Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

221/331 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.. Nyt ois 7 päivää oviksesta ja oon ihan hermoraunio 🙈 vähän meinaa tissikipua olla jos suihkusta vesi osuu tai jos joku painaa.. Mut ei mitään muuta. Lämmöt on pysynyt kokoajan 36,6 kun oviksen paikkeilla oli 35,2 tms. En tiiä miten maltan odottaa menkkojen alkua ja sit jos ne alkaa ni mitäs sit.

Mä lasken minuutteja tyyliin 🙊 Peukut pystyyn et plussa tulis 👍☺

222/331 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tulen uutena ensimmäistä kertaa mukaan!

Olen siis 33-vuotias, mieheni 36 ja toivomme esikoista. Olemme varmaan vähän vanhempia esikoisen tekijöitä kuin suurin osa täällä. Halusimme tehdä kaiken "oikein": yliopisto-opinnot, kihlat, rivitaloasunto, häät ja vauva. No nyt on aika ottaa selvää että tuliko tehtyä oikeita vai vääriä valintoja. Eli että tulenko vielä raskaaksi. Jännittää kyllä ihan hirveästi. Ja myönnän, myös stressaa. Jätin ehkäisypillerit pois lokakuussa.

Ensimmäinen ovulaatio muodostui kystaksi. Kuukautisetkin olivat kadoksissa ja ne käynnistettiin Teroluteilla. Toisten kuukautisten kp on tällä hetkellä 36! Kävin gynekologilla tällä viikolla joka sanoi että menossa on normaali loppukierto, mutta hän ei osaa sanoa olenko raskaana vai en. Mun mielestä on outoa, että hän ei osannut sanoa sitä. En tosin muutenkaan pitänyt kyseistä gynekologia asiantuntevana/mukavana. Nyt sitten odottelen joka päivä jännittyneenä että tuleeko kuukautiset vai ei.

Tekisi mieleni tehdä jatkuvasti raskaustestejä mutta se ovat kyllä ihan hirveen kalliita! Samaten ovulaatiotestit! Oletteko te muut silti ostaneet niitä jokaiselle kuukaudelle? Paljonko teillä on mennyt niihin rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/331 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku täällä auttaa 😩 Menkat siis ois pitänyt alkaa tänään, tein eilen aamulla jo testin. Joku pregnant jotain ja siihen tuli melkein heti kaksi viivaa, toinen oli haaleampi, tein samanlaisen testin vielä illalla ja taas tuli kaksi viivaa ja toinen oli haalea. Tänä aamuna tein taas testin ja sekin oli joku pregnant mutta erilainen, aiemmat oli sellaisia pienkä liuskoja. Ja tuo tämän aamuinen näytti selvän negan, ei minkään näköistä toista viivaa. Menkat ovat ollu todella säännölliset ja yleensä olisivat alkaneet joko yöllä tai viimeistään aamulla, niitä ei nyt kuitenkaan kuulu ei näy🤔 Meinasin jos kävis tänään ostamassa sen clear bluen testin missä on se näyttö ja teen sen huomen aamulla, mutta miks kaks testiä näyttää positiivistä ja sit kuitenkin nega oli yks 😭 Tuossa vielä kuva siitä eilis aamun testistä, illalla oli ihan samanlainen

224/331 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko sitten saanut keskenmenon? :( Alkuraskauden keskenmenot on yleisiä. Luin, että 10-15% raskauksista päättyy keskenmenoon. 

Tosin, gynekologi kysyi multa että oonko tehny raskaustestin? Sanoin että joo, niin gyne kysyi että minkä? Sanoin että joku Clearblue merkkinen se oli niin gyne sanoi että hyvä, siis kalliimpi! Joten mun tuli sellainen olo että noi liuskat ei oo sen mielestä hyviä eikä luotettavia. 

Joten ehkä sun kannattaa kokeilla sellaista kalliimpaa testiä? Kerro sitten miten kävi!

Vierailija
225/331 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kirjoittelen nyt tänne... oon aika arkana ollu. 

Kaksi keskenmenoa taustalla. Ensimmäinen syyskuussa, toinen joulukuussa 2016. Ja yritys alkoi kesäkuussa. Masentaa ja surettaa, tuntuu niin epäreilulta. Ikää siis 20-vuotta ja esikoista kokeillaan saada aikaiseksi. TOivoin jo kesäkuussa, kun yritys aloitettiin, että jouluna 2017 olisi vauva mukana. Mutta, nyt en tiedä uskallanko enää niin toivoa. Tuntuu ettei tästä surusta yli pääse muutakuin saamalla vaavin, mutta toisaalta pelko kolmannesta keskenmenosta on ihan suuri. Pää ei kestä enää kolmatta menetystä heti perään, nytkin on jo ollut vaikeaa :( 

226/331 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: Ikävä kuulla, että kohdallesi on osunut kaksi keskenmenoa. :( Mutta älä vielä menetä toivoa! <3

... Toivo olisi muuten aika söpö pojan nimi. <3 Huoh, oon näköjään ihan sekasin päästäni kun tälläsiä ajatuksia vaan pyörii. 😰

Me ollaan myös nyt päätetty yrittää vauvaa, oon siitä tosi iloinen. :) Nyt on vasta ensimmäinen kunnon yrityskerta, kun viime kuussa kierukanpoiston jälkeen kierto oli hiukan sekaisin. Bongasin jo sillon kaiken maailman raskausoireita (huoh, miksi teen tän itelleni) kunnes menkat tuli n. kuukauden päästä poistosta. Nyt on selvästi ovulaatio meneillään, jos siis enää yhtään voin luottaa omiin tuntemuksiini. 😅 Ovistikkujakin ostin ja eilen näkyi selvät kaksi viivaa, joista se lh viiva oli kyllä vähän vaaleampi... Tänään ei enää näkynyt kuin ihan viivan paikka. Ota tuosta nyt sitten selvää. 🙄

Ei tässä auta kai muu kuin koittaa rauhottua ja toivoa parasta! Ahkerasti ollaan nyt ainakin yritetty. <3 On vaan niin vaikeeta olla ajattelematta asiaa kun on niin kova vauvakuume. Ja täällä on niin mukava kuumeissaan lukea muiden piinailua. :D Tsemppiä kaikille! Mun pitäis vielä odottaa kaksi viikkoa menkkojen alkuun, aaarghhdkwmxp 😵

Vierailija
227/331 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JPenni: tuttua! Mulla kans tulee kausia, et on niin kova vauvakuume et oksat pois. Nyt mm. kokoajan vaan aattelee sitä pikkuista joka vois olla pian sylissä... sit on kuitenkin tosiaan realismi, kaksi mennyt kesken ja on jo todennäköisempää et kolmaskin raskaus keskeytyy jatkumisen sijaan. :( ja se vetää kyllä mielen matalaksi.

Ois vaan niin ihana olla raskaana ja suunnitella tulevaa! Vaikka omalla kohdalla se vaan menis pelkäämiseen, ja odottaisin vaan koko 9kktta huonoja uutisia :(

228/331 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella positiivisesti: ainakin voit tulla raskaaksi! Vaikka ymmärrän kyllä ettei se paljoa lohduta... Piinailijoiden aika on ihan hirveän pitkä. Onneksi teitä on muitakin! Ja joo, itsekin kehittelen päässäni selviä raskausoikeita kuukaudesta toiseen.

Vierailija
229/331 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johna: No joo, sama täällä. Nytkin kokoajan mietin että kyllä vähän mahaa nipsii, no oiskos nyt jo pahoinvointia... Joo ja menkkojen alkuun puolitoista viikkoa... :'D Mutta kokoajan pitää toivoa. Ja kuten sanottua, samalla pelottaa, että jos nyt olen raskaana, niin se tietää kuukauden päästä taas karvasta surua keskenmenosta. :( 

Mutta, mikäs meininki täällä on? En tosiaan ole tätä ketjua pahemmin lueskellut, että onko täällä enempi vauvahaaveilijoita, vai jo raskaana olevia? :) 

230/331 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sulle kovasti peukkuja!!! 

Itsellä alkoi menkat...Tietty. Luulen, että kaikki muut ketjussa ovat jo raskautuneet ja siirtyneet muihin ketjuihin kun täällä on niin hiljaista. 

Vierailija
231/331 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johna: Voi eii! : ( Saako kysyä kauanko teillä on ollu yritystä päällä? Itte tosiaan aloin jo kattomaan kun instagram heitti mulle mainosta "näyttää raskauden jo 7 päivää ennen kuukautisten poisjäämistä"-clearbluen testistä. Argh kun lupasin ittelleni että lopetan sen tikuttelun ja otetaan se mikä annetaan, mutta en vaan malta! Kuitenkin menkkojen alkuun on niin kauan, ja näkee sen sitten mitä tapahtuu. 

Pöh, tosi tyhmää. :( Aina kun itse alkaa innostumaan keskusteluista ja vertaistuesta niin kaikki raskautuu/paranee/mitäikinä ja sitten jääkin ihan itsekseen läpisemään. :'D No, pidetään me keskustelua vireänä. 

232/331 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä on ollut kohta viisi kuukautta. Mun ongelma on se, että munasolu ei irtoa vaan muodostuu kystaksi. Lisäksi oksennan ovulaation aikaan aina niin paljon että seksi ei tulisi mieleenikään. Että haasteita on! Luin jostain, että voisimme hakeutua lääkärille jo puolen vuoden yrityksen jälkeen koska olemme yli 30-vuotiaita.

Kerro sitten mitä testit näytti? :)

233/331 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuolla vauvakuumeilijoiden puolella porissutkin jonkin verran. Voisin tännekin hypätä sekaan jos vain mahtuu? Meillä tilanne se, että vauvaa on jo reilusti yli vuosi yritetty ja sitä ei vain kuulu.. ikää alkaa olla kohta 30 ja miehellä muutama vuosi enemmän. Reilu vuoden jälkeen hakeuduimme lapsettomuushoitoihin ja nyt terolut, eli keltarauhaskuuri menossa kolmatta kuukautta.. välillä epätoivo iskee välillä taas toivoo niin kovasti,että kroppakin sekoilee.

234/331 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Pieninyuu, Minttura ja Johna :) muita tämän palstan kuumeilijoita ei "näy", olisiko Netteo plussannut jo ja entäs muut..?

Mukava lukea teidän kuulumisianne. Kaksplussan puolella on mielestäni aktiivisempaa keskustelua, mutta luen tasapuolisesti molempia.

Pieninyuu: otan osaa keskenmenoihin, olen pahoillani:(. Varmasti raskasta toipua niistä. Toivon että pian teille tulisi se plussa tavalla tai toisella. Muista että aina on toivoa ja on aika yleistä (oman ystävien kautta saadun kokemuksen perusteella) että ensin voi tulla keskenmenoja ennen kuin tärppää. Ja pari ystävääni on myös raskautunut lapsettomushoitojen avulla, eli keinojakin on paljon. Ajattelen itse että kyllä se plussa sieltä varmastikkin vielä tulee ja pieni pysyy matkassa:)!

Johna: harmitus kun ne menkat alkoivat.. tuo oireiden seuraaminen ja tarkastelu (oli niitä tai ei) sekä menkkojen odottelu ja plussan piinailu on kyllä vihuliaista. Jaan samat tunteet. Mutta sinulla voi nyt ainakin alkaa uusi yrityskerta, eli plussaa odotellen siis ja piinailu jatkukoon :).

Minttura: onnea teille yrityksiin, plussatuulia matkaan!

Ja oma tilanteeni: meillä on aviomieheni kanssa ajatuksena aloittaa vauvahaaveen eli meidän iltatähtemme yrittelyä heinäkuussa -17. Jätin kuitenkin e-pillerit kokonaan pois kummallisen välivuodon johdosta kesken liuskan joulukuussa-16. No, jotenkin me sitten pupuilimmekkin  ilman ehkäisyä, ja jälkikäteen pohdin oliko vielä tärppipäivät kyseessä.. Eli tällä hetkellä minulla kp30/28-29 (kp=kiertopäivä) meneillään ja odottelen menkkoja alkavaksi hetkenä minä hyvänsä. Eli sitä piinailua siis..;).

Meillä on ennestään yhteensä kolme lasta perheessämme, omat poikani sain -05 ja -06, olen nyt 37v, eli tosiaan iltatähtivauva kyseessä;).

Kierrostani minulla ei ole tarkkaa tietoa, kun pillerit lopetin kesken liuskan ja oli se kummallinen vuoto, mutta jos ne olivat menkat niin niistä laskien nyt se kp30 ja ennen pillereitä kiertoni oli sen 28-29 pv yleensä.

Oireita: no ei juurikaan. tissejä vähän juilii, alavatsaa ajoittain vähän juilii ja iltaa kohti turvottaa, irtokarkit eivät jostain syystä maistu ollenkaan. Eipä muuta. Eli voi käydä ihan miten vain, odottelen vielä, en jostain syystä halua vielä testata kun jospa ne menkat kuitenkin alkaisivat kohta.

Kirjoitelkaahan kuulumisianne että missä mennään, toivon teille kaikille tsemppiä ja onnea yrityksiin, uskon että kaikille se plussa ja mukana pysyvä kyytiläien tulee sieltä ennemmin tai myöhemmin:)

Vierailija
235/331 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sustenpass79: Oii kiva saada sut mukaan keskusteluun ja voi että elät jänniä aikoja! :) Miten oot malttanu olla tekemättä testiä? Mä oon niin hermoheikko että jos menkat on päivänkin myöhässä käyn pissimässä tikkuun :D Tosin nyt tein sopimuksen itseni kanssa, että ainakin pari päivää ootellaan. Ensi viikolla sit näkee miten meillä on käynyt. Tuu sit kertomaan miten kävi :)

Ja siis harmillisen yleisiä nuo keskenmenot, mutta tuntuu että harvemmalla sitä on kahta peräkkäin. Surullista tosin jo se, kun huomaa miten moni menettää pikkuisensa jo ihan varhain :( Itsellä tuntuu, että ehkä nyt on jo pahimmasta surusta päästy yli, kun päässä pyörii jo monet muutkin asiat (ja murheet :D ) kuin vain nämä keskenmenot.

Mutta argh! Mäkin oon alkanut jo kaikenmaailman oireita miettimään tässä. Rinnat on tosi aristavat. Oikeasti! Mahallaan nukkuminen tekee pahaa. Mutta samalla mietin, että voiko olla mahollista, kun menkkojen alkuun olisi viikko. Vaikka olisinkin raskaana, niin voiko oireet muka alkaa näin aikaisin, kun ei se vielä testissäkään näkyisi? Huoh, tää on aika rankkaa :'D

236/331 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös niitä oireita jotka mitä todennäköisimmin pääkopan tekemiä tepposia. Alaselkää särkee, vessassa saa laukkoa, välillä nipistää mahaa ja välillä ei mitään tuntemuksia. Nännit oli todella kipeät pari päivää ja nyt ei juuri ollenkaan. Rinnat kiinteämmät mutta ei sen kummemmin arat.. ovis vasta 6 pvää sitten :D mieli sekoilee kun toivoo niin kovasti.

237/331 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu kirjoitti:

Sustenpass79: Oii kiva saada sut mukaan keskusteluun ja voi että elät jänniä aikoja! :) Miten oot malttanu olla tekemättä testiä? Mä oon niin hermoheikko että jos menkat on päivänkin myöhässä käyn pissimässä tikkuun :D Tosin nyt tein sopimuksen itseni kanssa, että ainakin pari päivää ootellaan. Ensi viikolla sit näkee miten meillä on käynyt. Tuu sit kertomaan miten kävi :)

Ja siis harmillisen yleisiä nuo keskenmenot, mutta tuntuu että harvemmalla sitä on kahta peräkkäin. Surullista tosin jo se, kun huomaa miten moni menettää pikkuisensa jo ihan varhain :( Itsellä tuntuu, että ehkä nyt on jo pahimmasta surusta päästy yli, kun päässä pyörii jo monet muutkin asiat (ja murheet :D ) kuin vain nämä keskenmenot.

Mutta argh! Mäkin oon alkanut jo kaikenmaailman oireita miettimään tässä. Rinnat on tosi aristavat. Oikeasti! Mahallaan nukkuminen tekee pahaa. Mutta samalla mietin, että voiko olla mahollista, kun menkkojen alkuun olisi viikko. Vaikka olisinkin raskaana, niin voiko oireet muka alkaa näin aikaisin, kun ei se vielä testissäkään näkyisi? Huoh, tää on aika rankkaa :'D

@Pieninyuu

Minustakin on kiva liittyä tähän porukkaan ja tutustua teihin muihin ja lukea teidän kuulumisianne:).

Täällä piinailen..kp 31/28-29 tänään!? ajattelin viikonloppuna la-su ottaa yhden testin mukaan kun lähdetään aviomiehen kanssa hotelliyötä viettämään:) kerron sitten miten kävi!

Kaikille iloista ja rentouttavaa viikonloppua:) onnea sekä yrityksiin että piinailuihin!

Ps:plussafiilikset on...;)

238/331 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjoitan tännekkin tämän.. Mulla siis se tilanne, että "vauva" on 1v1kk, eikä kuukautisia ole kuulunut vielä ollenkaan..

Huvikseni aloin testaamaan sattusko ovulaatiota edes kohdalle..

Nyt maanantaista asti näkynyt aika tummaa viivaa jokanen päivä, aina ehkä jopa kontrolliviivan vahvunen aina päivisin..

Olisko joku ystävällinen, ja sanoisi kuvasta oman mielipiteen 😊

Terveyskeskukseen olen menossa joku päivä tutkituttamaan kans, mutta imetys taitaakin estää kiertoa, kun sitä on usei yötä-päivää.

Pienokainen olis kovasti toiveissa

239/331 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Pikkanen Onko noi siis ovulaatiotestejä? Mä koitin yhdessä kierrossa tehdä ovulaatiotestejä eikä niistä mun mielestä saanut mitään tolkkua. En osaa valitettavasti auttaa. 

240/331 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ovulaatiotestejä.. tänäänkin edelleen tummina viivat 😁

Onkohan oikeesti ovulaatio kokoajan päällä, vai testitikut huonoja..