Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan lukenut kirjaa Lorna Byrne: Enkeleitä hiuksissani?

Vierailija
29.01.2010 |

Luin juuri. Lorna on koko elämänsä nähnyt enkeleitä. Hämmentävä kirja...Ei toisen ihmisen kokemusta voi kumota ja mennä sanomaan, että näet harhoja...

Kommentit (395)

Vierailija
61/395 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama millätavalla uskot, ei totuus siitä miksikään muutu, uskosi mukaan ei tapahdu vaan ilmoitetun totuuden mukaan. Jeesus sanoi Minä olen tie totuus ja elämä, ei KUKAAN tule Isän tykö kuin Minun kauttani.

Vierailija
62/395 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuu ihan mukavalta kirjalta ja on hienoa, että näistä asioista puhutaan!!!

Koen kyllä enkeleiden kuuluvan kristillisyyteen-eihän siinä ole mitään outoa. Enkeleitä on Raamatussa ja taivasten valtakunta voi hyvinkin lähestyä meitä...ja karmasta ym. olen sitä mieltä, että näin se menee ja uudelleen synnytään oppimaan lisää. Armoa saamme kokea arkielämässäkin ja sitä kautta oppia uutta, parempaa elämää.

Konstaninopolissa aikoinaan poistettiin raamatusta jälleensyntymään viittvat asiat, samoin muokattiin sitä kansalle "sopivampaan-kuuliaisempaan" muotoon--tähän uskon kyllä.

Hienoa keskustelu täällä menossa! Toivottavasti jatkuu-googlella löysin :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/395 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja oli todellakin koskettava, itse luin sen viime syksynä! Sitten rönsyihin:

Tästä keskustelusta käy selkeästi ilmi, miten ristiriitaisia ja erikoisiakin käsityksiä ihmisillä on uskosta, enkeleistä, raamatusta ja Jumalasta.

Puhutaan ilmeisen paljon "mutu"-tuntumalta, koska asioihin ei olla jaksettu perehtyä edes sen vertaa että raamatun kannet olisi aukaistu.. saati että sitä olisi luettu edes luomiskertomuksen verran, josta käy yllättävänkin paljon ilmi Jumalan "luonteesta".. :)

Tuntuu aika pahalta lukea, miten ihmiset tietämättömyyttään Jumalaa "parjaavat", armottomaksi ja kiristäjäksi.

Tiedoksi ja lohdutukseksi;

Jumala on rakkaus :)

Niin suuri rakkaus, ettei se ketään hylkää!

Jos Jumalaa pidetään armottomana, epäoikeudenmukaisena rankaisijana, on jossain kohtaa päättelyn tiellä taidettu mennä päin helvettiä ;)

Ei Jumala ketään pakota itseensä uskomaan, jokaiselle kuitenkin annetaan mahdollisuus (vapaa tahto) siihen, etsikkoaikojen kautta.

Sitten muutama oikaisu..

Ihmisistä ei tule enkeleitä kuollessaan.

alussa luotiin enkelit ja ihminen erikseen.

Ne ovat siis eri asia.

Ihmisen henki pääsee Jumalan luo, jos ihminen uskoo Jeesukseen.

Ja kyllä, raamatussa puhutaan henkivalloista ja henkien puhuttelusta, ne ovat olennainen osa tätä elämää!

Henkiolennot ovat nekin Jumalan luomia.

Hassua kun joku täällä kirjoitti ettei ole uskovainen, mutta uskoo enkeleihin(?) :) Kukahan ne enkelit on luonut? Evoluutio? :)

Jokainen joka uskoo johonkin, on uskovainen.

Itse olen oman uskoni löytänyt, erikoisten kokemusten kautta, rukoilemalla ja pyytämällä konkreettisesti apua. Minua on johdatettu, asia kerrallaan eteenpäin.

Parasta uskossa on se että tavallaan vapautuu. Joka hetki voi luottaa siihen että meitä valvotaan, meistä pidetään huolta, olimmepa missä tahansa, milloin tahansa- emme ole yksin.

Moni pohtii miksi Jumala sallii pahuutta?

Itse ymmärtäisin, että tuo pahuuden salliminen juontaa juurensa aikaan, kun Jumala teki sopimuksen Aatamin ja Eevan kanssa, ja siitä sopimuksesta Jumalan on omalta osaltaan pidettävä kiinni ollakseen luotettava ja pitääkseen sanansa. Ja Jumala on muuttumaton(?) luotettava!

Jos meille tässä elämässä paljonkin pahaa tapahtuu, sen monin verroin saa hyvänä takaisin, jos vain uskoa löytyy! Jumala kyllä armahtaa, ajallaan :)

Vierailija
64/395 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kirjan ja olin 26.3 tilaisuudessa, jossa Lorna kertoi enkeleistä.

Ihana Lorna jakaa iloa ja energiaa ympärilleen!

Enkeleitä - onhan heitä......varmasti on!

Vierailija
65/395 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkin saatuani luin sekä Enekleitä hiuksissani että juuri hiljattain jatko-osan Portaat taivaaseen. Olen nyt ihan omakohtaisesti kokeillut pyytämällä apua enkeleiltä elämän pienissä ongelmatilanteissa apua ja on pakko todeta että joka kerran on apu tullut ja ongelma ratkennut! Ja kahdella kerralla koskien lapsiani. Eli itse koen saaneeni ihan uuden (hämmentävän tosin) asian elämääni näiden kirjojen myötä.

Vierailija
66/395 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, kun tämä ketju elää vieläkin! Ihanaa.

Minäkin olin kuuntelemassa Lornaa viime viikolla. Kuulin siitä juuri tästä ketjusta.

Sitä jäin miettimään, miksi Lorna nostaa juuri enkelit keskeiseksi? Miksi hän rukoilee enkeleitä, eikä Jumalaa?

Minäkin olen kokenut saavani apua, keltä lie. Sitä apua saa nimenomaan suurimmassa hädässä.

Vierailija
67/395 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne kun olin joutumassa nokkakolariin - yhtäkkiä tuntui kuin autoa olisi nostettu ja tuupattu lumihankeen tien oikealla reunalla. Ja tämä tapahtui n sekuntia ennen törmäystä.

Vierailija
68/395 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan myös hänen uusimman kirjansa "Portaat Taivaaseen".

Jos tuo ensimmäinen kirja kosketti niin tämä toinen koskettaa varmaan vielä enemmän.

Kirjoittaja kirjoittaa niin tavallisen ihmisen näkökulmasta että tekstikin on ihan ymmärrettävää, eikä millään lailla "korkealla ja kovaa" menevää hurmoshenkistä vouhotusta.

Hänelle nuo enkelit ja henkiolennot ovat ihan arkipäivän asiaa, yhtä jokapäiväistä kun meille taviksille kadulla vastaankävelevä ihminen.

Tuosta jälleensyntymisestäkin näistä kirjoista löytyy mielenkiintoinen näkemys.

Suosittelen lämpimästi lukemaan.

Vierailija
69/395 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan myös hänen uusimman kirjansa "Portaat Taivaaseen".

Jos tuo ensimmäinen kirja kosketti niin tämä toinen koskettaa varmaan vielä enemmän.

liian paksua. Tein tänne aiheesta aloituksenkin. Olisi kiva uskoa, mutta tuo kirja vei kyllä valitettavasti "uskon" Lornaan.

Vierailija
70/395 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut kirjan lukemisen ja olen siitä lähtien tuntenut jonkinlaista "toivoa".

On tapahtunut hyvin vaikeita asioita joiden kanssa painin ihan joka ikinen päivä. Pelkään joka ikinen päivä. Asia koskee lapsieni terveyttä. Pelkään että olen kadottanut elämän iloni.

Lasten puolesta olen pyytänyt muita kristittyjä ihmisiä rukoilemaan kun en ole itse aina edes jaksanut.

Toivoisin kovasti apua enkeleiltä ja Jumalalta.

Mietin usein miksi näin piti käydä. Olenko tosiaan niin paha ihminen että tämä kaikki johtuu siitä?

On varmaan myöäs itsekeskeistä toivoa tervettä lasta. Silti eiköhän se ole se mitä me jokainen toivotaan, ihan "normaalia" elämää vaan ja lasten puolesta että saisivat elää terveenä ihan tavallisen elämän.

Jos tämä kaikki johtuu minusta ja minun pahuudesta niin toivoisin että voisin jotenkin hyvittää tai nollata tilanteen niin että asiat muuttuisivat hyviksi.

SEn verran rankkoja asioita on tapahtunut että toivoisin todella apua enkeleiltä.

Vierailija
71/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa yrityskertoja useita eli ihminen syntyy uudestaan ja tulee takaisin kehittyneempänä sieluna.

Karman laki tarkoittaa nimeomaan sitä hyvin karkeasti, että tavallaan lähtökohdat uudessa elämässäsi on sen mukaiset, miten olet edelliset elämäsi elänyt. Uuden elämän tarkoitus on oppia uutta ja kehittyä sieluna. Kun tekee virheitä tässä elämässä, niin ne sovitetaan seuraavassa (tai sitä seuraavassa). Aina sen ei tarvitse olla selkeä teko. Esim. jos tässä elämässä et ole ollenkaan empaattinen ja vaikka halveksi köyhiä ja syytätä heitä ongelmistaan. Et halua heita auttaa vaan mieluummin halveksit. Seuraavassa elämässä todennäköisesti saat tämän halveksimasi ihmisen kohtalon, jotta oppisit ajattelemaan asiaa tosin. Eli opit uutta tapaa ajatella ja auttaa.

Sielut ovat yleensä niin kauan keskeneräisiä kun ne tulevat takaisin oppimaan. Armo tulee oman oppimisen kautta ja siitä että osaa olla armollinen muillekin. Ei pidä itseään parempana kuin muut, osaa antaa anteeksi ja halua auttaa muita.

Itse en ole "uskovainen", mutta uskon tähän mitä yllä kirjoitin. Uskon ja tiedän enkeleiden olevan olemassa. Tiedän myös, että on henkiolentoja, jotka ovat ns. kuolleita, jotka syystä tai toisesta ovat täällä maan päällä. Harvat niitä näkee ja pelkää turhaan.

Kristinuskon armo taas ei ole minusta armoa ollenkaan vaan kiristystä. Jollet ole sellainen kuin jumala haluaa, joudut ikuisesti kidutettavaksi helvettiin. Sielu kelpaa keskeneräisenä, joo, mutta kohtuuttomilla ehdoilla. Ja yrittää saa vain kerran, riippumatta siitä mitkä ovat lähtökohdat. Missä tässä on armo?

Usko Jeesukseen kertoo siitä, että Jeesus on kuollut sinunkin puolesta Golgatan keskimmäisellä ristillä ja sovittanut sinunkin syntisi. Raamattu opettaa Jeesuksen seuraajia, kenen synnit te annatte anteeksi, niille ne on anteeksi annettu, ja saat jatkaa matkaa armahdettuna syntisenä, kun otat vastaan synninpäästön. Sitä on armo.

Tuo viimeinen kappale: siis voin tehdä syntiä, ei mitään väliä, kun saan kaiken anteeksi?

Ei käy mun järkeen. Olisin kuin pahislesta.

Vierailija
72/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa yrityskertoja useita eli ihminen syntyy uudestaan ja tulee takaisin kehittyneempänä sieluna. Karman laki tarkoittaa nimeomaan sitä hyvin karkeasti, että tavallaan lähtökohdat uudessa elämässäsi on sen mukaiset, miten olet edelliset elämäsi elänyt. Uuden elämän tarkoitus on oppia uutta ja kehittyä sieluna. Kun tekee virheitä tässä elämässä, niin ne sovitetaan seuraavassa (tai sitä seuraavassa). Aina sen ei tarvitse olla selkeä teko. Esim. jos tässä elämässä et ole ollenkaan empaattinen ja vaikka halveksi köyhiä ja syytätä heitä ongelmistaan. Et halua heita auttaa vaan mieluummin halveksit. Seuraavassa elämässä todennäköisesti saat tämän halveksimasi ihmisen kohtalon, jotta oppisit ajattelemaan asiaa tosin. Eli opit uutta tapaa ajatella ja auttaa. Sielut ovat yleensä niin kauan keskeneräisiä kun ne tulevat takaisin oppimaan. Armo tulee oman oppimisen kautta ja siitä että osaa olla armollinen muillekin. Ei pidä itseään parempana kuin muut, osaa antaa anteeksi ja halua auttaa muita. Itse en ole "uskovainen", mutta uskon tähän mitä yllä kirjoitin. Uskon ja tiedän enkeleiden olevan olemassa. Tiedän myös, että on henkiolentoja, jotka ovat ns. kuolleita, jotka syystä tai toisesta ovat täällä maan päällä. Harvat niitä näkee ja pelkää turhaan.

Kristinuskon armo taas ei ole minusta armoa ollenkaan vaan kiristystä. Jollet ole sellainen kuin jumala haluaa, joudut ikuisesti kidutettavaksi helvettiin. Sielu kelpaa keskeneräisenä, joo, mutta kohtuuttomilla ehdoilla. Ja yrittää saa vain kerran, riippumatta siitä mitkä ovat lähtökohdat. Missä tässä on armo?

Usko Jeesukseen kertoo siitä, että Jeesus on kuollut sinunkin puolesta Golgatan keskimmäisellä ristillä ja sovittanut sinunkin syntisi. Raamattu opettaa Jeesuksen seuraajia, kenen synnit te annatte anteeksi, niille ne on anteeksi annettu, ja saat jatkaa matkaa armahdettuna syntisenä, kun otat vastaan synninpäästön. Sitä on armo.

Tuo viimeinen kappale: siis voin tehdä syntiä, ei mitään väliä, kun saan kaiken anteeksi? Ei käy mun järkeen. Olisin kuin pahislesta.

ja antaessaan syntejä anteeksi: "Mene äläkä enää syntiä tee". Jo Jumalan kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky kieltää tekemästä väärin eli syntiä. Jeesus laajensi kymmenen käskyä koskemaan jopa ajatuksiamme. Emme saa edes ajatuksissamme tehdä syntiä.

Suosittelen sinua lukemaan Raamattua.

Vierailija
73/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monella muulla on neurologinen häiriö, joka estää heitä erottamasta omaa mielikuvitustaan todellisuudesta ilman että ovat kuitenkaan varsinaisesti psykoosissa. Se on todennäköisesti jokin vielä psykologeille tuntematon vaiva, tai ainakaan ei ole koskaan tullut vastaan. Nainen on haastatteluissa erittain fiksun, mukavan ja vilpittömän tuntuinen. On tietenkin mahdollista, että hän on valehteleva psykopaatti, mutta sitten epäilen että joku lähipiiristä paljastaisi huijauksen. Lornahan on kertonut nähneensä enkeleitä lapsesta asti, ja tästä lienee perhepiirissä jne. jotain todisteita.

Toisin sanoen Lorna ihan vilpittömästi näkee näkyjä ja uskoo niiden olevan todellisia. Kyse ei kuitenkaan ole mistään skitsofreniasta, sillä se olisi sitten taas näkynyt monilla muilla tavoilla elämässä.

Mä haluaisin TODELLA uskoa mitä Lorna kertoo, mutta hyvin, hyvin vaikea on uskoa että maa on auennut Lornan edessä ja siellä on maaäiti heilutellut silkkimäisiä lonkeroitaan. Ja jättikokoinen sodan enkeli ihan varta vasten on juuri Lornaa pyytänyt rukoilemaan maailman puolesta. Lornako maailman pelastaa?

Vierailija
74/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä enkeli

Minusta kirja ei voi olla vaarallinen, siinä ei pilkata eikä arvostella Jumalaa.

jolla paholainen pukeutuu valkeuden vaatteisiin.

Esiintyy hyvänä, vaikkapa enkelinä ja yrittää johtaa harhaan.

Meidän ei tule palvoa luotuja eli enkeleitä. Meidän tulee yksin palvoa ja rakastaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä ja antaa Jeesuksen Kristuksen pestä syntimme verellään.

Vierailija
75/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon suojelusenkeliin, konkreettinen tilanne kun olin joutumassa nokkakolariin - yhtäkkiä tuntui kuin autoa olisi nostettu ja tuupattu lumihankeen tien oikealla reunalla. Ja tämä tapahtui n sekuntia ennen törmäystä.

turvaksemme. Kyllä enkeleitä on. Meidän ei kuitenkaan tule palvoa enkeleitä eikä ottaa yhteyttä enkeleihin. Meidän tulee yksin palvoa ja rukoilla Jumalaa, sitä Jumalaa, joka on meille ilmaissut itsensä Raamatun sanassa.

Vierailija
76/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoja molemmat Lornan kirjat, tosin ensimmäisestä pidin enemmän (oli enemmän oman ajatusmaailman kanssa yksiin). Uskon enkeleiden olemassaoloon.

Vierailija
77/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika iso osa ihmisistä ei usko raamattuun ja pitää sitäkin hölynpölynä joten ei ehkä kannata alkaa toitottamaan totuutena mitä PITÄÄ ajatella. Kukin uskoo kuten haluaa ja pitää sitä oman aotuutenaan.

turvaksemme. Kyllä enkeleitä on. Meidän ei kuitenkaan tule palvoa enkeleitä eikä ottaa yhteyttä enkeleihin. Meidän tulee yksin palvoa ja rukoilla Jumalaa, sitä Jumalaa, joka on meille ilmaissut itsensä Raamatun sanassa.

Vierailija
78/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmaan ja elämän kiertokulkuun. Hän puhuu, että sielut nousevat Jumalan tykö taivaaseen. Eli ainakaan hänen uskonsa ei ole niin ristiriidassa kristinuskonkanssa. Haluan siis vain sanoa, että kaikki enkeliusko ei ole jälleensyntymän mukaista. Kai. ap

ruumiin ylösnousemisesta. Ei ole siis pelkkää sielun nousemista taivaaseen.

Vierailija
79/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monella muulla on neurologinen häiriö, joka estää heitä erottamasta omaa mielikuvitustaan todellisuudesta ilman että ovat kuitenkaan varsinaisesti psykoosissa. Se on todennäköisesti jokin vielä psykologeille tuntematon vaiva, tai ainakaan ei ole koskaan tullut vastaan. Nainen on haastatteluissa erittain fiksun, mukavan ja vilpittömän tuntuinen. On tietenkin mahdollista, että hän on valehteleva psykopaatti, mutta sitten epäilen että joku lähipiiristä paljastaisi huijauksen. Lornahan on kertonut nähneensä enkeleitä lapsesta asti, ja tästä lienee perhepiirissä jne. jotain todisteita.

Toisin sanoen Lorna ihan vilpittömästi näkee näkyjä ja uskoo niiden olevan todellisia. Kyse ei kuitenkaan ole mistään skitsofreniasta, sillä se olisi sitten taas näkynyt monilla muilla tavoilla elämässä.

Mä haluaisin TODELLA uskoa mitä Lorna kertoo, mutta hyvin, hyvin vaikea on uskoa että maa on auennut Lornan edessä ja siellä on maaäiti heilutellut silkkimäisiä lonkeroitaan. Ja jättikokoinen sodan enkeli ihan varta vasten on juuri Lornaa pyytänyt rukoilemaan maailman puolesta. Lornako maailman pelastaa?

Olen minäkin nähnyt enkeleitä ja jopa henkiä.

Samoin pari ystävääni. Kaikkien kanssa ei viitsi tästä puhua kun ei tiedä ketkä "uskoo".

Mutta toisten kanssa voi puhua hetikin, kun tietää että toinen on samanlainen.

Ehkä Lorna on edelläkävijä ja tämä aika on tulossa. Jumala käyttää enkeleitä.

Läheiseni on jopa pelastunut mahdolliselta tapaturmalta/kuolemalta kun häntä autettiin äkillisessä tilanteessa työmaalla.

Vierailija
80/395 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika iso osa ihmisistä ei usko raamattuun ja pitää sitäkin hölynpölynä joten ei ehkä kannata alkaa toitottamaan totuutena mitä PITÄÄ ajatella. Kukin uskoo kuten haluaa ja pitää sitä oman aotuutenaan.

kuin se, että kerromme Raamatun Jumalasta totuutena ja kerromme, myös Jeesuksesta, joka voi antaa anteeksi kaikki syntimme. Mikä tahansa muu tässä maailmassa voi olla väliaikaista, valheellista, pettävää, epävarmaa tai kuolevaista, mutta Jumalan Sana on ja pysyy. Se on luja turvakallio, joka kestää epäilymmekin.