9vko abortin jälkeen yhä positiivinen raskaustesti???
Tein abortin kaavinnalla n.9vko sitten, en ole vielä käynyt jälkitarkastuksessa, mutta mielenrauhan vuoksi tein raskaustestin, joka olikin haalea positiivinen. Onko tämä normaalia?
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"]Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!! [/quote] Eihän tästä nyt hirveän kauan aikaa ole kun lehdestä luettiin että nainen oli tehnyt abortin ja sai useampi kuukausi myöhemmin tietää että vauva porskutti tyytyväisenä vielä kohdussa. Olikohan ottanut jälkiehkäisynkin ennen aborttia? Vanhemmat sitten ottivat "ihmevauvan" ilolla vastaan kun se niin sinnikkäästi halusi maailmaan. Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan...
[/quote]
Pelottaisi lähinnä sikiön puolesta, aika kovia olisi joutunut kokemaan :(
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:20"]
No jos olet uudestaan raskaana niin mitä aiot tehdä? Aika kylmäveristä olisi tehdä taas abortti
[/quote]
Aika vaikea olisi sanoa, tiedän ettei isä ainakaan lasta tahtoisi. Toisin kun ensimmäisen raskauden kohdalla..
-AP
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"]Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!! [/quote] Eihän tästä nyt hirveän kauan aikaa ole kun lehdestä luettiin että nainen oli tehnyt abortin ja sai useampi kuukausi myöhemmin tietää että vauva porskutti tyytyväisenä vielä kohdussa. Olikohan ottanut jälkiehkäisynkin ennen aborttia? Vanhemmat sitten ottivat "ihmevauvan" ilolla vastaan kun se niin sinnikkäästi halusi maailmaan. Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan...
[/quote]
Pelottaisi lähinnä sikiön puolesta, aika kovia olisi joutunut kokemaan :(
[/quote]
Ilmeisesti tämä tapaus oli syntynyt terveenä jos oikein muistan mutta ymmärrän kyllä ajatuksen. Mutta kallistuisin kuitenkin enemmän uuden raskauden puoleen jos pitäisi arvata tämän ketjun perusteella. Lääkärissähän se selviää, tsemppiä!
Raskausviikkoja oli toisella kertaa 7 (ihan keskeytys) ja toisella kertaa alkio kuoli kohtuun vkl 9 ja tehtiin "keskeytys"..
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:37"]
Mulla on ollut kahdessa keskeytytksessä plussaa vielä vko 11-12 kohdalla tikulla.. Siksi ainakin täällä päin neuvotaan menemään verikokeeseen terkkarille, jossa nähdää onko keskeytys onnistunut eli mulla ollut onnistunut molemmilla kerroilla silti...
[/quote]
Siis 11-12vko keskeytyksen jälkeen? Kuinka pitkällä olit?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"]Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!! [/quote] Eihän tästä nyt hirveän kauan aikaa ole kun lehdestä luettiin että nainen oli tehnyt abortin ja sai useampi kuukausi myöhemmin tietää että vauva porskutti tyytyväisenä vielä kohdussa. Olikohan ottanut jälkiehkäisynkin ennen aborttia? Vanhemmat sitten ottivat "ihmevauvan" ilolla vastaan kun se niin sinnikkäästi halusi maailmaan. Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan... [/quote] Pelottaisi lähinnä sikiön puolesta, aika kovia olisi joutunut kokemaan :( [/quote] Ilmeisesti tämä tapaus oli syntynyt terveenä jos oikein muistan mutta ymmärrän kyllä ajatuksen. Mutta kallistuisin kuitenkin enemmän uuden raskauden puoleen jos pitäisi arvata tämän ketjun perusteella. Lääkärissähän se selviää, tsemppiä!
[/quote]
Kiitos! Soitan aamulla lääkäriin niin toivottavasti selviää pian mikä vaivaa, vai vaivaako mikään.. :)
-AP
Mulla näytti vielä 9vko kohdalla testi haaleata plussaa. Sehän lukee clearbluen ohjeissa, että abortin jälkeen pitää odottaa vähintää 9vko että testi ei enää näytä edellisestä raskaudesta. Et ole raskaana, se vaan menee joskus näin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:22"]
No jos olet uudestaan raskaana niin mitä aiot tehdä? Aika kylmäveristä olisi tehdä taas abortti
[/quote]
Aika vaikea olisi sanoa, tiedän ettei isä ainakaan lasta tahtoisi. Toisin kun ensimmäisen raskauden kohdalla..
-AP
[/quote]
Miks isä muuttanut nyt mieltään? En tajua..
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"]
Mulla näytti vielä 9vko kohdalla testi haaleata plussaa. Sehän lukee clearbluen ohjeissa, että abortin jälkeen pitää odottaa vähintää 9vko että testi ei enää näytä edellisestä raskaudesta. Et ole raskaana, se vaan menee joskus näin.
[/quote]
Toivottavasti on näin! Testin jonka tein, ohjeissa ei ollut mainintaa abortin jälkeisestä testaamisesta.
-AP
Mulla oli positiivinenmelkein 2kk vaikka välissä oli superniukat menkatkin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"]
[/quote]
-AP
[/quote]
[/quote]
Siis jos olisin taas raskaana, olisi kyseessä eri mies. Pahoittelen jos kirjoitan epäselvästi, lievä paniikki päällä... :D
-AP
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"]
[/quote]
-AP
[/quote]
[/quote]
Siis jos olisin taas raskaana, olisi kyseessä eri mies. Pahoittelen jos kirjoitan epäselvästi, lievä paniikki päällä... :D
-AP
[/quote]Just olet ollut raskaana ja nyt paneskelet uuden miehen kanssa ilman kumia? En kehtaisi edes myöntää tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:22"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:20"] No jos olet uudestaan raskaana niin mitä aiot tehdä? Aika kylmäveristä olisi tehdä taas abortti [/quote] Aika vaikea olisi sanoa, tiedän ettei isä ainakaan lasta tahtoisi. Toisin kun ensimmäisen raskauden kohdalla.. -AP [/quote] Miks isä muuttanut nyt mieltään? En tajua.. [/quote] Siis jos olisin taas raskaana, olisi kyseessä eri mies. Pahoittelen jos kirjoitan epäselvästi, lievä paniikki päällä... :D -AP [/quote]Just olet ollut raskaana ja nyt paneskelet uuden miehen kanssa ilman kumia? En kehtaisi edes myöntää tuollaista.
[/quote]
Juu, alkukesästä olin yhden miehen kanssa (jolle siis tulin raskaaksi), nyt elo-syyskuussa toisen kanssa. Kyllä, olen kamala ihminen. :D Sukupuolitautitestit tehtiin itselle abortin yhteydessä ja uus mies myös testattu, kierukka löytyy, siis mikä vikana? :)
-AP
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:22"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:20"] No jos olet uudestaan raskaana niin mitä aiot tehdä? Aika kylmäveristä olisi tehdä taas abortti [/quote] Aika vaikea olisi sanoa, tiedän ettei isä ainakaan lasta tahtoisi. Toisin kun ensimmäisen raskauden kohdalla.. -AP [/quote] Miks isä muuttanut nyt mieltään? En tajua.. [/quote] Siis jos olisin taas raskaana, olisi kyseessä eri mies. Pahoittelen jos kirjoitan epäselvästi, lievä paniikki päällä... :D -AP [/quote]Just olet ollut raskaana ja nyt paneskelet uuden miehen kanssa ilman kumia? En kehtaisi edes myöntää tuollaista.
[/quote]
Juu, alkukesästä olin yhden miehen kanssa (jolle siis tulin raskaaksi), nyt elo-syyskuussa toisen kanssa. Kyllä, olen kamala ihminen. :D Sukupuolitautitestit tehtiin itselle abortin yhteydessä ja uus mies myös testattu, kierukka löytyy, siis mikä vikana? :)
-AP
[/quote]No tuo asenteesi. Minullekin on tehty abortti, mutta en hymynaamojen kera täällä naureskele asiasta ja otin opikseni olemaan tarkempana ehkäisyn kanssa. Annat itsestäsi aika vastuuntunnottoman vaikutelman.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:06"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:22"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:20"] No jos olet uudestaan raskaana niin mitä aiot tehdä? Aika kylmäveristä olisi tehdä taas abortti [/quote] Aika vaikea olisi sanoa, tiedän ettei isä ainakaan lasta tahtoisi. Toisin kun ensimmäisen raskauden kohdalla.. -AP [/quote] Miks isä muuttanut nyt mieltään? En tajua.. [/quote] Siis jos olisin taas raskaana, olisi kyseessä eri mies. Pahoittelen jos kirjoitan epäselvästi, lievä paniikki päällä... :D -AP [/quote]Just olet ollut raskaana ja nyt paneskelet uuden miehen kanssa ilman kumia? En kehtaisi edes myöntää tuollaista. [/quote] Juu, alkukesästä olin yhden miehen kanssa (jolle siis tulin raskaaksi), nyt elo-syyskuussa toisen kanssa. Kyllä, olen kamala ihminen. :D Sukupuolitautitestit tehtiin itselle abortin yhteydessä ja uus mies myös testattu, kierukka löytyy, siis mikä vikana? :) -AP [/quote]No tuo asenteesi. Minullekin on tehty abortti, mutta en hymynaamojen kera täällä naureskele asiasta ja otin opikseni olemaan tarkempana ehkäisyn kanssa. Annat itsestäsi aika vastuuntunnottoman vaikutelman.
[/quote]
Onneksi kyseessä on anonyymi keskustelupalsta, joten ei minua kauheasti kiinnosta mitä minusta ajattelette.. :) ja mielestäni kierukan hankkiminen oli hyvä tapa huolehtia ehkäisystäni (toivottavasti se vaan on edelleen paikallaan!)
Ei kaikki tunne kierukan lankoja. Multa lyhennettiin jonkun verran sitä(käsitin, että siinä mallissa oli vain yksi.), koska käytän kuukuppia. Olen sitä monesti yrittänyt tunnustella, mutta ei ole löytynyt. Mieskään ei ole kuulemma mitään tuntenut.
Kierukka on silti ollut ihan normaalisti paikallaan, koska poisto onnistui helposti tai lääkäri ei ainakaan sanonut, että olisi ollut ongelmia.
AP päivittää, soitin verikokeen tuloksista ja hcg oli 67, hoitaja puhelimessa sanoi että on ihan normaali. Taidan nyt siis uskoa häntä ja huokaista helpotuksesta. :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:24"]
Ei kaikki tunne kierukan lankoja. Multa lyhennettiin jonkun verran sitä(käsitin, että siinä mallissa oli vain yksi.), koska käytän kuukuppia. Olen sitä monesti yrittänyt tunnustella, mutta ei ole löytynyt. Mieskään ei ole kuulemma mitään tuntenut. Kierukka on silti ollut ihan normaalisti paikallaan, koska poisto onnistui helposti tai lääkäri ei ainakaan sanonut, että olisi ollut ongelmia.
[/quote]
Itse tunsin aluksi narut, mutta nyt ei ole noin pariin viikkoon enää tuntunut.. :o Mutta käsittääkseni myös kohdunkaulan asento voi vaikuttaa siihen, tuntuuko vai eikö..?
-AP
Ei tässä nyt mistään kierukasta ole kyse vaan siitä miten kevyesti suhtaudut aborttiin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:15"]Eikö kyseessä voisi olla raskauden jälkeiset hcg pitoisuudet vielä?
[/quote]
Ei. 2vkon jälkeen pienenee jo huomattavasti jos onnistunut,5vkon jälkeen ei näy enää mitään.
[/quote]
Mulla kesti hcg 600->0 kuukausi..että ei kyllä tuollaista yleispätevää lausuntoa voi antaa.
[/quote]
Joo ei todellakaan! Mulla kesti hcg lasku 782-0 melkeen 9 viikkoa. Kohtuun on aapeella voinut jäädä esim.hyvin pieni pala istukkaa joka aiheuttaa positiivisen raskaustestin. Tämä on hyvin yleistä.