa yllättää kuinka paljon maistereitakin tekee töitä kriittisillä aloilla pienemmällä palkalla kuin hoitaja ja osa yhtä huonoissa olosuhteissa (lto esim)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa arvostaa, valitettavasti kärkkäimmät kommentit saavat aina huomiota. Hoitotyö on todella tärkeää ja meistä jokainen tarvitsee tai käyttää sairaanhoidon palveluja jossain vaiheessa.

En ole hoitoalalla, vaan IT-alalla työskentelevä nainen. Meillä ainakin firmassa puhutaan arvostavasti hoitotyöstä ja siitä, että palkan olisi syytä nousta.

Insinööri ja sairaanhoitaja opiskelevat samalla asteella yhtä kauan, mutta palkoissa on selvä ero. Lisäksi insinööreillä työ on usein peruspäivätyötä.

Kannatan myös, että lastensaamisesta johtuvat kulut yhteiskunnalle (hoitovapaat) maksettaisiin keskimäärin 7 kk naisen työnantajalta ja 7 kk toisen vanhemman työnantajalta Kelalle. Tällöin säästettäisiin naisvaltaisten alojen rahoja.

Ai? Meinaat, että jokaisella alalla, missä koulutuspaikka ja koulutusaika on sama, on myös sama palkka?

Vai miksi hoitajia juuri insinööreihin vertaat?

Lähinnä vertaan niitä siksi, kun ovat yleisiä saman koulutustason tutkintoja. Toiset naisvaltaisia, toiset miesvaltaisia. Olen itse insinööri ja en usko, että koulutukseni on ”vaikeampi” tai ansaitsee enemmän palkkaa, kuin hoitoala. Kyse on siitä, mitä yhteiskunta arvottaa. Hoitotyö on ”kutsumus” ja naisten hommaa. Miehet taas hoitavat oikeasti tärkeät hommat.

Onhan näitä miesvaltaisia aloja, kuten palomies ja poliisi (AMK) tuskin kouluttautuvat alalle palkan vuoksi. Jonkinlainen ”kutsumus” siihenkin työhön tarvitaan ja on yhteiskunnallisesti arvostettua ja tärkeää.

Iso osa heidänkin palkasta koostuu erilaisista lisistä, kuten hoitajillakin ja sama palkanmaksaja. Ennemmin vertailisin näiden alojen palkkoja keskenään, en insinöörien ym.

Juurikin poliisi versus sairaanhoitaja olisi sopivin vertauskuva. Molemmat AMK koulutuksia, molemmissa ihmishenki kyseesssä. Samalla tavalla se poliisi joutuu tekemään vuorotyötä eikä sieltä vuorosta taideta ihan noin vaan lähteä jos ollaan just jossain missä tilanne päällä. Samaten jos on kiireinen päivä, ei välttämättä ehdi kunnolla lounasta syömään taikka vessassa käymään. Mutta eihän se nyt sairaanhoitajille sovi niihin verrata, kas kun poliisi tienaa ihan saman verran kuin sairaanhoitaja. 

Vierailija
184/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa arvostaa, valitettavasti kärkkäimmät kommentit saavat aina huomiota. Hoitotyö on todella tärkeää ja meistä jokainen tarvitsee tai käyttää sairaanhoidon palveluja jossain vaiheessa.

En ole hoitoalalla, vaan IT-alalla työskentelevä nainen. Meillä ainakin firmassa puhutaan arvostavasti hoitotyöstä ja siitä, että palkan olisi syytä nousta.

Insinööri ja sairaanhoitaja opiskelevat samalla asteella yhtä kauan, mutta palkoissa on selvä ero. Lisäksi insinööreillä työ on usein peruspäivätyötä.

Kannatan myös, että lastensaamisesta johtuvat kulut yhteiskunnalle (hoitovapaat) maksettaisiin keskimäärin 7 kk naisen työnantajalta ja 7 kk toisen vanhemman työnantajalta Kelalle. Tällöin säästettäisiin naisvaltaisten alojen rahoja.

Ai? Meinaat, että jokaisella alalla, missä koulutuspaikka ja koulutusaika on sama, on myös sama palkka?

Lähinnä vertaan niitä siksi, kun ovat yleisiä saman koulutustason tutkintoja. Toiset naisvaltaisia, toiset miesvaltaisia. Olen itse insinööri ja en usko, että koulutukseni on ”vaikeampi” tai ansaitsee enemmän palkkaa, kuin hoitoala. Kyse on siitä, mitä yhteiskunta arvottaa. Hoitotyö on ”kutsumus” ja naisten hommaa. Miehet taas hoitavat oikeasti tärkeät hommat.

Onhan näitä miesvaltaisia aloja, kuten palomies ja poliisi (AMK) tuskin kouluttautuvat alalle palkan vuoksi. Jonkinlainen ”kutsumus” siihenkin työhön tarvitaan ja on yhteiskunnallisesti arvostettua ja tärkeää.

Iso osa heidänkin palkasta koostuu erilaisista lisistä, kuten hoitajillakin ja sama palkanmaksaja. Ennemmin vertailisin näiden alojen palkkoja keskenään, en insinöörien ym.

Juurikin poliisi versus sairaanhoitaja olisi sopivin vertauskuva. Molemmat AMK koulutuksia, molemmissa ihmishenki kyseesssä. Samalla tavalla se poliisi joutuu tekemään vuorotyötä eikä sieltä vuorosta taideta ihan noin vaan lähteä jos ollaan just jossain missä tilanne päällä. Samaten jos on kiireinen päivä, ei välttämättä ehdi kunnolla lounasta syömään taikka vessassa käymään. Mutta eihän se nyt sairaanhoitajille sovi niihin verrata, kas kun poliisi tienaa ihan saman verran kuin sairaanhoitaja. 

Ja molemmat julkisella töissä. Ehdottomasti pitäis verrata poliisiin.

Vierailija
185/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin tosiaan hoitajia perehtymään muiden alojen arkeen, koulutuksiin ja palkkoihin. Saattaa yllättää kuinka paljon maistereitakin tekee töitä kriittisillä aloilla pienemmällä palkalla kuin hoitaja ja osa yhtä huonoissa olosuhteissa (lto esim)

Ja muilla aloilla työllistymistilanne on paljon epävarmempi ja niistä kovapalkkaisista vakipaikoista on kova kilpailu.

Vierailija
186/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajia arvostetaan siinä missä muitakin. Mutta hoitajat saivat 2007 tasa-arvotupon ohi muiden naisvaltaisten alojen, lto:t ja kirjastonhoitajat jäivät ilman ja nyt hoitajat vaativat enemmän palkkaa kuin muut, vaikka olisi aika korottaa niille jotka eivät saaneet tasa-arvotupokorotuksia aikanaan.

Naisvaltaisten alojen ei kannattaisi kadehtia toisiaan vaan yhdistää voimat, että joskus päästäisiin edes lähelle miesvaltaisten alojen palkkoja. Minä olen koulutukseltani humanisti ja palkka on sairaanhoitajan luokkaa. Silti soisin hoitoalan palkkojen nousevan. Samoin kirjasto-, lastenhoito-, sosiaalitoimen jne. Se ei ole minulta pois.

Nuo taidetaan kaikki maksaa sinunkin veroistasi, joten kyllä ne oikeastaan ovat sinulta pois.

-ohis

Vierailija
187/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiessani laitoshuoltajana potilaat usein haki apua minulta,koska koki että sairaanhoitajaa ei saa häiritä. Osa sanoi, että he pelkäävät hoitajia.  Siinä oli sitten selittäminen, että minä jaan vain ruokaa ja siivoan sekä teen vuodehuollon. Voin hakea pakastimesta jäätelön tai jääkaapista vissyn, mutta sen kummempaa hoivaa en suorita. Sairaanhoitajille taas minä olin piika jota koettiin voivan juoksuttaa kylmenneen kahvin takia jopa toiselta puolen sairaalaa.  Ehkä sairaanhoitajien sitten kannattaisi treenata sitä olemusta niin, että ainakaan asiakkaat ei koe tulleensa sairaalaan häiritsemään hoitajia. Laitoshuoltajat osaa laittaa nirppanokat kuriin itsekin.

Eikö tälläkin palstalla ole jatkuvasti niitä ketjuja, joissa kerrotaan kauhutarinoita synnäriltä, kun hoitajien käytös on suorastaan traumaattisempaa kuin se synnytys

Vierailija
188/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon naispuolinen insinööri ja pidän koulutusta vaikeampana kuin sairaanhoitajakoulutusta. Oon esimiesasemassa ja mun työ tuottaa firmalle rahaa, koen siis ansaitsevani hoitajaa parempaa palkkaa.

Katsotaan asiaa sitten, kun sairastut vakavasti, sinulla on kovat kivut ja kukaan ei hoida sinua. Mutta toisaalta, sinähän teet tärkeää työtä joten sairaus ja hoidon tarve ei voi koskea sinua tai låhipiiriäsi.

Just nää typerät uhkailut saa todella halveksimaan teitä.

- eri

Hoitajat eivät itse näköjään sairastu ja tarvitse hoitoa, tai hoitavat itse itsensä?

Jumalasta seuraavia kuvittelevat olevansa uhkailuineen.

Vierailija
189/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt ymmärtää, että hoitajia ei ole tarpeeksi! Koulutukseen hakeutuu yhä vähemmän porukkaa, virkoja ei saada täytettyä ja sijaisia ei löydy. Luuletteko, että tämä hoitajien jatkuva haukkuminen ja dissaaminen saa nuorison kiinnostumaan hoitotyöstä? Eipä taida, mutta hyvä palkka saattaisi lisätä kiinnostusta alaa kohtaan. 

Ei ole tarpeeksi, säästösyistä. Vielä vähemmän näiden järjettömien palkkavaatimusten jälkeen.

Valoja päälle nyt!

Vierailija
190/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt ymmärtää, että hoitajia ei ole tarpeeksi! Koulutukseen hakeutuu yhä vähemmän porukkaa, virkoja ei saada täytettyä ja sijaisia ei löydy. Luuletteko, että tämä hoitajien jatkuva haukkuminen ja dissaaminen saa nuorison kiinnostumaan hoitotyöstä? Eipä taida, mutta hyvä palkka saattaisi lisätä kiinnostusta alaa kohtaan. 

Te ihan itse olette romahduttanut alan arvostuksen ja kiinnostuksen sitä kohtaan. Eihän yksikään nuori hakeudu alalle, josta sillä olevat tai sen ammattiliitot eivät ole sanoneet yhtään hyvää sanaa 20 vuoteen, vain valittaneet miten se on surkein työala koko maailmassa ja kaikki siellä ovat keppikerjäläisiä ruokajonossa vaikka pelastavat ihmishenkiä 24/7/365. Katsokaa peiliin. Te olette tämän aiheuttaneet.

Palkka. Se on ainoa arvostuksen merkki. Muu on sananhelinää.

Poliisit ja palomiehet eivät ole keksineet tätä kiristyskeinoa. 🤔

Vierailija
191/283 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja omalta osaltani tämä palkka keskustelu on täysin epäoleellinen.

Itse arvostan eniten vanhuksia. Vanhustenhoito on kriisissä. Ollut jo vuosia ja nykyään tämä on normaalitila. Siihen pitäisi löytää ratkaisua. Ei ole reilua, että ikäihmiset kärsivät vuodesta toiseen.

Liittojen kannattaisi myös laskea miten tämä

vaikuttaa koko yhteiskuntaan. Nyt vaan perustellaan, paljonko hoitajat maksavat sitten enemmän veroja ja on ostovoimaa. Joltain se kuitenkin on pois.

Ei kaikki hoitajat ajattele vain pankkitilin saldoa. Kuukausipalkka on kuitenkin melko keskivertoa, kaukana köyhyysrajasta.

Vierailija
192/283 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja omalta osaltani tämä palkka keskustelu on täysin epäoleellinen.

Itse arvostan eniten vanhuksia. Vanhustenhoito on kriisissä. Ollut jo vuosia ja nykyään tämä on normaalitila. Siihen pitäisi löytää ratkaisua. Ei ole reilua, että ikäihmiset kärsivät vuodesta toiseen.

Liittojen kannattaisi myös laskea miten tämä

vaikuttaa koko yhteiskuntaan. Nyt vaan perustellaan, paljonko hoitajat maksavat sitten enemmän veroja ja on ostovoimaa. Joltain se kuitenkin on pois.

Ei kaikki hoitajat ajattele vain pankkitilin saldoa. Kuukausipalkka on kuitenkin melko keskivertoa, kaukana köyhyysrajasta.

Propsit sinulle. Olet selvästikin työlleen omistautunut ammattilainen jolla on tekemisessä sydän mukana. Mahtavaa.

Eikä minulla ole mitään sitä vastaan että rahaakin työstä halutaan. Mutta kun ammattikoulupohjalta pitäisi saada korotusten jälkeen 3 800 euroa/kk, niin se on aika paksua. Itse tein AMK-pohjalta edelliskuun 6-päiväistä viikkoa asiantuntijatyössä, eikä palkka ollut noin paljoa. Nyt voisi kuvitella että palkat ovat tasoa 1600-1800 euroa/kk, ja halutaan edes kohtuullista korvausta työstä, vaikka totuus on täysin toinen.

Vierailija
193/283 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerjäät täällä erityistä arvostusta?

Ei muidenkaan ammattien tekijät kerjää kerjäämästä päästyään.

Lapsellista touhua.

Vierailija
194/283 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kaameaa, kun hoitajat vaativat reilun 80 euron kuukausipalkan korotusta viiden vuoden aikana. Kuulostaa minusta varsin pieneltä pyynnöltä työn vastuuseen nähden.

Vierailija
195/283 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kaameaa, kun hoitajat vaativat reilun 80 euron kuukausipalkan korotusta viiden vuoden aikana. Kuulostaa minusta varsin pieneltä pyynnöltä työn vastuuseen nähden.

Laske mitä se tarkoittaa vuositasolla. Et taida osata.

Vierailija
196/283 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää juttu on, että ei muka arvosteta? Meitä on muillakin aloilla ihmisiä, jotka voisi valittaa, ettei meitä arvosteta, kun ei saada sitä palkkaa mitä haluttaisiin. Tajuatteko, että meitä on muitakin kuin van te hoitajat.

Miksi hoitajien pitäisi saada paljon enemmän palkankorotuksia kuin mitä me muut? Miksi meitä ei arvosteta?

Vierailija
197/283 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastentarhanopettajan tutkinto on kanditason tutkinto kuten sairaanhoitajankin tutkinto. Työn vastuullisuus tosin on hyvin eri tyyppistä. Sairaanhoitajan työssä on välitön vastuu hengestä hyvin usein hoidettavat kun on sairaita.

Vierailija
198/283 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske mitä se tarkoittaa vuositasolla. Et taida osata.

Hyvin pientä summaa herrojen verovaroilla itselleen tekemiin palkankorotuksiin nähden. Samoin hyvin pieni summa Valtion verovaroin tuettujen yritysten palkankorotuksiin nähden.Hyvin pieni summa myös sitä ajatellen, että saataisiin ihmiset pysymään alalla ja avoimet paikat täytettyä sekä koulutuspaikat täytettyä.

Vierailija
199/283 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teitä arvostettiinkin mutta kun tämä uusin palkkavaatimus oli niin kohtuuton, varsinkin kun sitten kävikin ilmi että teidän palkka on jo erinomainen ja parempi kuin monilla vielä korkeammin koulutetuilla, niin todella monella asiaanne tukeneilla on nyt todella huijattu olo. Eikä julkinen kitinä siitä miten käteen jäävällä 2200e/kk ei muka elä, auta asiaanne koska niin iso osa joutuu elämään todella paljon pienemmällä summalla ja hekin tekevät rankkaa ja tärkeää työtä vaikka se ei olekaan hoitotyötä. Sekin on alkanut ärsyttämään ihmisiä, että hoitajat käyttäytyvät kuin maailmassa ei olisi mitään muuta tärkeää työtä kuin heidän työnsä eli he eivät itse osoita arvostusta muita kohtaan mutta sitten vastaavasti heitä pitäisi olla koko ajan kehumassa ja arvostamassa. 

Vierailija
200/283 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ihan itse olette romahduttanut alan arvostuksen ja kiinnostuksen sitä kohtaan. Eihän yksikään nuori hakeudu alalle, josta sillä olevat tai sen ammattiliitot eivät ole sanoneet yhtään hyvää sanaa 20 vuoteen, vain valittaneet miten se on surkein työala koko maailmassa ja kaikki siellä ovat keppikerjäläisiä ruokajonossa vaikka pelastavat ihmishenkiä 24/7/365. Katsokaa peiliin. Te olette tämän aiheuttaneet.

Juurikin tämä.

Alan vetovoimaisuuden puutetta käytetään perusteena palkankorotuksille, vaikka palkankorotusta vaativat tahot ovat itse aiheuttaneet tilanteen.

kyllä se on työnantaja joka työoloista vastaa ja henkilöstön riittävyydestä. Politiikkojen myöntämä budjetti taas vaikuttaa siihen onko rahaa hoitaa puitteet kuntoon.