Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

121/331 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se iästä ole kiinni. :) Kiva vain, jos on paljon vähän eri elämäntilanteista tulevia kuumeilijoita.

Täällä alkoi alkuviikosta vihdoin ku-leikkauksen jälkeen menkat, ihan normaalissa kierrossa vielä! Viikon päästä tikuttelen, että tuleeko se oviskin sieltä normaalisti vai missä mennään. 

Mä etsin täällä edelleen unta. Olen nyt leikkauksesta asti kärsinyt uniongelmista ja varasin ajan työterveyteen. Sain ajan vasta reilu viikon päähän, joten sinne asti pitäisi itseä psyykkailla ja yrittää saada itse autettua itseään. Tuntuu, että alkaa olla keinot loppuneet. Otan aina tupla-annoksen melatoniinia ja nyt aloin käyttämään myös Dormiplantia, jos se vähän rauhoittaisi illalla. Vähän oon saanut ilta-ahdistuksia vähenemään. Oon miettinyt vaan sitä, että ehkä mä tarvitsen oikeesti enemmän aikaa palautua tuosta kaikesta mitä tapahtui, mutta sitten taas toinen puoli musta haluaa päästä mahdollisimman nopeesti jatkaamaan elämää siitä mihin se jäi aikaisemmin. Viime yönä en ottanut meltsua ollenkaan ja tein eilen jo töistä lähdön jälkeen psyykkausta ja hoin mielessäni, että saan kyllä unta ja ei tarvitse stressata jos ei uni tulekaan. Ehkä se kokoaikainen psyykkaaminen tuotti edes vähän tulosta. Heräilin tosin silti muutaman kerran yön aikana. Toivotaan, että työterveydestä saan apua. Ehkä varmasti joku keskusteluapu olisi paras mahdollinen, koska uskon sen olevan nyt joku lukko, joka on jäänyt siitä leikkausajan tapahtumista mielen sopukoihin. Aloitin myös liikkumisen ihan kunnolla. Tällä viikolla muutamana päivänä käyn jumpissa, jotta saisin niillä myös jotain muuta ajateltavaa. Toki mulla on työ jo pelkästään todella kehoa vaativaa, kun saa noita vauveleita koko ajan nostella ja kannella. :) 

122/331 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kärsinyt uniongelmista lähemmäs kymmenisen vuotta ja ylä- sekä alamäkiä on mahtunut tähän aikaan. Melatoniini on varsin hyvä apu nukahtamiseen, muttei auta yöheräilyihin, ainakaan itselläni. Eikä auta että ottaa enemmän melatoniinia, kun se ei kuulemma toimi paremmin isompina annoksina. Itselläni tosin 3mg, joita saa vain lääkärin määräyksestä. Nyt olen jättänyt ne pois ja kokeillut muita väsyttäviä ja unta parantavia luontaistuotteita, joista tuntunut olevan enemmän apua, tosin kalliimpiakin ovat. Olen myös joutunut turvautumaan nukahtamislääkkeisiin ja väsyttäviin mielialalääkkeisiin. Aika ajoin haluan yrittää olla täysin lääkkeetön, mutta kun tarpeeksi huonosti nukkunut pitempään, niin antaa periksi, koska haluaa vain saada nukutuksi. Olen ylpeä itsestäni tällä hetkellä että olen pärjännyt pelkillä luontaistuotteilla ja aiemmin melatoniinilla. Unettomuus on viheliäinen vaiva tai sairaukseksihan se nykyään luokitellaan, jos on kroonistunut, niin kuin itselleni on käynyt.

Sinulla on enemmän kyse lyhytaikaisesta unettomuudesta, joka on täysin ymmärrettävää kokemuksiesi takia. Keskusteluapu on yleensä tehokkain apu sellaiseen, mutta mielestäni ei ole väärin käyttää unta auttavia lääkkeitäkään, varsinkin jos kyse on lyhytaikaisesta käytöstä. Mutta suosittelen hoitamaan uniongelmasi jo tässä vaiheessa kuntoon, jos se vain on mahdollista, koska kokemuksesta voin sanoa, että se helposti kroonistuu ja sitten siitä onkin todella vaikea päästä eroon.

Tsemppiä joka tapauksessa ja toivottavasti näistä sepustuksistani oli yhtään mitään apua tai lohtua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/331 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melbe:

Ehdottomasti kannattaa saada oma mieli kuntoon, ja on se raskaanakin sit kiva olla stressaamattomampana.

Uniongelmia voi tulla missä vaiheessa elämää tahansa ja varsinki raskaus/ vauva-aikana.

Ylimääräisenä tietty stressi pahentaa tilannetta.

Melatoniineja onneks voi käyttää pitkäjaksoisesti esim. mun ystävä on käyttäny niitä vuosia ja on koklannu sillontällön nukkua ilman. Heräilee usein eikä pääse syvään uneen ilman meloja.

Kaikki me kun ollaan erilaisia ni aina voi välil kokeilla pärjääkö ilman vai tarviiko melatoniinien lisäksi vielä jotain.

Toivottavasti saat mielen puhdistettua noilta kokemuksilta ja monesti aika auttaa myös asioihin. Tuoreet tapahtumat ei heti unohdu kuitenkaan, vaikka niitä käviskin purkamassa jossain.

Ajan kanssa asiat kuitenkin loksahtaa paikoilleen.

Kannattaa puhua myös jollekkin ystävälle ja tehdä heidän kans kaikkee kivaa. Ystävät antaa voimaa ja koti- ja työrumbaan tasapainoa muutenkin ☺

124/331 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nyt oman tunnuksen tänne (aiemmin tuo kuumeilija93).

Eli ollaan nyt päätetty aloittaa yritys myös huhtikuussa eli tän kuun lopussa alkaa ensimmäinen yrityskierto. Alunperin ajateltiin aloittaa vasta elokuussa, mutta töitä on tiedossa tällä hetkellä varmasti valmistumisen jälkeen touko-lokakuun ajalle, ja sen jälkeen jos ei jatkoa, niin ainakin keikkaa eri osastoilla (olen siis hoitoalalla). Jos heti tärppäisi, niin aika pian tuosta jo jäisinkin äitiyslomalle. 

Olen siis 23v ja mies 22v. Molemmat hyvin perhekeskeisiä ja "kotihiiriä",  elämä rauhoittunut, kun yhteen on menty. Halutaan nuorena vanhemmiksi. Itsellä äitiys ollut toiveena jo 14-vuotiaasta asti, että tätä ajankohtaa on odotettu kauan (kuumetta ei helpota, että olen tällä hetkellä harjoittelussa tekemisissä vastasyntyneiden kanssa).

Toivottavasti tärppäisi vuoden sisällä. :) Kiva myös seurata muiden tilannetta.

125/331 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveikkaana liityn minäkin sankkaan joukkoonne :)

Meillä on yritys juuri alkamassa, vastikään heivattiin kaikki ehkäisyt niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, ja malttamattomana odottelen ensimmäistä ovista. Ikää mulla 30 ja miehellä 35, ja ensimmäistä tässä kovasti toivotaan. Mulla on kaapissa jo ovulaatiotestit ja foolihapot, suunnilleen kaikki odotus- ja yritysryhmät facessa ja muualla käyty koluamassa, melkein jo suunnittelen lastenhuoneen sisustusta.. Onneksi mies on "vähän" rauhallisempi, vaikka kyllä sekin jo nimiä kovasti miettii. :D 

Plussatuulia kaikille yrittelijöille <3

126/331 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Täällä ilmoittautuu yks kuumeilija lisää. Ikää 30-vuotta ja lapsiakin jo kaksi. Haaveena siis saada vielä kolmas murunen taloon. Mies on lähtenyt mukaan kuumeiluun ja toivoisimmekin vauvaa vuodelle 2017 kuitenkin niin, keskimmäinen voisi olla 2-vuotta täyttänyt (synttärit tammikuussa). Esikoinen on 4-vuotta. Ihanaa taas odotella koska ruvetaan yrittämään ja jännittämään. Onnea kaikille yrityksiin ja raskaaksi tuloon 😊

127/331 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uusi kuumeilija. 😊

Mentiin joulukuussa naimisiin ja päätettiin, että helmikuun häämatkan jälkeen alkaa yritys. Tosin ollaan jouduttu hieman miettimään asiaa uudestaan, sillä häämatka tehtiin Thaimaahan, joka on Zika-viruksen riskialue, ja päätettiin odottaa vielä kuukausi. Itse vielä mietin, riittääkö tämä varoaika... Häämatka oli ostettu jo syksyllä ennen kuin oltiin kuultu Zika-viruksesta..

Seuraavat tärppipäivät olisivat pääsiäisen aikaan ja olen vähän kahden vaiheilla, pitäisikö odottaa vielä. Mies on sitä mieltä, että kuukausi riittää. Kyllä itseäkin vaivaa jo sen verran kova vauvakuume, etten malttaisi odottaa. Sitten, kun tietää, että yritykseenkin saattaa mennä tovi. Lapsi on meille ensimmäinen ja kummatkin jo yli kolmekymppisiä. 😁

128/331 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on nukuttu muutama yö putkeen aika hyvin! Huomaa heti miten virkeä olo on, kun on saanut nukuttua. Ja siis ihan ilman melatoniinia tai muita apukeinoja. Nämä onnistuneet yöt antaa potkua myös tuleviin öihin suhtautumisessa. Ei stressaa samalla tavalla sitä seuraavaa iltaa. Toki pieni jännitys koko ajan, mutta kuitenkaan ei läheskään niin paha kuin aikaisemmin. Työterveyteen on aika ensi maanantaille, että jos ongelma vielä silloin jatkuu. En tosiaankaan halua tämän tästä pitkittyvän, koska töissä ei meinaa hermot kestää yhtään. Mutta nyt ollaan toivoa täynnä ainakin tämän asian suhteen! 

Mies on tällä hetkellä sitä mieltä, että katsellaan ainakin tuosta tuo yksi kierto ja aletaan vasta sitten yrittämään varsinaisesti, jotta mulla tuo henkinen puoli tasaantuu vielä vähän lisää tuon menneen suhteen. Tiedän kyllä, että oikeassahan se on ja niin olisi järkevintä. Mutta toisaalta ei malttaisi. :) 

129/331 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viimeinen kierto meneillään ennen yrityksen aloitusta.. Jännittää tavallaan mutta tuntuu aivan mahtavalta kun on odottanut jo niin kauan että pääsisi oikeasti yrittämään sitä omaa pienokaista.. <3 mä oon niin valmis äidiksi!

Vauvakuume on aika mahdoton. Illat selailen kaikenmaailman raskauspalstoja ja suunnittelen kaikkea mahdollista vauvaan liittyvää.. Toivon että haaveista tulisi pian totta eikä tarvitsisi enää pelkästään haaveilla, odottaa ja kuvitella..

Ajattelin ostaa tuota greippimehua huvikseni ja alkaa juoda sitä seuraavassa kierrossa lasillisen aamuisin. Onko kenelläkään tietoa, että missä kaupassa sitä mahdetaan myydä?

Vierailija
130/331 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa minioni!

Tiedän niin ton tunteen kun selailee vaan näitä palstoja ja lukee kaikkea mahdollista mikä liittyy raskauteen ja vauvaan! Meillä yritys aloitettiin kuukausi sitten ja vielä ei ainakaan mitään.. Pitää toivoa ettei kauaa pienokainen odotuttaisi itseään.. Itse ainakin oon jo katsellut kaikkea mitä pitää hankkia, vaunuja, sänkyä ym:D vähän malttamaton olo:)

Onnea yritykseen sulle! :)

131/331 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Uusi kuumeilija uskaltautuu mukaan :) Lapsi ollut haaveissa jo pitkään ja nyt on tilanne sen mukainen että saisi tullakin. Minä 27v, mies 28v ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta.

Jätin pillerit pois lokakuussa 2015 ja voi sitä riemun määrää kun tikutin ensimmäisen ovulaation helmikuussa! Pelkäsin että kroppa olisi enemmänkin sekaisin 10 vuoden pilleripopsinnan jälkeen. Nyt yritän saada ennustettua tulevia oviksia että mies voisi suunnitella työkuvioitaan (reissaa paljon). On tämä jännää :) Onnea yritykseen muillekin kuumeilijoille! :)

132/331 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki uudet kuumeilijat! :) Mukavaa kun meitä on jo täällä näin paljon.

Sun kertomus Vilttitossu kuulostaa moninpuolin aika tutulta, kun mullakin noin 10 vuoden pillereiden popsinta takana ja aika samanikäisiä ollaan. Mäkin jätin pillerit pois jo yli puoli vuotta sitten, jotta oma hormonitoiminta palautuisi normaaliksi. Testasitko aiempinakin kuukausina ovulaatiota vai vasta tuolloin helmikuussa? Itsekin oon miettinyt että pitäiskö hankkia ovulaatiotestejä sen vuoksi että tietäisin että ylipäätänsä ovuloinko.. Tunnistan kyllä mielestäni ovulaatio-oireet mutta eihän se sitä välttämättä tarkoita että ovuloisin..

133/331 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minioni, olen vuodenvaihteessa aloittanut ovulaatiotestien käytön ja myös aamulämmön mittaamisen. Lämpöjä tarkkailemalla ovis olisi ollut myös tammikuussa mutta testit olivat kaikki negatiivisia. Vaihdoin herkempään testiin niin helmikuussa näytti plussaa.

Ovulaatio-oireita en ole tunnistanut, millaisia ne sinulla ovat?

134/331 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou! Pitäiskö meidän perustaa oma ryhmä kevään/kesän aikana yritykseen alkaville? Olis kiva jutella kaikkee viel tiiviimmin.

Mä muuten sain ovulaatiot kesän aikana 3kk putkeen kuun puolivälissä, mutta nyt sit pitkään aikaan tein huvikseni testejä ni eipä tullu ovista tässä kuussa. Huhtikuun lopulla saa luvan tulla ku alkaa yrityskin mut ehkä on parempi ku ei tikuta ni eipähä ainakaa stressaa siitä.

Mitä mieltä muut ootte jos tehtäis ryhmä? Voisin tehdä sen vaikka itse.

135/331 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :) Mulle ainakin passaa sellainen ryhmä. Kaksplussan keskustelupalstoilla käy muuten enemmän porukkaa ja varmaan osa täällä siellä käykin lukemassa/kirjottelemassa. Samantyylisiä keskusteluja on siis sielläkin. Meillä siis alkoi yritys nyt tai uutta rengasta en laita ens viikonloppuna joten siitä se sitten lähtee. :) Mitään hillitöntä yrittämistä ei suosita, vaan ihan omalla painollaan saa mennä ja tulee kun on tullakseen meiningillä. :D

136/331 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ryhmä olisi kiva :)

Danskutiii, luulisi että jos jo kesällä oli säännölliset ovikset niin tämän kierron oviksen poisjääminen on varmaan ollut vaan joku yksittäinen tapaus :)

137/331 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sain tehtyä ryhmän. Eli joilla yritys juuri alkanut tai alkamassa ni tuonne vaan. Esikoisesta kuumeilijat ❤

http://www.vauva.fi/ryhma/2515620/esikoinen_2017

Laitoin sen suljetuksi.

138/331 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

danskutiii kirjoitti:

Hei sain tehtyä ryhmän. Eli joilla yritys juuri alkanut tai alkamassa ni tuonne vaan. Esikoisesta kuumeilijat ❤

http://www.vauva.fi/ryhma/2515620/esikoinen_2017

Laitoin sen suljetuksi.

Miten tuonne pääsee liittymään? En ny hoksaa ollenkaan. :D Kertokaa joku fiksumpi.

139/331 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu elikkä menet valikkoon(kännykällä vasen yläreuna.

sieltä Ryhmät.

sit selaa vaan niitä ryhmiä ja Esikoinen 2017 ☺ mä hyväksyn sit.

140/331 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

danskutiii kirjoitti:

Juu elikkä menet valikkoon(kännykällä vasen yläreuna.

sieltä Ryhmät.

sit selaa vaan niitä ryhmiä ja Esikoinen 2017 ☺ mä hyväksyn sit.

No nyt löyty, kiitos avusta. Laitoin pyynnön. :)