Olen hoitaja ja oikeasti elin siinä uskossa, että minua arvostetaan (? :D) ja että täällä palstalla vaan
trollaillaan siitä, että pyyhit vain perseitä eikä sinusta mitään tule. Nyt tajusin, että suurin osa suomalaisista sekä halveksii että vihaa hoitajia ihan rehellisen oikeasti. Työnkuva ei ehkä ole se mitä ajattelin tekeväni, mutta saan paljon siitä, että pystyn auttamaan ja pidän hoitotyöstä ja hoitotoimenpiteiden tekemisestä. Minua kiinnostaa elimistön toiminta ja erilaiset sairaudet ja kaikennäköinen ihmiskehon "manipulointi", kun arvoja saadaan suuntaan tai toiseen eri tavoilla. Alunperin hain hoitajaksi sen takia, että osaan auttaa läheisiäni, jos heille tapahtuu jotain. Lapsena pelkäsin hirveästi, että joudumme jonnekin jumalan selän taakse ja siskoni tai veljeni loukkaantuu vakavasti.
Kommentit (283)
Voisiko nyt joku kertoa miten hoitajalle pitäisi osoittaa arvostusta. Olen tavis. Pitäisikö sanoa, että arvostan sinua, vai miten se tapahtuu. Olen itsekkin tehnyt aika vaikeaa työtä ihmisten parissa, mutta en ole osannut odottaa ympäristöstä mitään arvostuksen osoitusta.
Joka nainen kuvittelee olevansa arvostettu ja kunnioitettu mutta todellisuudessa nuo pitää ansaita itse eikä niitä tienaa tittelillä tai tisseillä
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nyt joku kertoa miten hoitajalle pitäisi osoittaa arvostusta. Olen tavis. Pitäisikö sanoa, että arvostan sinua, vai miten se tapahtuu. Olen itsekkin tehnyt aika vaikeaa työtä ihmisten parissa, mutta en ole osannut odottaa ympäristöstä mitään arvostuksen osoitusta.
Älä neuvo mikä on hoitajan työnkuva. Hän kyllä tietää sen. Ja hän ei ole sinua palvelemassa, vaan suorittamassa työhönsä kuuluvat asiat.
Ei ole mitään moraalista oikeutta hoitajilla saada enemmän palkkaa kuin muilla.
Se oikeus on myös muilla julkisten alojen alipalkatuilla työntekijöillä.
Hoitajat, poliisit, opettajat ja palomiehet ovat todellakin asiantuntijoita, kaukana kaupan kassan osaamistasosta vaikka palkka on sama.
Vierailija kirjoitti:
Että siis Iltalehdenkin palstoilla ihmiset kehtaavat omilla nimillään julkaista ties mitä törkyä hoitajista.
??? Ei minulla olisi pokkaa haukkua ketään lehtien palstoilla. Varsinkin, kun kaikki hoitajat on laitettu samaan laatikkoon.
Siis jos omalla nimellään/kasvoillaan vähättelee, arvostelee ja haukkuu hoitajia, niin mitä sellainen ihminen ajattelee jos itse sairastuukin vakavasti? Luulisi ettei sellaisen ulostulon jälkeen enää kehtaisi mennä hoidettavaksi sairaalaan.
Hoitajat hoitakoon lapsensa ja ottaa join kotiopetukseen
Pitäkää tunkkinne
Av-mammat on vanhoja katkeria akkoja, täällä nyt vihataan kaikkia
Hoitajat huutavat kurkku suorana, että heitä ei arvosteta, ja vaativat siksi älyttömiä palkankorotuksia.
Sitten tulevat palstalle valittamaan, että luulivat että heitä arvostetaan, mutta nyt on käynyt ilmi ettei arvostetakaan, vaikka he vaativat vain tonnin korotuksia.
Hoitajalogiikkaa? Sitä samaa, jolla kieltäydyttiin ottamasta koronarokotteita? Koska "musta tuntuu"?
Mun puolesta lastensuojeluhommat saa jättää tekemättä ja paloi sammuttamatta ja poliisit irtisanotaan. Ei hävittäjiä! Rahat hoitajille vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä neuvo mikä on hoitajan työnkuva. Hän kyllä tietää sen. Ja hän ei ole sinua palvelemassa, vaan suorittamassa työhönsä kuuluvat asiat.
Mikä tuossa edellisessä kommentissa oli se neuvontaosio?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään moraalista oikeutta hoitajilla saada enemmän palkkaa kuin muilla.
Se oikeus on myös muilla julkisten alojen alipalkatuilla työntekijöillä.
Hoitajat, poliisit, opettajat ja palomiehet ovat todellakin asiantuntijoita, kaukana kaupan kassan osaamistasosta vaikka palkka on sama.
Eettisesti ajateltuna: hoitajat vastaavat ihmisten terveydestä ja hengestä, jolloin palkkaa pitäisi tulla lisää. Toiseksi, hoitajista on pulaa, yksi syy on se, ettei palkka vastaa työn kuormittavuutta.
Tämä suureen ääneen kailottava hoitajien joukko saa työssään tyytyväisetkin hoitajat virheellisesti uskomaan ettei heitä arvosteta.
Palkka vaan ei ole se ainoa mittari, millä arvostusta mitataan. Onhan nyt niin, että maailmantilannekin on poikkeava, arvaamaton, ja täysin väärä palkankorotusvaatimuksiin.
Tilannetajua hoitajat nyt!
Palkkapussiko on ainoa, mitä hoitaja työssään arvostaa?
Luulisi että eniten antaa se, että saa tehdä itselleen mieluisaa, motivoivaa työtä. Ei hoitajilla niin surkeat palkat ole, että tälläistä älämölöä täytyisi pitää. Ja jos ala on itselle väärä, niin vaihda alaa. Ei se työ palkankorotuksella iloksi muutu, jos ei siitä lähtökohtaisesti pidä.
En arvosta ketään yhtään mihinkään pelkästään ammatin osalta.
Vierailija kirjoitti:
Lakko on aina kiristystä, siksi en kannata lakkoa
Lakko on työntekijän ainoa ase orjatyötä ja työnantajan mielivaltaista sanelupolitiikkaa vastaan. Jos sillä ei voi vaikuttaa työntekijät lähtevät muihin töihin .
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka vertaavat jatkuvasti hoitajia sekä insinöörejä niin onko kukaan teistä ajatellut sitä pientä eroa että insinööri on yksityisellä puolella jossa tehdään verovaroja ja hoitaja julkisella jossa tuhlataan verovaroja. Tuottavuuden mukaan palkka maksetaan eikä auttamisen mukaan
Mitenkäs selität sen että julkisen puolen lääkärille maksetaan verovaroista 12 000 € kk palkkaa ja insinöörille yksityisellä tuottavalla puolella vain 4 000 € kk palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat huutavat kurkku suorana, että heitä ei arvosteta, ja vaativat siksi älyttömiä palkankorotuksia.
Sitten tulevat palstalle valittamaan, että luulivat että heitä arvostetaan, mutta nyt on käynyt ilmi ettei arvostetakaan, vaikka he vaativat vain tonnin korotuksia.
Hoitajalogiikkaa? Sitä samaa, jolla kieltäydyttiin ottamasta koronarokotteita? Koska "musta tuntuu"?
Jos, joku on niin tyhmä, ettei ota korona rokotetta niin, olkoon sitten niin. Jos jostain pitää saada päättää itse niin, omasta kehosta edes. Se on jokaisen perustuslaillinen oikeus. Rokote ei estä levittämistä tartuntaa.
Rokotteet aiheuttavat myös haittoja. Mitään pitkäaikaisseurantaa rokotteista ei ole tehty.
Vierailija kirjoitti:
Palkkapussiko on ainoa, mitä hoitaja työssään arvostaa?
Luulisi että eniten antaa se, että saa tehdä itselleen mieluisaa, motivoivaa työtä. Ei hoitajilla niin surkeat palkat ole, että tälläistä älämölöä täytyisi pitää. Ja jos ala on itselle väärä, niin vaihda alaa. Ei se työ palkankorotuksella iloksi muutu, jos ei siitä lähtökohtaisesti pidä.
Motivoiva työ vaatii motivoivan palkkauksen. Hoitajan tuntipalkka on pieni ja vuorolisät huonot. Ei urakehitystä, kaksi satasen korotusta ensimmäinen viiden vuoden kuluttua ja toinen 10-vuoden jälkeen. Tadaa olet urasi huipulla.
Onpas tyhmä kommentti. Hoitoalalla on aika paljon myös miehiä. Taitaa olla ensihoitajistakin (joista suurin osa sairaanhoitajia) miehiä nykyisin.