Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka käyttää siteitä!?!?

Vierailija
17.09.2015 |

Mun kuukukppi oli hukas ja olen jotunut käyttämään pari päivää siteitä. Tamponista en tykkää. Liian helposti ohivuotoja. Ja täähän on ihan hirveää! Olin jo unohtanut koko touhun. Jatkuvaa vaihtamista kun alkupäivät runsaammat. Sit se verinen lätty yök! Onneks kupoi löyty. Aamuin illoin vaihtaa. Ei ala tuoksumaan vaik olis kui täyn. Siisti vaihtaa. Eikä tartte alapääpesua jatkuvast. Siteen kanssa pakko huuhdel joka vaihdon yhteydes.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän!

Vierailija
2/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen synnytystä käytin kuukuppia. Menkat alkoi ja ainakin alkuun käytän siteitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei oo  pakko huuhdel joka vaihdon yhteydes!!?? OMG, LOL, *REPS*

Vierailija
4/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kuukupin ohella kestositeitä, jotka ostin jälkivuotoa varten. Kun on tottunut käyttämään sisäisiä kuukautissuojia (aloitin kasiluokalla tamponien käytön ja kuukuppiakin olen käyttänyt kohta 10 vuotta), ne siteet tuntuvat tosiaan aika sotkuisilta. Mutta tapansa kullakin! Kun on tottunut siteisiin, ne eivät varmasti häiritse.

Vierailija
5/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksumaan? No ei taatusti ala tuoksumaan vaikka mitä tekis. Haisemaan saattaa kyllä alkaa.

Vierailija
6/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka käyttää verikuppia!?!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!??!?!

Vierailija
7/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käytän. Hyvinpä on mennyt.

Vierailija
8/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän siteitä. Tottumiskysymys taitaa olla.

Ihmettelen lähinnä, miten kuukuppi voi kadota. Jätätkö sä sen mihin vaan?

Vierailija
9/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän. Tamponi aiheuttaa kovia kipuja sisällä kun tökkii kohdunkaulaa, ja kakkosen puolelle saan aina niin kovia kramppimaisia kipuaaltoja kun tamponi on sisällä että ihan jalat lähtee alta kivusta. 10v sitten kokeilin käyttää kuukuppia, mutta en saanut sitä mitenkään sisään. En vaikka kuinka taittelin, liukastin, kokeilin venytellä itseäni paremmin auki eri asennoissa suihkussa..ei mennyt. Mulla on muutenkin ahdas tila luuston takia SieLLä, että liekö sitten sen takia en ole saanut sitä kuppia ikinä sisään. Siteet jäävät siis ainoaksi vaihtoehdoksi vaikka inhottaviahan ne on..

N26

Vierailija
10/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Vierailija
11/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina muista mihin kupin laitan. Välil boi olla jossain laukussa jos olen ottanut varmuuden vuoks mukaan. Tai vessan laatikois. Tai peilipöydän laatikos. Nyt löyty alusvaatelaatikosta missä sitä yleensä säilytän en vain ollut huomannut.

Olen käyttnyt kuppia 10vuotta. Ja täysin unohtanut millasta on käyttää siteitä. Yök! Yök! Jossain yöeises vessas alkaa pesemään itteään. Kuukuppi on helppo huuhdel vessas ja jatkaa matkaa. Ja harvoin tarttee tyhjentää monta kertaa päiväs. Jotenkin tuntu et verts oli paljo enemmän ku oli siin sitees kaikki.

Mut ah. Kuppi löyty ja elämä kunnos
Ap

Vierailija
12/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kestositeitä, koska se on miellyttävämpää.

Mulla kuukupin laitto sattuu aina vähän ja joskus kun muutenkin on kuukautiskipuja tai herkkänä, se sattuu liikaa ja haluaa päästä helpolla. Tavallisesti käytän kuppia työpäivinä, eikä se siis kunnolla ollessaan satu, mutta sen laittaminen sattuu ja joskus se ei tunnu mahtuvan ollenkaan.  Myös tuntuu, että valitsin väärän koon: vaikka olen nelikymppinen ja synnyttänyt ja muutenkin vähintään keskikokoinen ihminen, se pienempi olisi ehkä ollut helpompi.

Vierailija
13/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei haise, koska vaihdan tarpeeksi usein. En usko niitä "8h pito" -juttuja. Haisee toki jo tuon ajan jälkeen parin metrin päähän.

Totuttelukysymys tuo siteiden käyttö. Kaikille ei tamponit sovi tai ei välttämättä tykkää tunkea mitää "ylimääräsiä" juttuja sisäänsä.

Ai että, mitenköhän ennen on pärjätty kun ei ollut edes noita siteitä, puhumattakaan tamponeista tai kuukupista :)

Vierailija
14/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siteitä, en tykkää minkään "ylimääräisen" tunnusta alapäässä. Tamponit tuntui tosi ikävältä ja ikäänkuin hiersi sisältäpäin, kuukuppia en viitsi kokeilla, se kun on aika kallis paukku jos ei sitten sovi sekään. Siteiden käyttökin on ihan siistiä kun vaihtaa tarpeeksi usein ja siihen kehittyy rutiini. Varsinkin jos ei ole kovin runsaat menkat (mulla ei ole).

Vierailija
15/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä käytän, kuukuppia kokeilin, mutta en tiedä miksi sain siitä ihan hirveitä kramppeja. Kipu oli niin kova, että piti ottaa särkylääkettä, vaikka tavallisesti en tarvi. Harmi, olisin mielelläni sitä käyttänyt, kun olen muutenkin tämmönen ekohörhö. Lisäksi mun menkat on niin niukat, että side riittää ihan hyvin,, eikä niitäkään mene kuin 3 / vrk. Kahdellakin pärjäisin, mutta en halua haista.

Vierailija
16/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:20"]Mä käytän siteitä. Tottumiskysymys taitaa olla.

Ihmettelen lähinnä, miten kuukuppi voi kadota. Jätätkö sä sen mihin vaan?
[/quote]
Ap työnsi sen vähän liian syvälle :`-)

Vierailija
17/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todella runsaat menkat. Käytössä sekä tamppooni ( vaihto puolen tunnun välein) ja side jos silti ehtii vuotaa yli. En viiti housuja liata.

Vierailija
18/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:41"]Mulla todella runsaat menkat. Käytössä sekä tamppooni ( vaihto puolen tunnun välein) ja side jos silti ehtii vuotaa yli. En viiti housuja liata.
[/quote]

Kokeile kuppia ja sidet. Ei tartte vaihtaa noin usein. Tamponit ei toi runsaalla vuodol. Mulla tuli aikoinaan niist aina ohi. Tai siis läpi. Vsik oli mikä super plus plus imu. Kuppi ei oo ikin tullu yli. Eikä tartte jatkuvasti tyhjätä.
Ap

Vierailija
19/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:41"]Mulla todella runsaat menkat. Käytössä sekä tamppooni ( vaihto puolen tunnun välein) ja side jos silti ehtii vuotaa yli. En viiti housuja liata.
[/quote]

Voi kauheeta. :O Kestääkö monta päivää tommosta?

Vierailija
20/24 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:11"]Mun ei oo  pakko huuhdel joka vaihdon yhteydes!!?? OMG, LOL, *REPS*
[/quote]

Yök! Vanhaa verta jää alapäähän ja se muhii uuden kanssa. Yök! Kai nyt jollain puhdistuspyyhkeel edes putsaat.
Ap