G: Kauhein tyyli pukea lapset
Mun mielestä tällainen..
Pojalla vain mustia tai tosi tummia vaatteita, joissa hirviöitä, pääkalloja, liekkejä yms. Vaatteet tosi isot tai pienet ja huonosti istuvat.
Tytöllä vain vaaleanpunaisia ja punaisia vaatteita, usein yhtäaikaa päällä. Paljon printtejä, glitteriä ja prinsessahörselöitä, jopa verkkapuvussa. Myös vääränkokoiset vaatteet.
Kommentit (116)
Vierailija:
Vierailija:Tytöillä jotenkin hameet ja röyhelöt on yök. Äsken neuvolassa tyttö farkkuhameessa ja sydänkuvioisissa sukkahousuissa...huoh.
Se nyt tietysti on erityisen ikävää, jos lapsen hygieniasta ei huolehdita, lapsen vaatteet ovat järjestään niin paljon liian pieniä, että ovat epämukavia tai jos lapsi joutuu palelemaan tai paistumaan vaatteissaan. Muuten kukin pukekoon lapsensa miten haluaa. Paitsi hieman tosiaan oudoksun sitä, jos lapsia ei pueta juhlaan ja arkeen eritavalla. Minusta silloin vanhempi laiminlyö velvollisuutensa kasvattajana opettaa lapselleen pukeutumiseen liittyviä tapoja ja totuttaa lasta erilaisiin vaatteisiin. Aikuisena on paljon hyötyä siitä, jos tietää, miten milloinkin pitää pukeutua ja osaa kantaa vaatteensa. Toinen juttu sitten on, että tutustuttuani tarjolla olevaan lasten, erityisesti poikien, juhlavaatevalikoimaan, ymmärrän hyvin, miksi monet luovuttavat ja päästävät sen lapsensa farkuissa häihin koulujen joulujuhlista ym. puhumattakaan.
Itse pidän lasten vaatteissa ns. klassisesta tyylistä. Collegeja en tosiaan rakasta ja niitä ei meidän lapsilla pahemmin ole. Jos pienempi olisi päiväkodissa, pitäisi hankkia. Nyt kun on hoitaja kotona, hän ehtii kyllä riisua pojalta sisävaatteet ja laittaa tilalle villakerraston ja tarvittaessa fleeceväliasun haalarin alle. Sisällä telmimiseen samettihousut ja lasten farkut ovat kyllä ihan riittävän mukavat, mutta haalareiden alla voisivat tosiaan olla ongelma. Pienemmällä on vaatteiden suhteen lähinnä väritoiveita, jotka on aika helppo toteuttaa. Kirkkaat perusvärit sitäpaitsi sopivat aika hyvin yhteen ja varsinkin, jos housut ovat neutraaleja perusvärejä, niin kauheita yhdistelmiä ei hirveän helposti synny omatoimipukeutumisessakaan.
Vanhemmalla tietysti on jo enemmän mielipiteitä, mutta häntäkin olen onnistunut manipuloimaan haluamaani suuntaan. Ei ollut kovin vaikea saada häntä uskomaan, että hän haluaa laittaa kouluun verkkareiden sijasta farkut, varsinkin kun ehdotti, että jos haluaa pitää verkkareita, pitää sitten itse paikata aina tarvittaessa polvissa olevat reiät, kun risoissa ei saa lähteä. Jokainen, jolla on alakouluikäisiä poikia, tietää, kuinka usein niitä saisi olla paikkaamassa. Farkut kestävät onneksi paremmin. Paitojen suhteen joutuu sitten turvautumaan jo, tytöt tykkää enemmän tasoiseen argumentointiin, jolla elämää nähneet collegepaidat on saatu enimmäkseen vaihtumaan muihin paitoihin. Pakottaa ei viitsi, mutta kun muitakin vaihtoehtoja on tarjolla, niin aamulla ei käteen aina tartu se iänikuinen venähtänyt college.
Juhlapukeutumisen suhteen olen sitten molempien kohdalla täysi diktaattori. Minä määrään, vastaan ei urputeta, paidan väriin saattaa ostovaiheessa saada vaikuttaa, mutta eipä paljon muuta. Ja juhlavaatteiden ei edes tarvitse olla täydellisen mukavat. Isompaa tosin kuullaan hänen omien juhliensa (siis koulun juhlien, kavereiden synttärien ym.) suhteen paljonkin, vaatimuksena lähinnä se, että ihan arkivaatteissa ei juhliin mennä. Tosin kaverisynttäreillä se ei-arkivaatteissa sääntö saattaa helposti typistyä siihen, että käydään kotona vaihtamassa puhtaat farkut koulupäivän jälkeen ennen juhliin menoa ja laitetaan se siistimpi villapaita. Mutta muiden juhlien suhteen valituksia ei pahemmin oteta vastaan.
ja tuulipukuvarusteet. vaikka ne on kyllä ainoot hyvin toimivat lapsen ulkoleikeissä.
hyvä kun sä edes olet " jopa kouluttautunut" ja muutenkin hyvä.
en muuten haluis keskustella sun kanssa just mistään. älä viitti pyöriä täällä palstalla
Tai ihan vaatteita jossa on sellaisia tahroja jotka ei lähde pois. Harvemmin näitä kyllä oikeastaa näkee, mutta joskus kuitenkin.
Muodinmukaiset ne vasta kauheita on, yök. Tai sellaiset, että lapsi on saanut itse valita mitä pukee. Kauheeta.
10 astetta lämmintä :/
. Omani oli puettu tuulipukuun, joka on ostettu käyttynä.
varsinkin silloin kun ollaan menossa mökille tai tulossa sieltä. On oikein säästetty maalitahraisia housuja ja paitoja, että niillä saa osallistua remonttipuuhiin jne. TUlee niillä sitten joskus kipaistua kaupassakin kun ei viitsi kesken homman vaihtaa...
metallimude:
hyvä kun sä edes olet " jopa kouluttautunut" ja muutenkin hyvä.
en muuten haluis keskustella sun kanssa just mistään. älä viitti pyöriä täällä palstalla
Et halua keskustella kanssani ja silti aloitat keskustelun, mistä tämä kertoo? Jakaantuneesta persoonallisuudestako?
Kyllä meillä pojat on jo tosi varhaisessa vaihessa (2v.) vahvasti ilmoittaneet mitä päällensä huolivat (verkkarit ja jotkin hirviöpaidat!) tyttö ei juuri muuta hyväksy kuin vaaleanpunaisen, just ja just punaiset menee, muut on poikien yök värejä. Eli eiköhän ne aika monessa perheessa ole lapset jotka itse valitsee ne kamppeensa. Aika outoa olisi vanhempana lähteä pakottamaan lasta vaikka vekkihame-paitapusero linjalle, jos ne itsestä sattuis olemaan tyylikkäitä, mutta lapsesta tylsiä.
Vierailija:
Eli eiköhän ne aika monessa perheessa ole lapset jotka itse valitsee ne kamppeensa. Aika outoa olisi vanhempana lähteä pakottamaan lasta vaikka vekkihame-paitapusero linjalle, jos ne itsestä sattuis olemaan tyylikkäitä, mutta lapsesta tylsiä.
Tai olisit saanut, jos minä en olisi tätä kirjoittanut.
Yksi mitä en voi sietää, niin on sellaiset lätsämalliset hatut, missä on lippa. Samantyylinen oli bb-Miralla sunnuntain lähetyksessä päässä. Sellainen vanhan papan lätsä. Sitten vielä kun on laitettu joku villaliivi samaan aikaan päälle, niin yök! en tykkää.
ja tyylikkäät merkkivaatteet. Lapsilla taasen likaiset ja rikkinäiset vaatteet viidettä päivää peräkkäin eikä sukkiakaan vaihdettuna.
Minä olen ainoa joka osaa ostaa kauniita vaatteita.
yök!
Likaiset ja rikkinäiset ja aikuisilla uudet :(
Ei silti yllä tuohon kirjoittamani viestin kauheusasteelle(vauva puettuna pelkkään bodyyn ja ulkona 10 astetta)
37
Vierailija:
Nimet ja vaatteet ovat taatusti tärkeitä asioita.
Vierailija:
Nämä ja bb.
Vierailija:
Nimet ja vaatteet ovat taatusti tärkeitä asioita.Yksi mitä en voi sietää, niin on sellaiset lätsämalliset hatut, missä on lippa. Samantyylinen oli bb-Miralla sunnuntain lähetyksessä päässä.
Minusta vaaleanpunaiset vaatteet pienen tytön päällä ovat suloisen näköisiä. Ja hameet ja mekot ovat ainakin meillä erittäin mieluisia ja toivottuja.
Retrotyyliin en ikinä pukisi tytärtäni.
Vierailija:
Olisi melko väärin odottaa tällaisilta ihmisiltä vielä mielipiteitä muusta kuin omaan kokemuspiiriin kuuluvista asioista. Nimet ja vaatteet ovat taatusti tärkeitä asioita.