Millä finnit pois nuorelta?
16-vuotiaalla finnejä jonkin verran. Miten ne saisi pois? Miten hoitaa? Voiko niitä itse puristaa tyhjäksi, kun on niitä valkoisia päitä?
Kommentit (39)
Paskat. Viekää lääkäriin. Ei ole kyse puhtaudesta tai muusta älyttömästä. Finnit tuhoavat itsetunnon. Poika ei voi edes peittää millään. Roa mulla ja veljellä, kun sen syö fiksusti eikä käytä alkoa niin hyvä tulee. Älkää jaksako olla tuollasia pari näppyä kuuluu nuoruuteen. Pienet iholla olevat on himpun eri asia kuin syvät onkalofibbt, ne on ihan helvetin kipeitäkin. Se saa eristäytymään ja vihaamaan itseä. Ei halua hikoilla urheillessa, ei kehtaa käydä yleisessä saunassa.
Komppaan 24:ää. Lääkäriin jos on paha akne ja vaatikaa roaccutan-kuuria! Uskokaa jo ettei mikään ruokavalio tai voiteet auta jos naama kukkii kuin viimeistä päivää. Vain ne joilla muutama näppylä silloin tällöin päästää moista paskaa ilmaan, oikein suututtaa tuollaiset puheet! Nuorilla on herkkä aika menossa ja itsetunto rakentuu paljon ulkonäön varaan. Ei saa jäädä odottelemaan
Kosmetologi, ei Roacuttanissa seurata munuais- vaan maksa-arvoja.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:57"]
Eiköhän ne iän myötä lähde.
[/quote]Mahdollisesti, mutta miksi odottaa kun ne voi myös lähteä heti.
Finnit on cool teinillä. Ei niille tarvi mitään tehdä.
Viet nuoren ihotautilääkärille ja pyydät et kirjotaa jonkun 4kkn reseptin roaccuttaniin/isotretinoiniin, sillä tuo on oikeasti ainut lääke, joka auttaa finneihin. Kuurin jälkeen ei tule enää näppyjä. Itsellä toimi ainakin loistavasti ja suosittelen. Lääke vaikuttaa tosin mielialaan varsinkin kun alussa se iskee kaiken paskan naamaan, jotka sitten pikkuhiljaa lähtevät pois. Myös iho kuivuu tosi paljon. Ihotautilääkärikäynti about 80e ja kuuri n 100e. m25
Mä en vaan kestä näitä ruokavalio-ruokavalio-ruokavalio -mantraa hokevia. Jokaisellahan meillä on ruokavalio.
Yhtä turhaa kehoittaa puhdistamiseen. Minkälaisina metsäläisinä neuvoja pitää kyselijää? Eiköhän jokainen länsimainen ihminen ole oppinut taaperoiässä, jo 1800-luvulta lähtien, puhdistamisen merkityksen?
Jotkut asiat ovat itsestäänselviä. On kysyjän aliarvioimista kehoittaa häntä puhdistamaan iho ja kiinnittää huomio ruokavalioonsa. Kyllä he tietävät sentään jo noi asiat takuuvarmasti.
15 vuotiaalle paras on ollut raitis ilma ja liikunta. Kun on ollut viikon vaeltamassa, niin ei näpyistä tietoakaan.
Vaikka hygienia on noilla reissuilla kotioloja heikommat. Ruokavaliokin vähän sinne päin.
Aika perusteiniltä kuulostaa. Tuskin mitään rankkaa kuuria, se on niille joilla iho todellakin on kioeän tulehtunut.
Meillä teinit käyttää sebamed sarjan tuotteita ja sitä rautaa. Kaiken pulaamisen lisäksi, muistakaa kosteusvoide. Pojatkin.
Foreverin aloevera tuotteista on jotkut saaneet apua pajoihinkin finniongelmiin.
Kyseessä on poika, ja jonkin verran puristelee niitä finnejä. Aknesta ei voi ehkä puhua, mutta suun ympärillä on paljon finnejä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:43"]Oikealla ruualla. Iho ottaa ravintonsa sisältä päin.
[/quote]tää on todistetusti myytti
[/quote]
No se ei ainakaan ole myytti, että oikea ravinto vaikuttaa IHAN kaikkeen, jos se vaikuttaa reumatismiin, astmaan ja autoimmuunisairauksiin, sekä kynsiin ja hiuksiin, niin miten ei vaikuttaisi ihoon?
Käykää ihotautilääkärillä, jos päivittäinen puhdistus ei riitä. Vaikka niitä ei kamalasti olisikaan, mahdollinen hoito on hyvä aloittaa ajoissa.
Suun ympäristöön tulevat finnit johtuvat hormooneista. Tasottuvat aikanaan.
Meidän 12-vuotiaalla samaa ongelmaa... Ei aknea, mutta mustapäivä ja ajoittain finnejä, jotka häiritsee lasta. Puhdistaa säännöllisesti ihon, mutta silti niitä aina tulee ja valittelee, kun muilla ei ole. Mikähän tuon ikäisellä auttaisi, kun ei mitään yhdistelmäpillereitäkään vielä haluta alkaa syöttää?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:02"]Kyseessä on poika, ja jonkin verran puristelee niitä finnejä. Aknesta ei voi ehkä puhua, mutta suun ympärillä on paljon finnejä.
[/quote]
Kyllä melkein jokaisella teinillä finnejä löytyy. Jos syö ja ulkoilee ja pitää ihon puhtaudesta huolta (apteekissa erittäin hyviä puhdistustuotteita - älä ainakaan pojalle mitään halpis-garnieria osta), niin varmasti lähtevät ajan kanssa. Se aknelääkekuuri on tosi raju, eli en suosittele sitä, jos ei ole äärimmäinen tarve.
Terv. Suku täynnä finninaamoja
Apteekista saa ihan reseptivapaitakin voiteita aknen hoitoon. Terveyskeskuslääkärikin voi määrätä useamman sorttisia lääkkeitä. Jos on tyttö niin Diane Nova-pillerit. Ihotautilääkärin takana on oikeastaan vain Roaccutan.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:40"]
komppaan 18 ja 19 viestejä. Pitkä tie käytiin meidän 17v ja 15v tyttöjen kanssa aknen kanssa. Alotettiin skinorenilla, sitten mikähän se toinen oli, reseptivoide kuitenkin, nämä tk- lääkärillä. Ei auttanut. Ampastiin ihotautilääkärille, ensin pitkä sisäisesti otettava lääke ja voide samalla. Ennen sitä ei roacuttania (isotretinoin) aloiteta. Molemmilla tyypillinen hormonaalinen akne. Toisella ei ollut kuin 1 syvempi näppy, toisella muutama. Lääkäri sanoi, että kiire aloittaa noin selvitään ilman arpia. Siis siinä vaiheessa, kun roa aloitettiin kk sisällä molemmilla 3kk hoito. Rankka aika kokonaisuudessaan, vaatii paljon nuorelta. Ei olis ollut mitään muuta keinoa. Nyt on silkkinen persikkaposki molemmilla typyillä. Ihotautilääkärille mars jos yhtään pahenee. Maksaahan se mutta ihan älyttömän tärkeä nuoren itsetunnolle.
[/quote]
siis yhden näpyn takia rankat lääkekuurit. Mitähän kaikkea muuta vauriota ovat saattaneet saada aikaa? Aivan älytöntä. Muutama näppy nyt vaan kuuluu nuoruuteen.