Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

Vierailija
181/331 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Täällä 31-vuotias ensiyrittäjä, mies 23. Minulla on endometrioosi, mutta se leikattiin kaksi vuotta sitten. Lisääntymiselimieni tämänhetkistä tilaa en tiedä, mutta ainakin olen pärjännyt ilman lääkkeitä eikä kovia endometrioosikipuja ole ollut. Hormonaalinen ehkäisy me jätettiin pois jo kaksi vuotta sitten, koska e-pillerit, ehkäisyrenkaat yms. aiheutti käsittämättömän ahdistavaa itkuisuutta ja masentuneisuutta. (Ehkäisykeinona keskeytetty yhdyntä; on ollut äärimmäisen tehokas.)

Nyt sitten ollaan yritetty neljä kuukautta lisääntyä ihan tosissaan. :) 

Kuukautiset on pari päivää myöhässä, tänään kp 31/27, mutta kuukautiskierto saattaa vaihdella muutaman päivän molempiin suuntiin. Toissapäivänä raskaustesti näytti negatiivista. Ajattelin tehdä huomenna aamulla uudestaan testin aamupissasta, jos kuukautisia ei kuulu. On ollut lievää ällöttävää oloa, mutta olen myös jäätävässä flunssassa, joten voi johtua siitäkin.

Kummempaa vauvakuumetta minulla ei ole koskaan ollut, mutta lapsen/lapsia haluan, vaikka samaan aikaan ajatus kauhistuttaa, pelottaa ja ahdistaa. Itse tajusin haluavani lapsia vasta tämän vuoden alussa. Mieskin myönsi olevansa valmis lapsen yrittämiseen muutaman kuukauden pohdinnan jälkeen, vaikka nuori onkin. Eli saisi se plussa tulla! 

Ja onnea kaikille plussanneille. :)

Vierailija
182/331 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Baby number 2 toiveissa. Minä 24v, mies 25v ja esikoinen 10/15. Halutaan lapsille pieni ikäero ja vihdoin näytin miehelle vihreää valoa :D hän ois ollu valmis yrittämään toista jo heti synnytyksen jälkeen, kun ensimmäistäkin tovi odoteltiin.

Vauvakuume on kova! Varsinkin kun lähipiiristä on kuulunut useita vauvauutisia viime aikoina. Mutta toisaalta pitää yrittää saada hillittyä itsensä ettei sitten joudu pettymään kuukausi toisensa jälkeen jos joutuu taas odottamaan kauan.

Nyt menossa kp10/28, yk2.

Laitoin pyyntöä suljettuun ryhmään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/331 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Täältä 23v ensiyrittäjä. Mies 35v. Yritys aloitettu huhtikuussa 2016, pitkät on kuukaudet. Toivottavasti pian tärppää :/

Vierailija
184/331 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meni 4. yrityskierto harakoille. Kuukautiset alkoivat muutaman päivän myöhemmin kuin normaalisti. Yhdyntä tapahtui kyllä tuonakin uusiksi laskettuna ovulaatiopäivinä, mutta ei sitten, ei väkisin. Huokaus. Aina sitä vaan ehtii innostua ja toivoa ja luulla parasta. 

Huom. Greippimehukuuri ei toimi, jos joku siihen urbaanilegendaan täällä uskoo. Vaikka hyvää mehua onkin. :D

185/331 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens. Täällä pahoinvoinnin kourissa. En minä mutta tämä varsinainen odottaja. Pienet syömiset auttanut kun muistaa usein sen tehdä. Haettiin myös sellaista lääkettä mikä turvallista ottaa. Nimeä en nyt saa tähän. Omaa "oloa" helpotti kun omille vanhemmilleni kerrottiin. Ens vkl sitten taas toisille. Hyvin otettiin tieto vastaan. Oma pää on vielä missä lie... Konkretisoituu varmaan. Ilolla odotan mitä eessä tulee. Rv8 on menossa. Ehkä se pitää miehen nähdä ennenkuin uskoo :-) Saa laittaa sitten tulevat isät viestii. Maailma muuttuu mutta niin mekin.

186/331 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä kiva jos joku vois tehdä ryhmän facebookkiin raskaana oleville jotka synnyttää 2017. Itse tein just maanantaina 2 positiivista testiä ja näillä näkymin LA olis 17.4 mutta uskon että muuttuu ultrassa. Tämä on kolmas tulokas meille. Aiemmat 11/11 ja 29/5. Itse en osaa tehdä ryhmiä ja mieluiten vielä salainen ryhmä olis hyvä kun ei olla kerrottu kellekkään. Olis kiva kuulla miten muilla raskaus etenee ja kuviakin vois laitella ja kertoo vinkkejän yms. Olisko hyvä idea??

Vierailija
187/331 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuolla keskusteluissa ja ryhmissä ole oma osio jo plussanneille?

Pääseekös siihen suljettuun yritys päällä-ryhmään mukaan vielä? :)

188/331 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu vielä tänä vuonna 23 täyttävä haaveilija. Miehellä ikää 26 ja yhdessä ollaan elelty 3,5vuotta. Virallinen osoite muuttui samaksi vain 4kk seurustelun jälkeen, mutta käytännössä muutimme yhteen vasta palattuani vaihdosta 11kk seurustelun jälkeen. Yhteinen asuntolaina ja asunto hankittu 1,5v sitten ja kihloissakin oltu jo vuoden päivät. Itsellä vauvakuume alkaa olla jo todella kova ja "haamuoireitakin" olen huomannut. Tälläkin hetkellä taas pienen pieni (mutta varmasti turha) epäilys, vaikkakin syön edelleen pillereitä, mutta jokunen on päässyt viimekuukausina unohtumaan. Mies valmistui jo reilu vuosi sitten ja hänellä vakituinen työ. Itse tehnyt viime vuoden vapusta asti hyvään tahtiin pätkähommia ja paperitkin sain koulusta ulos tänä vuonna. Minun puolesta vauva olisi saanut jo vaikka tulla, mutta ymmärrän miehen huolen taloudellisesta tilanteesta ja pyrimme kasaamaan hieman säästöjä ja löytämään minullekin vakituisen työn ennen pillereiden lopettamista. Toiveenani olisi siis lopettaa pillerit ensivuoden aikana, eli taidan vielä hiukan vahvemmin kuulua "vauva vuodelle 2018" -keskusteluun. Jos vielä sinnekkään, sillä omilla vanhemmilla kesti vuosia tärpätä ensimmäisen raskauden kanssa, joten pelkään kovasti saman osuvan omalle kohdalle...

189/331 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens. Viikolla tuli käytyä ensi kerran neuvollassa lähemmäs 40-vuoteen. Omia muistoja ei ole niistä ajoista. Veikkaan,että maailma on muuttunut. Kiva oli ihminen siellä. Kertoi ja kyseli monenlaista. Luettavaa paljon mukaan. Enemmän varmaan äidille tämä tärkeä mutta kyllä itsekkin sain paljon. Tulevien isien kannattaa olla mukana koko ajan. Tänään tuli kutsu ekaan ultraan. Itselle varmaan silloin tulee lopullinen ajatus uudesta elämästä. Kaikki muuten mennyt hyvin, mutta tuo nainen on kovin pahoinvoinnin kourissa. Edelleen ottaisin osan niistä itselle. Mutta eteenpäin menossa. Olen onnellinen. Ja ollaan.

190/331 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseeköös siihen suljettuun ryhmään vielä? Ja on varmasti sellainen, ettei näe muille, en halua kenekään tietävän :D

191/331 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallaudunpa minäkin vihdoin ja viimein rekisteröitymään ja kirjoittelemaan :) Täällä kirjoittelee 23v raskautta yrittävä nuori nainen, mieheni on muutamaa vuotta vanhempi. Kesän lopulla aloitettiin yritys, vielä ei ole tärpännyt, mutta jospa se plussa sieltä joskus tulevaisuudessa saataisiin. Kuume on ollut kova jo useamman vuoden, nyt mieskin vihdoin ja viimein suostui vauvaprojektin aloittamiseen! Koulut on käytynä molemmilla, miehellä vakityö ja itse teen sijaisuuksia. Eli vauva olisi enemmän kuin tervetullut meidän pieneen perheeseen. Olisi mukava saada täältä juttuseuraa, mies kun ei jaksa ihan joka päivä vauvoista höpötellä... :P

192/331 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, kirjoitin tuossa tunti sitten tänne kommentin mutta se on poistunut :o täällä kirjoittelee siis 28v nainen pääkaupunkiseudulta, yritystä tulee kohta täyteen kaksi vuotta. Laitoin pyynnön tuonne ryhmään :)

193/331 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kuumeilija! Olemme mieheni kanssa molemmat 23-vuotiaita ja yhteistä taivalta kohta 6 vuotta takana. Mieheni on vakityössä ja itse valmistun tänä jouluna amk:sta. Mieheni on kuumeillut jo kauemmin kuin minä, itse halusin saada opiskelut opiskeltua :) kevään ja kesän aikana päätettiin että vauva on tervetullut. Jätin nyt pillerit pois muutama päivä sitten, saas nähdä mitä tapahtuu. Pitkään odotukseen ollaan varauduttu, kerkesin syödä pillereitä sen 6 vuotta. :) toivottavasti täällä on vielä kohtalontovereita ja vertaistukea saatavilla. :)

194/331 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viimein uskaltaa liittyä kuumeilijoihin! Olen 27-vuotias nainen Varsinais-Suomesta ja neljän vuoden seurustelun ja naimisiin menon jälkeen aloitetaan Yritys Lapsi nyt lokakuussa, vajaa kaksi viikkoa jäljellä ehkäisykapselin poistoon. Omassa elämässä tämä tuntuu hirveän suurelta muutokselta, ollaan ehkä eletty sellaista pidennettyä nuoruutta (mulla yhä yliopisto-opiskelut hiukan kesken), niin kai tämä on se viimeinen aikuistumispaalu kun häät ja talon osto on paketissa. Yllättävää kyllä lähipiirissä on aika vähän vastaavassa elämäntilanteessa olevia, joko lapsiluku on jo täynnä tai vasta kaukana haaveissa, joten sen takia haluaisin löytää netistä samassa vaiheessa olevia, ei jutut ala kyllästyttää niin nopeasti :D

Laitoin jo pari päivää sitten pyynnön tuonne 2017 esikoista yrittävien ryhmään, mutta sieltä ei ole vastausta tullut. Jos ryhmäluku on jo "täynnä", niin olisi kiva jos ryhmä/ryhmäläiset sen tänne kertoisivat, arvattaisiin sitten perustaa toinen, kun näemmä tänne viestejä tippuu aika tasaiseen tahtiin!

195/331 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minäkin olen sinne laittanut pyynnön jo 15.pvä mutta ei ole hyväksytty :/

196/331 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! todella mukava lukea täältä teidän muidenkin raskaushaaveista!:) itse olen 26 vuotias,raskautta yrittävä nainen Lahdesta. Mieheni on 24v ja olemme olleet yhdessä yli 3vuotta. Olen aina tahtonut lapsia ja nyt uskon että on vihdoin oikea aika siihen. Tiedän että raskautumiseen voi mennä monia kuukausia,jopa vuosia aikaa mutta toivon että tärppäisi vielä tämän vuoden aikana. Okei,myönnän että oon ehkä vähän liikaakin lukenut näitä raskautumiseen liittyviä keskustelupalstoja, artikkeleita yms. ja selvittänyt kaikki mahdolliset raskautta edesauttavat seikat. Tilasin netistä ovulaatiotestiliuskoja ja muutaman raskaustestin sekä foolihappoa. Ostin myös siittiöystävällistä liukuvoidetta. 

Tarkoituksena on siis yrittää tässä kierrossa raskautua ihan toden teolla :) Kuukautiset loppuivat juuri ja ovulaatiota odotan kuin kuuta nousevaa!

Saas nähdä miten käy. Kaksoissiskoni raskautui ensimmäisellä yrittämällä ja todella toivon että minulla on yhtä hyvä tuuri.(Hän synnytti kuukausi sitten suloisen tyttövauvan.)

http://www.raskauskeiju.fi/raskaustesti-ja-ovulaatiotesti-testipaketti

http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Naisen-hedelmallisyys/Foolihappo-ja-ra…

197/331 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Nyt on pakko kirjottaa tänne... Vauvakuume iski kunnolla päälle! Olen 26-vuotias rouvashenkilö ja aikaisemmin ujosti kuumeillut silloin tällöin. Koko syksyn olen ollut jotenkin hukassa, en oikein osaa päättää jaksanko enää opiskella (takana monta vuotta), pitäisikö lähteä vaihtoon vai etsiä tosissaan töitä... Jatkuva suorittaminen ahdistaa ja nyt sen vihdoin tajusin. Haluaisin vaan asettua aloilleen ja perustaa perheen. Meillä on kuitenkin ongelma: mieheni haluaisi kyllä myös lapsia, mutta on hakemassa pelastajakouluun. Kuntotestit ovat vaativat ja olen varma ettei hän pystyisi keskittymään treenaamiseen jos vauva olisi kuvioissa. Haluaisin siis miehen takia odottaa että hän pääsisi ensin kouluun sisään, mutta toisaalta en millään malta! :/

Oon sillon tällöin lueskellut postauksia täällä, on kiva kuulla muidenkin ajatuksia. :) Mullakin on pari kaveria saanut vuoden sisään vauvat ja se on vaan pahentanut kuumeilua! Ne on niin söpöjäkin ja on ollu ihana seurata vierestä kun ne on kasvanu...

198/331 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljainen ketju,mutta päivittelen tänne nyt silti omaa edistymistäni vauva 2017 projektiin liittyen. Ovulaatio on takanapäin ja armottoman tikuttelun kautta ovulaation huippu bongattu oli pe-la yönä, nyt on siis DPO2:) Odottavan aika on piiitkä..vielä n.10päivää niin voin alkaa testaamaan raskaustesteillä mahdollista tärppiä. Wish me luck<3 

Ohessa  4ltä päivältä testitulokset raskauskeijun ovulaatiotesteistä:

199/331 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö tää päivätesti nyt siltä miltä mä luulen että se näyttää...? kädet tärisee..... :D Normi kierto 29 pv.. viimeks oli 27pv ja nyt menossa pv 31 eikä menkkoja kuulu.

200/331 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kultapallerolle, siltähän se näyttää :)