Onko kukaan lukenut kirjaa Lorna Byrne: Enkeleitä hiuksissani?
Luin juuri. Lorna on koko elämänsä nähnyt enkeleitä. Hämmentävä kirja...Ei toisen ihmisen kokemusta voi kumota ja mennä sanomaan, että näet harhoja...
Kommentit (395)
Olen minäkin nähnyt enkeleitä ja jopa henkiä.
Samoin pari ystävääni. Kaikkien kanssa ei viitsi tästä puhua kun ei tiedä ketkä "uskoo".
Ja toistan että erittäin mielelläni uskoisin että näette jotain todellista, se on syy miksi esim. Lornan kirjaan tartuin. Mutta valitettavasti Lornan puheet menevät niin överiksi, että en kerta kaikkiaan pysty uskomaan että niiden takana on jotain todellista. Ja koska Lorna vaikuttaa aivan vilpittömältä ihmiseltä enkä usko että sinäkään netissä nimettömän puhuisit palturia, jutussa voi olla kyse jonkinlaisesta mielikuvitusmaailman ja todellisuuden sekoittumisesta. Lapsilla on heidän mielestään hyvinkin todellisia mielikuvitusystäviä, ehkä tämä ilmiö on sukua tuolle asialle ja sen jonkinlainen äärimuoto. VALITETTAVASTI. Ja tätäkin kirjoittaessani mietin että miksi puhua näistä epäilyksistä kun ihmiset ilmiselvästi saa voimaa ja toivoa tällaisista. Ehkä siksi puhun, että uskon kaikesta huolimatta että henkimaailma voisi olla olemassa. Esim. jälleensyntymästä on ihan oikeata tieteellisesti kestävää tutkimusta joka viittaisi siihen, että siinä voisi olla jopa perää. Epäilen vain, että onko Lorna näistä asioista oikeasti perillä.
jostain syystä jotkut enkeliuskovaiset menevät ihan hörhöiksi.
Tunnen erään, joka "tuntee" enkelien läsnäolon. Hän on muutenkin ns. herkkä ihminen. Mutta siinä vaiheessa, kun hän alkoi puhumaan minusta, että minun sielussani on jokin toinen sielu kiinnittyneenä - niin en tiedä enää, uskooko hän samoihin enkeleihin kuin minä.
Hämmentävää.
koska just tuossa kyselin, onkohan Lorna ja Rhonda Byrne jotain sukua tms.
Molemmilla vähän sellaisia kirjoja joita voisi luokitella "huuhaaksi", mutta mun mielestä paljon ajattelemisen aihetta antavia. Tän enkelikirjan vasta aloitin ja muutaman sivun lukenut.
Rhonda Byrnen kirjoja lukenut muutaman.
Suosittelen lukumaan kirjan ennen kuin tuomitset lornan ja pyyda enkeleilta jotain niin voit yllattya. Itse ole pyytanyt Parempaa hermoja lasten kanssa tms ja apua on tullut.tosin ihmisen itsekin taytyy toimia ei vain rukoilla.
Et ymmärrä millä asioilla leikit. Henkimaailman asioilla leikkiminen on vaarallista jos ei ymmärrä asiasta mitään! "henkioppaat" ja "suojelusenkelit" ovat demoneja jotka uskottelevat olevansa hyviä ja saattavat auttaakin jotta saisivat sinut harhautetuksi. Jos jatkat, siitä voi seurata vaikka mitä sellaista josta et pääse enää omin avuin irti! Valon oppaiksihan he itsensä esittelevät mutta todellisuudessa pimeyden puolelta nuo voimat tulevat.
Et ymmärrä millä asioilla leikit. Henkimaailman asioilla leikkiminen on vaarallista jos ei ymmärrä asiasta mitään! "henkioppaat" ja "suojelusenkelit" ovat demoneja jotka uskottelevat olevansa hyviä ja saattavat auttaakin jotta saisivat sinut harhautetuksi. Jos jatkat, siitä voi seurata vaikka mitä sellaista josta et pääse enää omin avuin irti! Valon oppaiksihan he itsensä esittelevät mutta todellisuudessa pimeyden puolelta nuo voimat tulevat.
että aika iso osa ihmisistä ei usko raamattuun ja pitää sitäkin hölynpölynä joten ei ehkä kannata alkaa toitottamaan totuutena mitä PITÄÄ ajatella. Kukin uskoo kuten haluaa ja pitää sitä oman aotuutenaan.
turvaksemme. Kyllä enkeleitä on. Meidän ei kuitenkaan tule palvoa enkeleitä eikä ottaa yhteyttä enkeleihin. Meidän tulee yksin palvoa ja rukoilla Jumalaa, sitä Jumalaa, joka on meille ilmaissut itsensä Raamatun sanassa.
kuin se, että kerromme Raamatun Jumalasta totuutena ja kerromme, myös Jeesuksesta, joka voi antaa anteeksi kaikki syntimme. Mikä tahansa muu tässä maailmassa voi olla väliaikaista, valheellista, pettävää, epävarmaa tai kuolevaista, mutta Jumalan Sana on ja pysyy. Se on luja turvakallio, joka kestää epäilymmekin.
kannattavalta vaikuta kun ottaa huomioon miten paljon ihmiset mm. eroavat kirkosta ja kokevat sen koko ajatusmaailman (ja tuputtamisen) ahdistavaksi ja ajastaan jälkeen jääneeksi. Ja toisekseen, monet (kuten itsekin) jotka eivät kuulu kirkkoon ja tunnusta kristinuskoa, uskovat kyllä vahvasti Jumalaan. Meidän ajattelutapamme ja "uskomme" on vain erilainen kuin kristinuskossa. Kukin tavallaan.
Raamattu on Jumalan sana, ja jos uskoo johonkin joka on sen kanssa ristiriidassa ni on mennyt harhaan... Olen täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa joka sanoi ettei meidän pitäisi palvoa enkeleitä eikä yrittää ottaa niihin yhteyttä. Jumalan sana sanoo ettei ainoastaan Jumalaa tulee palvoa. Tämä ei ole mikään pieni ristiriita tai uskomusero, vaikka se siltä saattaa vaikuttaakin. Nimittäin silloin kun toimimme ristiriidassa raamatun kanssa, saatana pääsee iskemään väliin. Jumalan ekelit eivät anna kenenkään palvoa itseään vaan jos kumarrat enkeliä hän kyllä aivan varmasti sanoo että älä kumarra minua, ylistys kuuluu yksin Jumalalle. Ja vaarallista onkin se että jos otat enkeleihin yhteyttä ja ne jopa vastaavat, silloin otat yhteyttä demoniin joka on tekeytynyt enkeliksi johtaakseen sinua harhaan. Tälläinen enkeli saattaa sanoa olevansa suojelusenkelisi ja jutella kanssasi, ja tällainen enkeli antaa sinun palvoa itseään. Olkaa siis varovaisa, koska tämä on nykypäivänä todella yleinen ilmiö nimenomaan uskovien keskuudessa, ja saatana onkin näköjään keksinyt taas uuden tavan naruttaa ja eksyttää uskovia.
Lukekaa sitä raamattua!!
että aika iso osa ihmisistä ei usko raamattuun ja pitää sitäkin hölynpölynä joten ei ehkä kannata alkaa toitottamaan totuutena mitä PITÄÄ ajatella. Kukin uskoo kuten haluaa ja pitää sitä oman aotuutenaan.
turvaksemme. Kyllä enkeleitä on. Meidän ei kuitenkaan tule palvoa enkeleitä eikä ottaa yhteyttä enkeleihin. Meidän tulee yksin palvoa ja rukoilla Jumalaa, sitä Jumalaa, joka on meille ilmaissut itsensä Raamatun sanassa.
kuin se, että kerromme Raamatun Jumalasta totuutena ja kerromme, myös Jeesuksesta, joka voi antaa anteeksi kaikki syntimme. Mikä tahansa muu tässä maailmassa voi olla väliaikaista, valheellista, pettävää, epävarmaa tai kuolevaista, mutta Jumalan Sana on ja pysyy. Se on luja turvakallio, joka kestää epäilymmekin.
kannattavalta vaikuta kun ottaa huomioon miten paljon ihmiset mm. eroavat kirkosta ja kokevat sen koko ajatusmaailman (ja tuputtamisen) ahdistavaksi ja ajastaan jälkeen jääneeksi. Ja toisekseen, monet (kuten itsekin) jotka eivät kuulu kirkkoon ja tunnusta kristinuskoa, uskovat kyllä vahvasti Jumalaan. Meidän ajattelutapamme ja "uskomme" on vain erilainen kuin kristinuskossa. Kukin tavallaan.
Raamattu on Jumalan sana, ja jos uskoo johonkin joka on sen kanssa ristiriidassa ni on mennyt harhaan... Olen täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa joka sanoi ettei meidän pitäisi palvoa enkeleitä eikä yrittää ottaa niihin yhteyttä. Jumalan sana sanoo ettei ainoastaan Jumalaa tulee palvoa. Tämä ei ole mikään pieni ristiriita tai uskomusero, vaikka se siltä saattaa vaikuttaakin. Nimittäin silloin kun toimimme ristiriidassa raamatun kanssa, saatana pääsee iskemään väliin. Jumalan ekelit eivät anna kenenkään palvoa itseään vaan jos kumarrat enkeliä hän kyllä aivan varmasti sanoo että älä kumarra minua, ylistys kuuluu yksin Jumalalle. Ja vaarallista onkin se että jos otat enkeleihin yhteyttä ja ne jopa vastaavat, silloin otat yhteyttä demoniin joka on tekeytynyt enkeliksi johtaakseen sinua harhaan. Tälläinen enkeli saattaa sanoa olevansa suojelusenkelisi ja jutella kanssasi, ja tällainen enkeli antaa sinun palvoa itseään. Olkaa siis varovaisa, koska tämä on nykypäivänä todella yleinen ilmiö nimenomaan uskovien keskuudessa, ja saatana onkin näköjään keksinyt taas uuden tavan naruttaa ja eksyttää uskovia.Lukekaa sitä raamattua!!
Siis korjaan: *Jumalan sana sanoo ettÄ ainoastaan Jumalaa tulee palvoa*
ainoastaan Jumala voi antaa. Jos rukoilet enkeliä ja rukous toteutuu, se ei ole Jumalasta vaan perkeleeltä. Silloin kyseinen enkelikin on perkeleen puolelta.
Koko kirja tuntuu olevan ristiriidassa raamatun kanssa.
1-2 parantaja"DEMONIA. Vain Jumala voi parantaa, enkelit eivät pysty siihen omin avuin varsinkaan henkiparannuksen kautta. Demonit saavat voimansa saatanalta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2012 klo 23:01"]
Raamattu on Jumalan sana, ja jos uskoo johonkin joka on sen kanssa ristiriidassa ni on mennyt harhaan... Olen täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa joka sanoi ettei meidän pitäisi palvoa enkeleitä eikä yrittää ottaa niihin yhteyttä. Jumalan sana sanoo ettei ainoastaan Jumalaa tulee palvoa. Tämä ei ole mikään pieni ristiriita tai uskomusero, vaikka se siltä saattaa vaikuttaakin. Nimittäin silloin kun toimimme ristiriidassa raamatun kanssa, saatana pääsee iskemään väliin. Jumalan ekelit eivät anna kenenkään palvoa itseään vaan jos kumarrat enkeliä hän kyllä aivan varmasti sanoo että älä kumarra minua, ylistys kuuluu yksin Jumalalle. Ja vaarallista onkin se että jos otat enkeleihin yhteyttä ja ne jopa vastaavat, silloin otat yhteyttä demoniin joka on tekeytynyt enkeliksi johtaakseen sinua harhaan. Tälläinen enkeli saattaa sanoa olevansa suojelusenkelisi ja jutella kanssasi, ja tällainen enkeli antaa sinun palvoa itseään. Olkaa siis varovaisa, koska tämä on nykypäivänä todella yleinen ilmiö nimenomaan uskovien keskuudessa, ja saatana onkin näköjään keksinyt taas uuden tavan naruttaa ja eksyttää uskovia.
Lukekaa sitä raamattua!!
Lorna Byrne ei ainakaan kirjojensa perusteella PALVO enkeleitä. Onhan Raamatussakin kertomuksia, joissa enkeli on sanansaattajana ja viestinviejänä jumalan ja ihmisen välillä.
ajattelen lainata kirjastosta :D
Ihana kirja, tuli luettua se yhteen pötköön. Seuraavat kaksi Lornan kirjaa odottavat jo =)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 09:05"]
Ihminen saa yrityskertoja useita eli ihminen syntyy uudestaan ja tulee takaisin kehittyneempänä sieluna.
Karman laki tarkoittaa nimeomaan sitä hyvin karkeasti, että tavallaan lähtökohdat uudessa elämässäsi on sen mukaiset, miten olet edelliset elämäsi elänyt. Uuden elämän tarkoitus on oppia uutta ja kehittyä sieluna. Kun tekee virheitä tässä elämässä, niin ne sovitetaan seuraavassa (tai sitä seuraavassa). Aina sen ei tarvitse olla selkeä teko. Esim. jos tässä elämässä et ole ollenkaan empaattinen ja vaikka halveksi köyhiä ja syytätä heitä ongelmistaan. Et halua heita auttaa vaan mieluummin halveksit. Seuraavassa elämässä todennäköisesti saat tämän halveksimasi ihmisen kohtalon, jotta oppisit ajattelemaan asiaa tosin. Eli opit uutta tapaa ajatella ja auttaa.
Sielut ovat yleensä niin kauan keskeneräisiä kun ne tulevat takaisin oppimaan. Armo tulee oman oppimisen kautta ja siitä että osaa olla armollinen muillekin. Ei pidä itseään parempana kuin muut, osaa antaa anteeksi ja halua auttaa muita.
Itse en ole "uskovainen", mutta uskon tähän mitä yllä kirjoitin. Uskon ja tiedän enkeleiden olevan olemassa. Tiedän myös, että on henkiolentoja, jotka ovat ns. kuolleita, jotka syystä tai toisesta ovat täällä maan päällä. Harvat niitä näkee ja pelkää turhaan.
Kristinuskon armo taas ei ole minusta armoa ollenkaan vaan kiristystä. Jollet ole sellainen kuin jumala haluaa, joudut ikuisesti kidutettavaksi helvettiin. Sielu kelpaa keskeneräisenä, joo, mutta kohtuuttomilla ehdoilla. Ja yrittää saa vain kerran, riippumatta siitä mitkä ovat lähtökohdat. Missä tässä on armo?
Usko Jeesukseen kertoo siitä, että Jeesus on kuollut sinunkin puolesta Golgatan keskimmäisellä ristillä ja sovittanut sinunkin syntisi. Raamattu opettaa Jeesuksen seuraajia, kenen synnit te annatte anteeksi, niille ne on anteeksi annettu, ja saat jatkaa matkaa armahdettuna syntisenä, kun otat vastaan synninpäästön. Sitä on armo.
Tuo viimeinen kappale: siis voin tehdä syntiä, ei mitään väliä, kun saan kaiken anteeksi?
Ei käy mun järkeen. Olisin kuin pahislesta.
Käsittääkseni synnit annetaan anteeksi ja sanotaan, että älä enää tee syntiä.
Olen itse tehnyt syntiä ja olen pyytänyt anteeksi. Nyt yritän toteuttaa sitä seuraavaa, että en uudellen lankeaisi ylpeyden ja kateellisuuden ja pahan puhumisen syntiin. Vaikeaa se on, mutta koska olen saanut sellaisen armon, että olen saanut syntini anteeksi, kuuluu sopimukseen se, että minä teen osuuteni.
Sitä meinaa keskeneräinen ihminen. Olemme jokainen tehneet syntiä, mutta saatuamme anteeksi ne, olemme uudelleensyntyneitä ja menemme, emmekä enää syntiä tee.
Ja koska olemme ihmisiä, joudumme Jumalalta rukoilemaan päivittäin nöyryyttä ja voimaa siihen, että emme lankea uudelleen siihen mukavaan ja hyvään asiaan, kuin synninteko. Koska synti tuntuu hyvältä ja siihen lankeaa helposti uudelleen, jos hylkää Jumalan ja jää yksin.
Siksi rukoilen nykyään Jumalaa päivittäin, että hän auttaisi minua pysymään synnistä pois.
-aloitteleva uskovainen.
En hyväksy sitä että "synnin" tehtyään, sen saa anteeksi.
Kaikki lykätään vaan jonnekin ja anteeksianto tulee!
Itse ei tarvitse vastuuta ottaa.
Uskon karmaan.
Ja silti Jumalaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:40"]Itseäni häiritsee se kun Raamatun mukaan kuolleiden sieluilla ei pitäisi olla enää yhteyttä tähän maailmaan, että jos joku näkee kuolleiden henkiä niin tämän näkevän pitäs jokane koetella et kenen lähettämä olet..
[/quote]
Henkimaailma on meitä lähellä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2010 klo 21:04"]
mutta ei inspiroinut. Ystäväni on hurahtanut näihin enkelijuttuihin, mutta itse en niihin ole lämmennyt. Kristinuskon armo tuntuu armollisemmalle kuin tämän karman lain ja sielun sopimusten "armo". Minun ei tarvitse kehittyä aina vain paremmaksi, vaan kelpaan Jumalalle ihan tällaisena keskeneräisenä.
Näissä enkeliopeissa itselleni vieraalle tuntuu myös pahan poisselittäminen. Tuntuu kärsimyksen todellisuuden vähättelemiseltä kuitata ihmisten välinen pahuus vain "uhrisopimuksiksi" ja oppimistehtäviksi. Lohduta sillä pientä lasta, jonka vanhempi kohtelee tätä epäinhimillisen raa´asti: isi nyt vain parhaillaan kehittyy ihmisenä!
[/quote]Niin ja että se pieni lapsi on (muka) ennen henkimaailmasta tänne syntymistään valinnut ja halunnut kaiken -pahankin- mikä hänelle elämän aikana tapahtuu :(
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 09:05"]
Ihminen saa yrityskertoja useita eli ihminen syntyy uudestaan ja tulee takaisin kehittyneempänä sieluna.
Karman laki tarkoittaa nimeomaan sitä hyvin karkeasti, että tavallaan lähtökohdat uudessa elämässäsi on sen mukaiset, miten olet edelliset elämäsi elänyt. Uuden elämän tarkoitus on oppia uutta ja kehittyä sieluna. Kun tekee virheitä tässä elämässä, niin ne sovitetaan seuraavassa (tai sitä seuraavassa). Aina sen ei tarvitse olla selkeä teko. Esim. jos tässä elämässä et ole ollenkaan empaattinen ja vaikka halveksi köyhiä ja syytätä heitä ongelmistaan. Et halua heita auttaa vaan mieluummin halveksit. Seuraavassa elämässä todennäköisesti saat tämän halveksimasi ihmisen kohtalon, jotta oppisit ajattelemaan asiaa tosin. Eli opit uutta tapaa ajatella ja auttaa.
Sielut ovat yleensä niin kauan keskeneräisiä kun ne tulevat takaisin oppimaan. Armo tulee oman oppimisen kautta ja siitä että osaa olla armollinen muillekin. Ei pidä itseään parempana kuin muut, osaa antaa anteeksi ja halua auttaa muita.
Itse en ole "uskovainen", mutta uskon tähän mitä yllä kirjoitin. Uskon ja tiedän enkeleiden olevan olemassa. Tiedän myös, että on henkiolentoja, jotka ovat ns. kuolleita, jotka syystä tai toisesta ovat täällä maan päällä. Harvat niitä näkee ja pelkää turhaan.
Kristinuskon armo taas ei ole minusta armoa ollenkaan vaan kiristystä. Jollet ole sellainen kuin jumala haluaa, joudut ikuisesti kidutettavaksi helvettiin. Sielu kelpaa keskeneräisenä, joo, mutta kohtuuttomilla ehdoilla. Ja yrittää saa vain kerran, riippumatta siitä mitkä ovat lähtökohdat. Missä tässä on armo?
Usko Jeesukseen kertoo siitä, että Jeesus on kuollut sinunkin puolesta Golgatan keskimmäisellä ristillä ja sovittanut sinunkin syntisi. Raamattu opettaa Jeesuksen seuraajia, kenen synnit te annatte anteeksi, niille ne on anteeksi annettu, ja saat jatkaa matkaa armahdettuna syntisenä, kun otat vastaan synninpäästön. Sitä on armo.
Tuo viimeinen kappale: siis voin tehdä syntiä, ei mitään väliä, kun saan kaiken anteeksi?
Ei käy mun järkeen. Olisin kuin pahislesta.
Käsittääkseni synnit annetaan anteeksi ja sanotaan, että älä enää tee syntiä.
Olen itse tehnyt syntiä ja olen pyytänyt anteeksi. Nyt yritän toteuttaa sitä seuraavaa, että en uudellen lankeaisi ylpeyden ja kateellisuuden ja pahan puhumisen syntiin. Vaikeaa se on, mutta koska olen saanut sellaisen armon, että olen saanut syntini anteeksi, kuuluu sopimukseen se, että minä teen osuuteni.
Sitä meinaa keskeneräinen ihminen. Olemme jokainen tehneet syntiä, mutta saatuamme anteeksi ne, olemme uudelleensyntyneitä ja menemme, emmekä enää syntiä tee.
Ja koska olemme ihmisiä, joudumme Jumalalta rukoilemaan päivittäin nöyryyttä ja voimaa siihen, että emme lankea uudelleen siihen mukavaan ja hyvään asiaan, kuin synninteko. Koska synti tuntuu hyvältä ja siihen lankeaa helposti uudelleen, jos hylkää Jumalan ja jää yksin.
Siksi rukoilen nykyään Jumalaa päivittäin, että hän auttaisi minua pysymään synnistä pois.
-aloitteleva uskovainen.
En hyväksy sitä että "synnin" tehtyään, sen saa anteeksi.
Kaikki lykätään vaan jonnekin ja anteeksianto tulee!
Itse ei tarvitse vastuuta ottaa.
Uskon karmaan.
Ja silti Jumalaan.
Et ole ymmärtänyt mistä syntien anteeksisaamisessa on kyse.
Onko joku joka haluaisi myydä kirjan eteenpäin sen jo luettuaan, laitappa kiertoon! (nouto pääkaupunkiseudulta)
jojainmaa@hotmail.com