Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätävin apteekkikokemuksesi?

Vierailija
14.09.2015 |

Mä aloitan.

Raskaustestin osto, pitkä jono takana. Myyjä alkaa sönköttää jotain muka niitänäitä tyyliin "mitäs tuli tehtyä". Ikää 18 v.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:09"]

Mun jäätävät kokemukset tulee siinä apteekin kassalla. Vaikka on korkean korvauksen piirissä, niin silti kiroan sairauksiani ja niistä aiheutuvaa rahanmenoa.

[/quote]

Korkean korvauksen? No, eikö omavastuusi ole silloin 3 euroa? Sen korkeampaa korvausta ei ole. Tai sitten sulla on peruskorvaus johonkin hit*n kalliiseen lääkkeeseen, eli korvataan onneksi, mutta vain 35%:sti.

[/quote]

Hyvä että sensuroit hitto-sanan. En olisi saanut järkytykseltäni varmastikaan unta.

[/quote]

No ei se sinua varten ollut vaan palstan tiukentunutta moderointia. Mutta kiva jos jäi noin mieleesi.

Vierailija
82/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:16"]

Mun jäätävät kokemukset tulee siinä apteekin kassalla. Vaikka on korkean korvauksen piirissä, niin silti kiroan sairauksiani ja niistä aiheutuvaa rahanmenoa.

[/quote]

Korkean korvauksen? No, eikö omavastuusi ole silloin 3 euroa? Sen korkeampaa korvausta ei ole. Tai sitten sulla on peruskorvaus johonkin hit*n kalliiseen lääkkeeseen, eli korvataan onneksi, mutta vain 35%:sti.

[/quote]

Hyvä että sensuroit hitto-sanan. En olisi saanut järkytykseltäni varmastikaan unta.

[/quote]

No ei se sinua varten ollut vaan palstan tiukentunutta moderointia. Mutta kiva jos jäi noin mieleesi.

[/quote]

Ok*i, sel*ä jut*u.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:02"]

Olin juuri käynyt neuvolalääkärissä erään vaivan takia, joka vauvalla oli. Lääkäri antoi luvan käyttää reseptivapaata X-lääkettä vauvalle. Menin apteekkiin ja kysyin farmaseutilta missä lääke on. Hän rupesi tenttaamaan kelle se tulee. Sanoin että vauvalle ja hän kauhisteli, ettei sitä saa vauvalle antaa. Kerroin, että tulen suoraan neuvolalääkärin luota, joka oli antanut neuvon antaa vauvalle lääkettä. Farmaseutti jatkoi meuhkaamista, että kuka lääkäri on kyseessä, pitää mennä käymään uudestaa, hommata resepti ja hänelle on soitettava ASAP. Sanoin että no, me poistumme, jos lääkettä ei tipu. Ja niin menimme toiseen apteekkiin, jossa ystävällinen farmaseutti keskittyi työhönsä, ja antoi ks. lääkkeen.

[/quote]

Samantyyppinen kokemus. Vauvalla oli refluksia ja olin ostamassa Gaviscon-refluksilääkettä, jota ihan yleisesti annetaan pienille lapsille (neuvolassa ohjeistettiin, kyse käsikauppalääkkeestä). Erehdyin kertomaan farmaseutille, että lääke on tulossa vauvalle, ja hän nappasi sen kädestäni ja sanoi, ettei sitä voi vauvalle antaa eikä hän sitä minulle myy. Kävin sitten toisessa apteekissa ostamassa saman lääkkeen. Ikävä vaan, että tämä ensimmäinen apteekki on kotilähiömme oma apteekki, jossa tulee asioitua tämän tästä. Nyt ko. farmaseutti suhtautuu tosi epäluuloisesti, mikä lie vauvamyrkyttäjä olen...

[/quote]

Kappas, sama lääke ja samaan vaivaan sitä vauvalle olin hakemassa. Eiköhän viime kädessä se ole vanhemman vastuulla, mitä lääkettä vauvallensa antaa. Ja noinkin yleinen lääke, niin en näe farmaseutin tarvetta ruveta kiistelemään. -59

[/quote]

Kappas, oliko kenties Espoonlahden alueella toimiva apteekki? :)

76

Vierailija
84/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ok*i, sel*ä jut*u.

[/quote]

Ota lääkkeet.

Vierailija
85/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä sä voit ihan rohkeasti kirjoittaa vaikka vittu, ei se siitä mihinkään moderoidu.

Vierailija
86/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ok*i, sel*ä jut*u.

[/quote]

Ota lääkkeet.

[/quote]

En saanut, koska apteekkari epäili reseptiäni feikiksi. :(

Vierailija
87/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä sä voit ihan rohkeasti kirjoittaa vaikka vittu, ei se siitä mihinkään moderoidu.

[/quote]

No voitko lakata opastamasta mua? ;D

Vierailija
88/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ok*i, sel*ä jut*u.

[/quote]

Ota lääkkeet.

[/quote]

En saanut, koska apteekkari epäili reseptiäni feikiksi. :(

[/quote]

Joo no selkeästi. Sitäpaitsi tuskin sinua palveli apteekkari, vaan farmaseutti.

Vierailija
89/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriltani poistettiin viisaudenhammas ja toimenpide kesti pari tuntia ja oli tuskallinen, koska hammas oli jotenkin hankala juuriensa takia. Kaverini sitten pyysi minut turvakseen ja saattamaan apteekkiin. Lähiön apteekki oli jo kiinni, joten oli tultava metrolla keskustan apteekkiin. Kello oli jotain kymmenen minuuttia ennen sulkemisaikaa, joten apteekista sanottiin, että olisi mentävä saman ketjun toiseen apteekkiin, koska reseptilääkkeitä ei enää anneta. Kaverini oli tosi huonona ja tuskissaan, ja ei auttanut muu kuin kävellä hekemaan kipulääkettä toieen ketjun apteekkiin, joka myöhempään auki. Kaverini oli tosi kovissa tuskissa, pää pahoin turvoksissa ja itsekin olin valitettavasti äimänä, etten osannut vaatia heiltä palvelua. Ihan käsittämätöntä kyllä oli heidän toimintansa. Eikö palvelua tule saada siihen asti kun apteekkion auki? Lopulta saimme sitten kipulääkkeen, ja keverini sai lievityksen tuskaansa. Mutta harmittaa, että en tehnyt asiasta reklamaatiota kyseiselle apteekille. Kaverinikaan ei sitä tehnyt, koska oli täällä töissä ei-suomalaisena ja Etelä-Euroopasta tulleena. Vieläkin harmittaa hänen puolestaan ja ihmetyttää apteekkihenkilökunnan kylmyys häntä kohtaan, vaikka varmasti näkivät, että oli tuskissaan.

Vierailija
90/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kerta muistui mieleen, kun olin hakemassa lapsille nenäsuihketta. Olin etukäteen lukenut niistä ja suositeltiin, että jokaisella perheenjäsenellä tulisi olla oma pullo. Kysyin farmaseutilta, pitäisikö molemmille muksuille ostaa oma, niin vastaus oli vino hymy ja "lähes typerintä mitä olen kuullut" -ilme. Ei kuulemma tarvitse. Ostin samalla itselleni melatoniinia, niin tämä totesi, että tätä ei saa antaa lapsille. Juu, se tulee mulle itselleni. Hyvä silti, että varmisti. Kyseinen nainen on muutenkin erikoinen enkä mielellään mene hänen palveltavakseen.

Vierailija
91/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:54"]

No, ei nyt jäätävin, mutta pikkuhiljaa alkaa raivostuttaa, kun melkein joka kerta hakiessani reseptilääkkeitä osa menee tilaukseen. Kuitenkaan kyse ei ole kuin astmalääkkeistä. Sanonta "vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä" ei todellakaan pidä tänä päivänä paikkaansa.

[/quote]

Minun jäätävin kokemukseni oli, kun välttämättä tarvitsemaani silmälääkettä ei ollut missään pääkaupunkiseudun apteekissa eikä maahantuojallakaan. Korvaavaa lääkettä ei ole olemassakaan.

[/quote]

Siskolle meinasi käydä noin syövän täsmälääkkeen kanssa :/

Vierailija
92/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:04"]Kun asiakas kävi tiskin yli kurkkuuni kiinni. Ryöstö veitsellä uhaten. Lähes päivittäiset uhkailut. 

Alanvaihto harkinnassa, ikävä kyllä. 
[/quote]
Kerro missä päin veljen vaimo uudelleen kouluttautui farmaseutiksi kun tulevaisuuden biokemia-alalla ei töitä saa. Alkoi pelottamaan jo. Ostan pippurisumutteen kaikille tutuille naisille Suomessa melkoisen tehokas on alle 10 euroa. Kielletty toki Suomessa mutta muinoin se oli ampumaserikos jos tölkki oli käsilaukussa ja kun Virossa käytte niin siinä vanhankaupungin ja sataman puolessa välissä on kai Merikeskus niminen paikka niiltä jotka myyvät sytkäreitä ja muuta saa tiskinalta ostaa pamppuja ja pippurisumutetta.
Aineen myynti on Virossa laillista ja jos Tallinnasta jonkun metsästys kaupan löydät sitä saa sieltäkin.
Suomenlaki on kymmenessä vuodessa muuttunut aikaisemmin kyynelkaasua käyttö jostain syystä rinnastettiin ampuma-aseisiin. Ehkä johtuu että muinoin taitaa olla vieläkin valopistooleja, joilla voi hätä merkkejä lähettää taivaalle. Ensimmäiset kyynelkaasua laitteet saattoivat olla ihan samoja laitteita mutta valopatruunan sijaan laitettiin kyynelkaasupatruuna. No jos läheltä ampuu valopistoolilla tai sen aikuisella kyynelkaasupatruuna niin voi olla ja onkin kuolettavaa.
Siksi ymmärrän että aikoinaan ja vieläkin kyynelkaasuase vaatii aseenkantoluvan, kuten valopistoolilla. Mutta myrkytön pippurisumute ei todellakaan tapa ketään ja Tallinnassa on halvempi kuin merkkidödö.
Mutta siihen ei voi kovasti luottaa, epäilen että puukon kanssa apteekkiin tulevat ovat sellaisessa kisoissa että ovat melkein immuuneja aineelle. Silmille jos onnistut suorittamaan niin näkö on heikoilla hetken, mutta jos et silmiin osu, niin oot pulassa.
Raiskariin uskon pippurikaasun toimivan paremmin kuin huumehörhöön.
Joskus nuorena jouduin keskellä yötä isoon venesataman kun huomasin että valoisana kesä yönä !inua seurasi auto. No kun auto seurasi keskellä yötä tuollaiseen paikkaan niin olin ihan miljoona prosenttisen varma että se mies oli minun perässäni.
Espoon kalleimmat kämpät oli silloin niillämain, ettei mikään lähiö juttu lainkaan kaverilta Westendistä lähdin ja Haukilahdessa oli tämää vaanija. Siellä parkkipaikalla kyyristelin ja vietin loputtoman ajan kunnes ihailijani lähti.
Kerroin työkaverilleni siitä hänen mies kävi usein Venäjällä ja sain pippurisuihkeen työkaverin mieheltä lahjaksi. Oli turvallisempi tunne vaikka siihen aikaan tuommoisen dödöpurkin mukana kantaminen oli rikollisempaa kuin lievä raiskailu.
Mutta ei se purkki laukussa auta mitään, pitää osata käyttää sitä ja uskaltaa käyttää ajoissa. Se ei tainnuta ketään ainoastaan sokaisee vähäksi aikaa, jolloin on aika juosta karkuun. Jos hyökkääjiä olisi useampi kuin kaksi niin ehkä siitä on enemmän haittaa

Vierailija
93/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:33"]

Se kerta muistui mieleen, kun olin hakemassa lapsille nenäsuihketta. Olin etukäteen lukenut niistä ja suositeltiin, että jokaisella perheenjäsenellä tulisi olla oma pullo. Kysyin farmaseutilta, pitäisikö molemmille muksuille ostaa oma, niin vastaus oli vino hymy ja "lähes typerintä mitä olen kuullut" -ilme. Ei kuulemma tarvitse. Ostin samalla itselleni melatoniinia, niin tämä totesi, että tätä ei saa antaa lapsille. Juu, se tulee mulle itselleni. Hyvä silti, että varmisti. Kyseinen nainen on muutenkin erikoinen enkä mielellään mene hänen palveltavakseen.

[/quote]

Kaikilla perheenjäsenillä kyllä kannattaisi olla oma nenäsuihke, ettei pöpöt leviä.

Vierailija
94/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:33"]

[/quote]

Kaikilla perheenjäsenillä kyllä kannattaisi olla oma nenäsuihke, ettei pöpöt leviä.

[/quote]

Tää kyllä kiinnostaa, kun olen suositellut tätä asiakkaille, niin ketään ei kiinnosta, yksikin sanoi, että leviäähän ne muutenkin. Minusta se on totta... Ihmiset haluavat tosiaan käyttää kotonaan sitä samaa pulloa.

Vierailija
95/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ehkäisyvaahtoa. Kotona huomadin, että myyjä oli sekoittanut putelit ja kassissani olikin liukuvoidetta. Sillä olisi ehkäisyteho ollut aika huono

Vierailija
96/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut hyvä ja asiallinen palvelu apteekissa. Ei ole ollut kylmäkään, joskus jopa hiki odotellessa vuoroa talvitakissa.

Vierailija
97/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä? Keksi nyt vähän mukavampi sana! En edes tajua, mikä tämän ketjun idea on! Kaikki on nykyään jäätävää tai hyytävää.

Vierailija
98/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:05"]Lemmikkini olo oli huonontunut leikkauksen jälkeen, ei syönyt eikä juonut. Kävin ostamassa ruiskun ruokintaa ja juottamista varten, ilman neulaa. Jouduin hirveän pitkään kertomaan mitä kaikkia nesteitä ja ruokia aion sillä syöttää, myyjän epäillessä huumeidenkäyttöä. Itse oli järkyttynyt ja surullinen ja tuo tuntui todella nololta. Lemmikki piti viedä piikille sitten viikko myöhemmin.
[/quote]

Miksi? Onko parempi pistellä paskaisilla neuloilla? Missä etiikka?

Vierailija
99/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:45"]Ostin ehkäisyvaahtoa. Kotona huomadin, että myyjä oli sekoittanut putelit ja kassissani olikin liukuvoidetta. Sillä olisi ehkäisyteho ollut aika huono
[/quote]

Mitä on ehkäisyvaahto?

Vierailija
100/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:45"]Ostin ehkäisyvaahtoa. Kotona huomadin, että myyjä oli sekoittanut putelit ja kassissani olikin liukuvoidetta. Sillä olisi ehkäisyteho ollut aika huono [/quote] Mitä on ehkäisyvaahto?

[/quote]

Ei ole enää saatavilla. Pantex vai Petentex oval -nimistä aikoinaan oli. Tapaa siittiöt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi