Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätävin apteekkikokemuksesi?

Vierailija
14.09.2015 |

Mä aloitan.

Raskaustestin osto, pitkä jono takana. Myyjä alkaa sönköttää jotain muka niitänäitä tyyliin "mitäs tuli tehtyä". Ikää 18 v.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis patentex oval

Tosin nekin oli puikkoja, vaahtoutuivat emättimessä. En tiedä, onko jotain valmista vaahtoakin joskus ollut.

Vierailija
102/117 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:05"]

Lemmikkini olo oli huonontunut leikkauksen jälkeen, ei syönyt eikä juonut. Kävin ostamassa ruiskun ruokintaa ja juottamista varten, ilman neulaa. Jouduin hirveän pitkään kertomaan mitä kaikkia nesteitä ja ruokia aion sillä syöttää, myyjän epäillessä huumeidenkäyttöä. Itse oli järkyttynyt ja surullinen ja tuo tuntui todella nololta. Lemmikki piti viedä piikille sitten viikko myöhemmin.

[/quote]

Näitä juttuja olen kuullut useammaltakin lemmikinomistajalta. Eikö apteekeissa voisi olla erikseen ruiskut narkkareita ja lemmikinomistajia varten ja sitten jonotettaisiin siinä jonossa, mitä asia koskee? Tai sitten lemmikkieläinkauppoihin ruiskut myyntiin.
[/quote]

Näin kävi myös minulle. Tosin minulla oli orpo kissanpentu hoidettavana ja tarvin ruiskun nopeasti kun tuttipullo rikkoutui.
Selitin tilanteen kysymättä perinpohjin, mutta apteekintäti myi lopulta pipetin..
En vain ymmärrä yhtään, että vaikka nyt sitten oikeasti tarvitsisin huumeisiin sen ruidkun, niin eikö se ole parempi että puhtaan ruiskun hakisin?. Että miksi niitä ruiskuja oikein pantataan.
Nyt kun olen eläintenhoitohommissa tarvinnut useammin ruiskuja lääkintään, niin apteekkihenkilökunta jo muistaa ja tietää, että hoidan eläimiä ja laittavat mahdollisen lääkkeen mukaan pari ylimääräistäkin ruiskua.
Niin tai sitten luulevat, että olen narkkari, joka markkaa eläinten kipulääkkeitä, lisäravinteita jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:29"]no, kun laktoosi-intorelanssini oli okeen pahana ja pienikin annos laktoosia sai mahani todella kipeäki ja löysäksi, olin apteekissa etsimässä laktoosittomia särkylääkkeitä. en lyötänyt ja apteekkari/pharmaseutti mikä lienee iihen sopivasti tuli minua auttamaan. sain kuulla pitkän saarnan siitä että laktoosittomat lääkkeet ovat lumetta,ei laktoosi lääkkeissä aiheuta vaivoja, kumminkin osoitti tuotteen "tuossahan se lukee laktoositon" oli sekin piilossa... 
[/quote]
Minä olen saanut kerran oikein riidan aikaiseksi, kun Aerius-allergialääkkeessä oli joku päälikalvo missä oli murto-osa laktoosia ja ostin sen kanssa laktoosinpilkkojia ja täti rupesi sitten mulle opastamaan, että sitä on niin äärimmäisen vähän. Ihan harmittaa etten tokaissut, että minäpä otan yhden allergialääkkeen ja jäädäänpä hetkeksi odottamaan että vaikuttaako vai eikö, saisi tulla takahuoneen puolelle katsomaan sitä varpusparvea. Vittan, jos elimistö ei kestä niin se on aivan pee hailee onko sitä minimaalinen määrä vai ei.

Vierailija
104/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin peräpukamavoidetta raskaana ollessa reseptillä.. Kassalla farmaseutti lukee megakovalla äänellä: "2-3 kertaa vuorokaudessa peräpukamien hoitoon". Takuulla koko apteekin asiakaskunta kuuli.. :/

Vierailija
105/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kun laktoosi-intorelanssini oli okeen pahana ja pienikin annos laktoosia sai mahani todella kipeäki ja löysäksi, olin apteekissa etsimässä laktoosittomia särkylääkkeitä. en lyötänyt ja apteekkari/pharmaseutti mikä lienee iihen sopivasti tuli minua auttamaan. sain kuulla pitkän saarnan siitä että laktoosittomat lääkkeet ovat lumetta,ei laktoosi lääkkeissä aiheuta vaivoja, kumminkin osoitti tuotteen "tuossahan se lukee laktoositon" oli sekin piilossa... 

Vierailija
106/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:09"]

Apteekissa on AINA rasittavaa se, kun ei saa asioida rauhassa. Mikä tekee juuri apteekista sellaisen paikan, että sitä "apua" on pakko tuputtaa? Harvoin sieltä mitään kovin ihmeellistä hakee, eikä sen buranapaketin ostoon mitään apua tarvitse! Tuohon menee joskus oikeasti hermot.

[/quote]

Varkaat sen tekevät, valitettavasti. Kun kerta toisensa perään apteekkari näyttää valvontakameravideoita, joissa narkkareiden lisäksi siistit, jakkupukuiset ja huolitellut naiset, pukumiehet, perheenäidit ja -isät lapsineen sujauttavat pakettitolkulla tavaraa kasseihinsa ja kävelevät pokkana ulos, luottamus menee myös muihin, kuin niihin narkkeihin. Ette uskoisi, kuinka paljon apteekeista varastetaan päivän aikana. 

- se reseptitiskillä asiakkaan kuristusotteen kokenut farmaseutti

Vierailija
107/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin reseptivapaata allergialääkettä. Kassa farmaseutti katsoo minua pitkään ja tokaisee "nämähän ovat sitten allergiaoireiden hoitoon". No aijaa?

Vierailija
108/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:09"]

Mun jäätävät kokemukset tulee siinä apteekin kassalla. Vaikka on korkean korvauksen piirissä, niin silti kiroan sairauksiani ja niistä aiheutuvaa rahanmenoa.

[/quote]

Korkean korvauksen? No, eikö omavastuusi ole silloin 3 euroa? Sen korkeampaa korvausta ei ole. Tai sitten sulla on peruskorvaus johonkin hit*n kalliiseen lääkkeeseen, eli korvataan onneksi, mutta vain 35%:sti.

Vierailija
109/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalleni määrättiin leikkauksen jälkeen antibiootteja. Kotona vasta huomasin, että annostus oli päin honkia.,onneksi olen hoitaja, niin annoin lääkkeet niinkuin kuuluu. 

Ja noista jonoista. Ainakin Tampereen YA:ssa ON kassalle jonot. Eräässä muussa apteekissa kilahdin, vastoin tapojani, että miksi sairaan ihmisen pitää jonottaa kaksi kertaa. Ensin lääkkeen hakuun ja sen jälkeen vielä kassalle. Ennen oli helppoa, kun sai maksaa ne lääkkeet sille farmaseutille tai mitä muita nimikkeitä niitä on. 

Vierailija
110/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:32"]En usko. Kukaan ammattitaitoinen ihminen ei kysele mitä tuli tehtyä. He opastavat vain tuotteen käytössä. Huhhuh!
[/quote]

Samoin, en usko, kertokaa todellisista kokemuksista.

Vierailija
111/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:02"]

Olin juuri käynyt neuvolalääkärissä erään vaivan takia, joka vauvalla oli. Lääkäri antoi luvan käyttää reseptivapaata X-lääkettä vauvalle. Menin apteekkiin ja kysyin farmaseutilta missä lääke on. Hän rupesi tenttaamaan kelle se tulee. Sanoin että vauvalle ja hän kauhisteli, ettei sitä saa vauvalle antaa. Kerroin, että tulen suoraan neuvolalääkärin luota, joka oli antanut neuvon antaa vauvalle lääkettä. Farmaseutti jatkoi meuhkaamista, että kuka lääkäri on kyseessä, pitää mennä käymään uudestaa, hommata resepti ja hänelle on soitettava ASAP. Sanoin että no, me poistumme, jos lääkettä ei tipu. Ja niin menimme toiseen apteekkiin, jossa ystävällinen farmaseutti keskittyi työhönsä, ja antoi ks. lääkkeen.

[/quote]

Tietämättä nyt mikä lääke on kyseessä niin jos Pharmacassa lukee "ei alle 1-vuotiaille ilman lääkärin määräystä" tmv. niin pitäis sitten olla se resepti. Lääkäri on olettanut liikaa jos on vain sanonut, että sen saa vauvalle ilman reseptiä. Eli periaatteessa apteekki on sitten vastuussa jos ilman reseptiä myy tieten tällaisen lääkkeen vauvalle ja tuleekin jokin haittavaikutus. Mutta kaikki farmaseutitkaan eivät muista ulkoa noita Pharmacaohjeita taikka heille ei ole teroitettu apteekin vastuuta asiasta, pomon taholta siis. Ja vastuu on tavallaan teoreettinen, käytännössä toki ohjeen antanut lääkäri on vastuussa hoidosta. Mutta jokin reseptivapaa lääke voi reseptin vaatia tästä syystä. 

Vierailija
112/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:02"]

Olin juuri käynyt neuvolalääkärissä erään vaivan takia, joka vauvalla oli. Lääkäri antoi luvan käyttää reseptivapaata X-lääkettä vauvalle. Menin apteekkiin ja kysyin farmaseutilta missä lääke on. Hän rupesi tenttaamaan kelle se tulee. Sanoin että vauvalle ja hän kauhisteli, ettei sitä saa vauvalle antaa. Kerroin, että tulen suoraan neuvolalääkärin luota, joka oli antanut neuvon antaa vauvalle lääkettä. Farmaseutti jatkoi meuhkaamista, että kuka lääkäri on kyseessä, pitää mennä käymään uudestaa, hommata resepti ja hänelle on soitettava ASAP. Sanoin että no, me poistumme, jos lääkettä ei tipu. Ja niin menimme toiseen apteekkiin, jossa ystävällinen farmaseutti keskittyi työhönsä, ja antoi ks. lääkkeen.

[/quote]

Samantyyppinen kokemus. Vauvalla oli refluksia ja olin ostamassa Gaviscon-refluksilääkettä, jota ihan yleisesti annetaan pienille lapsille (neuvolassa ohjeistettiin, kyse käsikauppalääkkeestä). Erehdyin kertomaan farmaseutille, että lääke on tulossa vauvalle, ja hän nappasi sen kädestäni ja sanoi, ettei sitä voi vauvalle antaa eikä hän sitä minulle myy. Kävin sitten toisessa apteekissa ostamassa saman lääkkeen. Ikävä vaan, että tämä ensimmäinen apteekki on kotilähiömme oma apteekki, jossa tulee asioitua tämän tästä. Nyt ko. farmaseutti suhtautuu tosi epäluuloisesti, mikä lie vauvamyrkyttäjä olen...

Vierailija
113/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:12"]

Kysymys minkä farmaseutti tai proviisori esittää lääkkeitä haettaessa " Otatko sinä nyt nämä kaikki ? "

Ei hyvänen aika... Siinäkö pitäisi kiskoa suusta alas koko kolmen kuukauden satsi!

[/quote]

Tarkoittaa otatko jokaista lääkettä... 

Asiakkaat eivät ymmärrä myöskään, että kun kysyn 1 vai 3 kuukautta, niin "joo sellainen yksi paketti" ei kerro mitään. Kun niitä lääkkeitä on erikokoisissa paketeissa, toiset yhdeksi ja toiset kolmeksi kuukaudeksi. Mutta ei se mitään, mulle maksetaan vaikka selitän samaa asiaa 15 kertaa päivässä :)

Vierailija
114/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:49"]Espoon elixiirin apteekkari on todella epäkohtelias ja ylimielinen,nopeasti vanhentuvaa lääkettä saa sieltä myös
[/quote]

En ole siis ainoa, joka saa tuolta surkeilla päiväyksillä olevia lääkkeitä. Ei sitten siis mikään ihme ettei Elixirissä ole jonoa jos muutkin ovat huomanneet saavansa pian käyttökelvottomiksi meneviä lääkkeitä.

Vierailija
115/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Tampereen Keskustorin apteekissa: ostin beroccaa (sillä nyt ei väliä mitä ostin) ja lähtiessäni sanoin normaalisti pienen hymyn kera "kiitos, moikka!". Minut rahastanut työntekijä väänsi järkyttävän irvistyksen kasvoilleen ja sanoi vastahakoisella äänensävyllä "moimoi!". Tuli sellainen olo, että mitä helvettiä. Ei tee mieli asioida kyseisessä apteekissa enää, jos siellä irvistellään tuolla tavalla asiakkaalle. Liekö ikärasismia vai mitä, mutta edelläni ollutta vanhempaa naishenkilöä kyseinen työntekijä palveli ihan normaalisti ilman irvistelyä.

Vierailija
116/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä Turkulaisessa apteekissa joskus 80-luvun lopulla oli kyllä varmaan jäätävin apteekkikokemus. Talosta oli mennyt ilmeisesti öljykattila paskaksi, ulkona -20 astetta ja apteekissa sisällä ehkä 10 astetta lämpimämpää. Mutta palvelu pelasi. Ei varmaan toimis nykypäivänä.

Vierailija
117/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:48"]

Tiedä nyt jäätävää, mutta kummallista näin helsinkiläisenä bipona on että ainoat apteekit joilla on heti antaa minulle kirjoitetut ketipinorinit ovat Vuosaaren Columbus ja Kontulan apteekki (ei edes Kontulankaaren apteekki :O)

Useinmiten käytän Stockan eli siis Erottajan apteekkia vaikka heillä ei ikinä koskaan ole kuin kaksi pakettia ketipinoria. No, onpahan hyvä syy lähteä taas seuraavana päivänä liikenteeseen :)

[/quote]

Vuosaari onkin yksi Helsingin suurimmista apteekeista. Tällä on osittaista vaikutusta saatavuusasioissa positiiviseen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi