Ruoka-apua yksinäiselle vähävaraiselle
Olen yrittänyt etsiä tahoa, joka auttaisi yksin asuvaa köyhää.
Täällä ei ole ruokajakoa, sossusta en saanut apua enkä seurakunnasta. Avun tarve on hyvin tilapäinen ja kertaluonteinen.
Mutta ilmeisesti tässä maassa on niin paljon hädässä olevia lapsia, että aikuiselle ei apua löydy.
Pitää odottaa, että olen pudonnut pohjalle, ei saa apua nyt, kun sen avulla voisi vielä päästä elämään kiinni.
Ja hain nimenomaan ruoka-apua. En rahaa.
Kommentit (96)
Pelastusarmeija? Asutko jossain tosi pienellä paikkakunnalla jos mitään apua ei ole?
Kyllä leipäjonoon saa varmasti ruokasetelin jos on vähävarainen.
Vierailija kirjoitti:
Pelastusarmeija? Asutko jossain tosi pienellä paikkakunnalla jos mitään apua ei ole?
Ei tää nyt mikään tosi pieni paikkakunta ole. Pieni maaseutukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi että ruokajakoa ei ole. Yleensä sinne ei tarvitse edes mitään lappua.
Jäin miettimään, että miksi et muka saa sossusta tai seurakunnalta apua? Jos sulla on tili aivan tyhjä eikä rahaa ole lähiaikoina tulossa, niin tottakai saat maksusitoumuksen. Vai onko sulla kenties säästöjä mitä et halua käyttää tms mistä et nyt kerro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää nyt mikään tosi pieni paikkakunta ole. Pieni maaseutukaupunki.
No onko siellä sitä pelastusarmeijaa? Oletko varmasti etsinyt kaikki mahdolliset ruokajaot ja ilmaiset paikat joissa käydä syömässä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole mitään leipäjonoja/ruokajakoa. Lähimpään on tyyliin 100km ja koska mä tosiaan olen vähävarainen, niin mulla ei ole autoa.
Mihin ap:n rahat on menneet? Jos sossu ei auta, tuloksesi pitäisi pakollisten menojen jälkeen kattaa ruoka. Onko sulla pikavippejä ja osamaksuja maksettavana?
Käy dyykkaamassa kauppojen roskiksilla sulkemisajan jälkeen. Lisäksi päiväkodin bioroskiksiin heitetään päivittäin ylijäämäruuat. Käy tsekkaamassa päiväkodin roskis klo 17 jälkeen.
Kävin diakonissan puheilla, hän sanoi, että ruoka-apu kohdennetaan nyt paikkakunnalle muuttaneisiin ukrainalaisiin. Sossu taas sanoo, että minun pitäisi pärjätä tuloillani. Mutta eivät huomioi esim. kaikkia maksuja menoina.
Pelastusarmeijaa ei ole. Helluntaiseurakunta on, mutta hekään eivät jaa ruokaa kuin satunnaisesti.
Ei köyhät mitään tarvitse. Oma vika. T. Orpo ja Purra
Vierailija kirjoitti:
Kävin diakonissan puheilla, hän sanoi, että ruoka-apu kohdennetaan nyt paikkakunnalle muuttaneisiin ukrainalaisiin. Sossu taas sanoo, että minun pitäisi pärjätä tuloillani. Mutta eivät huomioi esim. kaikkia maksuja menoina.
Pelastusarmeijaa ei ole. Helluntaiseurakunta on, mutta hekään eivät jaa ruokaa kuin satunnaisesti.
Ikävä juttu, mutta mihin ne sun rahat on sitten menneet? Et avaa tilannettasi yhtään tarkemmin, joten on aika vaikea antaa neuvoja.
Pelastusarmeijasta voi silti kysyä apua vaikkei paikkakunnallasi olekaan. Soita tuohon numeroon: Puheluita otetaan vastaan 16.1.2023 alkaen puh. 050 512 6815 (huom. ei tekstiviestejä) https://www.pelastusarmeija.fi/palvelut/sosiaalinen-apu?_gl=1*1asw87t*_…;
Voivat myöntää avun lahjakorttina kauppaan, koska käyntipaikkaa ei ole paikkakunnallasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta, että oman maan vähävaraisia ei auteta. Tottakai ukrainalaisia pitää auttaa, mutta ei saa unohtaa omia kansalaisiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on pikavippien lyhennyksiä?
Maksoin yhden laskun joka oli ehtinyt lähes ulosmittaukseen asti. Siihen meni rahat. Olen kertaalleen jo ulosotosta kuiville selvinnyt. Enkä halua sinne takaisin.
Rahat on loppu. Eikä jälkiviisaus auta sen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhät mitään tarvitse. Oma vika. T. Orpo ja Purra
Oliko niin, että orpo ja purra ovat istuneet pitkään oppositiossa ja Hyväntekijä Sanna ollut vallankahvassa joten miksi AP on tässä tilassa?
Tyhmäkö olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on pikavippien lyhennyksiä?
Ei ole vippejä
Vierailija kirjoitti:
Maksoin yhden laskun joka oli ehtinyt lähes ulosmittaukseen asti. Siihen meni rahat. Olen kertaalleen jo ulosotosta kuiville selvinnyt. Enkä halua sinne takaisin.
Rahat on loppu. Eikä jälkiviisaus auta sen suhteen.
Käy kysymässä paikalliselta K kauppiaalta, jos suostuisi vähän velaksi myymään tai pöllit nälkääsi, jos ei suostu.
Entä työn antaja, olisiko mahkuja pieneen förskottiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta, että oman maan vähävaraisia ei auteta. Tottakai ukrainalaisia pitää auttaa, mutta ei saa unohtaa omia kansalaisiakaan.
En ihmettelisi vaikka menisivät ohi avustuksissa (vaikka en tätä nyt ihan tältä istumalta nielekkään totuutena). Menevät ohi jo töihinpääsyssäkin. Räätälöidään ja etsitään viralliselta taholta työpaikkoja joita voi tehdä ilman kielitaitoa tai muitakaan taitoja. Suomalaiset työttömät ja osatyökyvyttömät saavat vain kauniita lupauksia miten heidän työhönpääsyään pitäisi helpottaa mutta sille asteelle se on jäänyt jo vuosikymmeniä.
Facebookissa on avustusryhmiä, joista voi kysyä ruoka-apua.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/