Olivatko (tai ovatko) ABBAn Frida ja Agnetha ihan hyviä laulajia vai superlahjakkuuksia?
Kommentit (14)
Ihan hyvä molemmat. Harmittaa Fridan puolesta, että uran loppuvaiheessa hänestä tehtiin enemmänkin apu-/taustalaulaja ykkössolistiksi nostetulle Agnethalle.
Hyviä laulajia ajalta ennen autotunea.
Abban ansio ei ollut laulutaito vaan melodiat ja tuotanto. Laulut olisi voinut liikauttaa moni muukin.
Ei se mihinkään virtuoosimaiseen laulutaitoon perustunut, vaan huikeisiin biiseihin. Björn ja Benny kirjoittivat sellaisia biisejä kuin "SOS", joka on eittämättä yksi hienoimpia koskaan tehtyjä pop-kappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Abban ansio ei ollut laulutaito vaan melodiat ja tuotanto. Laulut olisi voinut liikauttaa moni muukin.
Olen eri mieltä. Olen ollut parissa, kolmessa ABBA tribute konsertissa, ja ne olivat ihan hirveitä. Laulajat osasivat laulaa ihan hyvin, muttei soundi ollut oikea.
Ne miehet ne lahjakkuudet oli. Ne jotka sävelsi sen musiikin ja naiset vaan lauleli ja kekkuloi.
Aika tavalla kuten yhteiskunnassa yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Superlahjakkuuksia ja sitä kumpainenkin. Toisella lämmin, toisella viileä ääni ja niiden combo onkin sitten historiaa.
Kumpi on lämmin- ja kumpi viileä-ääninen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Superlahjakkuuksia ja sitä kumpainenkin. Toisella lämmin, toisella viileä ääni ja niiden combo onkin sitten historiaa.
Frida lämmin, Agnetha viileä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frida lämmin, Agnetha viileä.
Näin ajattelinkin. Itse olen aina pitänyt enemmän Fridan soundista.
Kummankin Abban jälkeisen soolouran tuotanto on erinomaista musiikkia.
Tavallaan harmi, että tuo laulamisen genre on vaihtunut nykyiseen poppiin, joka suosii lespaavaa teiniääntä.
Eivät kumpaakaan, kaameita kiekujia kummatkin
"hyvä tytöt! nyt kerran vielä ja vähän korkeammalta" kuulemma noin kannustettiin harjoituksissa. Eikä huonosti mennytkään.
Vaan tiesittekös, että jos ABBA-yhtyeen nimi olisikin muodostettu jäsenten sukunimistä, niin se olisi voinut olla FULA? Miettikääpä sitä loppupäivä!