Keittiössä vain yksi allas
Tämä taitaa olla nykytrendi sekä omistus- että vuokra-asunnoissa. Miten pärjäätte yhdellä tiskialtaalla?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin käytän allasta moneen. Esimerkiksi eilen siivottiin. Toiseen altaaseen tein toluveden laattalattioille, toiseen pesuveden laminaatille. Toinen meistä käytti toista, toinen toista.
Ja kun toinen vaikka kuorii juureksia altaan ääressä, toinen saattaa tiskaista toisessa jonkun astian.
Ja nyt toisessa altaassa on liossa uunivuoka. Toinen allas on vapaa muulle käytölle.
Meillä käytetään ämpäreitä siivousvesille.
Jos voisin, haluaisin 2 allasta ja toiseen sahauttaisin leikkuulautakannen. Alle voisi laittaa tiskiin meneviä astioita, tai likoamassa olevia ym.
Pitää olla 2 allasta tietenkin. Moneen asiaan.
Parasta tietysti olisi 2 allasta sekä sellanen pieni väliallas.
Ja tiskipöytä koko tason kokoinen, kunnon kaadoilla, kohotetut reunat. Altaat sen verran pyöreäpohjaisia ettei roiski. Stala-suunnittelussa ei ole näitä asioita otettu huomioon.
Meillä on yksi allas ja enpä ole tässä noin 10 vuoden aikana kaivannut toista allasta kuin silloin, kun apk meni rikki ja piti tiskata kaikki käsin muutaman päivän ajan. Silloinkin selvisin sillä, että ostin pesuvadin jossa sai huuhdeltua astiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin käytän allasta moneen. Esimerkiksi eilen siivottiin. Toiseen altaaseen tein toluveden laattalattioille, toiseen pesuveden laminaatille. Toinen meistä käytti toista, toinen toista.
Ja kun toinen vaikka kuorii juureksia altaan ääressä, toinen saattaa tiskaista toisessa jonkun astian.
Ja nyt toisessa altaassa on liossa uunivuoka. Toinen allas on vapaa muulle käytölle.Mulla on tuohon tarkoitukseen ihan siivousämpärit. Enkä muutenkaan oikein pidä ajatuksesta, että keittiössä pyöritellään voimakkaita pesuaineita. Juurekset kuorin suoraan roskikseen ja samaan aikaan kun teen ruokaa, keittiössä ei tiskata mitään.
Me ei tarvita erillisiä siivousämpäreitä lattialle pyörimään, kun keittiö on keskellä taloa ja siivous onnistuu kätevämmin siitä käsin kuin ämpäreitä kanniskellen. Roskikseen en enää tässä talossa suostu suoraan kuorimaan ergonomiasyistä, ja olen lapsuudenkodissani oppinut tiskialtaan hyödyntämisen siinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos voisin, haluaisin 2 allasta ja toiseen sahauttaisin leikkuulautakannen. Alle voisi laittaa tiskiin meneviä astioita, tai likoamassa olevia ym.
Niitä kansia saa kyllä valmiinakin.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt toisessa altaassa on liossa uunivuoka. Toinen allas on vapaa muulle käytölle.
No en kyllä laittaisi keittiön altaaseen siivousvesiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt toisessa altaassa on liossa uunivuoka. Toinen allas on vapaa muulle käytölle.Meillä käytetään ämpäreitä siivousvesille.
Me päästiin niistä jo eroon.
Hyi saasta! Läträäkö joku oikeasti lattianpesuvesien kanssa keittön altaassa? Siinä samassa jossa tiskaa astioita?
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän tuon. Mulla on pesuvesiä varten ämpärit. En siis laita toluvettä tiskialtaaseen vaan ämpäriin. Kuitenkin on oltava ämpärit, koska mulla on vain keittiössä tiskiallas. Juureksia en kuori tiskialtaassa vaan laitan talouspaperin työtasolle, kuoret siihen, huuhtaisen atrvittaessa kuoritun juureksen juoksevan veden alla ja lopuksi laitan talouspaperin kuorineen biojäteroskikseen. Ja kun mulla on uunivuoka likoamassa, se saa liota tiskialtaassa kaikessa rauhassa, koska silloin on jo syöty enkä mä enää muutamaan tuntiin tee mitään keittiössä.
Meillä on yksi normikokoinen allas ja pieni sivuallas. Haluaisin sellaisen korealaisen altaan, todella leveän altaan, yksi sellainen riittäisi. Mutta en ala uusia keittiön tasoja altaan vuoksi. Käytännöllisyyden vuoksi yksi suuri, leveä allas olisi hyvä. Ja meillä on hana, joka roiskii ihan älyttömästä, sen voisi kyllä vaihtaa. Siitä tulee vesi niin, että annapa kun se vähänkin osuu vaikka lusikkaan tai kauhaan, niin vettä on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
meillä myös vain yksi allas. pysyy keittiö paljon siistimpänä kun ei ole tilaa varastoida tiskejä kakkos altaaseen. laskutilaa enemmän.
Minulla taas keittiö on nimenomaan sotkuisempi, koska astioita pitää varastoida tason päällä. Altaassa ne olisivat edes hieman piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksi allas ja enpä ole tässä noin 10 vuoden aikana kaivannut toista allasta kuin silloin, kun apk meni rikki ja piti tiskata kaikki käsin muutaman päivän ajan. Silloinkin selvisin sillä, että ostin pesuvadin jossa sai huuhdeltua astiat.
Ei tiskaamiseen tarvitse kahta allasta, huuhtelu sujuu samassa altaassa missä tiskataan. Näin on menty yli kymmenen vuotta, ei ongelmaa. Mieluummin enemmän työtilaa kuin ylimääräinen, turha allas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli alunperin kaksi tiskiallasta, mutta kun teetin keititöremontin, halusin vain yhden ison tiskialtaan. Mihin tarvitsee kaksi tiskiallasta?
Juuri näin. Uunipellit ja isot leikkuulaudat pitää pystyä pesemään ilman tulvan vaaraa. Sitten kun vielä hankkii irrallisen käsisuihkun niin pystyy huuhtelemaankin ne vaivatta + pitämään altaan puhtaana.
Kyllä yhden hengen poikamiestalouden keittiössä yksi iso allas riittää. Jos sattuu vieras pistäytymään, niin hänhän käyttääkin ihan mielellään wessaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt toisessa altaassa on liossa uunivuoka. Toinen allas on vapaa muulle käytölle.No en kyllä laittaisi keittiön altaaseen siivousvesiä.
Me ei tehdä altaissa ruokaa eikä syödä niistä.
Jos yhden altaan asukki ostaisi ensi kerralla kaupassa käydessä sellaisen muovivadin, niitä löytyy eri koossa (l) ja väreissä niin ei sitten haittaa sisustamista. Ja jos pahasti sotkee designia niin laittaa kaappiin tai komeroon piiloon vai eikö niitäkään enää nykyasunnoissa ole?
Kuten mitkä?