Jäätävin apteekkikokemuksesi?
Mä aloitan.
Raskaustestin osto, pitkä jono takana. Myyjä alkaa sönköttää jotain muka niitänäitä tyyliin "mitäs tuli tehtyä". Ikää 18 v.
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"]
Missä apteekissa on ollut kassalle pitkä jono? Ei se sentään mikään citymarket ole.
[/quote]
Ruuhka-aikana eräässä lähiössä
[/quote]
Mikä on ruuhka-aika apteekissa? :) vissiin henkilökunnan epäoätevyyden lisäksi, siellä ei toimita muutenkaan oikein, jos kassalle pitkät jonot.
[/quote] Suomessa oli sellaisia jonotus numeroita ensin tiskille ja sitten piti jonottaa kassalla ja koko apteekissa ei ollut kuin kaksi kassaa ja niistä yleensä vaan toinen käytössä.
En voi tajuta tuota Apteekkien tarveharkintaa, jos apteekissa on täällä jonoa niin menen toki viereiseen apteekkiin.
Suomesta muutettuani en ole apteekissa jonottanut. Tiettyjä lääkkeitä joita Suomessa syödään ei täällä välttämättä suosita. Kaikkia omia lääkkeitä en välttämättä saa samana päivänä pikkuapteekista. Mutta tiedän jo apteekit joista saan heti, toisaalta apteekki järjestelmä on täällä aika massiivinen on monia isoja apteekki ketjuja sekä täysin yksittäisiä asteekkeja. Jokaisessa suuremmassa supe
[/quote]
Juu, voi olla vuoronumeroita lääkkeenhakuun mutta maksuyilanteessa ei kassalla.ole "PITKÄT JONOT" mikäli jotain perin kummalista ei ole sattunut. Tämä on fakta
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"]
Missä apteekissa on ollut kassalle pitkä jono? Ei se sentään mikään citymarket ole.
[/quote]
[/quote]
Mikä on ruuhka-aika apteekissa? :) vissiin henkilökunnan epäoätevyyden lisäksi, siellä ei toimita muutenkaan oikein, jos kassalle pitkät jonot.
[/quote] Suomessa oli sellaisia jonotus numeroita ensin tiskille ja sitten piti jonottaa kassalla ja koko apteekissa ei ollut kuin kaksi kassaa ja niistä yleensä vaan toinen käytössä.
En voi tajuta tuota Apteekkien tarveharkintaa, jos apteekissa on täällä jonoa niin menen toki viereiseen apteekkiin.
Suomesta muutettuani en ole apteekissa jonottanut. Tiettyjä lääkkeitä joita Suomessa syödään ei täällä välttämättä suosita. Kaikkia omia lääkkeitä en välttämättä saa samana päivänä pikkuapteekista. Mutta tiedän jo apteekit joista saan heti, toisaalta apteekki järjestelmä on täällä aika massiivinen on monia isoja apteekki ketjuja sekä täysin yksittäisiä asteekkeja. Jokaisessa suuremmassa supe
[/quote] himputin puhelin korjailee omin päin ja lähettää myös. Asteekkeja Virossa on varmaan vähemmän kuin apteekkeja.
Niin käsittääkseni yhdessä apteekista pystyy näkemään onko lähistön apteekeilla lääkettä hyllyssä, ja nuo apteekit eivät kuuluneet lainkaan samaan apteekki ketjuun vaan olivat kilpailijoita.
Haa, apteekkien ruuhka-ajoista tuli mieleen. Ne, jotka tietää Espoon Sellon, on varmaan joskus asioineet Viaporintorin apteekissa eli siellä ylhäällä tasanteella, missä on kirjasto ym. Kauhea ruuhka on siellä aina. Mutta jos kävelet portaat alas, kierrät kohti Hevosenkenkää bussi- ja juna-aseman vierelle ja menet Apteekki Elixiriin, sinua palvellaan reseptiasioissakin lähes heti tai hyvin lyhyellä jonotuksella.
Jossain vaiheessa tajusin tämän ja lakkasin käymästä Viaporintorin apteekissa.
Jäätäviä apteekkikokemuksia en keksi. Aina olen saanut apteekeissa hyvää tai erittäin hyvää palvelua.
Kun asiakas kävi tiskin yli kurkkuuni kiinni. Ryöstö veitsellä uhaten. Lähes päivittäiset uhkailut.
Alanvaihto harkinnassa, ikävä kyllä.
Lemmikkini olo oli huonontunut leikkauksen jälkeen, ei syönyt eikä juonut. Kävin ostamassa ruiskun ruokintaa ja juottamista varten, ilman neulaa. Jouduin hirveän pitkään kertomaan mitä kaikkia nesteitä ja ruokia aion sillä syöttää, myyjän epäillessä huumeidenkäyttöä. Itse oli järkyttynyt ja surullinen ja tuo tuntui todella nololta. Lemmikki piti viedä piikille sitten viikko myöhemmin.
Ootko käynyt 24 h apteekissa Mannerheimintiellä? Ei siellä aina ole ruuhkaa kassoille, mutta aika usein on.
Mun jäätävät kokemukset tulee siinä apteekin kassalla. Vaikka on korkean korvauksen piirissä, niin silti kiroan sairauksiani ja niistä aiheutuvaa rahanmenoa.
Apteekissa olen saanut aina ihan loistavaa palvelua! On kyse ollut jälkiehkäisystä (ei kyselty mitään), reseptilääkkeistä (kerrotaan tarkasti mitä, mihin aikaan, minkä kanssa) tai ihan perus särkylääkkeistä(kysytään mihin tarkoitukseen), niin aina myyjät ovat osanneet käyttäytyä tilanteeseen nähden sopivalla tavalla. Itse yleensä käyn Helsingin keskustan stockmannin apteekissa, mutta en muissakaan apteekeissa ole saanut huonoa palvelua.
Kysymys minkä farmaseutti tai proviisori esittää lääkkeitä haettaessa " Otatko sinä nyt nämä kaikki ? "
Ei hyvänen aika... Siinäkö pitäisi kiskoa suusta alas koko kolmen kuukauden satsi!
Jäätävin kokemus apteekissa oli eräs kaikkien tuntema julkkisnainen, joka veti hirveät kilarit ja heittäytyi loppujen lopuksi maahan, koska hän ei päässyt jonon ohi. Ihan tasapainoton ihminen ja ikinä en olisi uskonut, ellen olisi nähnyt. Tuttava on nähnyt häneltä samanlaisen esityksen pankissa.
Ei tapahtunut minulle vaan miehelleni. Hän meni uusimaan Burana 400:n (100 kpl purkki) e-reseptiä kaksi viikkoa ennen kuin resepti olisi mennyt vanhaksi, siis kaksi viikkoa ennen kuin vuosi reseptin määräämisestä tuli täyteen. Apteekissa häneltä kysyttiin, onko useinkin tarvetta särkylääkkeelle, siis vihjattiin siitä, että hän on mahdollinen särkylääkkeiden väärinkäyttäjä. Mies oli hämmästyneenä mumissut, että kyllä sitä viisikymppisellä pariskunnalla vähän väliä jotain särkyä ja kolotusta on. Minäkin kun vaimona olen uskaltanut miehelleni määrättyä Burana nelisatasta särkyihini ottaa, koska samaa tavaraahan se on kuin niissä pienemmissäkin pakkauksissa.
Tämä ei liity apteekkiin vaan pienen varsinaissuomalaisen kunnan kyläkauppaan ja tapahtui mieheni työkaverin vaimolle. Oli kesäsunnuntai-ilta ja pariskunta tuli kotiin viikonlopun kyläreissulta. Rouva käväisi kaupassa ja maksoi vähäiset ostoksensa luottokortilla. Kassa töksäytti luottokortin nähdessään, että eikö tilillä ole rahaa. Rouva hämmentyi asiasta ja mutisi jotain puutaheinää ja lähti kaupasta. Rouvan ei tehnyt mieli käydä kyseisessä kaupassa ihan heti tapauksen jälkeen, vaikka hänessä ei mitään vikaa ollutkaan.
Se ärsyttää, jos apteekin kassalla oleva alkaa kovaan ääneen puhua/neuvomaan jotain mun lääkkeistäni. Siten, että kaikki kuulee.
Usein onneksi kysyvät ensin, että onko tuttuja lääkkeitä. Muutoin keskeytän selostuksen ja sanon itse, etten tartte lisätietoja lääkkeistäni.
Yhden kerran farmaseutti sanoi mulle, ettet kai sä ota enää muita lääkkeitä, kun oli niitä jo aika kasa tiskillä. Tämä siitä syystä, että mulla oli sossun maksusitoumus reseptilääkkeisiin. Totesin vaan, ettei hänen tehtävänsä ole sossun rahoja eikä lääkärini kirjoittamia reseptejä kytätä, vaan latoa tiskiin, mitä mulla reseptissä lukee.
Espoon apteekeissa on kyllä jonoa muuallakin, kuin Sellossa. Esim. Kivenlahdessa, Espoonlahdessa ja Matinkylässä.
On jonoja sekä reseptilääkkeisiin ja kassalle, jos ovat erikseen.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:05"]
Lemmikkini olo oli huonontunut leikkauksen jälkeen, ei syönyt eikä juonut. Kävin ostamassa ruiskun ruokintaa ja juottamista varten, ilman neulaa. Jouduin hirveän pitkään kertomaan mitä kaikkia nesteitä ja ruokia aion sillä syöttää, myyjän epäillessä huumeidenkäyttöä. Itse oli järkyttynyt ja surullinen ja tuo tuntui todella nololta. Lemmikki piti viedä piikille sitten viikko myöhemmin.
[/quote]
Näitä juttuja olen kuullut useammaltakin lemmikinomistajalta. Eikö apteekeissa voisi olla erikseen ruiskut narkkareita ja lemmikinomistajia varten ja sitten jonotettaisiin siinä jonossa, mitä asia koskee? Tai sitten lemmikkieläinkauppoihin ruiskut myyntiin.
Olin parantelemassa itseäni auto-onnettomuuden jälkeen. Äskettäin päässyt sairaalasta, leikkauksia takana ja murtuneita luita paljon. Jotenkin onnistuin syömään kipulääkkeet loppuun niin, että jouduin itku kurkussa hakemaan lisää myöhään illalla päivystävästä apteekista.
Enpä saanut lääkkeitäni. Apteekkihenkilö nappasi reseptin, ja syytti väärennöksestä.
Näytin jopa leikkausarpea, mutta ei.
Menin taksilla päivystyspolille hakemaan lääkkeeni sitten. Ymmärrän, että kusettajia on, mutta saamani kohtelu apteekissa oli silti ala-arvoista.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:05"]
[/quote]
Hullua, kun narkeille jaellaan välineet ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"]
Ostin Wartnerin syylänjäädytyspaketin. Se ei kylläkään toiminut. Naurettava lasten lelu.
[/quote]
Mulla toimi! Meni kylläkin monta kuukautta välissä. Tein sen jäädytyksen kaksi kertaa ja ajattelin jo, ettei siitä mihinkään ollut. Sitten eräänä päivä n. kolmen kuukauden päästä huomasin, että syylä muuttui valkoiseksi ja irtosi parin päivän päästä juuri kuten oli luvattu. Eikä oo tullut takas, pari vuotta sitten jäädytin.
Tiedä nyt jäätävää, mutta kummallista näin helsinkiläisenä bipona on että ainoat apteekit joilla on heti antaa minulle kirjoitetut ketipinorinit ovat Vuosaaren Columbus ja Kontulan apteekki (ei edes Kontulankaaren apteekki :O)
Useinmiten käytän Stockan eli siis Erottajan apteekkia vaikka heillä ei ikinä koskaan ole kuin kaksi pakettia ketipinoria. No, onpahan hyvä syy lähteä taas seuraavana päivänä liikenteeseen :)
No, ei nyt jäätävin, mutta pikkuhiljaa alkaa raivostuttaa, kun melkein joka kerta hakiessani reseptilääkkeitä osa menee tilaukseen. Kuitenkaan kyse ei ole kuin astmalääkkeistä. Sanonta "vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä" ei todellakaan pidä tänä päivänä paikkaansa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:34"]
[/quote]
[/quote]