Kissalle haiseva vieras ja hajun pois saanti
Meillä kävi eilen kylässä sukulainen kenellä on kissa.
Eilisen illan ja tän aamun oon tuulettanu kämppää kun se pistävä kissan haju jäi asuntoon vaikka vieras poistui.
Miten ihmeessä se haju lähtee? Oon ite allerginen kissoille ja joutunu nyt allergialääkettä ottamaan.
Ihan jäätävän pistävä haju :(
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:55"]
Siis mitä ihmettä :D ettekö tosissaan tiedä miltä kissaihmiset haisee? Kirpparilla ollessa ohitan suosiolla sen pöydän missä "tuoksuu" tää pistävä kissanpissa. Taidatte kaikki siis omistaa kissan ja ootte tottuneita hajuun :D Mä tykkään että mun kotona tuoksuu raikas ja puhdas koti eikä mikään elukka
[/quote]
Hmm, mielenkiintoista. Meillä on useampi sisäkissa, meillä käy todella paljon vieraita ja heistä moni ihmettelee aina, kuinka kotimme voi tuoksua niin hyvälle.
On siis melko yleistä kissoja omistamattomien ihmisten luulo, että kissanpissa haisee kodeissa, joissa on kissa. Kyse on kuitenkin vain kissanhiekan laadusta ja hiekkalaatikon puhtaana pitämisestä.
Ap:lla vaikuttaa olevan vikaa jossain muuallakin kuin hajuaistissa.
[/quote]Laita kuvia kodistasi. Mulle tulee aina kissakodeista mieleen ne,jota olen nähnyt Suomessa ja samanlaisia Hamstraajat ohjelmassaa. eläviä ja kuolleita katteja joka paikassa.
En ole koskaan nähnyt siistiä kissakotia.
Niin en tiedä sitten haisevatko kaikki kissataloudet. Itse tyhjennän kissan hiekkalaatikon kaksi kertaa päivässä, desinfioin sen kloriitilla säännöllisesti ja käytän kallista ja laadukasta hiekkaa. Kissat eivät muutenkaan pissaile nurkkiin, eikä kipoissa ole ikinä ruokaa haisemassa. Olen ollut pitkillä matkoilla ja kotiin tullessa kiinnostuneena haistellut sitä kodin ominaishajua mihin itse asuessaan tottuu, mutta en ole silti huomannut kissanpissan hajua. Monessa muussa asunnossa ja jopa ihmisessä olen sen kyllä haistanut, joten sinänsä ymmärrän aloittajaa, se on aika pistävä ja kestävä haju. Mutta toki meilläkin voi silti haista, ehkä vain vähemmän siivouksen ansiosta.