Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pidätkö joskus hedelmäpäiviä? Eli syöt pelkästään hedelmiä yhden päivän ajan?

Vierailija
03.10.2006 |

Minä olen ottanut tavaksi syödä joka maanantai vain hedelmiä (greippiä, omenaa, appelsiinia, mandariinia, persikoita, ananasta) ja jotenkin koko viikko pyörähtää paremmin käyntiin :) Syön toki päivittäin hedelmiä, marjoja ja kasviksia muutenkin, mutta tuollainen suolistonhellimispäivä on osoittautunut tosi hyväksi avuksi myös laihduksessa!

Muita hedelmäpäivien pitäjiä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakonomainen tarve pysyä laihana.

Vierailija
2/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laihdutustapa ei suosittele hedelmien syöntiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla hedelmät saa myös tosi paljon kaasua aikaan eli mistään suoliston hellimisestä en omalla kohdallani puhuisi.

Vierailija
4/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vettä vaan siis!

Vierailija
5/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan siis Fitonics - Elämäsi kuntoon -kirjaan pohjautuvaa dieettiä. Nyt on sellainen 1,5kk takana ko. ohjeilla, ja tuosta ajasta kuukauden olen pitänyt niitä hedelmäpäiviä 1 per viikko. Dieettiin kuuluu hedelmien, marjojen ja kasvisten syöminen päivittäin muutenkin. Dieetti perustuu siihen, että proteeiineja ja hiilareita ei syödä samalla aterialla ylenmäärin, vaan ateria on JOKO proteiini + kasvikset/vihannekset TAI hiilarit + kasvikset/vihannekset. Leipää ei siis syödä proteiinipitoisilla aterioilla laisinkaan, ja muutenkin valkoiset jauhot ovat pannassa.

Aloituspaino mulla oli 69kg (pituutta 164), ja tässä 1,5kk:ssa olen laihtunut 4kg. Teen joka aamu 15-20 minuutin pituisen jumpan heti herättyäni, ja syön aamiaiseksi pelkkiä hedelmiä. Tyypillinen lounas on keitto + pala täysjyväleipää, tyypillinen päivällinen taas on kanaa/kalaa/lihaa ja vihanneksia. Lisäksi tietysti käyn lenkillä 3-4 kertaa viikossa, 30-45 min kerrallaan.

Tämä tuntuu jotenkin hyvältä ruokavaliolta, ja koska rakastan hedelmiä, niin hedelmäpäivät eivät tunnu mitenkään kidutukselta :)

ap

Vierailija
6/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänsyöntiä tai puuronsyöntiä ei ole dieetissä rajoitettu muutoin, kuin että vaaleaa leipää ei ole suositeltavaa syödä.

Vierailija
7/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

7, siis mitä? Kuidut aiheuttaa syöp...

Vierailija
8/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan, että eiköhän näiden suolistosyöpien taustalla ole enemmänkin eläinrasvojen ja puhdistettujen sokereiden runsas syöminen, ja ruokavalion KUIDUTTOMUUS (eli ei syödä kokojyväleipää, ei kasviksia, ei hedelmiä..)

Vierailija
9/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meinaan, että eiköhän näiden suolistosyöpien taustalla ole enemmänkin eläinrasvojen ja puhdistettujen sokereiden runsas syöminen, ja ruokavalion KUIDUTTOMUUS (eli ei syödä kokojyväleipää, ei kasviksia, ei hedelmiä..)

Kuitua kyllä saa muualtakin kun suomalaisille niin rakkaista viljoista.

Niin ja kannattaa muuten kokeilla sitä niin kamalaa eläinrasvaa eli ihan voita niin tuntee jo miten eri fiilis siellä suolistossa on.

Vierailija
10/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli anna tutkijoiden ja tutkimuksen nimi, ja linkki, jos ko. artikkeli on luettavissa netistä?

Vierailija
11/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla löytyy vain päinvastaista. Sen sijaan punaisen lihan tiedetään altistavan suolistosyöville.

Vierailija
12/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille joka kauhisteli että hedelmät ja karkit olisi sama asia, niin höpöhöpö. :)

Vierailija
13/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa kasviksia tulee täyteen harvalla, sen sijaan eineksiä, eläinrasvoja ja lihaa vedetään säälimättä. Eivät suositukset ole sama asia kuin valtaväestön ruokailutottumukset.

Vierailija
14/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan nyt se tutkimus tänne, niin voimme tarkistaa, puhutko puutaheinää vai onko tuollainen tutkimus todella tehty (ja onko tehty kuinka tasokkaassa yliopistossa, jossa työskentelee alan huippututkijoita)?

Vierailija
15/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun jätti viljat pois ja otti tilalle sen kammottavan eläinrasvan.

Valitettavasti en muista mistä olen lukenut tuota vilja aiheuttaa suolistosyöpää juttua, kun anoppi vielä vei eilen mun kaikki aihetta koskevat opuksetkin mennessään. Palauttaa ne kyllä -joskus.

Vierailija
16/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että jos tuollainen tutkimus on tehty, siinä ei ole minkäänlaista kokeellista osuutta, vaan tutkimus pohjautuu teorioiden yhdistelyyn (väärinkäyttöön). Jos sinun olosi on parantunut viljojen poisjättämisen jälkeen, niin väitätkö, että sinulla olisi ollut SUOLISTOSYÖPÄ edessäsi, ellet olisi näin toiminut? Luultavasti sinulla on ollut jonkinasteinen keliakia, jos mitkään viljat eivät ole sopineet sinulle.

Korvaat siis ruokavaliossasi viljat eläinrasvalla, ymmärsinkö oikein? Mahdat olla melkoinen aikapommi, sydämesi terveyden osalta siis. Täytyy tässä tarkentaa, että käytän myös itse ruokavaliossani ns. oikeaa voita jonkin verran, mutta en käytä rasvoja leivän päällä, ja ruuanlaitossa käytän aina öljyä (voita käytän lähinnä leivonnassa).

Kohtuus kaikessa, ja tuon " viljat aiheuttaa syöpää" -höpötyksesi uskokoon ken haluaa (= ken karppaa ;)

Vierailija
17/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Väitän, että jos tuollainen tutkimus on tehty, siinä ei ole minkäänlaista kokeellista osuutta, vaan tutkimus pohjautuu teorioiden yhdistelyyn (väärinkäyttöön). Jos sinun olosi on parantunut viljojen poisjättämisen jälkeen, niin väitätkö, että sinulla olisi ollut SUOLISTOSYÖPÄ edessäsi, ellet olisi näin toiminut? Luultavasti sinulla on ollut jonkinasteinen keliakia, jos mitkään viljat eivät ole sopineet sinulle.

Korvaat siis ruokavaliossasi viljat eläinrasvalla, ymmärsinkö oikein? Mahdat olla melkoinen aikapommi, sydämesi terveyden osalta siis. Täytyy tässä tarkentaa, että käytän myös itse ruokavaliossani ns. oikeaa voita jonkin verran, mutta en käytä rasvoja leivän päällä, ja ruuanlaitossa käytän aina öljyä (voita käytän lähinnä leivonnassa).

Kohtuus kaikessa, ja tuon " viljat aiheuttaa syöpää" -höpötyksesi uskokoon ken haluaa (= ken karppaa ;)

Vierailija
18/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa jonain päivänä pitää hedelmäpäivän! Tosin voi olla vaikeaa kun silti pitää kokata jotain ruokaa lapsosille... Miten oot onnistunut sen kanssa? Kerran olen pitänyt hedelmäpäivän joskus 15 vuotta sitten ja silloin oli kooooova nälkä illalla...

Vierailija
19/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se asia on sujunut siten, että joko mies on tehnyt ruokaa lapsille, tai sitten olen tehnyt lapsille jotain ruokaa, mitä itsellä ei just sillä hetkellä tee ollenkaan mieli, heh. Oikeastaan viime viikko oli eka viikko, kun ei edes tehnyt yhtään mieli mitään muuta hedelmien lisäksi!

Sanotaan näin, että jos sulla on kova nälkä, niin popsi vain surutta lisää niitä hedelmiä! Suoliston kannalta siinä ei ole mitään rajoituksia, minkä verran syöt niitä, mutta painon pudotuksen kannalta kannattaa toki pysyä -500kcal alle normaalin kulutuksen (tosin ihmettelen kyllä, jos hedelmiä syömällä onnistut saamaan kaloreita niin mahdottomasti, että kalorirajat paukkuisivat). Banaania kannattaa syödä vähän vähemmän, 1 / päivä on mulla ollut maksimi.

Laitan tähän esimerkiksi eilisen hedelmäpäiväni sisällön, jos siitä ois jotain apua!

Aamulla: 0,5l vettä + 1 verigreippi

välipala: omena + kiivi

lounas: hedelmäsalaatti (omenaa, persikkaa, ananasta, puolikas bansku, kiiviä) + vettä

välipala: iso appelsiini + vettä

päivällinen: 2 mandariinia, puolikas banaani, paljon ananasta, 1 kiivi, lasillinen vastapuristettua appelsiinimehua + vettä

iltapala: 2 omenaa lohkoina (helppo napostella) ja 1 persikka lohkoina

terkuin ap

Vierailija
20/22 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mistä olen luopunut kokonaan, on vaalea leipä. Tän laihdutusprosessin aikana olen syönyt 1 kasvispizzan ja pari kertaa napostellut myös suklaata (vaikka olenkin korvannut suklaan aika pitkälle Options -kaakaolla). Ei se napostelu sinänsä pahaa tee, kunhan sitä ei joka viikko harrasta :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän