Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätävin apteekkikokemuksesi?

Vierailija
14.09.2015 |

Mä aloitan.

Raskaustestin osto, pitkä jono takana. Myyjä alkaa sönköttää jotain muka niitänäitä tyyliin "mitäs tuli tehtyä". Ikää 18 v.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulle tulee aina seksin jälkeen virtsatietulehdus, on lääkäri määrännyt minulle antibiootin, jota otan yhden tabletin heti yhdynnän jälkeen estämään bakteerien kolonisoitumista, josta virtsis lähtisi sitten kehkeytymään.

Kerran kailottavaääninen farmaseuttinainen neuvoi minua koko apteekki raikaen: KANNATTAA KÄYDÄ AINA ENNEN JA JÄLKEEN YHDYNTÄÄ PISSALLA!

Selevä : /

Vierailija
42/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä nyt ei ole mitenkään kauhea kokemus, mutta tuli jotenkin outo olo kun apteekkari alkoi kuiskimaan kertoessaan minulle määrätystä propralista. Niin kuin minun pitäisi hävetä sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmivuorotyötä. Mulla on ollut lyhytvaikutteisia nukahtamislääkkeitä sillon tälööin käytössä. Kävin työterveydessä jossa sain vielä perinteisen reseptin (vallan 10kpl :D) apteekin täti sanoi niin että kaikki kuulivat, että tää vaikuttaa väärennetyltä reseptiltä. Hermostuin kyllä hieman. Vaadin, että soittaa diacoriin ja tarkistaa, olis sit jo myynyt ne. Sanoin kuitenkin, et sittenhän vadta mokan tekee, jos kerran epäilee reseptiä.

Vierailija
44/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä jäätävä, mutta itselle jostainsyystä kiusallinen tilanne.
olin käymässä naapurikaupungissa ja ajattelin hyödyntää tilanteen ja ostaa samalla raskaustestejä, kun omassa pikkukaupungissa on kuitenkin jokin heti selän takana.
No nyt oli sitten kassalla kouluaikainen kiusaajani (miespuolinen) ja minä läväytin kasan testejä tiskiin.

Vierailija
45/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 16 vuotiaana apteekista vahingossa 4 kertaa liian vahvat epilepsia lääkkeet, kerkesin popsia melkein koko purkin ennen kuin asia huomattiin kotona. Apteekin vastaus tähän oli "hupsista, noh näitä sattuu " , mitään korvausta en asiasta saanut. Siitä lähtien on oikein hirvittänyt ajatus että mitenhän paljon tämmöisiä hupsista tapauksia sattuu ilman että kukaan huomaa, ja kuinkahan moni vanhus on joutunut huonoon kuntoon vastaavien mokien takia.

Vierailija
46/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi apteekissa on paljon työntekijöitä aina? Kuka rahoittaa? Roikkuvat valkoisissa takeissaan ja kyselevät mitä saisi olla.. Jäätävää, aina.. 

Vierailija
47/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:54"]

No, ei nyt jäätävin, mutta pikkuhiljaa alkaa raivostuttaa, kun melkein joka kerta hakiessani reseptilääkkeitä osa menee tilaukseen. Kuitenkaan kyse ei ole kuin astmalääkkeistä. Sanonta "vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä" ei todellakaan pidä tänä päivänä paikkaansa.

[/quote]

Minun jäätävin kokemukseni oli, kun välttämättä tarvitsemaani silmälääkettä ei ollut missään pääkaupunkiseudun apteekissa eikä maahantuojallakaan. Korvaavaa lääkettä ei ole olemassakaan.

Vierailija
48/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne ei sinällään ollut jäätävä, mutta hieman kummallinen silti. Olin ollut pitkään vahvalla aknelääkitykselle, jonka vuoksi kaikki limakalvoni ja varsinkin silmäni olivat jatkuvasti kuivia ja kivuliaita. Siispä olin saanut lääkäriltäni silmiini silmätippoja - niitä kosteuttavia yksittäispipetti pakkauksia. Ja kun kesä oli tuolloin edessä ja lääkärini oli pian lomilla, jotten saisi hetkeen uutta reseptiä niin lääkärini oli näemmä halunnut pistää minulle santsilääkkeitä tuohon repeptiin tarpeeksi niin etten joutuisi tappelemaan silmieni kanssa koko kesää.

Tämä lääkärini oli yhteen e-reseptiin pistänyt yhteensä about 90 pakettia silmätippalääkkeitäni ihan niin, etten itse ollut tiennyt mitään tuosta määrästä. Sitten sain muutamaan otteeseen jutella farmaseuttien kanssa siitä oliko tuo resepti nyt väärennös vai ei. Kuka nyt oikeasti tekisi mitään sellaisella määrällä silmien kosteutuspipettejä. :D

Vierailija
49/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"]

Missä apteekissa on ollut kassalle pitkä jono? Ei se sentään mikään citymarket ole.

[/quote]

Ruuhka-aikana eräässä lähiössä
[/quote]

Mikä on ruuhka-aika apteekissa? :) vissiin henkilökunnan epäoätevyyden lisäksi, siellä ei toimita muutenkaan oikein, jos kassalle pitkät jonot.
[/quote]
Missä takahikiässä asut, jos et ole koskaan joutunut jonottelemaan apteekissa?

Vierailija
50/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:22"]Miksi apteekissa on paljon työntekijöitä aina? Kuka rahoittaa? Roikkuvat valkoisissa takeissaan ja kyselevät mitä saisi olla.. Jäätävää, aina.. 
[/quote]
Siellä on apulaisia kun pihit apteekkarit ei palkkaa farmaseutteja. Mutta kun ne raukat ei voi tehdä juuri mitään muuta kuin täyttää hyllyjä ja olla kassalla. Ne notkuu sitten työttömänä ruuhkatilanteissa mutta farmaseutit ylityöllistettynä huhkii. Ei mitään järkeä

Vierailija
51/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei joskus myyty injektioneulaa, sanottiin ettei niitä ole heillä myynnissä. hymähdin hyvin tietäen niitä löytyvän joka ikisestä apteekista ja pyysin niitä toiselta farmaseutilta, joka kipitti takahuoneeseen hakemaan.

Vierailija
52/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aika monessakin Helsinkiläisapteekissa jonoa, jos menee ruuhka-aikaan. Esim. kauppakeskus Kaari. Jonossa voi kassoille olla vaikka 10 ihmistä ja sitten reseptijonot erikseen.

Vierailija
53/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:56"]

Haa, apteekkien ruuhka-ajoista tuli mieleen. Ne, jotka tietää Espoon Sellon, on varmaan joskus asioineet Viaporintorin apteekissa eli siellä ylhäällä tasanteella, missä on kirjasto ym. Kauhea ruuhka on siellä aina. Mutta jos kävelet portaat alas, kierrät kohti Hevosenkenkää bussi- ja juna-aseman vierelle ja menet Apteekki Elixiriin, sinua palvellaan reseptiasioissakin lähes heti tai hyvin lyhyellä jonotuksella.

Jossain vaiheessa tajusin tämän ja lakkasin käymästä Viaporintorin apteekissa.

Jäätäviä apteekkikokemuksia en keksi. Aina olen saanut apteekeissa hyvää tai erittäin hyvää palvelua.

[/quote]

Palvellaan joo. Hymyillen nätisti ojennetaan lääkkeitä, joiden viimeinen käyttöpäivä ehtii tulla ennen kuin lääkkeet on ehtinyt käyttää loppuun. Tämä siis isoissa pakkauskoossa olevissa lääkkeissä hyvinkin yleistä ko. apteekissa.

Noloa en keksi.

Vierailija
54/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten täysin poikkeuksellisesti jouduin hakemaan eräitä lääkkeitä apteekista, kun eläinlääkärillä ei ollut, yleensä eläinlääkärit jättävät nämä lääkkeet tilalla käydessään. Eläinlääkäri oli soittanut reseptin suoraan apteekkiin. Siinä kaiken kansan kuullen apteekin hlökuntaan kuuluva nainen, mikä lie oikealta titteliltään luetteli, että tähänhän on lääkäri antanut ohjeen, että 50 millilitraa pistettynä lihakseen kerran päivässä viikon ajan. Kysyi vielä että onko minulla ruiskuja ja neuloja? Kun vastasin kieltävästi lähti hän kaivamaan jostain kaksi 20 millin ruuttaa ja neuloja ja ne ruiskut on oikeasti aika isoja. Ihmettelin poistuessani kansalaisten kummallisia ilmeitä, kunnes autossa tajusin, että he varmaan luulivat lääkkeen olevan minulle. No ei ollut vaan LEHMÄLLE!

Vierailija
55/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin apteekkiin Sildenafil resepti kourassa ja yllätyin kun tiskin takana olikin yksi tuttu erittäin hyvännäköinen tyttö. Opiskeli silloin farmaseutiksi.
Jäädyin ihan täysin ja puna nousi kasvoille.
Sildenafil oli kaikenlisäksi puoliksi "viihdekäytössä".

Vierailija
56/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:21"]

Sain 16 vuotiaana apteekista vahingossa 4 kertaa liian vahvat epilepsia lääkkeet, kerkesin popsia melkein koko purkin ennen kuin asia huomattiin kotona. Apteekin vastaus tähän oli "hupsista, noh näitä sattuu " , mitään korvausta en asiasta saanut. Siitä lähtien on oikein hirvittänyt ajatus että mitenhän paljon tämmöisiä hupsista tapauksia sattuu ilman että kukaan huomaa, ja kuinkahan moni vanhus on joutunut huonoon kuntoon vastaavien mokien takia.

[/quote]

Minulla taas sitten on ihan päinvastaisia kokemuksia tästä, pari kertaa on farmaseutti paikannut ammattitaitonsa avulla lääkärin tekemiä virheitä lääkkeiden annostuksissa ja voimakkuuksissa. Reseptillä oli esim. lapselleni määrätty aikuisen annostus eräästä lääkkeestä ja ilman farmaseutin reagointia olisi voinut käydä huonosti. 

Vierailija
57/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain erektiolääkettä, ja minua palveli joku miespuolinen kesälomatyöläinen. Ainakin luulen, että oli joku harjoittelija. Kesti n. 15 minuuttia ennen kuin sain lääkkeen häneltä, koska mies tuhrasi tietokoneen kanssa ikuisuuden. Sitten menin kassalle maksamaan, mutta jotain puuttui viivakoodista. Taas piti mennä takaisin samalle miehelle. Mies kyseli sitten neuvoa viereiseltä henkilötä, joka kai jonkinlainen tuutor hänelle. Lopulta oikea viivakoodi saatiin tulostettua ja menin kassalle. Tilanne ei sinänsä nolottanut minua, koska palvelu ystävällistä muuten ja varmaan apteekissa on muitakin saman lääkkeen hakijoita usein. Jotenkin vaan tuli fiilis että hohhoijaa. Ja ekan kerran ostin kyseistä lääkettä, joka lopulta jäi käyttämättä, koska peli alkoi toimia ihan itsestään normaalisti ja ilman lääkettä. No onpahan varalta kumminkin :D

Vierailija
58/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ehkäisyrenkaita pakkauksen, kun farmaseutti alkoi kysellä että pysyykö ne mulla sisällä kun hänellä kuulemma valuu ulos. En olisi halunnut kuulla farmaseutin hlökohtaisia asioita enkä osallistua keskusteluun naisten rakenteellisista eroavaisuuksista...

Vierailija
59/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon elixiirin apteekkari on todella epäkohtelias ja ylimielinen,nopeasti vanhentuvaa lääkettä saa sieltä myös

Vierailija
60/117 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin apteekkiin hakemaan yhtä rasvaa, jota olin käyttänyt ennenkin, eikä siinä näin ollen ollut mitään hämminkiä. Heti kun tulin ovesta sisään, yksi myyjä tuli kysymään että tarvitsenko apua. Sanoin kohteliaasti että en tarvitse apua. Sama myyjä tuli kuitenkin selkäni taakse hengittämään niskaani ja järjestelemään, kun menin hyllyn eteen. Pian myyjä meni toisen myyjän luo ja nämä kaksi supisivat jotain keskenään ja katsoivat minua. Hetken päästä sama myyjä tuli sanomaan, että jos tarvitset apua niin voit sitten kysyä. Olin tosi hämilläni, enhän ollut muuta väittänytkään. Tätä epäluuloisen näköistä tuijotusta jatkui koko reissun ajan. Ei hetkeen tehnyt mieli mennä uudestaan kun suhtauduttiin niin kuin varkaaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme