Kissalle haiseva vieras ja hajun pois saanti
Meillä kävi eilen kylässä sukulainen kenellä on kissa.
Eilisen illan ja tän aamun oon tuulettanu kämppää kun se pistävä kissan haju jäi asuntoon vaikka vieras poistui.
Miten ihmeessä se haju lähtee? Oon ite allerginen kissoille ja joutunu nyt allergialääkettä ottamaan.
Ihan jäätävän pistävä haju :(
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:57"]
Ei se homeasunnossa asuva itse haista vaatteitaan, mutta niin vaan pölähtää välillä kassajonossa home. Ei varmaan kissaihmiset ite haista, niin kun ei homeasunnossa asuvat haista hometta.
[/quote]
Mikse home aina pölähtää just kassajonossa? tota kuulee sanottavan tosi usein.
Meillä kiinteitä syövä vauva ja voin kertoa että kakka haisee! Siksi kiikutan kakkavaipan heti pussissa ulos roskiin, en edes käytä sitä kylppärin roskapöntössä ettei sinne jää hajut.
Ehkä oon vaan liian tarkka hajujen kanssa
Ap
Joo hyi hemmetti jotain kissoja. Mieluummin koira...
Juuri niin se on, mitä tässä useampikin on sanonut: eläimen omistaja turtuu hajuun, jonka muut kyllä huomaavat. Ihan samalla lailla kuin vaikka hajuvesistä pitävä turtuu tuoksun, ja huljauttaa sitä ylleen saavillisen. Ei sitä itse huomaa.
Kaverillani on kaksi kissaa. Hän hoitaa niitä eeeerittäin tunnollisesti. Ostaa vain laatua kateilleen, jotka ovat hänelle todella tärkeitä. On muutenkin ihminen, jolle siisteys on tärkeä juttu. Tää kaveri on useaan otteeseen kehuskellut sillä, kuinka hänen kissansa ovat "niin hajuttomia, että kaikki ihmettelevät". Mutta kun... Oikeasti, niillä kotona leijuu aina selkeän pistävä, hieman ummehtunut kissanpissan haju. Ei nyt silmiä kirvelevän voimakas, mutta kyllä sen ei-kissanomistaja välittömästi huomaa. Tutustuin häneen töissä. Sama haju leijuu hänen ympärillään työpaikallakin. Ollaan tästä kahvipöydässä hänen poissaollessaan juteltu, ei ilkeästi (mukava ihminen, ei häntä kukaan halua loukata), mutta kuitenkin todettu, että kyllä kissanhaju ihmiseen tarttuu. Mä pidän kissoista, tää ei oo pahansuopa kirjoitus, vaan pelkkä toteamus, että ihminen ei omaa normituoksuaan kykene haistamaan.
Homeen haju voi haista myös jonkun kirppispöydässä.. Kierrän kaukaa! Ja eipä siitä kissan hajusta tai homeen hajusta uskalla mitään sanoa, kun vastaus on se mitä on.
Ei ole olemassa mitään ihmiseen tarttuvaa "kissan hajua." kissan kusen haju ei ole kissan ominaishaju, kuten ei myöskään paska ole ihmisen ominaishaju.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:10"]Juuri niin se on, mitä tässä useampikin on sanonut: eläimen omistaja turtuu hajuun, jonka muut kyllä huomaavat. Ihan samalla lailla kuin vaikka hajuvesistä pitävä turtuu tuoksun, ja huljauttaa sitä ylleen saavillisen. Ei sitä itse huomaa.
Kaverillani on kaksi kissaa. Hän hoitaa niitä eeeerittäin tunnollisesti. Ostaa vain laatua kateilleen, jotka ovat hänelle todella tärkeitä. On muutenkin ihminen, jolle siisteys on tärkeä juttu. Tää kaveri on useaan otteeseen kehuskellut sillä, kuinka hänen kissansa ovat "niin hajuttomia, että kaikki ihmettelevät". Mutta kun... Oikeasti, niillä kotona leijuu aina selkeän pistävä, hieman ummehtunut kissanpissan haju. Ei nyt silmiä kirvelevän voimakas, mutta kyllä sen ei-kissanomistaja välittömästi huomaa. Tutustuin häneen töissä. Sama haju leijuu hänen ympärillään työpaikallakin. Ollaan tästä kahvipöydässä hänen poissaollessaan juteltu, ei ilkeästi (mukava ihminen, ei häntä kukaan halua loukata), mutta kuitenkin todettu, että kyllä kissanhaju ihmiseen tarttuu. Mä pidän kissoista, tää ei oo pahansuopa kirjoitus, vaan pelkkä toteamus, että ihminen ei omaa normituoksuaan kykene haistamaan.
[/quote]
Kissan KUSEN HAJU on täysin eri asia kuin KISSAN HAJU. Jessus... Tätä tyhmyyden määrää.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:10"]Juuri niin se on, mitä tässä useampikin on sanonut: eläimen omistaja turtuu hajuun, jonka muut kyllä huomaavat. Ihan samalla lailla kuin vaikka hajuvesistä pitävä turtuu tuoksun, ja huljauttaa sitä ylleen saavillisen. Ei sitä itse huomaa. Kaverillani on kaksi kissaa. Hän hoitaa niitä eeeerittäin tunnollisesti. Ostaa vain laatua kateilleen, jotka ovat hänelle todella tärkeitä. On muutenkin ihminen, jolle siisteys on tärkeä juttu. Tää kaveri on useaan otteeseen kehuskellut sillä, kuinka hänen kissansa ovat "niin hajuttomia, että kaikki ihmettelevät". Mutta kun... Oikeasti, niillä kotona leijuu aina selkeän pistävä, hieman ummehtunut kissanpissan haju. Ei nyt silmiä kirvelevän voimakas, mutta kyllä sen ei-kissanomistaja välittömästi huomaa. Tutustuin häneen töissä. Sama haju leijuu hänen ympärillään työpaikallakin. Ollaan tästä kahvipöydässä hänen poissaollessaan juteltu, ei ilkeästi (mukava ihminen, ei häntä kukaan halua loukata), mutta kuitenkin todettu, että kyllä kissanhaju ihmiseen tarttuu. Mä pidän kissoista, tää ei oo pahansuopa kirjoitus, vaan pelkkä toteamus, että ihminen ei omaa normituoksuaan kykene haistamaan. [/quote] Kissan KUSEN HAJU on täysin eri asia kuin KISSAN HAJU. Jessus... Tätä tyhmyyden määrää.
[/quote]
Jaxuja! Miau!
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:10"]Juuri niin se on, mitä tässä useampikin on sanonut: eläimen omistaja turtuu hajuun, jonka muut kyllä huomaavat. Ihan samalla lailla kuin vaikka hajuvesistä pitävä turtuu tuoksun, ja huljauttaa sitä ylleen saavillisen. Ei sitä itse huomaa.
[/quote]
Kissan KUSEN HAJU on täysin eri asia kuin KISSAN HAJU. Jessus... Tätä tyhmyyden määrää.
[/quote]
No voi jeesus kun nyt täytyy pilkkua nussutella.
Ymmärsit kuitenkin pointin tässä keskustelussa? Olkoon se haju sitten lähtösin siitä kissan kusesta tai kissan kullista.
Kissat on kyllä omistajilleen tooosi arka paikka, tunteet tulee heti pintaan kuin uskonsoturilla konsanaan... Henkilökohtaisesti oon varma, että se on toksoplasmoosin aiheuttamaa! :P
Eiköhän se haju ollut ihan ihmisen haju. Tosin aloittajan tarkoitusperät ovat myös haisevat. Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, johon en ikinä haluaisi tutustua.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:27"]Eiköhän se haju ollut ihan ihmisen haju. Tosin aloittajan tarkoitusperät ovat myös haisevat. Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, johon en ikinä haluaisi tutustua.
[/quote]
En mä tarvii lähipiiriini enää yhtään kissaihmistä, kiitos vaan :)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:22"]Kissat on kyllä omistajilleen tooosi arka paikka, tunteet tulee heti pintaan kuin uskonsoturilla konsanaan... Henkilökohtaisesti oon varma, että se on toksoplasmoosin aiheuttamaa! :P
[/quote]
:D :D
ap haisee perseelle. harmi kun et itse sitä haista. :(
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:10"]Juuri niin se on, mitä tässä useampikin on sanonut: eläimen omistaja turtuu hajuun, jonka muut kyllä huomaavat. Ihan samalla lailla kuin vaikka hajuvesistä pitävä turtuu tuoksun, ja huljauttaa sitä ylleen saavillisen. Ei sitä itse huomaa.
[/quote]
[/quote]
No voi jeesus kun nyt täytyy pilkkua nussutella.
Ymmärsit kuitenkin pointin tässä keskustelussa? Olkoon se haju sitten lähtösin siitä kissan kusesta tai kissan kullista.
[/quote]
Kyllä sillä itse asiassa on väliä, kun väitetään, että KISSA ITSESSÄÄN haisee, vaikka ainoastaan sen eritteet haisevat. Samoin minäkään en ole HAISEVA IHMINEN, vaikka paskani ja kuseni haisee. Ne eivät ole minun ominaishajujani.
Kyllä eläimet haisee. Kissanpissan haju on kuvottava. Ja se tulee helposti jo yhdestä kissasta. Pahimmillaan se on suorastaan hengitystä haittaava.
Joskus kävin koiratalossa ja ilmaa olisi voinut leikata veitsellä. Sellainen tunkka siellä oli. Sitten otettiin oma koira ja ajattelin, ettei meillä haise yhtään koiran takia. Ei sitä kyllä haistakaan normaalisti, mutta kun on oltu kotoa pari päivää pois (ja koiralla hoitaja), niin ensimmäiset sekunnit eteisessä sen hajun haistaa. Normaalin työpäivän jälkeen ei huomaa mitään, mutta pidempi poissaolo tuo sen esille ihan hetkeksi, kunnes nenä taas tottuu. Eli kyllä tää yksikin koira haisee...
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:43"]
Kyllä eläimet haisee. Kissanpissan haju on kuvottava. Ja se tulee helposti jo yhdestä kissasta. Pahimmillaan se on suorastaan hengitystä haittaava.
Joskus kävin koiratalossa ja ilmaa olisi voinut leikata veitsellä. Sellainen tunkka siellä oli. Sitten otettiin oma koira ja ajattelin, ettei meillä haise yhtään koiran takia. Ei sitä kyllä haistakaan normaalisti, mutta kun on oltu kotoa pari päivää pois (ja koiralla hoitaja), niin ensimmäiset sekunnit eteisessä sen hajun haistaa. Normaalin työpäivän jälkeen ei huomaa mitään, mutta pidempi poissaolo tuo sen esille ihan hetkeksi, kunnes nenä taas tottuu. Eli kyllä tää yksikin koira haisee...
[/quote]
En vastaavassa tilanteessa reissusta kotiin tullessani huomaa mitään erikoista koiranhajua. Meillä on kyllä aika iso talo ja koira viihtyy paljon ulkona. Yöt nukkuu kuitenkin sisällä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:43"]Kyllä eläimet haisee. Kissanpissan haju on kuvottava. Ja se tulee helposti jo yhdestä kissasta. Pahimmillaan se on suorastaan hengitystä haittaava.
[/quote]
Kissan KUSI haisee. KISSA ei haise. Tai jos haisee niin lääkäriin mars. Minulla oli lähemmäs 20 vuotta kissa ja tasan tarkkaan tietäisin jos kotona olisi joku hemmetin "kissan haju" ollut :D olen ollut pudempiäkin aikoja pois kotoa esim. ulkomailla, eikä kertaakaan kotiin tullessa ole iskenyt nenään joku "kissan haju." Aina olen saanut kehuja tuoksumisestani.
Nyt kun näitä hajutabuja ruoditaan, niin... lapsetkin kyllä haisee!!! Lapsissa tuntuu tosi usein sellainen epämiellyttävä imelä haju, myös lapsiperhekodeissa. Ja onhan meillä aikuisillakin ominaishajumme, vaikka ne nykyään pyritään huolella pois saamaankin. Luulen et nää hajujutut on vähän sellasia, et omien lasten "tuoksusta" tykkää ja voi tykätä myös oman lemminkin tuoksusta. Tosin en usko et kukaan tykkää lemmikkinsä kusen tai paskan hajusta. Sen takia koira on mun mielestä yleensä pienempi paha noin hajujen kannalta, jollei oo tosi pahanhajuinen koira. Kissanvessa ei vaan voi tuoksia hyvältä vaikka millä kiintymyksellä sitä nuuhkisi.