Oletko Prisma- vai Citymarket-ihminen?
Kommentit (1359)
Prisma tulee meidän perheelle huomattavasti edullisemmaksi kuin Cittari. K- ryhmän plussat on niin onnettoman huonoja, että sinne ei kannata keskittää ostoja. Lisäksi ikävä kyllä hedelmä-vihannes- osasto on tässä meidän lähimmässä Citymarketissa todella huono. Ostan pääasiassa luomua ja sitä siellä on tarjolla miten sattuu milloinkin.
Lisäksi ne meidän perusruokakorin ostokset on halvemmat Prismassa kuin Citymarketissa. Tosin Citymarketissa on satunnaisesti hyviä plussa-alennuksia.
Jos haluan jotain erityistä lihaa, sitä ei löydy Prismasta eikä Citymarketista vaan keskustan K-supermarketista, jossa on aivan erityisen upea lihatiski.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienempien kauppojen ihminen, eli market- tai supermarketihminen.
Koen noissa isoissa kaupoissa asioimisen aikaavievänä, vaivalloisena ja jopa ahdistavana.
Muuten olen kyllä enemmän S kuin K, ihan sijainnin, hintatason ja bonusten vuoksi.
Bonukset ovat todellisuudessa petosta, mutta asiakas voi tässä valita.
Tilanne eroaa päättäjien petoksesta, jossa taas ei voi valita.
Sopulithan tunnetusti menevät laumassa.
Katsoin Prisman bonustaulukosta 300€ ostoksista tulee bonusta 2%. Eli 6€ kuukaudessa.
Tuplabonuspäivänä tuplana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitampa sinkun Prisma bonukset tältä vuodelta näkyviin teille:
Tammikuu: 226€ - bonusta 3,40€
Helmikuu: 154€ - bonusta 1,54 €
Maaliskuu: 175€ - bonusta 1,76€.Käyn myös paljon Lidissä mutta K-ketjussa erittäin harvoin.
Miten nuo bonukset menee? Minulla samanlaisia ostoksia ja bonukset silti 5-10 euron väliltä?
Eri osuuskauppa-alueilla eri bonaritasot.
Mun kk- ostot on n 800€ ja saadaan 40€ bonusta/kk + maksutapa-ale 0,5%. Ihan minimissään tuo 44€/kk tulee palautusta.
Hassua. Meitä kiinnostaa että pääsee nopeasti kauppaan ja ulos. meitä ei saa menemäännäihin jättisuuriin sittariin eikä prismaan. 800m päässä sopivan kokoinen suppari meille jossa kiva palvelutiski. Olen muutamat tuotetoiveet esittänyt kauppaan, jätin heippalapun kassalle ja 2 päivän päästä kassalla kerrottin että tilattu ja huomenna hyllyssä.
Jos on oiken kamala keli, tai muuten vaan laiskottaa niin tilaan woltin kautta pari kassillista ruokaa k-marketista.
Olen tietoinen että saattaa saada lidukasta halvemmalla, mutta olemme vissiin onnekkaita kun ei tarvitse penniä venyttää minkään takia, emme rikkaita ole mutta ei vaan kiinnosta mennä megaisoon kauppaan toiseen päähän kaupunkia, ei se ole meille sen arvoista.
Jos tuote tuntuu liian kalliilta niin sen voi jättää hyllyyn, teen niin joskus.
Olisi kurjaa autoilla toiseen päähän kaupunkia ensin lidukkaan ja sen jälkeen vielä pitäisi mennä prismaan. Ahdistaa jo moinen ajatus. ennemmin kävelen / pyöräilen 800m sopivan kokoseen suppariin.
Jokainen tavallaan, muistakaa käyttää myös niitä pieniä lähikauppoja, vaikka olisi vääränvärinen etukortti taskussa, muuten ne lakkaa olemasta ja menetämme palvelut / työpaikat läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Meitä kiinnostaa että pääsee nopeasti kauppaan ja ulos. meitä ei saa menemäännäihin jättisuuriin sittariin eikä prismaan. 800m päässä sopivan kokoinen suppari meille jossa kiva palvelutiski. Olen muutamat tuotetoiveet esittänyt kauppaan, jätin heippalapun kassalle ja 2 päivän päästä kassalla kerrottin että tilattu ja huomenna hyllyssä.
Jos on oiken kamala keli, tai muuten vaan laiskottaa niin tilaan woltin kautta pari kassillista ruokaa k-marketista.
Olen tietoinen että saattaa saada lidukasta halvemmalla, mutta olemme vissiin onnekkaita kun ei tarvitse penniä venyttää minkään takia, emme rikkaita ole mutta ei vaan kiinnosta mennä megaisoon kauppaan toiseen päähän kaupunkia, ei se ole meille sen arvoista.
Jos tuote tuntuu liian kalliilta niin sen voi jättää hyllyyn, teen niin joskus.
Olisi kurjaa autoilla toiseen päähän kaupunkia ensin lidukkaan ja sen jälkeen vielä pitäisi mennä prismaan. Ahdistaa jo moinen ajatus. ennemmin kävelen / pyöräilen 800m sopivan kokoseen suppariin.Jokainen tavallaan, muistakaa käyttää myös niitä pieniä lähikauppoja, vaikka olisi vääränvärinen etukortti taskussa, muuten ne lakkaa olemasta ja menetämme palvelut / työpaikat läheltä.
Mun lähimmät kaupat on Cittari, Prisma ja Lidl.
Jos haluaa maksaa ostoskorista 20-25% enemmän kannattaa mennä Cittariin
Kesko on aina ollut myyntikatteen mekka Suomessa
Itse käyn eniten Lidlissä, sitten Prisma ja sitten Cittarista. Cittarista tulee haettua tiskiltä lähinnä kalaa. Lidlistä saa kaiken bulkkikaman halvemmalla kuin Prismasta, joka sekin on paljon halvempi kuin Prisma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitampa sinkun Prisma bonukset tältä vuodelta näkyviin teille:
Tammikuu: 226€ - bonusta 3,40€
Helmikuu: 154€ - bonusta 1,54 €
Maaliskuu: 175€ - bonusta 1,76€.Käyn myös paljon Lidissä mutta K-ketjussa erittäin harvoin.
Näin se tahtoo lapsettomissa perheissäkin mennä. Bonusta tulee oikeastaan merkittävissä määrin vain kuukautena, kun maksamme autovakuutukset Lähitapiolaan. Mitään suurempia koneitakaan ei Prismasta kannata hankkia, kun muualta saa halvemmalla vaikka huomioisi bonuksetkin. Samoin polttoaineen tankkaushinta on lähes aina ABC:lla hieman kalliimpaa, eikä niistä meillä kertyisi muutenkaan suurta summaa.
En olekaan tajunnut tätä, että autovakuutus kannattaisi maksaa könttäsummana, että saisi enemmän bonareita...
Olen jakanut sen 4 osaan.
Harmittaa kun Intersport lopettaa sen kotiin lähetettävän ale-postikortti-mainoksen. Se on ollut ihan paras! Nyt kun se siirtyy sähköpostiin, niin eipä tuu luettua, kun se hukkuu muuhun roskapostiin. Pakko käydä ostamassa sitten vaan Prisman treenivaatteita, kun tulee niiden mobiilialennuksia kuitenkin seurattua.
Ehdottomasti Cittari. Prismassa vähän valikoimaa ja sekin vähä aina loppu. Olin Prisman (Suur-Elannon) asiakas n. 30 vuotta, mutta nykyään käyn siellä vain pakottavasta tarpeesta. Onhan Prisma vähän halvempi. Mutta paljon huonompi.
Onko ketään käyny Vaasan uudessa prismassa
Lopetin paikallisessa Prismassa käynnit noin puoli vuotta sitten, kun siellä tuli joku häiriintynyt nainen yskimään tahallaan päin ilman maskia.
Nykyään haen ruoat suoraan laatikoihin pakattuina Cittarista tai tilaan suoraan kotiin.
Tripla tuossa lähellä. Siellä Prisma on halvin ja paras ja siellä on hyvä valikoima. Cittari on outo, käyn siellä vain jos jotain hyvin eksoottista ei löydy Prismasta. Prisma on liiteriäkin halvempi.
Hintojen takia kävisin mieluummin Prismassa, mutta Cittarissa on parempi hedelmä- ja vihannesosasto ja enemmän tuotevalikoimaa, esim. uutuudet tulevat nopeammin valikoimiin. Lisäksi lähi-Cittari löytyy ihan omalla tontillaan, kun Prisma on vaan kauppakeskuksessa. Näinä korona-aikoina silläkin on merkitystä, joten enemmän tulee käytyä Cittarissa.
Mitä kaikkein vähiten haluan, on tulla määritellyksi jonkun kauppaketjun myymälöihin tekemieni käyntien perusteella. Toki molemmissa on tullut asioitua, mutta se että käyttäytymiseni kuluttajana (kammottava jo sanana) olisi ihmisyyteni kannalta millään tavalla relevantti asia, on äärimmäisen vastenmielinen ajatus.
Mä ostan kauppahallista ja torilta paljon. Kukaan ei tule sanomaan, että liian kallista, vaikka on kallein vaihtoehto.
Suuri osa suomalaisista pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei asu sellaisessa paikassa josta olisi sama matka Prismaan ja Cittariin. Joten eiköhän se kauppavalinta muodostu ihan sillä perusteella että missä on itselle helpoin käydä, tai jopa ainoa kauppa jossa on mahdollista käydä (syrjäseudut, autottomat ihmiset, liikuntarajoitteiset jne).
Itse käyn Cittarissa koska se on työmatkan varrella ja Prisma taas on sillä puolen kaupunkia jossa en juurikaan käy. Jos Prisma olisi työmatkani varrella niin sitten kävisin siellä.
Voiko joku tosissaan väittää että näissä olisi jotain eroa? Samt ruuat ja romut.
Se riippuu siitä mihin suuntaan se raktorin nokka kääntyy kun pihasta lähden.
Miten nuo bonukset menee? Minulla samanlaisia ostoksia ja bonukset silti 5-10 euron väliltä?