Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

Vierailija
161/331 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka!

Täällä kans yks korkeasti kuumeileva. Olen 30v, mieheni 27v, ja esikoista ollaan vailla :) mies suostui lapsentekoon vihdoin reilun vuoden "painostuksen", pennintarkan budjettilaskelman ja naimisiinmenon jälkeen. Viikko sitten jäi pillerit pois ja nyt ollaan tositoimissa :) toivottavasti jossain vaiheessa tärppää, vähän kyl pelottaa näin vanhana alkaa koko hommaan...

Vierailija
162/331 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kuumeilija! Kierukka lähtee ensi viikolla ja esikoisen yritys alkaa elokuussa. Vähän jännittää kauan menee et raskautuu jaydessin jälkeen. Tota ennen oli n.10 vuotta pillerit. Ovulaatiot on palautunut jo, en tiedä kauan niillä meni, varmaan jokunen kuukausi. Nyt vaan enää selvittämään tarkempi ajankohta :D

Miten teillä muilla jotka ootte alkamassa yrittämään/yritys päällä, tiedättekö millon on ovulaatio, onks teillä jotain testejä sitä varten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/331 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä taas yksi yrittäjäpariskunta. Laitoin myös pyynnön siihen ryhmään!

Me ollaan "yritetty" helmikuusta lähtien, tai sillon jätin minipillerit pois, joita olin syönyt 8 vuotta. Suht säännölliset oli kuitenkin melkein heti, ensimmäisissä meni 1,5kk. nyt kolmet menkat tullut ja neljänsiä jännitetään tässä, että tuleeko vaiko ei.. tässä parissa päivässä pitäis alkaa jos alkaa.

^Me ei olla sinällään yritetty, eikä tarkemmin laskettu ovulaatiota paitsi nyt viimesestä tiesin vähän missä mennään, mutta en tarkkaa päivää.. Yritin sitä tikuttaa mutta enpä oikein löytänyt/tai sitten aloitin liian aikasin tikuttamisen :D

Vierailija
164/331 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Onko täällä enää ketään, kun kaikki mennyt esikoista yrittävien suljettuun ryhmään :D

Pitäskö tehdä suljettu ryhmä johon kaikki 2017 vuodelle yrittävät vois tulla? :)

Vierailija
165/331 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Eilen tärppäsi viimein täälä!:) menkat n.kuukauden myöhässä, mutta testi näyttänyt tähän asti negaa, mutta nyt viimein tuli positiivinen!:) neuvolaan soitellessa laskeskelivat, että oisin jo 8+2 viikoilla:)

Onnea kaikille yrittäjille vielä, toivottavasti tärppää pian:)

166/331 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Täällä kuumeilija 26v. Avomies 27v näytti vihdoinkin vihreää valoa, eli lapsi saa siis tulla, kun on tullakseen. :) Vuoden verran oon odottanu kärsimättömänä niin tuntuu kyllä ihan mielettömän ihanalta, että nyt oikeasti yritetään lasta.

Haluaisin kans liittyä siihen suljettuun ryhmään, jos mahdollista. :)

167/331 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou kaikille!!

Taidampas nyt minäkin tänne avautua vauvakuumeesta:) Elikkäs olemme 30v pariskunta ja meillä on 1v10kk ikäinen poika ja nyt olisi sitten toinen haaveissa. Minulla on ollut kuume jo noin puolivuotta mutta nyt tuntu oikealta ajankohdalta ja mieskin oli sitä mieltä. Elikkä meillä menossa eka kierto että saa tulla kun tulee eikä niinkään kovaa yrittämistä. Vaikkakin nyt olisi oikeen hyvät tärppipäivät menossa:) Eka raskaus tärppäsi toisesta kierrosta enkä silloin tikutellut oviksia taikka kokeillut mitään muutakaan niin sanottuja poppakonsteja enkä nytkään aijo mutta jos kauan menee tärppiin niin sitten kaikki konstit peliin:)  Toivoisin kyllä kovasti laskettuaikaa huhti tai toukokuulle. Paljon peukkuja plussaa odottaville:)

168/331 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu 25v kuumeilija! Mies saman ikäinen ja ollaan oltu yhdessä 7vuotta, josta vuosi naimisissa. Meillä molemmilla korkeakoulututkinnot suoritettu, miehellä vakkarityö ja itselläni reilun vuoden sijaisuus. Oma koti, jonka toinen makkari vailla käyttötarkoitusta, farmariauto ja koira. Joten nyt olisi ehkä elämä sillä tavalla mallillaan, että nyytti saisi tulla. Kaksi kiertoa ollut nyt ilman tärppiä, saa nähdä miten kauan vielä menee....

Vieläkö suljettuun ryhmään otetaan uusia mukaan? :)

169/331 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olisi toiveena vauva vuodelle 2017. :) Minä olen 24v ja mieheni samanikäinen. Yhteisiä vuosia on takana neljä. Molemmat olemme töissä ja nyt voisi olla aika jo perustaa perhe. On tämä kyllä niin jännittävää (myös vähän pelottavaa) aikaa seurata milloin tärppää! 

170/331 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä taas jännät paikat, ovis oli tällä viikolla ja kohta taas testataan! Yritystä takana jo aika pitkään. Esikoinen on 2 vuotias :)

Vierailija
171/331 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä juttu tää on?

onko täällä jo raskaaksi tulleita?

mulla olis rv5 menossa ja huhtikuu 2017 olis laskettuaika. menkoista laskettuna. lääkärissä en vielä oo käynyt. odottelen vielä muutaman viikon...

kyllä jännittää.. eka plussatesti tuli 2v yrittämisen jälkeen..

172/331 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täälläkin olisi yksi 24-vuotias nainen, joka haluaisi ottaa osaa keskusteluun. Mieheni on 28-vuotias ja olemme olleet reilu 5 vuotta yhdessä. Toivomme vauvaa vuodelle 2017. Vielä oli yksi pilleriliuska jäljellä, jonka jälkeen olemme ajatelleet antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Odotan jo ihan intopiukeana ja tuntuu kauhealta odottaa syyskuun puolelle! :D Mutta kyllä tässä nyt hetken vielä jaksaa, kun omalta osaltani pieni vauvakuume on jo vaivannut muutaman vuoden. Nyt kuitenkin koen itsekin olevan valmis elämänmuutokselle. Jos siihen koskaan voi olla valmis, heh. Olisi ihanaa vaihtaa tämän keskusteluryhmän kautta ajatuksia ja tuntemuksia, joita herää.

173/331 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina tulee kaksi viikkoa kun söin viimeisen pillerin ennen taukoviikkoa. Olen haaveillut vauvasta jo ainakin pari vuotta, mutta lykännyt ehkäisyn lopettamista aina kuukaudesta toiseen. Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että valmistun jo toiseen ammattiin lokakuussa joten koulutkin ehtisin hyvin saada pois alta :) Jännittävää aikaa, kun ei tiedä miten kauan menee kun kierto normalisoituu pillereiden jälkeen.

Miehen kanssa ollaan oltu neljä vuotta yhdessä :)

174/331 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ollaan alle kolmekymppisiä kumpikin, vauva on ollut tervetullut jo yli vuoden verran. Hiljaista on kuitenkin sillä saralla ollut. Nyt terveyskeskuslääkärille aika parin viikon kuluttua. Minkäänlaista selkeää vikaa ei ole kummassakaan, kierto on normaali ja elämäntavat terveelliset. Stressata osaan kyllä kummankin puolesta, pitäisi osata jotenkin rentoutua. Onko joku muukin tässä inhottavassa tilanteessa, että tutkimukset ovat edessä? 

175/331 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toista lasta kuumeileva 24v. Mies 29. Yhdessä vajaa 10v ja kihloissa 6v. Esikoinen 2kk ja toivotaan toista mahdollisimman pienellä ikäerolla :) Onko täällä enää kuukausiketjuja ? Vai onko siirtyneet veispuukin puolelle? Täällä kirjoittelin About 4v sitten kun esikoista alettiin yrittämään.. Nyt ollut taukoa.. Toivottavasti tätä pikkukakkosta ei tartteis odotella noin kauaa, mutta olisi kiva taas kuumeilla ja jakaa ajatuksia muiden kanssa :) Jos tästä kierrosta tärppää niin la olisi 27.4.2017

Käyttäjä2424: me ei tutkimuksiin asti lähdetty, mutta esikoista yritettiin 4v. Olin jo hyväksynyt sen, että meille ei vauvaa taida koskaan tulla.. Mutta en uskaltanut lähteä kuulemaan sitä lääkäristä. Halusin elää siinä toiveissa, että ehkä joskus.. Ja tuossahan tuo rakkauden hedelmä nyt tuhisee <3 25kg painonpudotus, terveellinen ruokavalio, elämä ja liikunta tehosi. Ja stressittömyys!!!!! AI että se stressi on paha.. Nyt jälkikäteen voin sanoa, että silloin kun esikoinen sai alkunsa, olin ehkä vähiten stressaantunut mitä tähän mennessä.. Sisko tuli raskaaksi vähän ennen sitä, ja olin luovuttanut kaikki vauvakuumeessa hankkimani tavarat hänelle... Mielessäni siis jo luovuin ajatuksesta.... Ja sittenpähän seuraavasta kierrosta tärppäsi itsellä. Vaikka sitä sanotaan että ei pidä yrittää liikaa ja antaa tulla kun tullakseen, ni se on tosi vaikeita. Mielestäni en sillon ressannu, mutta ressasimpa kumminkin.

Tsemppiä teille. Ja nostan hattua että ootte ottanut ton askeleen (y) :) ainiiiin.. Ja meillä mies söi sinkkiä silloin kun yritys tuotti tulosta :)

176/331 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonpäästä testaillaan!

La olis n. 20.4.2017 jos nyt tärppää :)

Jännittää pirusti! Tänään ollut pientä repivää kipua alamahassa noustessa yms. Ja eilen oli migreeniä. Jotenkin tuntuu että nyt, mut ei siltikään uskalla toivoa.

Joku kysyi noista tutkimuksista, me ollaan siis yritetty vauvaa nyt vuoden verran ja tutkimukset edessä kohta jos ei ala tapahtua. Olen käynyt gynekologilla pariin otteeseen, on ultrattu ja katsottu että kaikki näyttää hyvältä. Eli pitäis olla vaan ajan kysymys koska tärppää :)

177/331 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis 23-vuotias yrittäjä. :) Ehkäisy jätetty pois toukokuussa, joten ihan kovin kauaa ei ole vielä yritetty. Tässä kierrossa sain elämäni ensimmäisen haamuviivan viikkoa ennen kuukautisia 6.8.

En uskalla enää testailla ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa, eli siis lauantaina uutta testiä kehiin!

178/331 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh.... Elikkä heinäkuun tokavika viiko kävin pissatestissä,  tulehdusta epäillessä.. samalla selvis että oon raskaana! Ei kauaa keritty iloita kun rv6 tuli keskenmeno.......Jo toinen tälle vuotta... Oon vihanen ja surullinen, miks piti käydä taas näin ? Ei tullutkaan meille kevätvauvaa... ;(<3

179/331 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens. En ihan äkkiä ois uskonut kirjoittavani tänne. Mutta hyvä että näin kävi. Olen 40 vähän plus kuten kampraattini on. Yhdessä oltu noin pari vuotta. Hyvin on mennyt kaikin puolin. Naisella on vanhasta liitosta lapsia. Suurinpiirtein aikuisia. No noin vuosi sitten heivattiin ehkäisy yhteisessä ymmärryksessä. Ajattelimme ettei ole enään mahdollisuuksia, mutta pieni toivo on. No se toivo näytti eilen positiivista. Nyt on sitten vähän varsinkin allekirjoittanut ihmeissään. On siis ensi kerta mulle. Hyvällä ajattelen asiaa mutta on kyllä aika ISO juttu. Tiedän että musta on isäksi... kai. Lähdin tänne kirjoittamaan siksi että jos on muita miehiä mitkä ekaa lasta saamassa ja kokemuksia niiltä jotka isäksi tulleet vähän varttuneemmalla iällä. Toki kaikki saa kommentoida. Varmaa tulee kuraa jne. Mutta ne ei vie tätä iloa. Tämmöstä nyt tuli tähän hetkeen kirjoitettua. Kaikille hyvää vkl.

180/331 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä sen verran,että naiseni tulevan lapseni äidin laskelmien perusteella on tämä rv 5 menossa. Itselle nämä on hepreaa. Ja tosiaan lapsi on toivottu. Oli vaan epäilys että ei ole mahdollisuuksia. Pelottaa. Mutta varmaan olisi pelottanut 20-30 vuotiaana. Nyt ollaan tämän ikäisiä. Ja ehkä hyvä näin. Mutta tosiaan kaikki on vasta alussa.