Oletko Prisma- vai Citymarket-ihminen?
Kommentit (1359)
Oltiin pitkään Prisma-perhe. Miehen tulojen nousun myötä ajauduttiin Citymarketin herkkujen ääreen. Nyt kun on tottunut hyvään ruokaan, niin vaikea siitä on pakittaa takaisin.
En silti tuomitse niitä, jotka haluavat pihistellä ja käyvät Prismassa. Prisman asiakkaissa tuntuu kyllä olevan sellaista tiettyä ylimielisyyttä Citymarketin asiakkaita kohtaan. Kuvittelevat olevansa parempia ja järkevämpiä ihmisiä, kun valitsevat ruokakaupan sen perusteella, missä on halvinta.
Ei siinä mitään pahaa ole, että haluaa säästää ja syödä halvalla. Mutta se on väärin, että lähdetään pilkkaamaan ja halveksimaan niitä, jotka haluavat panostaa hyvään ruokaan, hyvin hoidettuun heviosastoon ja liha- & kalatiskiin. Me teemme ostoksemme Citymarketissa koska a) haluamme ja b) meillä on siihen varaa. Vielä viisi vuotta sitten vain halusimme, muttei oikein ollut varaa. En pyytele keneltäkään anteeksi sitä, että panostamme hyvään ruokaan nyt kun siihen vihdoin on varaa. Kyllä meiltä tästä tuhluusta huolimatta jää lapselle ihan huomattava perintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kumpaankaan . Arinan jäsen olen ja Plussakortti myös. Ostan Citymarketista ainoastaan tuotteet, mitä ei saa Lidlistä.
Miksi? Lidl on kauhea paikka. Sotkuinen , haiseva, näytteillepano surkea. Puhumattakaan niistä asiakkaista 🤮
Käyn aina siellä, kun ummetus vaivaa. Ei vaivaa enää sen käynnin jälkeen...
Ne on sotkuisia, kun ei niissä ole siivoojia. Myyjät siivoavat itse ennen sulkemisaikaa sen, minkä kerkiävät muiden hommien ohessa. Mee joskus katsomaan vähän ennen sulkemisaikaa.
Tässäkin ketjussa se tulee taas ilmi, että suomalaisia kiinnostaa kaikki mikä on halpaa. Ihan sama mitä, mutta kunhan on HALPAA! Jeesus, kun suurin osa ei tajua mitään laadusta ja sen takia meillä on hyllyt täynnä Oltermannia, Arkimaitoa ja Kotimaista-tuotteita.
VaahtoVasara kirjoitti:
Prisma on ajatusmaailmaltaan ja asiakaskunnaltaan 70-luvulta. Ja sijaitsevat kaikki lähimmät jossain kehällä. Citymarket on ajan tasalla, siisti ja dynaaminen. Lidliin toki eniten euroja kannan.
Mitä vikaa 70-luvussa?
Pakko vielä hehkuttaa, että kun ollaan kotona, niin shoppaillaan Ruoholahden Cittarissa ja kun ollaan mökillä, shoppaillaan Eastonin Cittarissa. Ihan parhautta <3
Hyvä ruokakauppa on niin tärkeä juttu että olen jopa harkinnut Järvenpään Citymarketin vaikutusalueelle muuttamista :-D
Tokmanni on paras kauppa, sitten sale! Tokmannilta löytyy kuivat elintarvikkeet halvemmalla kuin s-kaupoista ja k-puljuista! Keskon puljuihin en astu koskaan, tympeitä kauppoja ja ylimielisiä kauppiaita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin olla Prisma-ihminen, mutta mun on pakko olla Cittari-ihminen, kun Prisma on niin kaukana, eikä mulla ole autoa 😭
Minä taas haluaisin olla CM-ihminen, mutta siellä on niin kallista Prisman verrattuna 😕.
Cittarissa on aina ihanan väljää, paremmin uutuus/lähi/pientuottajien tuotteita, kauppa on kovemmin sisustettu kuin hehtariteollisuushallimainen Prisma
Kyllä jokainen ihminen ansaitsee edes joskus hemmottelua! Salli itsellesi Citymarket vaikka syntymäpäivän kunniaksi, tai jouluna tai vappuna... pääsiäinenkin on hyvä tekosyy.
Prisma on kai hieman halvempi mutta tunnelma on kuin hammaslääkärissä. Cittarissa kodikkaampaa ja mukavammat myyjät.
Minä käyn molemmissa ja kummassakin on hyviä puolia.
Prisma on esim näiltä osin Cittaria parempi:
- tavaravalikoima on parempi (esim elektroniikkatuotteita ja kuntoiluvälineitä on paljon enemmän mitä Cittarissa)
- yleisesti ottaen normaalihinnat ovat Cittaria halvemmat (mutta eivät kaikissa tuotteissa)
- Rainbow kissanhiekka on parempaa mitä Pirkan
Cittari taas on esim näiltä osin Prismaa parempi:
- laajempi valikoma luomutuotteita (varsinkin hedelmiä ja vihanneksia) ja juomia (limsat, alkoholijuomat alkohollitommat)
- Plussakortilla ajoittain tosi hyviä tarjouksia (esim Lorealin meikit -40%)
- Cittarin henkilökunta on kivempaa, tervehtivät myös myymälän puolella, Prismassa ainoastaan kassat tervehtii
Molemmissa ketjuissa on myös paljon paikkakuntakohtaisia eroja. Myymälät vaikkapa Kotkassa eivät ole kopioita vaikkapa Turun myymälöistä, joten vertailukin on aina paikkakunta- tai myymäläkohtaista.
Tänään lähdetään taas Hyvinkään Prismaan ostoksille meidän Skoda Octavia farmarilla. Minä hoidan perus ruokaostokset (jauhelihaa, perunoita, ruisleipää, lauantaimakkaraa, tomaattia, maitoa ym.) ja vaimo sillä aikaa käy katsomassa itselleen, omalle lapselleen aiemmasta suhteesta ja meidän yhteiselle lapselle jotain vaatteita. Vaimo ostaa varmaan myös suklaalevyn tai jotain muuta herkuteltavaa.
Citymarketit ovat siistimpiä ja selkeämpiä, mutta Prismat halvempia ja saa bonusta. Köyhällä pakko käydä Prismassa.
Oon sekakäyttäjä kaupoissa. Enemmän tosin suosin pienempiä kauppoja, ruokakaupassa käynti lähinnä pakollinen paha. Minimani uusi tuttavuus. Se on musta jotain näiden väliltä, hinnat edulliset mutta ei ole niin ankea kuin prisma. Valikoima yllättävän monipuolinen.
Tää ei oo mainos oli positiivinen yllätys, ainut et sijainti hankala.
Eipä taida olla totta. yli 40e /kk ,siihen pitää ostaa hurjasti ettei yksi ihminen ehdi edes syömään kaikkea ja vaatteet on tosi huonoja ulkolaisia.
Käyn liiterissä ostoksilla, olen siis Homo Lidl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kumpaankaan . Arinan jäsen olen ja Plussakortti myös. Ostan Citymarketista ainoastaan tuotteet, mitä ei saa Lidlistä.
Miksi? Lidl on kauhea paikka. Sotkuinen , haiseva, näytteillepano surkea. Puhumattakaan niistä asiakkaista 🤮
Ohhoh, missähän slummissa oikein asut. Itse en käyttämissäni Lidleissä ole tuollaista haisua ja epämääräistä asiakaskuntaa havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Laitampa sinkun Prisma bonukset tältä vuodelta näkyviin teille:
Tammikuu: 226€ - bonusta 3,40€
Helmikuu: 154€ - bonusta 1,54 €
Maaliskuu: 175€ - bonusta 1,76€.Käyn myös paljon Lidissä mutta K-ketjussa erittäin harvoin.
Näin se tahtoo lapsettomissa perheissäkin mennä. Bonusta tulee oikeastaan merkittävissä määrin vain kuukautena, kun maksamme autovakuutukset Lähitapiolaan. Mitään suurempia koneitakaan ei Prismasta kannata hankkia, kun muualta saa halvemmalla vaikka huomioisi bonuksetkin. Samoin polttoaineen tankkaushinta on lähes aina ABC:lla hieman kalliimpaa, eikä niistä meillä kertyisi muutenkaan suurta summaa.
Prisma, mutta hyvän tarjouksen sattuessa teen syrjähypyn cittariin
Pakon edestä Prismassa, koska on lähellä. Jos mulla olisi auto, niin kävisin Cittarissa.
Citymarketeissa on huomattavasti parempi valikoima ruokien suhteen, esimerkiksi gluteenittomia tuotteita on rutkasti enemmän. Myös Citymarketin liha -ja kalatiski on paljon parempi ja vaihtoehtoja on enemmän.
Iso plussa myös Citymarketin salaattibaarista!
Miksi maksaa enemmän elintarvikkeista. Mikä ilmapiiri? Prismassa näkee tuttuja ja entisiä työkavereita. Minua kyllä Prisman myyjät tervehtivät enkä ole alalla. Tykkään, kun on valtava valikoima ja saan bongata parhaat tarjoukset.
Esim. Nivea kasvovesi kuivalle iholle on 2€ halvempi Prismassa kuin Citymarketissa. Tuo parin euron hintaero Prisman hyväksi toistuu monen tuotteen kohdalla. Parkkihalli Prismassa vetää autoilijoita. Ensi kuussa tulee ylijäämäpalautukset tilille viime vuoden ostoista. Tykkään olla tarkka taloudenpitäjä.
En ole töissä Cittarissa, mutta kerran yksi asiakas erehtyi väittämään mua ruskeakieliseksi. Annoin tulla oikein kunnolla, kuinka kriittinen ja suorasanainen ihminen olen. En kehu ketään turhasta, vaan mun pitää aidosti tykätä, että multa saa kiitokset, ja että myös mun lapset voivat todistaa tämän. Ei moittinut enää. Olen todella suora puhuessani.
Olipahan vaan hyvä muistutus sekin, ettei kannata lässyttää mitään imelää höpönhöpöä, ei edes vaikka olisi aihetta. Ei asiakkaat siitäkään tykkää. Pitää puhua niin kuin ihminen ihmiselle.