Kissalle haiseva vieras ja hajun pois saanti
Meillä kävi eilen kylässä sukulainen kenellä on kissa.
Eilisen illan ja tän aamun oon tuulettanu kämppää kun se pistävä kissan haju jäi asuntoon vaikka vieras poistui.
Miten ihmeessä se haju lähtee? Oon ite allerginen kissoille ja joutunu nyt allergialääkettä ottamaan.
Ihan jäätävän pistävä haju :(
Kommentit (62)
Siis mitä ihmettä :D ettekö tosissaan tiedä miltä kissaihmiset haisee?
Kirpparilla ollessa ohitan suosiolla sen pöydän missä "tuoksuu" tää pistävä kissanpissa.
Taidatte kaikki siis omistaa kissan ja ootte tottuneita hajuun :D
Mä tykkään että mun kotona tuoksuu raikas ja puhdas koti eikä mikään elukka
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:55"]Siis mitä ihmettä :D ettekö tosissaan tiedä miltä kissaihmiset haisee?
Kirpparilla ollessa ohitan suosiolla sen pöydän missä "tuoksuu" tää pistävä kissanpissa.
Taidatte kaikki siis omistaa kissan ja ootte tottuneita hajuun :D
Mä tykkään että mun kotona tuoksuu raikas ja puhdas koti eikä mikään elukka
[/quote]
Pieru sun kotonas haisee.
Hihi pieeeeru :D miltäs sulla haisee uppe?
Mulla on ollut kissoja, enkä tiedä miten kissa muka voi noin haista? Kissat tuoksuu lähinnä ja todella miedosti, saa tunkea nenän turkkiin, että edes jotakin haistaa. Nykyään meillä on koira ja se haisee, märkänä erityisesti. Eikä voi pestä kovin usein.
Mitä jos se kissa haisee pierulle. Se vasta olisikin jotain!
Kissat ei kyllä haise, jos hiekkalaatikon pitää siistinä. Meillä ainakin hiekkalaatikko puhdistetaan päivitäin ja kissakin sitä vaatii (kissat ovat varsin siistejä). Koiraperheet sitten ovat asia erikseen, mutta ehkä nyt ei aloiteta tätä sotaa. Hajuttomiakin koiraperheitä kyllä on, eli ongelma on enemmän omistajissa, ei eläimissä. Paskastahan noilla ihmisillä muutenkin yleensä on, joilla joku kissanpissa haisee.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:09"]Kissat ei kyllä haise, jos hiekkalaatikon pitää siistinä. Meillä ainakin hiekkalaatikko puhdistetaan päivitäin ja kissakin sitä vaatii (kissat ovat varsin siistejä). Koiraperheet sitten ovat asia erikseen, mutta ehkä nyt ei aloiteta tätä sotaa. Hajuttomiakin koiraperheitä kyllä on, eli ongelma on enemmän omistajissa, ei eläimissä. Paskastahan noilla ihmisillä muutenkin yleensä on, joilla joku kissanpissa haisee.
[/quote]
No tuo on kyllä ihan totta! En jaksa uskoa että tämä vieras päivittäin hiekkoja vaihtaa jos ne noin useesti on vaihettava
En osaa auttaa. Mulla kävi kaksi viikkoa sitten vieras, joka haisee järkyttävälle huuhteluaineelle. Haju kummittelee täällä vieläkin. Älä jatkossa kutsu kissanomistajia kylään.
t. kissanomistaja
Ennemmin mä huuhteluaineen tuoksua haistelen kun kissan kusen.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:55"]
Siis mitä ihmettä :D ettekö tosissaan tiedä miltä kissaihmiset haisee? Kirpparilla ollessa ohitan suosiolla sen pöydän missä "tuoksuu" tää pistävä kissanpissa. Taidatte kaikki siis omistaa kissan ja ootte tottuneita hajuun :D Mä tykkään että mun kotona tuoksuu raikas ja puhdas koti eikä mikään elukka
[/quote]
Hmm, mielenkiintoista. Meillä on useampi sisäkissa, meillä käy todella paljon vieraita ja heistä moni ihmettelee aina, kuinka kotimme voi tuoksua niin hyvälle.
On siis melko yleistä kissoja omistamattomien ihmisten luulo, että kissanpissa haisee kodeissa, joissa on kissa. Kyse on kuitenkin vain kissanhiekan laadusta ja hiekkalaatikon puhtaana pitämisestä.
Ap:lla vaikuttaa olevan vikaa jossain muuallakin kuin hajuaistissa.
Ap lla ei ole missään vikaan, kiitos vaan huolenpidosta.
Johan sä itsekkin sanoit että vieraat on ihmetelly miten voi kissatalossa haista hyvälle eli ei ole mikään mun harhaluulo että talossa missä on kissa haisee.
Sä varmaan sitten käytät jotain laadukasta hiekkaa jos ei haise tai vieraat ovat olleet vain kohteliaita ;)
eipä nuo kissat taikka koirat täälläkään haise vaikka molempia on kaksin kappalein. sori ap.
Samaa mieltä että ei nämä eläinten omistajat ite sitä haista mutta ne kyllä haisee ihan kamalalle.
Ootteko ikänä haistanu koiran hengitystä? Hyih saaatana!
Tiedän mistä puhut ja kyllä haistan kissaihmiset!! Juuri valittelin ystävälleni samaa aihetta.
Hmm. Oman kokemukseni mukaan koiratalouksissa haisee / tuoksuu koiralta, riippuu sitten kyseisestä koirasta (mm. rotu, ruokinta) onko haju paha vai miellyttävä. Ja tietty haistelijasta.
Kaikissa kissakodeissa joissa olen käynyt on haissut enemmän tai vähemmän kissankusi ja/ tai paska, jollei laatikkoa oo just tyhjätty. Usein haju on kyllä muutenkin pinttynyt ainakin vessaan. (Mutta tätä älä IKINÄ sano kissaihmiselle koska saavat hepulin!!! Koska kissaihmisten mukaan KISSAT EI HAISE PISTE) Kissat, terveet siis, itsessään ei kyllä haisekaan enkä oo huomannu omistajienkaan erityisemmin haisevan. Ehkä kaveris kissa oli kussu sen vaatemyttyyn?
Ei se homeasunnossa asuva itse haista vaatteitaan, mutta niin vaan pölähtää välillä kassajonossa home. Ei varmaan kissaihmiset ite haista, niin kun ei homeasunnossa asuvat haista hometta.
Kissakodissa haisee kissan ruoat ja kissan kakka. Ne hajut kyllä tarttuvat isäntäväen vaatteisiin ja hiuksiin. Koiraihmiset taas haisevat tunkkaiselle.
No sitähän minäkin että en voi olla ainut tarkkanenäinen!
Kissaihmiset tosiaan repivät täällä jo pelihousujaan kun sohaisin ampiaispesään näköjään.
olen minäkin tarkkanenäinen mutta edelleen; minun kissat ja koirat/koti/minä en haise. en tajua miten ihmiset eläimiään hoitaa jos ne HAISEE!?
taitaa haju olla rouvan korvien välissä.