Keittiössä vain yksi allas
Tämä taitaa olla nykytrendi sekä omistus- että vuokra-asunnoissa. Miten pärjäätte yhdellä tiskialtaalla?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Minulla on astianpesukone.
Meillä meni juuri kone rikki ja kyllä palaa hermot tiskata käsin kun sille ei ole puitteita. Tiskikaappiin ei mahdu edes lautasia ja mukeja hurjat 12 kpl. Tähänkin taloon työtasoja laitettu melkein 10 metriä mutta tiskiallas tasoineen huima metri. Ei toimi ei.
Kellä toimIi kellä ei. Mulla on suht samalainen kokoonpano. Paitsi että ei ole kuivauskaappiakaan ollenkaan.
1 iso allas upotettuna tasoon ja toimii. Kun altaaseen mahtuu uunipelti, niin se on sopiva,
Ei tiskikonetta, pidän tiskaamisesta ja tiskaan aina käsin. Ehdottomasti keittiöön kaksi kunnollisen kokoista allasta! Ed. asunnossa oli norm.kok. allas ja pieni allas - sillä pienellä ei tehnyt mitään, harmitti vaan (olisiko tarkoitus olla huuhdella juoksevan veden (!) alla... siis e i n ä i n). Jokaisella on omat tapansa ja minulle sopii tämä. Kaipaisin kyllä jonnekin (kylppäriin?) oikein isoa teräsallasta mm. siivoamisen ja isojen käsinpesua vaativien hankalan kokoisten ja mallisten asoiden pesemistä varten. Turha toivo tietty kaksiossa, mutta silti. Meillä ei ole kodinhoito- tai vaatehuonetta, joka olisi tosi mukava. Btw, mihin ne hävisivät? Äidillä on saman kokoinen kaksio, jossa on isohko vaatehuone, varsin kätevä muutenkin.
Likaisuudessa pitää ymmärtää mitä likaa tarkoitetaan. Lattioilla pyörii kolibakteereita, salmonellaa ja muita ulosteiden mukana kulkevia vaarallisia tauteja. Taudinaiheuttajat tulee kengänpohjissa ulkoa. Koiraperheissä vielä entistä enemmän. Tiskipöytä tai rätti voi olla likainen, mutta kannattaa silti välttää levittämästä hygienisiin keittiötiloihin tarpeettomasti taudinaiheuttajia.