Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni minullakin hermot Kelaan!

Vierailija
26.09.2006 |

Lähettivät minulle ilmoituksen, että hoitolisää peritään takaisin noin 150 euroa. Tulomme eivät ole oikeasti nousseet kuin 60 euroa kuussa, mutta täällä (muutimme kesällä) miehen tulot laskettiin suuremmiksi kuin edellisessä kotikunnassamme. Ja sen takia minun nyt pitäisi maksaa tukea takaisin noin paljon.

Ärsyttää, kun pitää ruveta moisesta tappelemaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan toimita palkkakuitit Kelaan, ja tee valitus saamastasi päätöksestä, mikäli ovat mielestäsi laskeneet väärin. Ei ole kovinkaan suuritöinen homma.

Vierailija
2/5 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko uskoa, olin tänään yhteydessä kelaan. Tilanne on se, että olen raskaana ja poikani on päivähoidossa. Otan pojan pois päivähoidosta, mutta en tiennyt miten se tapahtuu käytännössä ja olen voinut niiiin huonosti, että olin itkuinen puhelimessa kun en jaksaisi hoitaa näitä asioita.

Kelan ihana täti sanoi, että hän hoitaa asian päiväkodin kanssa kuntoon luvallani eli pyytää sieltä todistuksen päivähoidon tarpeen päättymisestä ja esitäyttää paperit ja lähettää mulle kotiin täydennettäväksi ja allekirjoitettavaksi.

Eipä ole KOSKAAN se pulju näin minua palvellut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ilmoittamatta jättäminen oli omaa tyhmyyttä, eikä siitä paljoa maksamista tule. Mutta ongelma on se, että uuden kotikuntamme virkailija laski miehen samoina pysyneet tulot isommiksi kuin edellisen kotikuntamme täti. Laski miehen lomarahat eri tavalla ja sai 200 euroa suuremmat tulot... Eikä se kyllä ole meidän syymme!

ap

Vierailija
4/5 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa toki aiempi päätöskin olla virheellinen, mutta sama päätös on tehty jo kahdesti aiemmassa kunnassa, joten en oikein usko sen virheellisyyteen. Aiemmassa kunnassa ymmärrettiin katsoa papereista lomarahojen määrä. Täällä taas vähennettiin lomarahat palkasta ja sitten laskettiin viiden prosentin lomarahakorotus päälle. Ja tulos on siis 200 euroa oikeaa palkkaa ja entistä päätöstä suurempi.

ap

Vierailija
5/5 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panette vain palkkatodistukset / kuitit valituksen mukaan ja selityksen siitä, miksi lomarahat ovat laskettua alhaisemmat (esim. työ aloitettu niin hiljattain, että lomapäiviä on kertynyt Kelan olettamaa vähemmän).

Jos valitus ei mene jostain syystä läpi, niin kannattaa myös huomata, että Kelan kanssa voi sopia siitä, missä tahdissa maksatte ylimääräisiä tukia takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi