Ylipainoista nuorta naista ei huoli kukaan.
Sisareni lapsirakas tytär täytti 26v mutta ei ole seurustellut koskaan koska on reilusti ylipainoinen. Nuoret miehet tuntuvat karttavan häntä. Miksi?
Kommentit (194)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:55"]
En kyllä voi ymmärtää, että miksi ihmiset ei laihduta. Ei se nyt niin vaikeaa ole. Itsekin olen laihduttanut melkein 20 kg raskauskiloja 8 kk aikana vähentämällä herkkujen syöntiä. Olo on paljon parempi normaalipainoisena. Jaksaa taas ihan eri lailla. Tekosyitä kaikki syyt olla lihava.
[/quote]
Ei se nyt aina ole niin helppoa. Parikyt vuotta sitten pudotin 10 kg, sillon se oli helppoa. Nyt vanhempana saan ahdistuskohtauksen heti, jos syön vähemmän ja käyn lenkillä. Aivokemiassani taitaa olla jotain häikkää. Yksi lihava ystäväni näytti kuvan itsestään ajalta jolloin ei vielä käyttänyt psyykenlääkkeitä, oli puolet hoikempi. Ilmeisesti turvottavat. Pointtini oli se, et laihduttaminen ei ole kaikille yhtä helppoa kuin sulle. Ja jos kyse oliskin vaan itsekurista, sitä itsekuriakaan ei voi tyhjästä taikoo. Ei alkoholistikaan pysty tosta noin vaan lopettamaan, vaikka se vaatii "vaan" itsekuria.
[/quote]
No jos ap:n ongelma tuo niin vielä isompi turn off
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:17"]
Sisareni lapsirakas tytär täytti 26v mutta ei ole seurustellut koskaan koska on reilusti ylipainoinen. Nuoret miehet tuntuvat karttavan häntä. Miksi?
[/quote]
Höpö höpö. Ujo, hissukka ja ulkonäöltään epämiehekäs nörtti kyllä hyväksyisi tuhdin tytön. Tuhti tyttö ei hyväksy arkaa pojanhissukkaa. Poika ei ole siinä kokonaisuudessa "ei ketään" mukaanlaskettuna, joka tyttöä ei hänen mukaansa kelpuuta. Tyttö haaveilee miehestä, johon hänellä olisi mahdollisuuksia vain täydellisen elämäntaparemontin ja kovan itsekurin myötä. Mutta kun siihen ei ole luonnetta, niin uhriutuu siitä, kuinka häntä ei "kukaan" halua.
Tutkitusti se ryhmä, joita kukaan ei oikeasti halua, ovat nuo mainitut hissukat. Miehistä lähes 5% pysyy neitsyinä koko ikänsä. Jos on vielä autistisia piirteitä ja kiinnostuksen kohteet yksipuolisesti tietokoneet, teknologia ja avaruustutkimus, niin jollei statusta ja rahaa onnistu saamaan huippututkijana, professorina tai muuna sellaisena, mitä useimmat eivät, niin naiset näistä pojista (ikuisina poikinahan naiset heitä pitävät, eivät miehinä) kertovat hassunhauskoja kummitustarinoita "kun minulle järjestettiin treffit hyypiön kanssa", joille nauretaan nenänvartta pitkin.
Eiköhän itse kullakin eka projekti ole se, että oppii tykkäämään itsestään juuri siinä olomuodossa, mitä on juuri nyt. Jos itsetunto ja elämä rakentuu sen varaan, mitä ei ole tai mitä on joskus kymmenen, kahdenkymmenen kilon kuluttua, jää iso pala elämää elämättä. Ei itsestä tykkääminen tarkoita sitä, ettei olisi koskaan valmis muutokseen, mutta muutokselle on parempi lähtökohta, kun se lähtee hyvältä ja tervehenkiseltä pohjalta.
Kyllä tähän maailmaan kuuluu ne muutkin muodot kuin ne, mitä näkee lifestyle-blogien sivuilla. Jos parisuhteet olisi vain niille timmeille ja hoikille, niin aika paljon meitä saisi kävellä ullakolle kuolemaan koirien kaluamaksi ullakolle Bridget Jonesin malliin. :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:20"]
Siihen riittää pelkkä lieväkin ylipaino, miehet on tosi tarkkoja. Olin ennen laihtumista näkymätön miehille, laihdutus muutti asian ja nykyisin kelpaan seksiin ja suhteisiin.
[/quote]
Ei riitä BMI 19, isot tissit ja hyvä peppukaan, jos ei ole tarpeeksi sieväpiirteinen. Joten turha laittaa kaikkea painon piikkiin, katsoo ne miehet muutakin. T. ikisinkku
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:46"]
Kyllä miehet ovat ylipainoisenkin kanssa ihan mielellään, mutta huono itsetunto on ehdoton turn off.
[/quote]
Miksi huono itsetunto miehille turn off? Ei se naisen realistista kauneutta, painoa tai muutenkaan ulkonököä muuta. Huono itsetunto on vain naisen oma subjektiivinen olotila omasta itsestä.
[/quote]
Nainen ei ole mikään nukke tai huonekalu, jonka päätarkoitus on sopia sisustukseen, vaan oikea ihminen ja elämänkumppani. Mitä iloa siitä sisustukseen sopivasta bimbosta on, jos se ei edes seksiin suostu, koska pitää tissejään liian pieninä ja noloina?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:31"]
Miksi suosia suomalaista? Onko syynä yhteinen kieli/kulttuuri vai jokin henkilökohtaisempi syy?
Ei ne silarit mikään hyvä ratkaisu olisi, ne ei tosiaankaan ole mitenkään riskittömiä ja muutenkaan ihmisen ei pitäisi muokata ulkokuortaan vain toista miellyttääkseen.
Rintojen koon kasvaminenhan tällä vuosituhannella liittyy vahvasti parantuneeseen ruokavalioon länsimaissa ja kuulemma ehkäisypillereiden laajalla käytöllä saattaa olla myös jotakin vaikutusta asiaan. Eikä miehet globaalisti ole rintoja selvästikään preferoineet, muuten on aika vaikea selittää juuri aasialaisnaisten pienet kuppikoot.
[/quote]
Elän Suomessa, tutustun 90 % suomalaisiin miehiin, 99 % minua lähestyvistä ja kiinnostuvista miehistä on suomalaisia. Mikä tässä on vaikea käsittää? :D Vaikka olen jämänainen on minullakin omia preferenssejä.
Kerro tuo niille miehille, jotka sanoneet rinnat nähdessään, että 'vois olla isommat', 'vääränmalliset' tai 'voisit vaan laittaa ne rintaliivit takaisin päälle'.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:56"]
Olen hoikka nainen ja mulla on huono itsetunto. Seksi päiväsaikaan on OK, teen kaikki mitä mies vaan pyytää enkä koskaan sano olevani ruma. Että edelleen: miksi mun huono itsetunto olisi miehelle turn off?
[/quote]
Ilmeneekö tämä asia jotenkin miehellesi?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:20"]
Ihan oikein, niin luonnonvalinnan pitää toimiakin. Heikkoa geeniperimää ja huonoja elintapoja ei kannata siirtää seuraavalle sukupolvelle.
[/quote]
Paskapuhetta. Ei kaikki vanhemmat opeta huonolle ruokavaliolle.
Minun ylipainosta huolimatta poika on hoikka ja terve. 15v. 172cm 55kg.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:39"]Olisko vika muualla, kun painossa? Itse olen 30 ja seurustellut neljän hyvännäköisen timmin miehen kanssa. Itse olen ollut jättäjäosapuoli kun on meneminen lopulta kiinnostanut enemmän, kuin arkinen parisuhde. Kaikki suhteet kestäneet useamman vuoden. En ole ollut sinkku edes kuukautta sen jälkeen, kuin aloin seurustelemaan 17-vuotiaana. Nyt olen jo toista vuotta naimisissa 195cm timmin komean miehen kanssa ja ylipainoa on itsellä 40kg. Koskaan ei ole tarvinnut tyytyä vähemmän viehättävään mieheen. Nykyisen mieheni iskin ystäväni juhlissa. Heti seuraavana iltana lähdettiin ekoille treffeille. [/quote] Aikamoista satuilua. :D Huh huh.
[/quote]
Tämä.
Jopa tuntemani oikeasti kauniilla ja hoikilla naisilla on vaikeuksia saada parisuhteeseen ulkonäöllisesti tuon näköistä miestä, ja eipä noita miehiä näy oikeassa elämässä rumien ja sairaalloisesti ylipainoisten naisten kanssa yhdessä. En ihmettele.
[/quote]
Oletteko 15-vuotiaita? En ole kuullut noin pinnallisia ja naiiveja lausuntoja lähipiirissäni koskaan ja olen sentään parikymppinen. Suhteessa sekä miehiä että naisia kiinnostaa eniten luonne ihan tutkimustenkin mukaan, ellette tosiaan hae yhden yön seuraa sieltä lähiräkälästä.
[/quote]
Ei, koulutettuja nuorehkoja aikuisia. En tiedä ketään oikeasti tasokasta miestä (komea, hyvä vartalo, pitkä), jolla olisi ruma ja lihava nainen kumppanina. Ei, naiset ovat poikkeuksetta samaa tasoa miehen kanssa, aina.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Makuja on tietysti moneksi. Sinun komea ei välttämättä ole ollenkaan minun mielestäni komea.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:22"]
Siis ootko nyt varma, että syy on juuri paino? En minäkään ole koskaan seurustellut, ja olen normaalipainoinen.
[/quote]
Niinpä. Minä olen ylipainoinen ja on ollut suhteita. Olen parisuhteessa.
Minusta pullukan tytön tai pojan voi nähdä kauniinakin ,oikeasti.
Käytös ja muiden ihmisten huomioiminen ovat tärkeämpiä ominaisuuksia ihmisessä.
Tottakai siisti ulkonäkökin on kaunis asia ,mutta sitä ennen minkälainen ihminen on
oikeasti ?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:09"]Joku täällä kommentoi ettei pyöreä nainen voi saada timmiä miestä. Minulla on ollut useita, joiden vatsalihakset saisivat teidät kuolaamaan, enkä ole koskaan ollut millään muotoa missiainesta. Älkää päättäkö miesten puolesta mitä he haluavat. He pitävät pyöreistä muodoista joista voi pitää kiinni.
[/quote]
Niin ja naiset ovat niin todella kriittisiä toisilleen.
Naisen mielestä liian pyöreä nainen voi miehen mielestä olla sopivan muodokas.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:37"]
Jokseenkin samaa mieltä, vaikka muutamia ehdokkaita on itsellä ollutkin ennen nykyistä avokkia. Kiloja reilut 100 kg ja jos joskus laihdun normaaleihin mittoihin niin tiedän, että en ikinä jätä nykyistä rakasta ja hänen ehdotonta rakkauttaan. Ahdistaa ajatus miehestä joka yhtäkkiä tulisikin iskemään, kun tietäisin etten olisi luultavasti kelvannut hänelle pullukkana.
[/quote]
Tämähän on ihan täysin "lassukkalogiikkaa". Näet miehet yhtenä homogeenisena joukkona.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:07"]
--
Ei, koulutettuja nuorehkoja aikuisia. En tiedä ketään oikeasti tasokasta miestä (komea, hyvä vartalo, pitkä), jolla olisi ruma ja lihava nainen kumppanina. Ei, naiset ovat poikkeuksetta samaa tasoa miehen kanssa, aina.
[/quote]
On ikävää, jos arvotetaan sekä miesten että naisten tasokkuutta lähinnä vartalon perusteella, kun paketissa on paljon muutakin.
No, minä kuulun niihin onnekkaisiin ylipainoisiin, jotka saivat unelmien miehen. Mutta olisi typerää mainostaa vain sitä, että sain pitkän ja komean, kun se tärkein asia on se, että sen miehen kanssa on yksinkertaisesti hemmetin mukava olla. :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:05"]
Aika jännä, että hän ei löydä miestä. Yleensähän ylipainoiset nuoret naiset ovat niitä helpoimpia; he luulevat, että eivät parempaakaan saa, ja siksi ovat parisuhteissa kusipäiden kanssa.
[/quote]
Mä lemppasin kusipään vittuun mun kodista. Että se siitä. :D
Nyt mulla on hyvä mies. :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:13"]
Ylipainon laihduttaminen ei vaadi juuri mitään. Reilusti vettä, ravinteikasta ruokaa ja vähemmän kuin aiemmin. Paino lähtee käytännössä itsestään. Miehiltä vaaditaan erottuvia lihaksia jotka vaativat erittäin alhaisen rasvaprosentin, tiukan ruokavalion ja vuosien treenin. Yritäpä reilusti ylipainoisena miehenä saada tyttöystävä. Se vasta vaikeaa onkin. Naiset löytää seuraa aina.
[/quote]
Höpö höpö. Itsekin tunnen erään reippaasti ylipainoisen miehen, jolla vakikumppanin lisäksi on aina useampi nainen kierroksessa. Eikä tällä miehellä ole mitenkään erityisen paksu lompakkokaan kun elaritkin joutuu maksamaan jne. Että ei se ylipaino voi olla ainut syy miksi joku ei löydä kumppania.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:41"]Joskus "sopivasti" ylipainoinen nainen on upea ilmestys, jos hänellä on kauniit kasvot, nätti hymy ja ihana persoonallisuus. Mutta tässäkin tapauksessa on ainakin minulle miinusta, jos se ylipainoinen nainen on pitkä, esim. 175 cm tai yli. Tuossa varressa kun on reilusti ylipainoinen, se tarkoittaa monesti lähelle 100 kg elopainoa ja joskus ylikin. Minä en ainakaan sitä siedä, eikä kukaan voi minulta sitä vaatia. Ja EI, toinen vaihtoehto EI OLE "40-kiloinen, kusipäinen anorektikkobimbo", koska sehän se lihavien vasta-argumentti yleensä on.
[/quote]
Ei voi kukaan vaatia, olet todellakin oikeassa.
Sama toisinpäin ,sinä saat kenet saat ja siihen on tyydyttävä tai oltava ilman.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:03"]
--
Olen hoikka nainen ja mulla on huono itsetunto. Seksi päiväsaikaan on OK, teen kaikki mitä mies vaan pyytää enkä koskaan sano olevani ruma. Että edelleen: miksi mun huono itsetunto olisi miehelle turn off?
[/quote]
Ohis pohtii: kaikilla varmaan on jossakin määrin itsetuntonsa kanssa tekemistä, mutta kyllä se vaikuttaa, jos puolison (tai puolisoehdokkaan) itsetunto on ihan maassa. Se nimittäin usein heijastelee kyllä ulkopuolelle: ryhti on erilainen, suhtautuminen vaikkapa flirttitilanteisiin on lannistunut, ja puhuminen itsestä saattaa olla tosi ikävänkuuloista ("Mähän oon tämmöinen läski/eihän musta oo mihinkään/ei kukaan mua halua..."). Ihan siis yleisesti ja myös omasta elämästäni ammentaen, en väitä, että kaikki tai ylläolevan kommentoija toimisi noin. Minä toimin, ja kyllä se kiusaannutti ihmisiä. "Miksi puhut itsestäsi noin rumasti?".
Ja samoin vaikutti, kun tuttavapiirissäni oli eräs mies, joka oli täysin maassa itsensä suhteen. Ja voin vannoa, että se oli kuin musta verho hänen ympärillään. Eihän kukaan edes uskaltanut mennä hänen lähelleen, kun hän oli jo valmiiksi sillä fiiliksellä, että ei tästä kumminkaan mitään tule, eikä edes yrittänyt. Tuntuu pahalta katsella, kun toinen ei yhtään viihdy nahoissaan. En osaa sanoa, onko se suoranainen turn off, mutta... no, ainakin se on hyvin ikävää. :/
[/quote]
Tunnen yhden lihavan ja täysin itsetunnottoman naisen ja on kyllä raskas. Kaikki asiat jotenkin aina palaavat siihen lihavuuteen. Koko maailma pyörii sen lihavuusasian ympärillä ja se lihavuus on este kaikelle järjelliselle toiminnalle, vaikka se fyysisesti sitä ei todellakaan ole. Nainen hakeutuu myös täysin järjettömiin miessuhteisiin, jossa tulee hyväksikäytetyksi ja petetyksi, mutta kokee ettei lihavuutensa takia ansaitsekaan parempaa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:29"]
[/quote]
Ilmeneekö tämä asia jotenkin miehellesi?
[/quote]
Kaksi vaihtoehtoa: 1) joko on ilmennyt tavalla jota en tiedosta, 2) en kelpaa miehelle omana itsenäni riippumatta itsetunnosta.
Tosiaan olen juuri se nainen, joka olisi valmis tekemään miehen eteen mitä tahansa ja olenkin tehnyt, muttei se ole yhdellekään miehelle koskaan riittänyt vaan aina on löytynyt vikaa joko vartalosta tai teoista.
Siis ootko nyt varma, että syy on juuri paino? En minäkään ole koskaan seurustellut, ja olen normaalipainoinen.