Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

201/331 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Pitkään olen seurannut sivusta näitä keskusteluja ja nyt uskaltauduin itsekin kirjoittamaan. Vauvakuume on ollut kova jo pidemmän aikaa. Yritys aloitettiin heinäkuussa eli noin 6 kk sitten (tällä hetkellä siis yk 6). Yk 4 lokakuussa tärppäsi mutta sain varhaisen keskenmenon rv 4+5. Kaikki vippaskonstit mitä olen netistä löytänyt ovat käytössä, suhteellisen nuoria olemme ja elämäntavat terveelliset. Kovasti toivon jos tästä kierrosta taas tärppäisi, nyt menossa dpo 4. Oviksen tikutin perjantai-lauantai välille. Jännäillään tässä.

202/331 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Uskaltaudun minäkin kirjoittamaan. Olen 33v ja vauvakuume yllätti voimakkuudellaan syksyllä, yk3 nyt menossa. Pitkään olin sitä mieltä, etten halua lapsia, koska synnytys pelottaa. Nyt kuitenkin vauvakuume on kovempi kuin tuo pelko. Vkl selviää onko tärpännyt tällä kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/331 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä on meneillään 9. yrityskierto. Tänään on kiertopäivä 23/25-30. Ovulaation tikutin kp 11, seksiä harrastettiin kp 10, 11 ja 12 ja 14, joten ainakin yritettiin! :)  Tein tänään negatiivisen raskaustestin, joten eiköhän ne kuukautiset sieltä tule viimeistään ensi viikolla. Huoh. Jotenkin ei jaksa enää edes toivoa, vaikka tiedän, että jotkut ovat yrittäneet vuosia, jonka jälkeen onkin sitten onnistunut. On tämä *ittumaista hommaa silti.

Ikää minulla on pian 32 vuotta, mies on 8 vuotta nuorempi. Minulla on endometrioosi, joka on leikattu pari vuotta sitten, joten lapsettomuustutkimuksiin (julkiselle puolelle) pääsimme jo ennen kuin vuosi yrittämistä tuli täyteen. Miehen siittiöt tutkittiin, ne olivat normaalit. Tammikuun lopulla pääsemme tarkempaan syyniin.

Kerro, miten menee Mimm1!

204/331 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mäkin uskaltauduin tänne sivuille kirjautumaan ja juttelemaan.. Ollaan siis 27 v ja haaveissa olisi oma pieni :) Pillerit jätettiin marraskuun puolivälissä ja nyt ois yksi kierto takana.. Saa nähä ehditäänkö tälle vuodelle vauvaa saamaan tai tulla raskaaksi tai miten elämä nyt menee ylipäätään.. Toivottavasti kuitenkin joku päivä vauva saadaan. :) miten teidän vauvahaaveet on edenneet? Yrittääkö täällä monet vauvaa just nyt vai onko jo tullut plussia?

Mulla olisi menossa 8/28-29 :) jännittää :)

205/331 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! :)

Uskaltaudunpa minäkin keskusteluun mukaan :) minä 28v ja mies 31, lapset 5v ja 3v. Mies vauvakuumeillut pitkään, minä en niinkään kun toipuminen kuopuksen vauva-ajasta ottanut aikansa. Lasten ikäero 1v7kk, tehnyt myös tehtävänsä. Olen kuitenkin haaveillut kolmannestakin joskus ja nyt tuntuu että minullakin alkaa kuume nostaa päätään taas :) kolmannen myötä perheemme olisi "täysilukuinen" ;)

Monenlaisia pelkoja on ollut mielessä kolmannesta raskaudesta ja vauvasta, ja ehkäpä teiltä voisi niihin asioihin jotakin perspektiiviä saada. Mutta palailen asiaan myöhemmin, nyt pitäisi nukkua :D

Ehkäisy jätettiin kuitenkin jo pois pitkähkön harkinnan jälkeen ja nyt on eka kierto menossa. En tiedä, ehdittiinkö vielä tähän lähtöön mutta sen näkee sitten parin viikon päästä kun menkkojen pitäis alkaa.

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja yrittäjille!! 👍

206/331 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka kovasti vatvoo! Varoitus sekavasta tekstistä.

Mietin näitä asioita paljon ja kuumeilen ja pelottaa tulenko jatkossa katkeroitumaan jos jätän lapset tekemättä. Olen siis vasta 24v. Toisaalta omatunto ei kestä lastentekoa. Loputonta pohdintaa kumman haluan kärsivän ennemmin. Toisaalta hormonit ja lisääntymisvietti ohjaavat ajattelemaan, että se lapsi saisi elämältä enemmän kuin mitä kaikkea kärsimystä ihmiselle aina väistämättä aiheutuu... Äääh. Toisaalta mistä minä voin sen tietää.

Toisaalta ajatuksiini vaikuttaa huomio siitä, kuinka paljon ihmisiä tehdään vain toisten ihmisten kotileikinhalusta. Itselle asia tuntuu niin vakavalta että se päätös on vaikea tehdä vain omasta halusta (ja poikaystävän) kun kerran kyseessä on sen toisen ihmisen elämä. Mutta toisaalta vaikeahan siltä lapselta on kysyä haluaako syntyä kokemaan kuoleman (ja sitä ennen työttömyyden koska automaatio??). Toisaalta onhan minulla varmaan vielä 20v aikaa vatvoa mutta toisaalta raastavaa elää tässä tilanteessa kun kuume vaivaa jokapäiväistä elämää (vaivannut 8v ja nyt pahenee entisestään kun olisi ns. hyvä sauma). 

Ehkä kirjoitan tämän tänne siksi että keskustelussa tulisi esiin jotain mitä voisin käyttää oikeutuksena hankkia se lapsi, jonka haluan itselleni?

Tämä on niin hankala asia mutta vaikea puhua ystävien kanssa, he kun ovat sitä mieltä ettei pidä kyseenalaistaa  🤔

207/331 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Mä sit eilen päätin ottaa askeleen kohti vauvasuunnitelmia ja tilasin netistä ovulaatiotikkuja ja raskaustestejä... Saa nähä osaanko käyttää. 😊 Kova halu ois raskautua ja mieli on tosi vaihteleva ; välillä pelkää et ei tuu raskaaksi ikinä ja välillä on niin onnellinen et on mahdollisuus yrittää kuitenkin :) hyvä ystäväni odottaa ja eilen siitä kertoi.. Voi ku itelläkin tärppäisi :) Ovislaskurit näyttää kaikki ihan eri ajankohtaa ovikselle ja mun oma kk kalenteri kanssa eriä... Saa nähä miten osaan sen sit bongata. Monet sanoo ettei saa ressata, hmm.. Mitenköhän se onnistuu? :O

Peukkuja kaikille :)

208/331 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä juuri eilen vahvistusta saaneet haaveet mielessä. Neljän kuukauden yrityksen jälkeen nyt raskaus alkumetreillä. Ovistesteillä ja greippimehuun uskomisella nyt onnistui ilmeisemmin kun eilen plussasin. kahvi jätetty pois 2kk sitten, sitä meni aiemmin aivan liikaa päivittäin.. varmaan osin vaikutti sekin ja ikä (34), ettei heti tärpännyt. Toivotaan että etenee. Onnea kaikille haaveilijoille!

209/331 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä edelliseen viestiini :) tulin kun tulinkin raskaaksi vuoden 2016 puolella :D nyt olen viidennellä raskausviikolla ja laskettu aika on 9.9.17

Yrityskertoja kertyi 3 josta viimeinen onnistui toivotulla tavalla <3 

Onnea ja plussatuulia  teille vauvasta haaveileville vuodelle 2017!

210/331 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiva nähdä, että täällä on onnellisia plussanneita. :)

Itselläni alkoi tänään kuukautiset, joten sinne meni se "syysvauva" (yk 9). Lisäksi tajusin, että mulla on kuukautiskierto lyhentynyt! :o Olen seurannut sitä nyt vuoden, ennen oli keskimäärin 29, sitten 26, mutta nyt viimeiset kolme kuukautta enää 24... Onpa "hienoa", jos se on merkki ennenaikaisista vaihdevuosista... Mutta olen positiivinen, sillä normaali kiertohan on sen 23-35 vuorokautta (plus mun aika oviksesta kuukautisiin oli tasan 14 vrk, eli normaali sekin). Ja lyhyellä kierrolla on useampia mahdollisuuksia raskautua vuoden aikana! ;D Ja kuun lopulla pääsemme tosiaan lapsettomuustutkimuksiin, siellä ehkä selviää enemmän.

Mimmimuijalle: Olen itsekin pohtinut lisääntymisen eettisyyttä, lähinnä ekologiselta kannalta. Sillä onhan ihan totta, että liikakansoitetulla maapallolla on rajalliset resurssit, ja etenkin länsimaalainen ihminen kuluttaa luonnonvaroja aivan liikaa. Olen aika "ekohippi", suosin joukkoliikennettä, olen lähes vegaani ja melko kulutuskriittinen muutenkin. Mutta silti... kai tämä nyt on sitä biologisen kellon raksutusta (joka mulla ois saanu kyllä raksuttaa jo aikaisemmin) ja ihan lajityypillistä, että ihminen haluaa lisääntyä. Ja kukapa tietää, ehkä seuraavat sukupolvet tekevät jotain niin mullistavaa, että maailma pelastuu?

Minusta on joka tapauksessa hienoa, että ihmiset ylipäätään pohtivat lastenhankkimisen eettisyyttä eivätkä ota sitä itsestäänselvyytenä.

211/331 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä joukkoon!

Minä 28v ja mies kohta 30v, yhteiseloa takana 2,5 vuotta. Nuvaring päätettiin jättää pois marraskuun lopussa ja näin ollen yksi kierto takana.

Itse olen innokkaampi ottamaan tämän tosissaan, mies vaan haluaisi rennosti sohia menemään ilman sen suurempia ovulaation laskemisia :D No, itse seurailen vähän enemmän, joskaan en mitään ovulaatiotestejä ole hankkinut. Onko täällä kaikki muut ahkerasti "tikuttaneet" (nyt vasta oppinut tämänkin termin) vai onko muita vähän enemmän mutu-tuntumalla menijöitä.

Itsellä tosi kiireinen ja stressaava loppuvuosi töiden suhteen takana ja helpotusta ei näy. Pelkään, että se vaikuttaa negatiivisesti vauvanhankkimishommiin, mutta minkäs teet...

212/331 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä raskaustesti-kollaasi dpo11- dpo18 :) Innolla odotan alkuraskauden ultraa, joka on vajaan kahden viikon päästä <3

213/331 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille :)!

Liityn nyt sitten tähän 2017 vauvaa kuumeilevien porukkaan varovasti.

Olen 37v ja täytän maaliskuussa 38v.

Aviomieheni kanssa meillä on ollut ajatuksena antaa iltatähdelle mahdollisuus heinäkuun -17 jälkeen.

No, jätin 25.12.-16 pillerit pois, ja tajusin nyt viikonloppuna että mehän harrastimme iloisesti avioseksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä, kuin sanattomasta sopimuksesta;). Katsoin ovislaskurista että jos kiertoni menee kuten ilman pillereitä on mennyt, 28-29pv oli meillä näköjään tärppipäivät kohdillaan;).

Eli piinaviikot minulla meneillään!

Tosin ei olisi ihme jos menkat alkaisivat parin viikon päästä, sillä pillereiden jälkeen kierto ja viikset voivat olla ihan "hyrskyn myrskyn" eli aika näyttää mikä on tilanne.

Kuitenkaan en oikein muuta osaa nyt ajatella kuin tätä mahdollista pientä elämänalkua kohdussani:) voimakasta tämä vauvakuume, huh.

Kuulumisiin :)!

214/331 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3677 kirjoitti:

Moikka!

Pitkään olen seurannut sivusta näitä keskusteluja ja nyt uskaltauduin itsekin kirjoittamaan. Vauvakuume on ollut kova jo pidemmän aikaa. Yritys aloitettiin heinäkuussa eli noin 6 kk sitten (tällä hetkellä siis yk 6). Yk 4 lokakuussa tärppäsi mutta sain varhaisen keskenmenon rv 4+5. Kaikki vippaskonstit mitä olen netistä löytänyt ovat käytössä, suhteellisen nuoria olemme ja elämäntavat terveelliset. Kovasti toivon jos tästä kierrosta taas tärppäisi, nyt menossa dpo 4. Oviksen tikutin perjantai-lauantai välille. Jännäillään tässä.

Meillä taitaa olla samanaikaiset piinaviikot tässä :) sillä itselläni oli luultavasti ovis tuossa la-su kieppeillä ja molempina päivinä harrastimme suojaamatonta avioseksiä, joten ellei kierto ole ihan pyllyllään(lopetin e-pillerit 25.12-16) on aika iso mahdollisuus ainakin että pieni iltatähtemme on saanut alkunsa :)!!

Pidetään meille molemmille peukkuja ja parin viikon päästä vois sitten jo testaillakkin ellei menkkoja kuulu:)!

215/331 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelen kuulumisia.. 

Ovis löyty tikuilla yllättäen ensin viimeviikon keskiviikkona ja tostaina pärähti ovistestiin täys hymynaama.. ja nyt ois sit menossa 17/28-29 :)) Toiveikkaana ja jännityksestä sekaisin odottelen päivää, jolloin pääsis mahdollisesti testailee... Päivät käytettiin kyl hyväksi. :)

216/331 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Saanko liittyä seuraanne.

Olen 82 syntynyt neljän lapsen äiti. Olen eronnut ja nyt toiveissa uuden miehen kanssa yhteinen lapsi.

Ovulaatiota olen joskus tikutellut.

Lapsettomuustaustaa sen verran että esikoinen antoi odottaa itseään ja kävimme hoidoissa mistä IVF hoidolla terve tyttö vauva, hän nyt jo 9-v.

Muut lapset tulleet luomu yrittämällä. Nuorimmainen 3-v.

Toiveet on korkealla, ikää nyt kyllä jo hieman enemmän.

Olen ostanut kiertoa varten Clearblue digitaalisia ovulaatiotestejä. Jännittää kovasti tärppääkö heti vai putoanko korkealta.

Nyt menkat käynnissä

Minut voi lisätä listaan.

T. Enisa82 kp 2/27 yk 1

217/331 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Natteo piinailuun :)! Toivottavasti tärppäsi!

218/331 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan yritykseen Enisa82:)! Mukavaa kun tänne ilmaantuu muitakin uusia "vauva vuodelle 2017" kuumeilijoita.

Toivottavasti kaikilla on onnea matkassa ja 2017 vauvahaaveet toteutuisivat:).

219/331 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meilläkin suunnitteilla esikoinen tälle vuodelle :) Lopetin ehkäisyn 19.12, kapseli kerkesi olla reilun kaksi vuotta. Kuukautisia ei ole vielä näkynyt mutta ovis oli 25.12. Odottelin kuukautisia alkaviksi tänä maaanantaina mutta eipä kuulunut, olen lukenut että kestää hetken ennen kuin normaali kierto palautuu mutta oviksen tosiaan bonjasin joulupäivänä. Testiä en ole uskaltanut tehdä kun tuntuu että kaikki raskauden oireet on mutta ne olisivatkin vain luulotautia. 😂

220/331 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa porukkaan nappis :)! Kuumeilu ja piinailu on helpompaa porukalla kuin yksin.

Tuo sinun kiertosi on kyllä saattanut olla kohdillaan vaikka vasta ehkäisystä luovuitkin, joten onnea matkaan:)!!

Itselläni vielä 10piinapäivää ennenkuin voin testailla ellei menkkoja kuulu.

Odottavan aika on pitkä ja toisaalta raskausoireista lukeminen helpottaa oloa mutta toisaalta taas lisää stressiä.. ;) näillä mennään.