Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9vko abortin jälkeen yhä positiivinen raskaustesti???

Vierailija
16.09.2015 |

Tein abortin kaavinnalla n.9vko sitten, en ole vielä käynyt jälkitarkastuksessa, mutta mielenrauhan vuoksi tein raskaustestin, joka olikin haalea positiivinen. Onko tämä normaalia?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä vielä. Ajattelin aluksi tämän olevan ihan normaalia, mutta nyt vähän huolestuin. Kannattaakohan soittaa huomenna jo lääkäriin, vai odotella rauhassa ensi viikon lääkäriaikaani..?

Vierailija
42/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:18"]AP täällä, en usko olevani enää raskaana, ainakaan aikaisesta raskaudesta. Raskausoireet katosivat hiljalleen keskeytyksen jälkeen, ja tämä tekemäni plussa oli todella haalea. Olen ollut yhdynnässä. [/quote] No mikä ehkäisy sulla on? Olethan tietysti käyttänyt ehkäisyä, eikös?

[/quote]

Kyllä, kierukka asennettiin kaavinnan yhteydessä.
[/quote]

Niin ja sitähän ei ole tarkistettu ultralla että se on paikallaan, joten..Onnea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:28"]

Rypäleraskaus?

[/quote]

En tiedä mitä tuo edes meinaa, mutta ultrassa näkyi yksi sikiö.
[/quote]

No ei se keskeytetty. Googlaa rypäleraskaus ja soita heti huomenna lääkäriin

Vierailija
44/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:44"]AP täällä vielä. Ajattelin aluksi tämän olevan ihan normaalia, mutta nyt vähän huolestuin. Kannattaakohan soittaa huomenna jo lääkäriin, vai odotella rauhassa ensi viikon lääkäriaikaani..?
[/quote] soita heti huomenna. Ei elämä ole asia millä leikitellään

Vierailija
45/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:18"]AP täällä, en usko olevani enää raskaana, ainakaan aikaisesta raskaudesta. Raskausoireet katosivat hiljalleen keskeytyksen jälkeen, ja tämä tekemäni plussa oli todella haalea. Olen ollut yhdynnässä. [/quote] Millainen ehkäisy" Ei se ed.raskaus enää näy testissä eli olet uudelleen raskaana

[/quote]

Kierukka asennettiin kaavinnan yhteydessä. Huolestuin vaan kun en ole nyt tuntenut niitä "lankoja"
[/quote] Kai sulle sanottiin että ekat viikot pitää käyttää kortsua?
[/quote]Mihin tämä perustuu? Kierukan teho alkaa heti. Kierukkahan voidaan asentaa jälkiehkäisynäkin muistaakseni alle 2vrk suojaamattomasta yhdynnästä.
[/quote]

Ei niinkään ehkäisyn takia, jos kerta kierukka on laitettu, vaan tulehdusriskin vuoksi.

Vierailija
46/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:18"]AP täällä, en usko olevani enää raskaana, ainakaan aikaisesta raskaudesta. Raskausoireet katosivat hiljalleen keskeytyksen jälkeen, ja tämä tekemäni plussa oli todella haalea. Olen ollut yhdynnässä. [/quote] Millainen ehkäisy" Ei se ed.raskaus enää näy testissä eli olet uudelleen raskaana

[/quote]

Kierukka asennettiin kaavinnan yhteydessä. Huolestuin vaan kun en ole nyt tuntenut niitä "lankoja"
[/quote]Mihin tämä perustuu? Kierukan teho alkaa heti. Kierukkahan voidaan asentaa jälkiehkäisynäkin muistaakseni alle 2vrk suojaamattomasta yhdynnästä.
[/quote]

Siihen että,tovin kuluttua tarkistetaan ultralla että se kierukka on siellä paikallaan.

Vierailija
47/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukan vaikutus ainakin alkaa heti asetuksesta.

Vierailija
48/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kyllä se voidaan jälkiehkäisynä laittaa myöhemminkin. Takeita ei ole missään vaiheessa että se varmasti toimii

Vierailija
49/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:24"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:18"]AP täällä, en usko olevani enää raskaana, ainakaan aikaisesta raskaudesta. Raskausoireet katosivat hiljalleen keskeytyksen jälkeen, ja tämä tekemäni plussa oli todella haalea. Olen ollut yhdynnässä. [/quote] No mikä ehkäisy sulla on? Olethan tietysti käyttänyt ehkäisyä, eikös? [/quote] Kyllä, kierukka asennettiin kaavinnan yhteydessä. [/quote] Niin ja sitähän ei ole tarkistettu ultralla että se on paikallaan, joten..Onnea

[/quote]

Lanjat tuntuivat vielä joku ehkä viikko tai kaksi sitten, jolloin oli vielä vuotoa. Nyt vuoto on ollut pientä tiputtelua lähinnä. Epäilen itse, että raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun, jonka vuoksi vuotoa on yhä ollut. Soitan heti aamulla lääkäriin, kiitos vastauksistanne!

-AP

Vierailija
50/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:21"]

[/quote]

[/quote]

Siihen että,tovin kuluttua tarkistetaan ultralla että se kierukka on siellä paikallaan.
[/quote]

Ei ollut yksityisellä ainakaan välttämätön tuo tarkastuskäynti.

Vierailija
51/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Ei pidä paikkaansa. Jos ultrataan niin se tehdään silloin. Näinhän on leikkurissa voitukin tehdä.

Vierailija
52/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei niinkään ehkäisyn takia, jos kerta kierukka on laitettu, vaan tulehdusriskin vuoksi.
[/quote]Miten se tuohon plussaan vaikuttaa? Kun kierukka laitetaan, niin ehkäisy on voimassa HETI.

Vierailija
53/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!!

Vierailija
54/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"]

Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!!

[/quote]

Tätä itsekin epäilen ja myös tavallaan toivon. En todellakaan usko sikiön sinne jääneen kasvamaan, kaavinnan jälkeen myös ultrasivat kohdun (potilaskertomuksessa luki) ja tarkistivat että se on tyhjentynyt riittävästi. Mikäli sielä vielä jotain on, joudun varmaan uudelleen kaavintaan?

-AP

Vierailija
55/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"]

[/quote]

Tätä itsekin epäilen ja myös tavallaan toivon. En todellakaan usko sikiön sinne jääneen kasvamaan, kaavinnan jälkeen myös ultrasivat kohdun (potilaskertomuksessa luki) ja tarkistivat että se on tyhjentynyt riittävästi. Mikäli sielä vielä jotain on, joudun varmaan uudelleen kaavintaan?

-AP
[/quote] Mikäli on ultrattu, niin myös kierukkahan on tarkastettu.

Vierailija
56/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"] Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!! [/quote] Tätä itsekin epäilen ja myös tavallaan toivon. En todellakaan usko sikiön sinne jääneen kasvamaan, kaavinnan jälkeen myös ultrasivat kohdun (potilaskertomuksessa luki) ja tarkistivat että se on tyhjentynyt riittävästi. Mikäli sielä vielä jotain on, joudun varmaan uudelleen kaavintaan? -AP [/quote] Mikäli on ultrattu, niin myös kierukkahan on tarkastettu.

[/quote]

Kyllä, ensimmäisen kierukan asennus oli epäonnistunut, kun lääkäri oli lankoja lyhentäessään vetänyt sitä liikaa. Olivat vielä ultralla varmistaneet että toinen asennus oli onnistunut.

-AP

Vierailija
57/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"] Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!! [/quote] Tätä itsekin epäilen ja myös tavallaan toivon. En todellakaan usko sikiön sinne jääneen kasvamaan, kaavinnan jälkeen myös ultrasivat kohdun (potilaskertomuksessa luki) ja tarkistivat että se on tyhjentynyt riittävästi. Mikäli sielä vielä jotain on, joudun varmaan uudelleen kaavintaan? -AP [/quote] Mikäli on ultrattu, niin myös kierukkahan on tarkastettu.

[/quote]

Kyllä, ensimmäisen kierukan asennus oli epäonnistunut, kun lääkäri oli lankoja lyhentäessään vetänyt sitä liikaa. Olivat vielä ultralla varmistaneet että toinen asennus oli onnistunut.

-AP
[/quote]Eli voit olla uuden raskauden suhteen täysin huoletta. Kohtu on ultrattu ja katsottu tyhjäksi ja kierukka paikoillaan.

Vierailija
58/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:04"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"] Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!! [/quote] Tätä itsekin epäilen ja myös tavallaan toivon. En todellakaan usko sikiön sinne jääneen kasvamaan, kaavinnan jälkeen myös ultrasivat kohdun (potilaskertomuksessa luki) ja tarkistivat että se on tyhjentynyt riittävästi. Mikäli sielä vielä jotain on, joudun varmaan uudelleen kaavintaan? -AP [/quote] Mikäli on ultrattu, niin myös kierukkahan on tarkastettu. [/quote] Kyllä, ensimmäisen kierukan asennus oli epäonnistunut, kun lääkäri oli lankoja lyhentäessään vetänyt sitä liikaa. Olivat vielä ultralla varmistaneet että toinen asennus oli onnistunut.   -AP [/quote]Eli voit olla uuden raskauden suhteen täysin huoletta. Kohtu on ultrattu ja katsottu tyhjäksi ja kierukka paikoillaan.

[/quote]

Vähän pelottaa että kierukka olisi nyt myöhemmin lähtenyt paikoiltaan tai tullut kokonaan pois, kun ne langat ei enää tunnu. Joskus pari vko sitten yhdynnän jälkeen alkoi ihan todella runsas verenvuoto, valui ihan kunnolla sellaista "ohutta" verta. Mietin jälkeenpäin, olisiko yhdynnässä voinut kierukka jotenkin karata jonnekin tms, se vuoto oli nimittäin todella runsasta, mutta lakkasi jo samana iltana :o

Vierailija
59/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:04"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"] Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!! [/quote] Tätä itsekin epäilen ja myös tavallaan toivon. En todellakaan usko sikiön sinne jääneen kasvamaan, kaavinnan jälkeen myös ultrasivat kohdun (potilaskertomuksessa luki) ja tarkistivat että se on tyhjentynyt riittävästi. Mikäli sielä vielä jotain on, joudun varmaan uudelleen kaavintaan? -AP [/quote] Mikäli on ultrattu, niin myös kierukkahan on tarkastettu. [/quote] Kyllä, ensimmäisen kierukan asennus oli epäonnistunut, kun lääkäri oli lankoja lyhentäessään vetänyt sitä liikaa. Olivat vielä ultralla varmistaneet että toinen asennus oli onnistunut.   -AP [/quote]Eli voit olla uuden raskauden suhteen täysin huoletta. Kohtu on ultrattu ja katsottu tyhjäksi ja kierukka paikoillaan.

[/quote]

Vähän pelottaa että kierukka olisi nyt myöhemmin lähtenyt paikoiltaan tai tullut kokonaan pois, kun ne langat ei enää tunnu. Joskus pari vko sitten yhdynnän jälkeen alkoi ihan todella runsas verenvuoto, valui ihan kunnolla sellaista "ohutta" verta. Mietin jälkeenpäin, olisiko yhdynnässä voinut kierukka jotenkin karata jonnekin tms, se vuoto oli nimittäin todella runsasta, mutta lakkasi jo samana iltana :o

[/quote]

Niin täällä siis AP edelleen. Ohutta oli vähän huonosti kuvailtu, siis sellaista normaalia verta mitä esim jostain isosta haavasta vuotaa. Ei sellaista kuukautisverityylistä, jossa välillä jotain paksumpaa yms.. 

Vierailija
60/90 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:00"]Itse olen tehnyt abortin ja lääkäri sanoi minulle että voi näkyä jopa parikin kk että hcg kokonaan laskenut. Ja keskeytyksen kun tekee niin aluksi kun otetaan ensimmäinen pilleri,se lopettaa jo sikiön toiminnan eli ei todellakaan ole mahdollista että raskaus sen jälkeen etenisi. Se on mahdollista että kohtu ei oo kokonaan tyhjentynyt ja siksi näyttää vielä positiivista ja on ns epäonnistunut!!
[/quote]

Eihän tästä nyt hirveän kauan aikaa ole kun lehdestä luettiin että nainen oli tehnyt abortin ja sai useampi kuukausi myöhemmin tietää että vauva porskutti tyytyväisenä vielä kohdussa. Olikohan ottanut jälkiehkäisynkin ennen aborttia? Vanhemmat sitten ottivat "ihmevauvan" ilolla vastaan kun se niin sinnikkäästi halusi maailmaan. Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme